Erfaring med HRT Music Streamer Pro

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.570
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Som "kritiske" tester av nuforce produkter på head-fi blir slettet uten varsel. Nuforce er sponsor der...
    Man kan dra sine egne spekulasjoner.

EDIT... Jeez for et dårlig språk..

Man kan dra sine egne konklusjoner ;D

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    orso skrev:
    Er ikke sikker, men mener Lyd&Bilde har et dedikert lytterom som er noe akustisk behandlet. Slikt kontra en ubehandlet stue kan absolutt ha innvirkning på tester. Det som den ene opplever som hard og skarp topp, kan den andre oppleve som mer utstrakthet og oppløsning. Hvordan høyttalerne måler i det respektive rommet betyr enormt.

Dette er en av grunnene til at jeg foretrekker målinger framfor lytte beskrivelser.
    Det er alltid gunstig med et godt egnet lytterom. Men et godt ubehandlet utgangspunkt trenger ikke nødvendigvis være dårligere en et dårlig utgangspunkt som er behandlet.
    Kritikken mot HD2 beskrevet av av enkelte (over) som "flatt" og "lite dynamisk" tyder ikke på problemer med ubehandlet lytterom, snarere tvert imot....

T

timc

Gjest
    Per_Olsen skrev:
    Kritikken mot HD2 beskrevet av av enkelte (over) som "flatt" og "lite dynamisk" tyder ikke på problemer med ubehandlet lytterom, snarere tvert imot....
    Det må du forklare. Sliter med å se sammenhengen.

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    timc skrev:
    Per_Olsen skrev:
    Det må du forklare. Sliter med å se sammenhengen.
    Mitt inntrykk er at ubehandlete/ikke optimale rom ofte kan låte litt "hardt" og "udefinert" eller "ute av fokus" (er forøvrig enig med Orsos beskrivelse her). Et slikt rom "straffer" gjerne et oppløst og dynamisk produkt. Mitt inntrykk er at HRT er mer dynamsik og oppløst en Hegel. Dersom de som hevder (over) at Hegel låter "flatt" og "lite dynamsik" hadde et ubehandlet/lite optimalt rom, tror jeg de ville fått større "problemer" med HRT.
    (jeg forutsetter at jeg har oppfatter beskrivelsene deres (over) riktig).

Jeg kan ikke forklare dette nærmere (hva som skjer ved beandling/ikke behnadling), men det kan sikkert du....

T

timc

Gjest
    Jeg skjønner forsåvidt hvor du vil hen, men jeg har opplevd og målt mye rart i ulike rom.

Det du beskriver med litt lyst/hardt kommer når øvre del av frekvensområdet er "ubehandlet". I mange rom er det derimot mellomtonen som får mest bidrag fra rommet, og det vil ofte resultere i en mørk laidback klang. Fortsatt uten skikkelig fokus, og perspektiv. Jeg mener at man kan får hele spekteret av problemer, avhengig av hvordan rommet er laget, og det vil derfor være lite matnyttig å tilskrive ubehandlede rom ett "standardproblem". Hvert rom bør sees på som ett frittstående "problem", forutsatt at man ikke innehar rimelig god kunnskap om det akutelle rommet.

Dette er bare to eksempel, og ytterpunkter. Det går ann å oppleve alt mulig av rare klangkombinasjoner.

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8
    timc skrev:
    Du kan ikke stole helt på testere. Sånn er det bare.
    Jo, jeg tror faktisk vi kan stole på testerne på det viset at de faktisk forteller hva de hører. Mange av dem har lang fartstid og er troverdige i beskrivelsen av de komponentene som testes. Dette betyr ikke at disse komponentene gir det samme resultatet i vårt eget oppsett, men at de som tester klarer å fortelle hvor det bærer lydmessig.

Selvfølgelig vil beskrivelsen av testobjektet være påvirket av hvilke komponenter testeren har og hvor bra rommet er, men hvis man leser en del andre tester den samme personen har utført, får man snart en følelse av hva testeren mener og hva som er essensen.

Det er også viktig å ha evnen til å lese mellom linjene. Dette er tydligvis en evne enkelte fullstendig mangler.

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    897
    Dette:

ayaboh skrev:
    Jo, jeg tror faktisk vi kan stole på testerne på det viset at de faktisk forteller hva de hører. Mange av dem har lang fartstid og er troverdige i beskrivelsen av de komponentene som testes.
    stemmer ikke helt overens med dette:

Per_Olsen skrev:
    Jeg kommer aldri til å glemme den gangen en daværende medarbeider i et norsk hifi blad kom inn i en HiFi butikk kjede der jeg arbeidet deltid (under studier) for ca 16 år siden og serverte et "tilbud" der bladet ville utrope en viss høyttaler som "referanse" mot at høyttaleren ble levert nærmest vederlagsfritt. Det hører med til historien at han fikk det som han ville....
    Man får jo håpe at ting som dette er ting som hører fortiden til, men jeg blir slett ikke overbevist når jeg ser den overstrømmende kritikken som HD2 får i Lyd&Bilde, mens den i mange andres ører er et mer middelmådig produkt.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.344
    Torget vurderinger
    1
    ayaboh skrev:
    ...
    Jo, jeg tror faktisk vi kan stole på testerne på det viset at de faktisk forteller hva de hører.
    ...
    I motsetning til å fortelle hva de faktisk hører?

+ noen mindre bagateller mht. om det de beretter har noen relevans for den som leser.

mvh
    KJ

T

timc

Gjest
    ayaboh skrev:
    timc skrev:
    Du kan ikke stole helt på testere. Sånn er det bare.
    Jo, jeg tror faktisk vi kan stole på testerne på det viset at de faktisk forteller hva de hører. Mange av dem har lang fartstid og er troverdige i beskrivelsen av de komponentene som testes. Dette betyr ikke at disse komponentene gir det samme resultatet i vårt eget oppsett, men at de som tester klarer å fortelle hvor det bærer lydmessig.

Selvfølgelig vil beskrivelsen av testobjektet være påvirket av hvilke komponenter testeren har og hvor bra rommet er, men hvis man leser en del andre tester den samme personen har utført, får man snart en følelse av hva testeren mener og hva som er essensen.

Det er også viktig å ha evnen til å lese mellom linjene. Dette er tydligvis en evne enkelte fullstendig mangler.
    Gode tester kan og blir kjøpt.

Gjelder ikke bare hifipressen, men helt generelt.

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    Jeg bruker en Hegel HD2 som usb til spdif converter da den har digital ut. Sammenlignet med optisk ut fra mac minien ble lyden skremmende mye bedre. At løftet skulle bli så stort får meg til å sikle på en Weiss Firewire interface. Jeg ble også "lurt" til å kjøpe en dyr usb kabel fra Nordost. Dette basert på et utsagn om at Hegel kunne måle forskjeller på usb kabler. Den ser ihvertfall finere ut enn en vanlig usb kabel :)
    Som DAC hører ikke HD2 hjemme i et oppegående high-end anlegg, men det forventer man heller ikke til prisen.

Mvh,
    Olav

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8
    timc skrev:
    Gode tester kan og blir kjøpt.

Gjelder ikke bare hifipressen, men helt generelt.
    Ja for all del, men testene i seg selv blir egentlig ikke dårligere. Hvis en tester får et eller annet prisavslag på en komponent for en god omtale (den samme komponenten som teste), regner jeg med at denne komponenten er bra. Testeren har sikkert ikke lyst på en komponent som er dårlig.

Har du lest tester av elendige komponenter som har fått strålende omtaler, og hvor utbredt mener du egentlig at dette er?

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.920
    Sted
    Phobos
    ayaboh skrev:
    Har du lest tester av elendige komponenter som har fått strålende omtaler....
    Er det ikke dette som er utgangspunktet for mye av uenigheten i denne tråden da?

T

timc

Gjest
    ayaboh skrev:
    Har du lest tester av elendige komponenter som har fått strålende omtaler, og hvor utbredt mener du egentlig at dette er?
    Etter min personlige målestokk, så ja. Haugevis.

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8
    timc skrev:
    ayaboh skrev:
    Etter min personlige målestokk, så ja. Haugevis.
    Er dette å forstå slik at målingene tilsier at komponenten er middelmådig, men testeren fremdeles synes den høres bra ut, eller er dette komponenter du selv har testet og oppfattet som dårligere enn beskrevet? Har du noen typiske eksempler?

Det at testeren synes at komponenten er bra selv om målingene tilsier noe annet er jo ikke akkurat noe nytt.

Jeg mener å huske at det kom litt kritikk mot Stereophile (eller var det TAS?) fordi de hadde som policy å ikke teste komponenter som ikke holdt mål, med begrunnelse at det ikke var formålstjenlig verken for produsenten eller forbrukeren. Det betyr vel at det siles litt før noe kommer på trykk.

ayaboh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    8
    marsboer skrev:
    ayaboh skrev:
    Har du lest tester av elendige komponenter som har fått strålende omtaler....
    Er det ikke dette som er utgangspunktet for mye av uenigheten i denne tråden da?
    Jo, det er det sikkert, men hvor stor praktisk forskjell er det mellom det som beskrives som en elendig komponent og en som er bra nok? Er det nok til at det høres i et normal bra anlegg?

T

timc

Gjest
    ayaboh skrev:
    Er dette å forstå slik at målingene tilsier at komponenten er middelmådig, men testeren fremdeles synes den høres bra ut, eller er dette komponenter du selv har testet og oppfattet som dårligere enn beskrevet?
    Det siste. Så klart også det første, men det var ikke det jeg mente i denne sammenheng.

Siden jeg er flagget som aktør tror jeg ikke jeg skal gå offentlig ut med konkrete eksempler. Er det viktig får du spørre på pm.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    ayaboh skrev:
    [...]
    Jeg mener å huske at det kom litt kritikk mot Stereophile (eller var det TAS?) fordi de hadde som policy å ikke teste komponenter som ikke holdt mål, med begrunnelse at det ikke var formålstjenlig verken for produsenten eller forbrukeren. Det betyr vel at det siles litt før noe kommer på trykk.
    Det er det mange som gjør, og det er de fullt åpne om. Hvis jeg husker rett, har i hvert fall Fidelity og 6moons redegjort for dette.

Hvis de tror produktet er dårlig, f.eks. basert på lytt på en messe, ønsker de ikke å bruke (teste- og skrive)tid og spalteplass på produktet. De anser det som unyttig både for seg selv og leserne.

nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    Har nå også testet den nye HRT Music Streamer II (16 bit) mot HD2 og mener at også denne HRTen spiller noe bedre totalt sett i mitt oppsett. Jeg opplever den som kjappere, mer dynamisk og mer definert i bass og mellomtone. Og ingen av dem er i nærheten av HRT-Pro.

Med andre ord: To av de DAKene som har bedre "jiitter" målinger enn HRT-PRO, mener jeg i mitt oppsett faller igjennom i forhold til denne.

P

Parelius

Gjest
    CDWMcInSpots skrev:
    Hvis de tror produktet er dårlig, f.eks. basert på lytt på en messe, ønsker de ikke å bruke (teste- og skrive)tid og spalteplass på produktet. De anser det som unyttig både for seg selv og leserne.
    Vil ikke det lett skape et inntrykk av at ting som ikke er testet bare er «sånn der»?

En på mange måter litt skummel strategi fra glansmagasinenes side for oss konsumenter…

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    Parelius skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Vil ikke det lett skape et inntrykk av at ting som ikke er testet bare er «sånn der»?
    Man må i hvert fall se tidsskriftene litt i sammenheng. Ingen har spalteplass til alt, selv ikke til de anerkjent gode produktene. Derfor er noe testet et sted og noe annet et annet sted. Dessuten har ofte tidsskriftene et ønske om å presentere noe som ikke alle andre tidsskrifter også har testet.

Dessuten er det sikkert en god del tilfeldigheter. F.eks. var HiFi+ meget sen med test av KEF Reference 201/2, og Hi-Fi Choice(?) publiserte vel sin test av OPPO BDP-83SE(?) omtrent da den gikk ut av produksjon.

En på mange måter litt skummel strategi fra glansmagasinenes side for oss konsumenter…
    På den annen side er det kanskje ikke så morsomt å lese 50-100 sider om dårlige produkter?

Det er antagelig ikke så greit/lett uansett?

P

Parelius

Gjest
    CDWMcInSpots skrev:
    Nei, det kan vi nok være enige i, og jeg synes det med å se det hele i sammenheng («alle» tidsskrifter over ett) selvfølgelig gir mening.

Jeg synes likevel at det ikke er unyttig å anmelde «dårlige» produkter. Hvorfor skal vi ikke kunne bli «advart» mot middelmådighet på samme måte som vi blir «oppfordret» til (ett eller annet). Hva er så unyttig i å bli advart mot dårlige saker, sett fra en konsuments standpunkt? Jeg ville ha satt pris på noe slikt - om jeg nå hadde særlig tiltro til magasinene.

Men vi bør kanskje ikke føre dette for langt slik at det helt bort i natten OT.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    Parelius skrev:
    Jeg synes likevel at det ikke er unyttig å anmelde «dårlige» produkter. Hvorfor skal vi ikke kunne bli «advart» mot middelmådighet på samme måte som vi blir «oppfordret» til (ett eller annet). Hva er så unyttig i å bli advart mot dårlige saker, sett fra en konsuments standpunkt? Jeg ville ha satt pris på noe slikt - om jeg nå hadde særlig tiltro til magasinene.
    Jeg er vel egentlig enig med deg i det. Samtidig kan jeg forstå tidsskriftenes resonnement. De kunne kanskje begynne med å prøve litt oftere enn de gjør(?) Nå er det jo meget sjelden.

Vi bør vel ikke det. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Parelius skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Nei, det kan vi nok være enige i, og jeg synes det med å se det hele i sammenheng («alle» tidsskrifter over ett) selvfølgelig gir mening.

Middelmådige produkter har vel en plass i gruppetestene om ikke annet. Forståelig at man ikke ønsker å bruke tid og ressurser på komponenter som ikke har det helt store potensialet. Helt greit at ikke er en helt "rettferdig" og lik behandling av alt som produseres. Det skal være en terskel for i det hele tatt å få omtale og reviews. Den forskjellige profilen på magasinene gir stort nok rom for spennvidde her. Ikke det samme som blir testet i What HIFI som i Stereophile.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Kan dere konkludere snart?
    Hvor bra er dette produktet?

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    på ein skala fra 1 til 9 der 6 er det beste er HRT ein grei 8'er.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    et godt stykke i fra, altså...

nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    BT skrev:
    et godt stykke i fra, altså...
    Det kommer både ann på skalaen og hvordan en måler. På en skala fra 1 til 56, vil jeg si den ligger på 32 hvis en ikke tar hensyn til 18, men på 1 eller 54 under andre forutsettinger. Og jeg vet også at utenfor skalaen finnes det bedre produkter, hvis en da legger vekt på ting som ligger utenfor skalaen….

Oppsummert vil jeg si 55, 16 eller 22 av 12 eller fler oppnåelige poeng.

;)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    Ryddig test av HRT Music Streamer Pro VS Benchmark DAC1 USB

nistad skrev:
    Dette er (vel) eksakt samme artikkel som http://www.stereophile.com/content/hrt-music-streamer-pro-usb-da-converter

InnerFidelity er som annonsert i hodetelefontråden og av Stereophile og InnerFidelity, et underbruk av Stereophile. InnerFidelity inneholder derfor en rekke tester som tidligere har vært publisert i Stereophile. Se f.eks. på de eldre hodetelefontestene.

Tillegg:
    Denne Stereophile-testen, og ikke minst Atkinsons målinger i forbindelse med den, har jo vært nevnt en rekke ganger tidligere i denne tråden.

Et lite, tilfeldig eksempelsitat:
    orso skrev:
    [...]
    Hvordan vil du karakterisere forskjellene mellom HRT Pro og Benchmark DAC1?
    http://www.stereophile.com/content/fifth-element-18-measurements
    [...]

nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    J.Rivers, HRT og ASIO / WASAPI

I de senere versjoner av J.Rivers er det implementert en ny utgave av WASAPI driver, en såkalt Event Style versjon. WASAPI er Windows egen mulighet til å sende en lydfil direkte til lydkortet/DAKEN på samme måte som ASIO. Mer om WASAPI kan du lese her:

http://wiki.jriver.com/index.php/WASAPI

Oppsett mot USB-DAKER som Benchmark og HRT kan du lese om her:

http://thewelltemperedcomputer.com/SW/Players/MC14/MC_Wasapi.htm NB: Dette gjelder WASAPI men samme oppsette gjelder for WASAPI Event Style (husk å velge denne)

En mulig fordel med WASAPI Event style er at den tilpasser seg bitlengden til DAKen. For HRT-PRO betyr det at den får 24 bit inn - slik at den faktisk får bedre arbeidsforhold og derved "måler" bedre som det tidligere er diskutert i denne tråden. Slik jeg har forstått det gjøres dette ved at det legges på 8 nuller pr. sample i bitstrømmen – og ikke en re-sampling.
    For de av dere som kjører J.Rivers er det jo bare å teste ut. Jeg er spent på eventuelle tilbakemeldinger.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg minner om noen andre informasjonskilder for oppsett av datamaskiner for lydavspilling generelt og via (USB-)DAK.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Da jeg testet HRT Pro, så prøvde jeg også WASAPI Event Style.
    En middelmådig DAC uavhengig om man brukte ASIO eller WASAPI eller WASAPI Event Style IMO.

O

Oblivion

Gjest
    J.Rivers, HRT og ASIO / WASAPI

nistad skrev:
    En mulig fordel med WASAPI Event style er at den tilpasser seg bitlengden til DAKen. For HRT-PRO betyr det at den får 24 bit inn - slik at den faktisk får bedre arbeidsforhold og derved "måler" bedre som det tidligere er diskutert i denne tråden. Slik jeg har forstått det gjøres dette ved at det legges på 8 nuller pr. sample i bitstrømmen – og ikke en re-sampling.
    For de av dere som kjører J.Rivers er det jo bare å teste ut. Jeg er spent på eventuelle tilbakemeldinger.
    Det er dette som I2S spesifikasjonene har spesifisert siden 1986 :eek:

Disse spesifikasjonene var en grov forenkling av de faktiske forhold og kun er korrekte hvis kilde og alle ledd underveis har den samme bitdybden...

Det virker underlig at programvaren ved å gjøre en gang til det hardwaren allerede gjør skulle få ting til å låte bedre..
    Det virker også underlig at en 24 bits DAC skulle kunne måle bedre pga hva som skulle være i bit 25 til 32...
    Dette fordi det KUN er 24 bit som "latches" inn og behandles i DACen.

kurtis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Antall liker
    21
    Jeg har ikke HRT PRO, men HRT II+ og kjøpte denne for 8mnd siden for å finne ut om denne type musikkavspilling kunne være noe for meg å satse på framover. Nå vet jeg at det er det absolutt og jeg har i løpet av vinteren/våren både lett etter - lest om og hørt på en bitteliten brøkdel av det enorme tilbudet som finnes.

I starten brukte jeg Wasapi, men gikk, bl.a på grunn av masse anbefalinger, over til ASIO som jeg var veldig fornøyd med. Etterhvert ble det vekselsvis Wasapi Event style og ASIO, men i den siste tiden har jeg gått helt over til WST. Synes denne har en litt glattere og en tanke mer behagelig/livaktig lydsignatur og gir ikke et eneste lite snev av lyttetretthet, noe jeg har fulllstendig aversjon mot. Har ikke hatt problemer med "drop outs" med denne - kun med ASIO.

Men - nå har jeg altså gått forbi døra til Soundgarden to ganger i løpet av de siste ukene og har ikke gått inn for å sjekke ut Hegel HD20 og EC`s nye (en kamerat har kjøpt denne så jeg vet den er god) som jeg har pekt ut som potensielle kandidater.
    Hovedgrunnen til denne tålmodigheten tror jeg er at jeg, med tanke på en framtidig ny dac, fikk skaffet meg en Cardas Clear USB-kabel og koplet opp denne. Nå lurer jeg faktisk på om ikke en god kabel skiller mer enn å bytte dacer innenfor nogenlunde samme prisgrupper og kommer ikke til å kjøpe noe nytt før jeg definitivt har funnet min greie å leve med over tid.

Ja, jeg "vet" at dette er bare noe tull og at en slik kabel ikke betyr noe som helst, jeg "vet" at II+ er noe "dritt" og enda "dårligere" enn PROen. Jeg "vet" at dette sikkert måler shit og sansynligvis sånn sett er ubrukelig, Likevel funker det underlig nok i mine ører. Jeg har brukt ørene til å lytte med siden jeg solgte bilen for å kjøpe stereo på 70-tallet, og jeg VET at dersom jeg får så dårlig selvfølelse at jeg må slippe inn målekompetanse for å få verifisert at det jeg liker "faktisk er bra/ikke bra", ja da slutter jeg med hele greia og finner meg en ny måte å kose meg på.

nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    Du har helt rett: Både HRT II+ og PRO er glimrende produkter (uansett hva ORSO og andre måtte mene), og tragisk nok har du rett i at USB-kabler betyr noe - og faktisk ganske mye. Både lengde og konstruksjon ...

kurtis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Antall liker
    21
    Hei nistad, dine positive opplevelser av HRT-produktene er absolutt en viktig motivasjonsfaktor for min interesse for disse - så takk skal du ha for det! Jeg har ventet på den nye og "grommere" utgaven som skulle kommet på markedet for flere mnd siden men dette ser desverre ut til å ha blitt litt i det blå foreløpig.

USB-kabel ja - hadde to erfarne "lyttekamerater" på besøk for ett par mnd siden og jeg tror vi ble like mye "tatt på senga" alle tre over kabelens betydning. Vi har hatt mange gode/dårlige erfaringer med diverse kablers betydning opp igjennom årene og burde ikke ha latt oss overraske så til de grader. Men - vi var vel blitt litt "hjernevasket" når det gjaldt troen på usb-kabelens påståtte ubetydelighet.

nistad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Antall liker
    9
    Hvilke USB kabler skal vi teste?

Både lengde og konstruksjon av USB kabler virker å påvirke lyden. Dette er såpass overraskende og spennende at vi vurderer å lage en "blind" gruppetest i Fidelity for å sjekke ut fenomenet nærmere. Dyre og billige kabler i samme test, med noen også i forskjellige lengder.

Har dere tips til kabler vi bør ta med?

Finnes det noen virkelig gode og billige som vi bør sjekke ut (som f.eks den 0.5 m stumpen som følger med Clas Ohlsons Guan Mau 4 ports HUB til 129 kr.) ?

Og hvilke bør vi ta med av de audiofile typene?

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvilke USB kabler skal vi teste?

nistad skrev:
    Både lengde og konstruksjon av USB kabler virker å påvirke lyden. Dette er såpass overraskende og spennende at vi vurderer å lage en "blind" gruppetest i Fidelity for å sjekke ut fenomenet nærmere. Dyre og billige kabler i samme test, med noen også i forskjellige lengder.

Har dere tips til kabler vi bør ta med?

Finnes det noen virkelig gode og billige som vi bør sjekke ut (som f.eks den 0.5 m stumpen som følger med Clas Ohlsons Guan Mau 4 ports HUB til 129 kr.) ?

Og hvilke bør vi ta med av de audiofile typene?
    Spiller jo egentlig ingen rolle. Slik Fidelity utfører "blindtester" av kabler så har det uansett ingen validitet. Og det er jo synd. Hadde dere kjørt en skikkelig blindtest, så hadde dere kanskje våknet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn