- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 11.681
Grunnen til at Tesla er dyr å forsikre er snarere at den er ufattelig dyr å reparere etter en skade enn at den er en elbil.
Grunnen til at Tesla er dyr å forsikre er snarere at den er ufattelig dyr å reparere etter en skade enn at den er en elbil.
Jeg synes 9600 i året er en fair pris. (men jeg er glad jeg har bra bonusopptjening) Jeg har også hus, innbo og reise hos dem og det er bra priser og betingelser på dem også.^ Tja, hvis jeg ikke har misforstått deg helt så betaler du omtrent det samme for bilen som jeg betaler for tre biler, villa og innbo.
Aluminiumskarosseri er svindyrt når det smeller. Bare spør en del Audi-eiere...Grunnen til at Tesla er dyr å forsikre er snarere at den er ufattelig dyr å reparere etter en skade enn at den er en elbil.
Tre biler, villa og innbo for under 10 000 kr? Det var rasende billig! Hvilket forsikringsselskap er det?^ Tja, hvis jeg ikke har misforstått deg helt så betaler du omtrent det samme for bilen som jeg betaler for tre biler, villa og innbo.
Litt mer enn 10000, nærmere bestemt 12000. Sparebank1. Har hatt et par småskader på huset og opplevde en fantastisk service.Tre biler, villa og innbo for under 10 000 kr? Det var rasende billig! Hvilket forsikringsselskap er det?^ Tja, hvis jeg ikke har misforstått deg helt så betaler du omtrent det samme for bilen som jeg betaler for tre biler, villa og innbo.
Har en 16 år gammel Merce nå, og den forrige bilen min kjøpte en kompis. Den ruller enda, i en alder av 32 år. Merce det også...Det beste må jo være å bygge biler med billigste, tynneste skrammelet som er å oppdrive, spør mercedes eiere med en 10 år gammel bil
Da er du ikke full forsikring på alt med mindre du bor i en gammeLitt mer enn 10000, nærmere bestemt 12000. Sparebank1. Har hatt et par småskader på huset og opplevde en fantastisk service.Tre biler, villa og innbo for under 10 000 kr? Det var rasende billig! Hvilket forsikringsselskap er det?^ Tja, hvis jeg ikke har misforstått deg helt så betaler du omtrent det samme for bilen som jeg betaler for tre biler, villa og innbo.
13 år gammel Audi A2 ligger på 1800,- i året hos Gjensidige. 70% bonus. Delkasko. Bilen blir avskrevet ved første skade er jeg sikker på.Aluminiumskarosseri er svindyrt når det smeller. Bare spør en del Audi-eiere...Grunnen til at Tesla er dyr å forsikre er snarere at den er ufattelig dyr å reparere etter en skade enn at den er en elbil.
Johan-Kr
Kan lønne seg å ta en liten runde innimellom når fire biler skal forsikres, ja. Jeg er nok ikke samme båt som dere, som tydeligvis kaster penger etter selskapene. Justerte bla.a ned km nå før hovedforfall. Fikk tilbake 2300,- på en chat som varte i fem minutter.Ikke rart du må prute på forsikringen.....
13 år gammel A2 har såpass lav restverdi ift hva karrosserirep koster, at den blir garantert kondemnering.13 år gammel Audi A2 ligger på 1800,- i året hos Gjensidige. 70% bonus. Delkasko. Bilen blir avskrevet ved første skade er jeg sikker på.Aluminiumskarosseri er svindyrt når det smeller. Bare spør en del Audi-eiere...Grunnen til at Tesla er dyr å forsikre er snarere at den er ufattelig dyr å reparere etter en skade enn at den er en elbil.
Johan-Kr
Vil tro han betaler rett pris. Greit å huske på at bilforsikring varierer veldig med bosted.Da er du ikke full forsikring på alt med mindre du bor i en gammeLitt mer enn 10000, nærmere bestemt 12000. Sparebank1. Har hatt et par småskader på huset og opplevde en fantastisk service.Tre biler, villa og innbo for under 10 000 kr? Det var rasende billig! Hvilket forsikringsselskap er det?^ Tja, hvis jeg ikke har misforstått deg helt så betaler du omtrent det samme for bilen som jeg betaler for tre biler, villa og innbo.![]()
Betaler 2800 kroner for full kasko på konebilen (14 modell Kia Picanto), 75% bonus og standard egenandel. Vil tro at det er mulig å spare en del med høyere egenandel og ta bort leielbildekning men jeg har ikke tatt meg bryet med det. Ei heller tatt meg bryet med å shoppe etter tilbud på forsikring.mener du delkasko når du sier kasko? hvis ikke vil jeg vite hvordan du får til så gode dealer.
Om så skjer så håper jeg på at skadene lar seg reparere selv, så tar jeg kun pengene. Har løftebukk og bilen er rimelig enkel å skru på, og brukte bildeler enkle å få tak i.13 år gammel A2 har såpass lav restverdi ift hva karrosserirep koster, at den blir garantert kondemnering.13 år gammel Audi A2 ligger på 1800,- i året hos Gjensidige. 70% bonus. Delkasko. Bilen blir avskrevet ved første skade er jeg sikker på.Aluminiumskarosseri er svindyrt når det smeller. Bare spør en del Audi-eiere...Grunnen til at Tesla er dyr å forsikre er snarere at den er ufattelig dyr å reparere etter en skade enn at den er en elbil.
Johan-Kr
Til sammenligning - jeg hadde en Mercedes Geländewagen '85-modell, som jeg kjøpte i 2005, og solgte i 2013. Julen 2006, når bilen altså var 21 år, kom det en luring i en Volvo XC70 og rygga ut, tett foran nesa på meg. Skader for 35' på min og >50' på Volvoen. Fikk reparert bilen, uten noen spørsmål. Fremdeles nok restverdi igjen i den.
Johan-Kr
og når du tar med kasko-forsikringen? Hva blir regnestykket da? Det er kapitalkostnad det også, for du ville aldri fått lånet om bilen ikke var kaskoforsikret.En liten digresjon men jeg har kapitalkostnad på 2600 kroner i året på min Tesla. Vil tro det er langt lavere enn for fossilbileierne som har kjøpt bil i år.
du har misforstått noe. De driver bare en slik vennerekruttering. du får 5% avslag på premien for hver venn du rekrutterer hvis vennen kjører skadefritt i ett år.Nei, ulempene kommer først når noen i venneflokken får en skade, hvis jeg har skjønt konseptet rett.
Sikkert, men får du lavere premie når du blir eldre, som med et forsikringsselskap?
Hva får du i premie hvis du kjøper ny bil? Da har de ikke et forsikringsselskap til å beregne premien for seg.
Justeres premien hvis du flytter eller endrer kjørelengden?
Hva med folk som kjøper sin første bil?
Vet man forresten hvem man får forsikringsoppgjør fra, hvis det skjer noe? Tribe er etter hva jeg skjønner bare en megler. Det er neppe et norsk forsikringsselskap som står risikoen, siden risikoen er meglet gjennom Lloyds.