Juss og økonomi Erfaring med Tribe Venneforsikring?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Noen som ser hull i forretningsplanen til Tribe? Som kunde finnes det vel ingen ulemper?

Garantert 5% lavere pris enn alle konkurrenter, og opptil 50% avslag på forsikringer om man får med seg 10 personer i gruppen sin. Man kan også velge bare en person i gruppen sin, og med det få 10% f.eks. Om de innad i gruppen skulle ha skader, så vil man i verste fall bare synke ned til 5% avslag i forhold til konkurrentene..

Lavere risiko blandt kundene for Tribe som selskap, og billigere forsikring for kundene.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.514
Antall liker
6.913
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Joda, alle disse småselskapene kjører gjerne modeller som skal minimalisere risiko og dermed redusere utbetalinger.

Samtlige selskaper som driver med bilforsikring er f.eks. forpliktet til å tilby lovpålagt ansvarsforsikring, men enkelte legger f.eks. inn krav om en tilstandsrapport til den nette sum av mellom 5 og 10.000, om de finner ut at de ikke vil ha deg. Neppe helt iht til lovlig forretningspraksis, men det skjer.

Så kan du stille deg spørsmålet: all den tid forretningsmodellen handler om å minimalisere utbetalinger - hvor sikker er du på at de er der når du trenger de?

Johan-Kr
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
På meg virker det som at Tribe vil forenkle bransjen(vesentlig færre forsikringsdokumenter, færre hemmeligheter), og istedenfor å hente inn statistik om brukeren(kunden), heller få kunden selv til å hente inn ytterligere andre kunder for de, som de selv trur vil ha lav risiko.. Ergo; færre utbetalinger, samme dekningsgrad og litt lavere pris?

Tribe er bare et ledd/konsept, med et gigantisk engelsk selskap i ryggen. Så om man først har blitt kunde, kan jeg ikke helt se ulempen. Og de er i tillegg kanskje verdens første selskap til å tilby den løsningen de gjør.. Kanskje på tide med en reel konkurrent i en tungt etablert bransje?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Personlig velger jeg forsikringer med best vilkår og det har vært fordelaktig selv om årspremien er høy. Tribe kjenner jeg ikke, men er skeptisk til små ukjente selskaper.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Men hva om selskapet sier, -"Vi matcher vilkårene, men gir deg en billigere pris" De garanterer også kun indeksjustering av prisen de gir deg i de påfølgende år.. I tillegg har kunden muligheten til å hente inn venner, og bygge ut med rabatt..

De mener at forsikringsselskapene har badet i penger i flere år, og at det nå er mulig å tilby noe bedre til kunden. Det er i hvert fall mitt inntrykk. I tillegg vil selskapet sitte med en kundemasse som på papiret ønsker å være noe mer forsiktig enn snittet.
 
C

cruiser

Gjest
Heh, tribe er bare en salgsagent for de samme selskapene som de kritiserer. I dette tilfellet er det altså kundene som skal operere som selgere. Har hvertfall ikke tenkt meg å bruke fritiden til å selge forsikringer for den gamle hauken Åge Korsvold
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Innsalg til familie og venner der man selv skal dra fordeler blir kleint for det sosiale senere.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
minner meg om pyramidespill der det gjelder å rekruttere hele vennegjengen til å bli selgere for deg selv. Her har de riktig nok et produkt. Det er aldri bra for relasjonene dine.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Tja. Her er det snakk om et tak på 10 personer. Man kan velge å ikke bruke den løsningen i det hele tatt, eller bare bli enig med en kompis eller to om å være under samme tak. Risiko? At man blir nedjustert til utgangspunktet. Bruk av fritid? Da har du ekstremt dårlig fritid! :)

Konseptet er utarbeidet av, så vidt jeg har skjønt, yngre krefter med en idè! For å kunne sette igang trenger man et visst antall kroner som egenkapital for å kunne dra nytte av sikkerheten man finner i selskapet i England.

Selv hater jeg pyramideidèen, og om jeg skulle bruke Tribe som forsikringsselskap vil jeg gjøre veldig lite utav det.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
minner meg om pyramidespill der det gjelder å rekruttere hele vennegjengen til å bli selgere for deg selv. Her har de riktig nok et produkt. Det er aldri bra for relasjonene dine.
Jo, det kan minne om det, men det er ingen som sitter på toppen.

Hva om Gjensidige hadde innført vennerabatt i morgen. Om du slår deg sammen med en annen du vet har Gjensidige så får dere 10% avslag. Da hadde dere ikke benyttet dere av det? Om en av dere må bruke forsikringen så går dere begge ned til 5%.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Var det slik at hvis det er skade i gruppen så får alle i gruppen bonustap? Det er sosial kostnad i det punktet. Overvåking og fare for sosial utfrysing ved et uhell. Man har ikke lenger kun et økonomisk tap, men sosialt kostnad på kjøpet.

Å knytte penger til vennskap kompliserer relasjonen, spesielt ekstraregninger.

Så lenge folk gjør informerte og frie valg så får det være opp til dem selv hva de bestemmer. Jeg er ytterst skeptisk til alt som likner pyramidespill, nettopp p.g.a. disse sosiale kostnadene (og at produktet sjeldent er godt)
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Ja, man tenker kanskje mer på den bonusbiten enn hva jeg forestiller meg. For meg er det nettopp det, bonus. Ingen krise om det går føyken liksom. Og ingen krise om man ikke fyller opp kvoten heller. Det kan man gjøre over tid, og gjerne ved tilfeldigheter. Her virker det som at folk tenker at man skal brette opp ermene og ta runden i nabolaget, og scrolle nedover telefonlista :)

Man deler bonus på godt og vondt, ja. Men ingen vet hvem i gruppen som fører til bonustapet.

Var det slik at hvis det er skade i gruppen så får alle i gruppen bonustap? Det er sosial kostnad i det punktet. Overvåking og fare for sosial utfrysing ved et uhell. Man har ikke lenger kun et økonomisk tap, men sosialt kostnad på kjøpet.



Å knytte penger til vennskap kompliserer relasjonen, spesielt ekstraregninger.

Så lenge folk gjør informerte og frie valg så får det være opp til dem selv hva de bestemmer. Jeg er ytterst skeptisk til alt som likner pyramidespill, nettopp p.g.a. disse sosiale kostnadene (og at produktet sjeldent er godt)
 
C

cruiser

Gjest
Hva er dette engelske selskapet man har i ryggen? Det nærmeste jeg kommer er markedsplasse Lloyd's hvor tribe er en salgsagent for en norsk underwriter. Jeg klarer ikke å se det unike i dette utover disse prosentene man får i "vervepremie" som blir trukket tilbake ved skade.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.123
Antall liker
9.437
Ja, man tenker kanskje mer på den bonusbiten enn hva jeg forestiller meg. For meg er det nettopp det, bonus. Ingen krise om det går føyken liksom. Og ingen krise om man ikke fyller opp kvoten heller. Det kan man gjøre over tid, og gjerne ved tilfeldigheter. Her virker det som at folk tenker at man skal brette opp ermene og ta runden i nabolaget, og scrolle nedover telefonlista :)

Man deler bonus på godt og vondt, ja. Men ingen vet hvem i gruppen som fører til bonustapet.

Var det slik at hvis det er skade i gruppen så får alle i gruppen bonustap? Det er sosial kostnad i det punktet. Overvåking og fare for sosial utfrysing ved et uhell. Man har ikke lenger kun et økonomisk tap, men sosialt kostnad på kjøpet.



Å knytte penger til vennskap kompliserer relasjonen, spesielt ekstraregninger.

Så lenge folk gjør informerte og frie valg så får det være opp til dem selv hva de bestemmer. Jeg er ytterst skeptisk til alt som likner pyramidespill, nettopp p.g.a. disse sosiale kostnadene (og at produktet sjeldent er godt)
Når det gjelder bilforsikringene mine så har jeg hatt toppbonus på dem i mange år. Jeg hadde blitt rimelig sur hvis en bekjent hadde køddet det til og ødelagt det for meg. Er man 10 stk. om å opparbeide bonus så er man også 10 stk. til å redusere bonus.
Hva betyr forresten en garanti på 5% lavere enn alle andre selskaper? 5% lavere enn gjennomsnitt eller 5% lavere enn billigste? Opptil 50% rabatt om man får med seg 10 stk. høres også litt tvilsomt ut, da virker det som om det er mange kriterier som skal oppfylles for å få den rabatten.
Rutinene rundt et eventuelt skadeoppgjør er også vesentlig.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
tok en kjapp titt på siden dems. Hvis du har forsikringen i if, gjensidige, storebrand, whatever, så lover de deg 5 % lavere premie enn hva du har nå. Fant ingen lovnader om pris lenger frem i tid.

Videre kan man få ytterligere 5% bonuser, hvis man verver en venn som kjører skadefritt i et fullt år. Inntil 10 venner.

Fant ingenting om vilkår ellers. Er man medlem i fagforening så får man kjapt pris som denne greia her ikke er i stand til å matche, og da uten å ta forbehold om vilkårene ellers.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Er nok fort gjort å blande opparbeidet bonus med % man evt kan få ved å være flere samlet hos Tribe. Dette er selvfølgelig to forskjellige ting. Utgangspunktet for Tribe er samme vilkår som f.eks Gjensidige, men med Tribe sine løsninger oppå dette. Dvs 5% under Gjensidige, og ytterligere mulighet for å bygge ut de % med "Venner".

Grunnen til at da Tribe kan legge seg under er at kundene deres etter planen vil ligge i et segment som har færre skader enn hva snittet har..

Det skal også stå å lese en plass at eneste justering av premie skal være indeksregulering.

Ja, man tenker kanskje mer på den bonusbiten enn hva jeg forestiller meg. For meg er det nettopp det, bonus. Ingen krise om det går føyken liksom. Og ingen krise om man ikke fyller opp kvoten heller. Det kan man gjøre over tid, og gjerne ved tilfeldigheter. Her virker det som at folk tenker at man skal brette opp ermene og ta runden i nabolaget, og scrolle nedover telefonlista :)

Man deler bonus på godt og vondt, ja. Men ingen vet hvem i gruppen som fører til bonustapet.

Var det slik at hvis det er skade i gruppen så får alle i gruppen bonustap? Det er sosial kostnad i det punktet. Overvåking og fare for sosial utfrysing ved et uhell. Man har ikke lenger kun et økonomisk tap, men sosialt kostnad på kjøpet.



Å knytte penger til vennskap kompliserer relasjonen, spesielt ekstraregninger.

Så lenge folk gjør informerte og frie valg så får det være opp til dem selv hva de bestemmer. Jeg er ytterst skeptisk til alt som likner pyramidespill, nettopp p.g.a. disse sosiale kostnadene (og at produktet sjeldent er godt)
Når det gjelder bilforsikringene mine så har jeg hatt toppbonus på dem i mange år. Jeg hadde blitt rimelig sur hvis en bekjent hadde køddet det til og ødelagt det for meg. Er man 10 stk. om å opparbeide bonus så er man også 10 stk. til å redusere bonus.
Hva betyr forresten en garanti på 5% lavere enn alle andre selskaper? 5% lavere enn gjennomsnitt eller 5% lavere enn billigste? Opptil 50% rabatt om man får med seg 10 stk. høres også litt tvilsomt ut, da virker det som om det er mange kriterier som skal oppfylles for å få den rabatten.
Rutinene rundt et eventuelt skadeoppgjør er også vesentlig.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
er skeptisk til små tullefirma når det kommer til forsikring av store verdier. Det en forsikring i seg selv å bruke store etablerte selskaper og leter man så finner man ofte gode betingelser hos dem.

Har prøvd et par selv.

Verste selskapet ever er noen som kaller seg Watercirles. En større gjeng med ubrukelige fjols har jeg aldri noensinne vært borti. Så mye rot, tull, løgner og ukyndighet er neste umulig å se for seg. (og nei jeg har aldri brukt noen av forsikringene eller hatt en skade, men har f.eks. opplevd å få avskiltingsvarsel fra biltilsynet fordi de hadde glemt å melde fra at bilen var forsikret og at jeg hadde betalt alle premier og slikt. Slike ting.

Brukte også noen som het Troll eller noe slikt. De tilbød en latterlig lav premie på bilen. Superkasko på bilen til ca halv pris av billigste alternativ. Så joda.. men etter et år så la de på prisen slik at de ble nesten like mye som de beste av de store kunne by på. Så da var det farvel.

I dag har jeg samlet alt hos IF. Så full circle for meg. Det hender at en eller annen selger ringer meg for å "ta en gjennomgang" (forsikringselgere er vel de eneste som ikke respekterer registeret mot telefonsalg), og de få gangene jeg har giddet så har gjerne prisen blitt doblet i forhold til de andre. Ok har en litt spesiell bil i forsikringsammenheng. Men når prisen på fullkasko/superkasko har variert mellom 6600kr og nesten 50000kr i verste fall (med full bonus) da er det noe galt.

Så for min del så kommer jeg i ettertid til å styre lang unna små og lure forsikringsselskaper og holde meg til de store og sikre, selv om det kanskje er en tusenlapp å tjene i året på å gamble med de små og nye.

Så selv om det er garantiordninger og alt det der, så vil det også bli mye styr og lang ventetid om selskapet forsvinner.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Bruker IF superforsikring på alt og vil ikke ha noe annet pr i dag.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Er ikke forsikring basert på ideen om å fordele risiko?

Hva er poenget med å fordele slikt mellom venner, når det er en uendelighet av potensielle uvenner du kan dele slikt med…
Fordi et betydelig antall folk ser på en forsikring som noe som tar ansvar for deres dumheter, eller muligheter..
 
Sist redigert:

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
er skeptisk til små tullefirma når det kommer til forsikring av store verdier. Det en forsikring i seg selv å bruke store etablerte selskaper og leter man så finner man ofte gode betingelser hos dem.

Har prøvd et par selv.

Verste selskapet ever er noen som kaller seg Watercirles. En større gjeng med ubrukelige fjols har jeg aldri noensinne vært borti. Så mye rot, tull, løgner og ukyndighet er neste umulig å se for seg. (og nei jeg har aldri brukt noen av forsikringene eller hatt en skade, men har f.eks. opplevd å få avskiltingsvarsel fra biltilsynet fordi de hadde glemt å melde fra at bilen var forsikret og at jeg hadde betalt alle premier og slikt. Slike ting.

Brukte også noen som het Troll eller noe slikt. De tilbød en latterlig lav premie på bilen. Superkasko på bilen til ca halv pris av billigste alternativ. Så joda.. men etter et år så la de på prisen slik at de ble nesten like mye som de beste av de store kunne by på. Så da var det farvel.

I dag har jeg samlet alt hos IF. Så full circle for meg. Det hender at en eller annen selger ringer meg for å "ta en gjennomgang" (forsikringselgere er vel de eneste som ikke respekterer registeret mot telefonsalg), og de få gangene jeg har giddet så har gjerne prisen blitt doblet i forhold til de andre. Ok har en litt spesiell bil i forsikringsammenheng. Men når prisen på fullkasko/superkasko har variert mellom 6600kr og nesten 50000kr i verste fall (med full bonus) da er det noe galt.

Så for min del så kommer jeg i ettertid til å styre lang unna små og lure forsikringsselskaper og holde meg til de store og sikre, selv om det kanskje er en tusenlapp å tjene i året på å gamble med de små og nye.

Så selv om det er garantiordninger og alt det der, så vil det også bli mye styr og lang ventetid om selskapet forsvinner.
..og nettopp den tryggheten gjør at If, Gjensidige and you name it går med et meget pent overskudd hvert år.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
er skeptisk til små tullefirma når det kommer til forsikring av store verdier. Det en forsikring i seg selv å bruke store etablerte selskaper og leter man så finner man ofte gode betingelser hos dem.

Har prøvd et par selv.

Verste selskapet ever er noen som kaller seg Watercirles. En større gjeng med ubrukelige fjols har jeg aldri noensinne vært borti. Så mye rot, tull, løgner og ukyndighet er neste umulig å se for seg. (og nei jeg har aldri brukt noen av forsikringene eller hatt en skade, men har f.eks. opplevd å få avskiltingsvarsel fra biltilsynet fordi de hadde glemt å melde fra at bilen var forsikret og at jeg hadde betalt alle premier og slikt. Slike ting.

Brukte også noen som het Troll eller noe slikt. De tilbød en latterlig lav premie på bilen. Superkasko på bilen til ca halv pris av billigste alternativ. Så joda.. men etter et år så la de på prisen slik at de ble nesten like mye som de beste av de store kunne by på. Så da var det farvel.

I dag har jeg samlet alt hos IF. Så full circle for meg. Det hender at en eller annen selger ringer meg for å "ta en gjennomgang" (forsikringselgere er vel de eneste som ikke respekterer registeret mot telefonsalg), og de få gangene jeg har giddet så har gjerne prisen blitt doblet i forhold til de andre. Ok har en litt spesiell bil i forsikringsammenheng. Men når prisen på fullkasko/superkasko har variert mellom 6600kr og nesten 50000kr i verste fall (med full bonus) da er det noe galt.

Så for min del så kommer jeg i ettertid til å styre lang unna små og lure forsikringsselskaper og holde meg til de store og sikre, selv om det kanskje er en tusenlapp å tjene i året på å gamble med de små og nye.

Så selv om det er garantiordninger og alt det der, så vil det også bli mye styr og lang ventetid om selskapet forsvinner.
..og nettopp den tryggheten gjør at If, Gjensidige and you name it går med et meget pent overskudd hvert år.
Så bra, da blir jeg rimelig trygg på at de finnes neste år også. Jeg har en eneste årsak til å bruke IF og det er at de erfaringsmessig har innfridd 100%.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
..og nettopp den tryggheten gjør at If, Gjensidige and you name it går med et meget pent overskudd hvert år.
Ja nettopp. Poenget med forsikringer er at ... jeg er strålende glad når selskapet har tjent penger på meg når året er omme. For det betyr at noe fælt ikke har inntruffet denne gangen heller. Huset brant ikke ned, bilen ble ikke havarert og jeg ble ikke ranet i Tyrkia.

Jeg håper der forblir slik resten av mitt liv, at alle forsikringspremier gikk og går rett i lommen på slemme kapitalister.


win-win
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.750
Antall liker
13.240
Jeg har brukt forsikring kun en gang, to sykler borte fra garasjen hjemme. Jeg ble faktisk litt paff av hvor smooth det var. Siden verditap pga alder var større enn egenandel var det heller ingen egenandel. Forsikringsselskapet har dog gått godt med overskudd på meg, blir noen tusenlapper pr år på bolig, bil og innbo (reise har jeg gjennom jobben).

Som Deffeknotten sier: måtte det forbli slik.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Men da har vi i hvert fall luftet Tribe Venneforsikring her inne, og at det å konkurrer med de nålevende selskapene med en ny modell, er en utopi :) Fint for dem. Da kan vi drive med vårt, mens de bader i penger og koser seg.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Kjekt med venner. Spørsmålet er hvor gode venner de er etter at du har hatt en forsikringssak som gjør at vennene dine taper penger.
Eller kanskje du skal la være å medle saken, så vennene dine ikke taper penger?
I så fall er det nok en god forretningsmodell for Tribe, vil jeg tro.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Forsikring er et veddemål som du håper du taper slik at motparten tjenet penger på deg og har kapital til å cashe ut when the shit relly hits the fan......
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Forsikring er et veddemål som du håper du taper slik at motparten tjenet penger på deg og har kapital til å cashe ut when the shit relly hits the fan......
Jeg vil heller si at forsikring er å betale litt for å slippe å ta et veddemål du ikke har råd til å tape.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Altså, du taper ikke mer enn du ville gjort i hvilket som helst annet selskap. Dette er en bonusløsning. Hvis du har 10 venner, og da 50% bedre enn hvilket som helst annet selskap, så koster en "skade" 20%. Da ender du opp med at gruppen på 10 stk spretter ned til 30%. Om et år er det oppe på 50% igjen.

Hvis alt virkelig går til helvete, alle mister husene sine i en skogsbrann som brenner opp alle involverte sine hus, så går alle ned til 5%. Dvs 5% bedre enn hva f.eks Gjensidige klarer å matche.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hadde du vært en kvinne hadde du solgt Tupperware allerede.

Dropp dette fjaset.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Lokkepriser, kalles det visst.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.854
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Har hatt IF med noe særavtale i snart 20 år nå - hus, innbo, 3 biler, reise, ufør.

Utrolig fornøyd med skadeoppgjør - har vel hatt 3-4 saker i tiden, og alt er gjort opp år telefon uten noe innsats fra min side og penger umiddelbart inn på konto.

Mvh
OMF
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Utrolig fornøyd med skadeoppgjør - har vel hatt 3-4 saker i tiden, og alt er gjort opp år telefon uten noe innsats fra min side og penger umiddelbart inn på konto.
DET er en viktig erfaring når det kommer til forsikringer.
Utrolig hvor mange jeg har snakket med som varmt anbefaler sitt forsikringsselskap og forteller gladelig hvor utrolig fornøyd de er... helt til jeg spør "har du hatt bruk for forsikringen noen gang?" og da er svaret stort sett nei, det har de ikke. Så de aner med andre ord ikke hva som ville skjedd dagen de faktisk ville ha hatt bruk for forsikringen, de er bare strålende fornøyd med at regningene jevnlig må betales.

Så takk til OMF for å dele reelle erfaringer.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Hadde du vært en kvinne hadde du solgt Tupperware allerede.

Dropp dette fjaset.
..og hadde du vært mann, så hadde du kjørt bil med bensinmotor :) Ps. Tribe er eneste selskap som dekker el-bil på en ordentlig og fullverdig måte..(for de som trenger slikt)
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
av ren nysgjerrighet. Hvor mye eierinteresser har du i Tribe?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Hadde du vært en kvinne hadde du solgt Tupperware allerede.

Dropp dette fjaset.
..og hadde du vært mann, så hadde du kjørt bil med bensinmotor :) Ps. Tribe er eneste selskap som dekker el-bil på en ordentlig og fullverdig måte..(for de som trenger slikt)
Hva skiller dere fra andre selskaper som gjør at dere er de eneste som dekker el-bil på en ordentlig og fullverdig måte?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Dekker tapt eller skadet ladekabel
Gir veihjelp ved tomt batteri
Garanterer elbil som leiebil dersom din elbil skal på verksted
Dekker klimanøytrale reparasjoner

Veihjelp får man jo uansett årsak med kasko
En annen leiebil enn Tesla vil være et handikap all den tid >20 mils reell rekkevidde er en fordel med tanke på jobb for min del.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hva hjelper det med "at man med en vanlig forsikring betaler for noe man ikke bruker" når prisen gjerne er mye høyere på en "elbilforsikring"

For moro skyld gikk jeg til Storebrand og sjekket pris på forsikring der. Full bonus og ellers like vilkår.

Vanlig superkasko hos IF, maks bonus og ellers like vilkår.

9600 i året hos IF (med litt samlebonus) og ca 14600 hos Storebrand på den nye elbilforsikringen deres. Da spiller det liten rolle at 14600 er billigere enn 21000 hos dem som er prisen med samme vilkår, men vanlig bilforsikring.

Så det spiller pent lite rolle om man kan velge en forsikring der man ikke "betaler for noe man ikke bruker", når forsikringer andre steder er mye mye billigere selv om det inkluderer mer.

Så mitt råd til de som har eller tenker på elbil er å la være å henge seg opp i om det er en "elbilforsikring" eller ikke og sammenligne mange selskap, også dem som ikke har dette spesialproduktet. De er ofte mye rimeligere uansett.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Er elbilforsikring en slik grønn forsikring? Med klimakvote og biodynamiske dyrkede reparatører?
 
Topp Bunn