Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.967
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg sendte en 70 kr LL pakke for en måned siden fra Vestlandet til Østlandet.. Spurte etter kvittering i butikken når jeg leverte denne. Det fikk jeg ikke. Kvitteringen er at du har betalt på nettet var svaret og pakken ble bare lagt i korga i butikken. Pakken dukket først opp på sporing 2 dager etter på terminalen på Lørenskog.
    Ingen scanning på utgående terminal i Haugesund , noe som også er vanlig ved litt dyrere Norgespakker.
    Husk at de som betjener Posten ikke er ansatt der. Bortsett fra noen få steder.
    Hvis du ikke er fornøyd med svarene du får er beskjeden vanligvis at du må ta dette med Posten.
    Sende en sak til 70k som LL pakke er ikke smart. Da er den ikke forsikret for mer enn kr 2500,-
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Minner om tips her hvordan du pakker

    Nytter ikke å pakke godt med posten. Det finnes intet de ikke kan ødelegge. Jeg sendte en Pioneer PD-95 CD-spiller på 20kg pakket i original embalasje, som forøvrig var meget god. Posten klarte å riste skruene ut av spilleren. Laserlinsa hadde løsnet og lå å slang inne i spilleren. Indre tannhjul var knust.
    De klarte også å dele en Ancient Audio CD-spiller i to deler - bokstavelig talt......
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Nytter ikke å pakke godt med posten. Det finnes intet de ikke kan ødelegge. Jeg sendte en Pioneer PD-95 CD-spiller på 20kg pakket i original embalasje, som forøvrig var meget god. Posten klarte å riste skruene ut av spilleren. Laserlinsa hadde løsnet og lå å slang inne i spilleren. Indre tannhjul var knust.
    De klarte også å dele en Ancient Audio CD-spiller i to deler - bokstavelig talt......
    Og det ytre var helt knust ? (Pioneer)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Da er det ikke posten sin feil imo.
    Da har ikke produktet vært bra nok når du sendte det....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Da er det ikke posten sin feil imo.
    Da har ikke produktet vært bra nok når du sendte det....

    Den er bygd som en tanks. Antagelig har den fått et fall. Tipper 10 meter!

    Posten er forøvrig blitt helt elendig. For noen år siden tok det 2 dager å få en pakke (bedriftspakke) fra Oslo og til her i Nord Norge. Nå tar alt 1 uke minst. Har helt sluttet med posten når bestiller fra Amazon. Jeg kan bestille mandags ettermiddag og pakken er her Onsdag med DHL. Posten tar det 2.5 uker fra UK.
    Her før jul returnerte jeg en LP plate til Amazon pga av produksjonsfeil. Etter 1.5 måneder fikk jeg plata i retur fra posten med en rød merkelapp hvor det sto "refused" (av posten - ikke amazon. Alt av papirer fulgte med + Amazons egen adresselapp). Heldigvis sa Amazon at jeg bare skulle beholde plata og krediterte alt.
     
    Sist redigert:

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Husk at de som betjener Posten ikke er ansatt der. Bortsett fra noen få steder.
    Hvis du ikke er fornøyd med svarene du får er beskjeden vanligvis at du må ta dette med Posten.
    Sende en sak til 70k som LL pakke er ikke smart. Da er den ikke forsikret for mer enn kr 2500,-
    Hei.

    Norgespakke 10-35kg, er val forsikret for 10K, men det er langt igjen til 70K :unsure:
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Nytter ikke å pakke godt med posten. Det finnes intet de ikke kan ødelegge. Jeg sendte en Pioneer PD-95 CD-spiller på 20kg pakket i original embalasje, som forøvrig var meget god. Posten klarte å riste skruene ut av spilleren. Laserlinsa hadde løsnet og lå å slang inne i spilleren. Indre tannhjul var knust.
    De klarte også å dele en Ancient Audio CD-spiller i to deler - bokstavelig talt......
    Jeg har motsatt erfaring....
    Jeg har sendt og mottatt utallige pakker med hi-fi og gitar-utstyr i løpet av de siste 30 årene med posten. Har aldri til nå opplevd noe skade på utstyret på tross av at noe av dette har vært veldig dårlig pakket fra enkelte av norske "seriøse" hi-fi og lydutstyr butikker. Kun en liten pakke fra en proff leverandør har forsvunnet i posten på disse årene. Den ble erstattet av sender.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg sendte en 70 kr LL pakke for en måned siden fra Vestlandet til Østlandet.. Spurte etter kvittering i butikken når jeg leverte denne. Det fikk jeg ikke. Kvitteringen er at du har betalt på nettet var svaret og pakken ble bare lagt i korga i butikken. Pakken dukket først opp på sporing 2 dager etter på terminalen på Lørenskog.
    Ingen scanning på utgående terminal i Haugesund , noe som også er vanlig ved litt dyrere Norgespakker.
    Hvis posten må du forlange kvittering. Pluss at de scanne pakken inn mens du ser på. Gjør jeg alltid. I butikk ja. Dei får lære seg dette hvis de ikke kan det. Er en del av kontrakten med posten.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Nytter ikke å pakke godt med posten. Det finnes intet de ikke kan ødelegge. Jeg sendte en Pioneer PD-95 CD-spiller på 20kg pakket i original embalasje, som forøvrig var meget god. Posten klarte å riste skruene ut av spilleren. Laserlinsa hadde løsnet og lå å slang inne i spilleren. Indre tannhjul var knust.
    De klarte også å dele en Ancient Audio CD-spiller i to deler - bokstavelig talt......
    Pakker en skikkelig så er det som det er.


    Viktig å huske Norges pakken er forsikret for inntil 10.000kr.
    Post over natt er 50.000kr.
    Vurder egen forsikring hos de evnt ellers.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.131
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hvis posten må du forlange kvittering. Pluss at de scanne pakken inn mens du ser på. Gjør jeg alltid. I butikk ja. Dei får lære seg dette hvis de ikke kan det. Er en del av kontrakten med posten.
    Norgespakke liten (70 kronern) scannes som andre har nevnt først når den kommer til pakketerminalen. Gjengen på prix har ingen mulighet til det. Først når den ankommer terminal vil den håndskrevne koden bli erstattet med en ordentlig pakkelapp, og du får full sporing.

    Årsaken er kost. 70kr er heftig billig 🙂
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Norgespakke liten (70 kronern) scannes som andre har nevnt først når den kommer til pakketerminalen. Gjengen på prix har ingen mulighet til det. Først når den ankommer terminal vil den håndskrevne koden bli erstattet med en ordentlig pakkelapp, og du får full sporing.

    Årsaken er kost. 70kr er heftig billig 🙂
    Butikkene har ikke utstyr til å scanne LL /70 kr pakkene ved innlevering. Først når pakken ankommer siste terminalen før utlevering blir det laget pakkelapp. Denne blir ikke laget på avsender - terminalen og da heller ikke scannet her.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.660
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da sender posten ut en etterlysning på pakken. Den er ikke registrert noe sted på 9 døgn til tross for god pakking, merking etc.
    Kanskje dukker den plutselig opp et sted? hvem vet.
    Verdien er ikke så stor så den interne forsikringen holder i massevis uansett.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Butikkene har ikke utstyr til å scanne LL /70 kr pakkene ved innlevering. Først når pakken ankommer siste terminalen før utlevering blir det laget pakkelapp. Denne blir ikke laget på avsender - terminalen og da heller ikke scannet her.
    Okai? Det viste jeg ikke. Men har dere ikke råd å betale 160kr da?
    Kjøpe anlegg til masse peng går fint?
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Okai? Det viste jeg ikke. Men har dere ikke råd å betale 160kr da?
    Kjøpe anlegg til masse peng går fint?
    Helt ening...Har kun brukt/testet dette billig LL/70 kr. alternativet en gang til en liten billig pakke..Ellers er det normalt vanlig Norgespakke fra kr. 139 (kjøpt på nett) som brukes, noe som også gir kvittering fra innlevert til butikk og bedre sporing av sendingen. Så må en ev. vurdere pakke over natten ved utstyr med høyere verdi ( erstatning max kr. 50 000)
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei.
    Har et bekjentpar, dama er høyt oppe i Posten på store sorteringa på Robsrud, gubben er en av toppsjefene i Bring. Igår spurte jeg de om dette med å tegne en ekstra forsikring på Norgespakke 0-35kg, fikk til svar at jeg kunne prøve chatboksen på Posten.no🙈 Gjorde så, men ble møtt av uvitende roboter der, fikk ikke svar på en dritt der 👿 Ringte så «kundeservice», der venta jeg i ca 15 min uten å få svar, tilbud om ring tilbake og værst av alt, fikk ikke ventemusikk på øret engang, makan til seriøs service 👿🙈🤣
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Jeg mener at privatpersoner ikke får forsikret over 10 000kr hos posten medmindre det har skjedd noe i det siste.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Express over natt forsikrer opp til 50K. Ulempen er at det koster litt. Men med god emballasje funger det meste, mener jeg.

    Vi sender en hel del pakker på jobben og det er jaggu ikke mange pakker som blir ødelagt i posten. Vi sender med Bring.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.660
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Null tilbakemelding når sakene lages men fikk denne via FB etter noen purringer

    Hei. Ser at du har sendt inn sak på det ja med saksnr: ******** Du må nok belage deg på at det kan ta ca 1-2 uker før du får tilbakemelding.
    Jaja, 10 døgn siden innlevering nå og søkk borte foreløpig. Fyren i andre enden mistenker jo at jeg har lurt han og gir dårlig feedback på finn forståelig nok. Har sagt at det kompenseres selvsagt dersom det ikke er noen oppdatering ila. uken.
    Kjekt og fint at det for det meste går bra og at mange aldri har hatt problemer. Nå er vel ikke denne tråden tiltenkt akkurat det som går fint mtp. "trådtittel" ;)
    Stort sett gått fint for min del også men jaggu har det vært litt av vært mtp problemer gjennom årenes løp.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Jeg har også brukt 70kr. pakken ved noen anledninger.
    Har da pleid å ta bilde/film i det pakken blir levert.
    Litt greit i tilfelle den forsvinner på vei til omlastningsterminalen.
    Har også gått på en smell og fått straffegebyrpå denne billigpakken.
    Der er de helt firkantet.
    Pakken viste seg å være 0,5 cm for stor.
    Ellers syns jeg prisene hos posten har blitt ganske rimelig.
    129kr for 10 kg er ikke noe å si på.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.
    Da mottaker ikke var villig til å dele kostnaden for pakke over natten til drøyt 1000,- så ble det Norgespakke til 229,- eller hva det var. Kommer ikke pakka frem blir det jo mottaker/kjøper som lider tap da han allerede har satt over penga, men regner med at dette går bra 😇 pakket inn originalboks med solid gråpapir, på undersiden skrev jeg all info om avsender og det samme med mottaker, så tapet jeg hele sulamitten med en god blank pakketape også etter at adresselapp ble skrevet ut og klistret på topp og skannet inn så spurte jeg om jeg kunne tape over strekkoder OL, og det var ok så lenge det var lesbart. Med andre ord, pakken er også tilnærmet vanntett he he. 🤣 men det hjelper lite om noen er langfingra på dens vei.👿 hørte om noen Accuphase monoblokker som kom til Gardermoen i originale innpakninger, men når kjøper sjekket på plassen var det 2 store steiner oppi eskene, ergo, mest sannsynlig noen på flyplassen som så hva dette var og swappet over noen steiner, makan 😟
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Selv er jeg positiv til posten. Har sendt uhorvelig mye pakker (til privat person å være) og mottatt ganske mange. Kun to ganger har det vert noe å utsette på ting. Og den ene gangen kan jeg heller ikke si definitivt at det var posten sin feil.

    Ene gangen det gikk galt, var ved mottak av en Electrocompaniet Eci 2. Der acryl plata var knekt rett av.

    Andrè gangen var for ikke så lenge siden med en sånn LL pakke. Fra Asker til Oslo så rotet de bort pakken. Fant den igjen etterhvert. Men mottager måtte vente i spenning over 2 uker.

    Ellers så har jeg lite å utsette på de. Pakker tar litt lengre tid nå enn før. Men det er alt.
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Jeg fikk til sendt noen Tannoy og stativer ,dette var meget godt pakket av han jeg kjøpte dette av.dobbel esker og lå godt for at dette ikke skulle få noe skade ,MEN den gang ei,dette var så knust som man kan klare og få dette hærpa 😤 .Nå er det vell lenge siden,men ingen vill fikse opp i dette,han jeg kjøpte dette av har prøvd alt han kan gjøre,så det skal ikke stå på det,men svaret er ikke noe hyggelig fra postnor ,nei langt der i fra,skulle ikke tro det var mulig dette,så jeg må bar se dette som totalt tap.Så POSTNOR er bannlyst hos meg.posten derimot gjør opp for seg meget fort,så det skal disse ha ja.Jeg kom til og bruke Norline som tar over 35 kg og dette kommer da på egen pall .og kommer trykt fram.Dette kommer jeg til og bruke igjen .

    Tønnes
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Hei igjen.
    ....................👿 hørte om noen Accuphase monoblokker som kom til Gardermoen i originale innpakninger, men når kjøper sjekket på plassen var det 2 store steiner oppi eskene, ergo, mest sannsynlig noen på flyplassen som så hva dette var og swappet over noen steiner, makan 😟
    Som tidligere flyplassansatt er jeg 99,7% sikker på at dette hadde kommet ut i media om dette hadde vært tilfelle. Kan ikke huske at flyplassen hadde så mange steinblokker liggende å slenge rundt om kring på bagasje/post-siden heller..
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Som tidligere flyplassansatt er jeg 99,7% sikker på at dette hadde kommet ut i media om dette hadde vært tilfelle. Kan ikke huske at flyplassen hadde så mange steinblokker liggende å slenge rundt om kring på bagasje/post-siden heller..
    Hei.
    Mener at jeg leste dette i VG (på vg.no) for et par tre fire år tilbake, den samme historien fra han som opplevde det, Bjørn hos Lyric ……….. men en historie har som regel en tendens til å utvikle seg fra en sytråd til en helt ferdigstrikka Marius genser he he. 😂
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.

    Nå må jeg si jeg ble mektig imponert over Posten. 😇 Pakka jeg var veldig usikker på rundt sending med Norgespakke 0-35kg og da forsikring maks 10K da pakka sin verdi er 70K kom faktisk frem nå i ettermiddag til Randaberg, fra Lier sendt rett før kl 14 igår fra Lier 😍🥳 litt over et døgn. . . . . . . . . . . . . . . . . Supert fra Posten der da
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei igjen.

    Nå må jeg si jeg ble mektig imponert over Posten. 😇 Pakka jeg var veldig usikker på rundt sending med Norgespakke 0-35kg og da forsikring maks 10K da pakka sin verdi er 70K kom faktisk frem nå i ettermiddag til Randaberg, fra Lier sendt rett før kl 14 igår fra Lier 😍🥳 litt over et døgn. . . . . . . . . . . . . . . . . Supert fra Posten der da
    Du kan stole på en Liung veit du :):)(y)
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Hvis en ikke rekker å levere inn pakken til post/butikk før pakkene blir sendt videre torsdags ettermiddag, så kan en like godt vente til mandags formiddag.
    Hvis en derimot leverer inn pakker mandag-torsdag formiddag, går det vanligvis ca 24 timer mellom Oslo-området og Stavanger-området.

    Fikk en pakke fra Tromsø i går 15.03. Den ble sendt fra Tromsø 09.03. ( 6 dager)
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Som tidligere flyplassansatt er jeg 99,7% sikker på at dette hadde kommet ut i media om dette hadde vært tilfelle. Kan ikke huske at flyplassen hadde så mange steinblokker liggende å slenge rundt om kring på bagasje/post-siden heller..
    Jeg er fullstendig enig med deg i at den hypotesen ikke høres troverdig ut, jobber selv i OAC-bygget hvor Spirit (SAS) holder til og er nær sagt daglig også på OSCC og DHL etc., det er et fullstendig utenkelig scenario StefanR skisserer. For det første, enhver som har tilgang der er naturlig nok bakgrunnsjekket, ikke at det trenger å bety noe men vi som jobber med flyfrakt kan i alle fall ikke ha kriminelt rulleblad, man må ha et eget kort for å få tilgang til rød sone.

    Dessuten må man forbi sikkerhetskontrollen hver gang man skal inn på rød sone, ting som jakke og elektronikk man bærer med seg etc. må da gjennomlyses mens man jo også skal gjennom metalldetektor selv. Om man bringer med seg to store steiner man skal legge i to esker (hvorfor heller ikke la godset forsvinne helt?) så ville det mildt sagt ha vekket oppsikt, det ville også vært en idiotisk risiko å ta da gods naturlig nok registreres. Dessuten er det mange folk både i OAC-bygget, på OSCC og DHL etc., det ville blitt observert dersom noen skulle ta ut gods og ta med dette, og legge steiner i eskene.

    Skal man ut igjen fra rød sone, vi går ut samme sted som godset kommer ut, så er det Nokas-vektere også der. Veien inn og ut fra rød sone både i OAC-bygget og på OSCC er den samme. At det er kamera nær sagt over alt, selv i slusene og på ramper etc. gjør det ikke enklere for uærlige mennesker.

    Det er et ganske utenkelig scenario StefanR ser for seg, jeg vil med 100 prosent sikkerhet si at det ikke har skjedd. Men klart, noen skal transportere godset også, det blir gjerne hentet av en sjåfør som kjører det til for eksempel Colli-Care og deres terminal på Skedsmokorset, hvor det så kan settes på lageret deres før det skal kjøres ut av en annen sjåfør til mottaker for eksempel i Drammen eller et annet sted.

    Flyfrakt, og jeg har jobbet med det i flere år og jobber fortsatt med det, det aller meste av godset er innom flere terminaler og flere terminalarbeidere og sjåfører er i befattning med godset. Det er vesentlig mer kostbart for kunde om godset skal hentes hos for eksempel Spirit (SAS) og leveres direkte til kunde, det aller meste og spesielt gods til privatpersoner (stort sett utelukkende bare firma som betaler godt ekstra for direkte utlevering får det ekspress fra Spirit/OSCC osv. og ut til seg. Altså har det vært innom forskjellige terminaler hvor kontrollen ikke er like god som på Gardermoen. Men generelt, hos de firmaene som kjører mest flyfrakt, så er kontrollen vesentlig strengere enn hos Colli-Care, Postnord etc., de fleste av terminalene deres er heller ikke toll-lagere men hos dem som kjører flyfrakt så er det toll-lagre og de har jo helt andre sikkerhetsprosedyrer.

    Det er mulig å få hentet gods selv også, men like fult må steinene inn på rød sone og den som skal erstatte innhold med steiner, de må bære de to produktene de eventuelt skal stjele med seg (forbi Nokas-vaktene) når de skal stjele dem med seg. Det ville vært oppsiktsvekkende, intet mindre.

    Så jeg våger påstanden, at dette ikke kan ha skjedd på rød sone i alle fall. Men klart, når gods har passert rød sone, da kan alt naturlig nok skje... Men så er det at gods normalt ikke hentes ut før noen henter godset (privat eller transportør), da MÅ man nødvendigvis ha slipp (utleveringsdokument) og papirer som f.eks. tollpassbrev etc. (er mange dokumenter som må være i orden før gods kan utleveres) - det er siste steg og altså når privatperson eller speditør henter godset, at det blir hentet fra rød sone...
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ
    2

    2xJ

    Gjest
    Har selv IATA kurs - og har godkjenning for og jobbe med det samme som @Jan-Helge i utgangspunktet.

    Syntes det er unødvendig og sette navn på noen av spedisjonsfirmaene som kan ha begått noe som er kriminielt i utgangspunktet.
    Collie Care er er et like velrenomert firma som alle dem andre er. Eksempelets makt osv :)

    Ellers helt enig i ovennevntest beretning.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde en svært god opplevelse med posten /Coop her om dagen. Sendte 2 monoblokker til kjøper. Bestillte på nettet og scannet QR koden i butikken og lempa de inn i luka. Dette var på en lørdag.

    På mandag morgen ringer posten /Coop og sier at jeg har scannet samme QR kode 2 ganger.
    Jeg sa at jeg kom opp på ettermiddagen. Neida, send QR koden til meg så ordner jeg det. Nå er det ikke mange som jobber på Coop der så jeg kjente igjen stemma.

    4 min senere så ringer han tilbake og sa at alt var iorden og at pakkene fikk være med dagens utgående.

    Veldig trivelig.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    De aller fleste gjør sitt beste - det er utskuddene som drar bransjen ned....

    Har stort sett bare god erfaringer så det er ikke så mange av den, takk og pris.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Forrige helg røk et beslag på garasjeporten min, - den er noen år.... Ringte produsenten på mandag, - tok bilde av beslaget og sendte over...de måtte sjekke da produksjonen av denne porten var opphørt. Skulle få beskjed... RIngte på nytt ca tirsdag lunch.... dama beklaget, men lovte å sjekke.. en time etter kom det et bilde som jeg bekreftet var riktig... tirsdag før EET kom bekreftelsen fra Bring - pakken klar for henting i butik i dag... fra sør til nord... De kan hvis de vil!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn