Jeg har ikke HRT PRO, men HRT II+ og kjøpte denne for 8mnd siden for å finne ut om denne type musikkavspilling kunne være noe for meg å satse på framover. Nå vet jeg at det er det absolutt og jeg har i løpet av vinteren/våren både lett etter - lest om og hørt på en bitteliten brøkdel av det enorme tilbudet som finnes.
I starten brukte jeg Wasapi, men gikk, bl.a på grunn av masse anbefalinger, over til ASIO som jeg var veldig fornøyd med. Etterhvert ble det vekselsvis Wasapi Event style og ASIO, men i den siste tiden har jeg gått helt over til WST. Synes denne har en litt glattere og en tanke mer behagelig/livaktig lydsignatur og gir ikke et eneste lite snev av lyttetretthet, noe jeg har fulllstendig aversjon mot. Har ikke hatt problemer med "drop outs" med denne - kun med ASIO.
Men - nå har jeg altså gått forbi døra til Soundgarden to ganger i løpet av de siste ukene og har ikke gått inn for å sjekke ut Hegel HD20 og EC`s nye (en kamerat har kjøpt denne så jeg vet den er god) som jeg har pekt ut som potensielle kandidater.
Hovedgrunnen til denne tålmodigheten tror jeg er at jeg, med tanke på en framtidig ny dac, fikk skaffet meg en Cardas Clear USB-kabel og koplet opp denne. Nå lurer jeg faktisk på om ikke en god kabel skiller mer enn å bytte dacer innenfor nogenlunde samme prisgrupper og kommer ikke til å kjøpe noe nytt før jeg definitivt har funnet min greie å leve med over tid.
Ja, jeg "vet" at dette er bare noe tull og at en slik kabel ikke betyr noe som helst, jeg "vet" at II+ er noe "dritt" og enda "dårligere" enn PROen. Jeg "vet" at dette sikkert måler shit og sansynligvis sånn sett er ubrukelig, Likevel funker det underlig nok i mine ører. Jeg har brukt ørene til å lytte med siden jeg solgte bilen for å kjøpe stereo på 70-tallet, og jeg VET at dersom jeg får så dårlig selvfølelse at jeg må slippe inn målekompetanse for å få verifisert at det jeg liker "faktisk er bra/ikke bra", ja da slutter jeg med hele greia og finner meg en ny måte å kose meg på.