Hi-Fi forretninger Erfaring med forhandlere i Oslo ?

larsjonny

Fersking
Ble medlem
20.03.2002
Innlegg
2
Antall liker
0
Ikkje drukna helt ,mye å hente her. Var egentlig ute etter tips og råd også når det gjelder service og oppfølging hvis man får problemer, og forstår at det er enkelte forhandlere som svikter mer her enn andre ?
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.778
Antall liker
718
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Kun et tips fra meg. Begynn runden med å lytte på høyttalere. Både stativ og gulvstående. Til slutt 3 merker som jeg føler er veldig spennede på ulikt vis.

En oversikt over noen fokusmerker og hvilke butikker som fokuserer på hva.
Duet audio fokuserer primært og anbefaler Piega høyttalere, Soundgarden har nå Monitor Audio og Dynaudio som signatur høyttalermerke, Hi-fiklubben har Dali og B&W, Lyric har Bryston og Oslo Hi-fi center har Adyton, Burmester og Audiophysic. Audioaktøren fokuserer primært på Harbeth og Spendor. Norsk audioteknikk har PMC. kontrapunkt har Linn. Stereofil anbefaler ulike ting.

3. høyttalerprodusenter som er spennende: Adyton, Piega og Spendor…..syns jeg. PMC og Proac er engelske utfordrere.

Jeg har Audiophysic, men de krever litt jobb.
 
Sist redigert:

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei igjen.

Jeg var helt uerfaren med nesten 40 års opphold med skikkelig hifi når jeg tømte lommeboka hos Stereofil, men skal du se på gode høytalere anbefaler jeg ZU Audio som jeg endte opp med, de er ekstremt lettdrevne, varme i lydbildet og gir meg all bass jeg ønsker, noe jeg elsker. Noen vil si de er sære, ja de er kanskje det men Gud for et lydbilde, der angrer jeg ihvertfall ikke . . . . . . .
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Stereofil er gromsjappa med entusiasmen på plass, men litt utenfor sentrum ligger også lyric hifi, sistnevnte har skikkelig krem elektoronikk: Bryston og Accuphase.
 

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
631
Antall liker
57
Om mine erfaringer er det andre sitter på skal jeg ikke si noe om, men her er mine:

Stereofil: De er svært hyggelige hvis du er i butikken eller får tak i de på telefonen, men på mail er det 99% fraværende selv med purringer. Så her lurer jeg på om mitt kundeforhold er over. Siden jeg bor ganske langt unna så er mail ofte å foretrekke. Vil de ikke svare så får de heller ikke salg. De er også veldig dårlige på å følge opp feil og det er det aller værste i mine øyne. Her har jeg måtte purre som f... Ja, jeg har lagt ned noen 10tusenlapper, ganske mange faktisk.

Audio Aktøren: her har jeg bare en henvendelse så det blir kanskje litt urettferdig. Siden jeg bor langt unna så blir mail foretrukket, og det gir butikken muligheten til å svare når det passer de best. Her ringte de meg opp etter et par timer og det er veldig bra, men så var det stopp. Jeg skulle få et tilbud, men det har ikke kommet. Det er min eneste erfaring med de så jeg kan ha vært litt uheldig. Jeg venter fortsatt på svar/tilbudet.

Mono: som vanlig mail, og litt telefon. Her er inntrykket gjevnt over veldig bra. De svarer og følger opp.
Hei!

Stopp i tilbud er ikke bra.

Da her en av oss her hos AudioAktøren sviktet.

Send en e-post til meg, eller ring, dersom dette fortsatt er aktuelt. Så skal jeg sørge for at dette går i orden.

Vi har to nettsider. Dette er den som er best oppgradert: www.norskhificenter.no

Med hilsen

Hallvar M. Rostad
Salgssjef
AudioAktøren / Norsk Hi-Fi Center
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Lyric er trege om respons ved service. Følger dårlig opp og man aner ikke hva som skjer. Frustrerende.
Håper de IKKE fortsetter i samme spor :mad:
Pussig dette med Lyric. Jeg har i alle fall bare gode opplevelser med dem, så langt. Da Tor drev fikk jeg lånt hjem utstyr på prøve, selv om jeg bor helt oppe i Hammerfest. Fikk også byttet min Bryston 4BSST2 jeg fikk noe krøll med i en helt ny, uten at det kostet meg noe som helst. Servicen har riktignok ikke blitt satt på noen prøve den senere tid, med nye Accuphase-produkter, men jeg velger å tro/håpe ting ikke har endret seg med de nye folka som driver.

Ellers syns jeg det er flott at noen tør være ærlige om sine opplevelser. Har selv vært utsatt for en helt utrolig negativ hendelse med en av forhandlerne som får ros her, så jeg vet alt ikke er så rosenrødt som man kan få inntrykk av.
Det merkverdige er at man får forskjellige varianter av (bort)forklaringer avhengig av hvem man møter i den andre enden av telefonen. Hva er galt? To forskjellige svar. Hva skal skje videre? To forskjellige svar. Hvem skal ta seg av reparasjonen? To forskjellige svar. Tør nesten vedde på at at produktet fortsatt står på lager hos dem selv om de har sagt at det skulle til reparatøren.:rolleyes:

Ja, de tilbyr låneprodukter, men jeg synes det er pes å hente/levere, samt orker ikke å "tune" inn lyden mht det som er lånt. Blir som å tyvfiske i fluefiske med lånt stang for min del ;)
 
M

MusicBear

Gjest
Jeg syntes at hi-fi bransjen og Oslo (som det spørres om) har så mange gode forretninger og utrolige hyggelige og kunnskapsrike folk, at det nesten er både vanskelig og urettferdig å kåre noen til bedre enn andre...

I motsatt ende syntes jeg de to store "hi-fi kjedene" i Oslo er vesentlig dårligere, på den måten at det er få entusiaster å komme i tale med her som de andre butikkene.

Allikevel, en butikk jeg har lyst til å fremheve spesielt - fordi butikken i seg selv ikke er den flotteste eller mest prangende - men med en sjel hos innehaver for musikk og hi-fi overfor oss kunder i sin egen klasse. Ja, de fleste gjetter vel at jeg tenker på Norsk Audio Teknikk.

NAT har også har bransjens "mest-for-pengene-høyttaler" i sortimetet dersom man søker FULLFREKVENS høyttalere som tåler å bli sammenlignet med konkurenter pluss/minus 200.000; PMC Twenty5.26 til 83.000 paret.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.919
Antall liker
1.984
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Ang. Lyric: Ikke fysisk. Men jeg føler sjela i Torggt.fortsatt hver gang jeg går forbi der. På tide å komme seg en tur til Sandvika å tittehøre litt kanskje..
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.435
Antall liker
17.154
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Min erfaring etter et "langt" Hi-Fi liv - og begrenset til de jeg har handlet med (i Oslo/Omegn) og som fortsatt er i virksomhet:

Morten (NAT) kan man jo ikke finne annet enn positivt å si om - på alle måter. Vel-villig (var ihvertfall) på utlån for test hjemme osv.
Lyric (Tor) var også veldig kurrant å ha med å gjøre. Hvorvidt dette er videreført vet jeg ikke.
Duet (Erik) har jeg også kun positive erfaringer med. Utlån for test har for min del vært uproblematisk.
Norsk Hi-Fi Center/Audio Aktøren (Halvard og Terje) har jeg samme erfaringer med som de ovennevnte.

Stereofil. Jo - greie nok når du er i butikken, men er kjipe på utlån.
OHC. Kjipe på utlån, og imøtekommenhet/service osv avhenger (dessverre) av hva du flagger med av investeringsrammer. Dårlig erfaring med reklamasjon/garantisak, men det ligger en del år tilbake i tid.
Kontrapunkt (Odd Rune). Ja, jo - imøtekommende og hyggelig. Har kun handlet 2 produkter der uten behov for annet en å bortimot "plukke" frem og betale.
 

jarste

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.06.2012
Innlegg
119
Antall liker
44
Torget vurderinger
6
Jeg har handlet en god del hos Duet Audio. Veldig bra service, både ved kjøp og reparasjon. I tillegg tilbyr de veldig gode innbyttepriser, så dersom du som meg blir bitt av oppgraderingsbilla så er dette plassen.

OHC har jeg ikke annet enn dårlige erfaringer med. Nettbutikken er bra, men fysisk butikk er ikke annet enn arena for mersalg så der ville jeg holdt meg langt unna.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.173
Antall liker
2.106
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg har handlet en god del hos de fleste, best service hos Duet tett fulgt av OHC. Men har også god erfaring med Lyric og Hifi-klubben-Drammen (det må være Drammen!).
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.101
Antall liker
17.030
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Liker at butikken tar hensyn til kundens ønske og ikke motsatt. Ikke alle i Oslo gjør det. Noen ønsker å komme med tulle statestikker og fremstå som verdensmester. Spørsmål om hva en jobber med, slik at de kan danne seg et inntrykk av hva en har av inntekt. Trontale lengre enn regjeringserklæringen... ååå ja du ønsker å lytte? Knapt nødvendig.. vi vet hva du skal kjøpe... Ok. Kanskje litt slem her... ikke alle selgerne er like ille. Tror mange har opplevd det samme.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.173
Antall liker
2.106
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Savner at man nevner at Selger skal prakke på en noen dyre kabler. Dette skjer jo alltid når man trør over dørstokken, i følge mange..... :rolleyes:
OHC har masse kabler, men aldri opplevd å bli prakket på noe som helst der. Jeg vet alltid hva jeg skal ha når jeg går inn i butikken - faktisk ikke en eneste gang opplevd å bli prakket på noe der; heller ikke på noen av de andre stedene (ikke engang hifiklubben!).

Edit:
Faktisk fikk jeg beskjed på OHC en gang når jeg vurderte nye kabler til surround og bak-kanalene om å gå for noe billigere enn jeg hadde tenkt. Jeg ble positivt overrasket. Det jeg derimot flere ganger har fått info om er nye produkter selger tror kan være av interesse for meg; med invitasjon til å ta turen innom for å sjekke opp nærmere når jeg har tid og om jeg ønsker (dette gjelder aldri kabler).

Edit2:
Mitt inntrykk er at kompetansen er relativt bra fra selgere flest (spesielt i Oslo og området rundt) med unntak av Soundgarden, der får jeg ofte litt samme følelsen man får om man prøver å kjøpe litt avansert fotoutstyr på JapanPhoto ;)
 
Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.273
Antall liker
9.510
Torget vurderinger
2
Hvor mye service og oppfølging trenger man egentlig?
I 95% av mine kjøp er det ikke være behov for noe ettermarkedservice. Men på det ene svindyre high end produktet jeg har har det vært en langtrukken runde med service og måneder med plunder før det kom i orden. Kan ikke si noe vondt om butikken, de lånte meg ventevutstyr, men produsentens service og og tidsbruk var langt under pari.
Bortsett fra det siste tillfellet er service før kjøp med hjemlån og sånn viktig for å gjøre rett kjøp syns jeg.
Min erfaring er at desto dyrere, desto mer plunder.
Hovedgrunnen er nok små, sære produksjonsserier og ikke de samme musklene som store aktører har til kvalitetskontroll. En annen grunn er early adopter, hvor man nærmest mottar en prototype.
Man må virkelig blø for lydkvalitet.....
Jepp enig, der har du en forklaring som matcher også mitt tilfelle
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.173
Antall liker
2.106
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Hva legger man i svindyre high end produkter?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Egentlig en grei måte å si det på.
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Veldig bra tråd, dette.

Ikke ofte jeg handler f2f i Oslo, men ser at det lille jeg har vært innom er reflektert i andres erfaringer her.

Topp to hos meg er:

Lyric (Sandvika, OK, ikke skikkelig Oslo, men hadde god dialog med Tor i hine hårde dager (RIP))

Andre er Duet Audio (godt backet opp av samme, adresse Bergen)

I parentes kan jeg vel nevne Stereofil som er kjempe på handel og tilbud, men ikke riktig like god på e-post (som tidligere nevnt)

Ut over det, vil jeg på det aller sterkeste anbefale at man kjøper B&W høytalere hos HFK, FØR man går andre steder for å kjøpe elektronikk (ettersom Classe ikke lenger er å finne;-)

Forøvrig: riktig god helg til alle Oslo-karer. Prøv en skitur denne helga:-D
 

johnblund

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2015
Innlegg
578
Antall liker
1.859
Sted
Noreg
Støtter opp om Gjallarhorn. Veldig god service og rask respons
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
595
Antall liker
733
Torget vurderinger
4
Hei!

Jeg har vært innom noen av de forretningene dere nevner. Oppfatter at jeg er blitt tatt godt hånd om av de fleste. Skal man legge ned betydelige beløp, vurdert ut fra egen lommebok, er det å bli tatt seriøst imot en vesentlig faktor for en vellykkete handel. Det at selgere er lyttende til dine egne preferanser, er en god intro til å bygge tillit. Samtidig er det vel nettopp gode råd basert på kunnskap som gir tryggheten vi trenger for å legge igjen kronene i nettopp den ene sjappa.

Er man først i handlemodus, vil jeg anbefale å ta en tur til Drammen og til Krokstadelva. Nær sentrum i Drammen finner du Sveinung i Mala Audio øverst i tredje etasje i et gammelt lagerbygg. Rolig og kunnskapsrik med mye grom hifi, gir han deg tid til å sjekke ut det du lurer på. Han har vært ekstremt flink til å svare ut spørsmål og å følge opp både før og etter besøk.

Halvar i Audioaktøren/ Norsk Hi-Fi Center i Krokstadelva er det litt vanskeligere å finne fram til. Det er ingen utfordring. Halvar henter deg der det er lettest for deg å finne fram. Det er mye kunnskap i den mannen. Han er flinkt til å lytte til dine preferanser, tilbakeholden og ingen pusher, men gir deg et godt grunnlag for å ta dine egne valg.

Bortsett fra noen rør hos Mala og en platevasker hos Audioakt har jeg ikke handlet hos dem. Men jeg har vært i et hifi-vertigo der de begge har satt av tid til å la meg lytte og de har stilt meg spørsmål og gitt svar som gir meg større grad av trygghet for å forstå hva jeg har, for hvor jeg selv vil, hva jeg kan jobbe videre med i eksisterende anlegg, og hvilke muligheter det finnes der ute når tiden er moden for å gå videre. Det å gå videre er nødvendigvis ikke å fyre av hele huslånet eller pensjonen, men å finne fram til egne preferansen og få hjelp til å plukke de produktene som fører deg dit.

Mye skryt til to herrer, men de fortjener det.

Mvh Olav E

PS. Grunnen til at jeg ikke har lagt igjen mer penger hos disse to er ikke fordi de ikke har flott utstyr å selge, for det har de, men jeg har valgt å jobbe videre med det jeg har. Så får vi se. DS.
 
Sist redigert:

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Savner at man nevner at Selger skal prakke på en noen dyre kabler. Dette skjer jo alltid når man trør over dørstokken, i følge mange..... :rolleyes:
Det gjelder en spesiell butikk i Oslo.
Kommentarer her inne understøtter ikke dette, nødvendigvis.
Har ikke vært i denne butikken siden nittitallet, så jeg avstår fra ytterlige kommentarer. Har dog kjøpt på nett.
 

MadsBje

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2017
Innlegg
194
Antall liker
537
Torget vurderinger
4
Kun erfaring med to butikker i Oslo område, Mala og Stereofil. Jeg bor på vestlandet så kommunikasjon har gått over mail. Mala er den beste sevice jeg har hatt. Stereofil sendte jeg flere mail og prøvde via telefon etter å ha fått tilsendt feil produkt. Etter en ukes tid uten noe lyd fra dem måtte jeg ty til Facebook og da ble det orden på sakene. Sikkert supre begge hvis du kan treffe dem i butikken, men kommunikasjon over mail eller telefon var som natt og dag
 

rorlyd

Medlem
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
7
Antall liker
8
Kan anbefale Moiz Audio. Trivelig fyr, fine produkter, greit med hjemlån og veldig god service ved problemer. Kunnskapsrik også.
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.684
Antall liker
4.142
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Veldig bra tråd, dette.

Ikke ofte jeg handler f2f i Oslo, men ser at det lille jeg har vært innom er reflektert i andres erfaringer her.

Topp to hos meg er:

Lyric (Sandvika, OK, ikke skikkelig Oslo, men hadde god dialog med Tor i hine hårde dager (RIP))

Andre er Duet Audio (godt backet opp av samme, adresse Bergen)

I parentes kan jeg vel nevne Stereofil som er kjempe på handel og tilbud, men ikke riktig like god på e-post (som tidligere nevnt)

Ut over det, vil jeg på det aller sterkeste anbefale at man kjøper B&W høytalere hos HFK, FØR man går andre steder for å kjøpe elektronikk (ettersom Classe ikke lenger er å finne;-)

Forøvrig: riktig god helg til alle Oslo-karer. Prøv en skitur denne helga:-D


Classé er stått opp av dvalen og presenterer nye produkter i Delta serien ganske så snart.:)
Forøvrig merker jeg meg at flere her inne har mindre gode erfaringer med flere kjente sjapper. Og de mest kjente er nevnt.
Jeg har tilgode og oppleve slett service og/eller elendig kundebehandling hos noen av de jeg har handlet av.
Har ALLTID fått service som forventet, og noen ganger mer enn jeg håpet på.
Men jeg vil spesielt trekke frem HFK Marcus tr.gt OHC Og Stereofil.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.778
Antall liker
718
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt mye med OHC og gjøre opp igjennom og har stort sett bare fått topp service og oppfølging der. Kan av og til være hektisk der pga. stor pågang, så man må kanskje belage seg på å vente litt. Be om å få høre på litt forskjellige ting. De har mange demorom og har et vanvittig stort utvalg og nye ultra high-end merker banker stadig på døren der.
Norsk audioteknikk er alltid kjempehyggelig sted med avslappende atmosfære. Morten er en hyggelig fyr og har et bredt utvalg høyttalere og merker. Er man i Oslo, så anbefales et besøk innom der og da får man gode musikkopplevelser der. Og man får sitte i fred. Man får også sitte i fred å lytte på det man vil hos stereofil. Både nat og Stereofil er hifisjappe av gode gamle sorten.
Soundgarden og Hi-fi kluben lider litt av samme syndromet. De lykkes ikke helt med å få til gode demoer. Gamle soundgarden ved Solli Plass hadde fantastiske JBL/ Mcintosh demoer.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Mitt besøk hos OHC var SJOKKERENDE. Jeg og en kamerat var der. Selgeren var spydig fra første sekund. Nærmest kjeftet ut kameraten min fordi han ikke hadde med seg masse penger der og da. Selgeren var drittlei av å spille musikk for folk som ikke ville kjøpe. Han spurte aldri hva jeg hadde selv, men antok nok at det var et JVC anlegg selv om vi sa at det var JAS sine toppmodeller som stod hjemme til låns av kameraten min.
Demoen låt ikke slik det hadde gjort på messa uka før, men selgeren gadd ikke å prøve å gjøre noe med det. Jeg var så imponert over Audio Insight at jeg ville høre de en gang til, og også la kameraten min vurdere de.
 

Waqar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.08.2016
Innlegg
98
Antall liker
52
Har ikke gode erfaringer i fra Stereofil, når jeg skulle kjøpe mine Sennheiser HD 800 der så ble jeg mistenkeliggjort under hele handelen som om jeg var ute etter å svindle dem. Av han som virket som daglig leder, mens hun som betjente meg var flau over hans oppførsel. Når jeg skulle betale med kort så visket denne personen inn i øret på henne om noe som jeg kan tenke meg var å skjekke og være obs på et eller annet.
Dette var en såpass nedverdigende opplevelse, etter handelen så fikk pipen en annen tone når han innså at det ikke var svindel, han virker rett og slett flau over sine egne fordommer i etterkant når han selv valgte å betjene meg og anbefalte meg forsterker til disse.

En annen gang jeg igjen var hos Stereofil og skulle hente mine øretelefoner som var tilbake i fra reperasjon, så ble jeg mistenkeliggjort for svindel igjen. Jeg hadde papirer og mail som bekreftet at det var jeg som skulle hente disse, men nei da han skulle absolutt ringe importøren og dobbeltskjekke med han. Hvor han pratet om alt annet enn disse, jeg pekte også ut til han og sa at det gjelder de og de. Men mistenkeliggjort ble jeg gjort igjen, ja hadde vært enklere for meg å takle å bli nedprioritert pga mangel på resusser til en handel enn å automatisk bli mistenkliggjort pga etnisk bakgrunn. Men dette er noe jeg kun har opplevd hos dem så langt av forhandlere der ute. HELDIGVIS.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Mitt besøk hos OHC var SJOKKERENDE. Jeg og en kamerat var der. Selgeren var spydig fra første sekund. Nærmest kjeftet ut kameraten min fordi han ikke hadde med seg masse penger der og da. Selgeren var drittlei av å spille musikk for folk som ikke ville kjøpe. Han spurte aldri hva jeg hadde selv, men antok nok at det var et JVC anlegg selv om vi sa at det var JAS sine toppmodeller som stod hjemme til låns av kameraten min.
Demoen låt ikke slik det hadde gjort på messa uka før, men selgeren gadd ikke å prøve å gjøre noe med det. Jeg var så imponert over Audio Insight at jeg ville høre de en gang til, og også la kameraten min vurdere de.
Er litt det inntrykket jeg sitter med av dem også. Bortsett fra Tømmervik, han har alltid vært interessert i å prate og selge de gangene jeg har møtt ham der. Men enkelte av de andre drittungene som jobber der...

Som hvis man ringer dit og lurer på et par høyttalere, men under samtalen spør om et par andre, billigere høyttalere fra samme produsent. Så blir selgeren sur og spør på en provokativ måte "jeg trodde du var interessert i XXXXXX, jeg". Som om man plutselig kaster bort selgerens altfor dyrebare tid med uvesentlig snikk-snakk som han ikke får provisjon av.

Har også opplevd en helt uinteressert selger etter en handel der for noen år siden, hvor jeg lurte på høyttalerkabler i løpemeter. "Jeg driver ikke noe særlig med løpemeter, jeg...". Han prøvde deretter å selge meg èn lengde med høyttalerkabel fra en kasse med rester på tilbud, fordi "hvis man bare bytter på den ene høyttaleren hører man virkelig om det er forskjell på lyden".

Jeg har bestemt meg for å aldri handle der, noensinne igjen.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.285
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Har ikke gode erfaringer i fra Stereofil, når jeg skulle kjøpe mine Sennheiser HD 800 der så ble jeg mistenkeliggjort under hele handelen som om jeg var ute etter å svindle dem. Av han som virket som daglig leder, mens hun som betjente meg var flau over hans oppførsel. Når jeg skulle betale med kort så visket denne personen inn i øret på henne om noe som jeg kan tenke meg var å skjekke og være obs på et eller annet.
Dette var en såpass nedverdigende opplevelse, etter handelen så fikk pipen en annen tone når han innså at det ikke var svindel, han virker rett og slett flau over sine egne fordommer i etterkant når han selv valgte å betjene meg og anbefalte meg forsterker til disse.

En annen gang jeg igjen var hos Stereofil og skulle hente mine øretelefoner som var tilbake i fra reperasjon, så ble jeg mistenkeliggjort for svindel igjen. Jeg hadde papirer og mail som bekreftet at det var jeg som skulle hente disse, men nei da han skulle absolutt ringe importøren og dobbeltskjekke med han. Hvor han pratet om alt annet enn disse, jeg pekte også ut til han og sa at det gjelder de og de. Men mistenkeliggjort ble jeg gjort igjen, ja hadde vært enklere for meg å takle å bli nedprioritert pga mangel på resusser til en handel enn å automatisk bli mistenkliggjort pga etnisk bakgrunn. Men dette er noe jeg kun har opplevd hos dem så langt av forhandlere der ute. HELDIGVIS.
Leit å høre at du har opplevd mistenkligjøring pga. etnisitet, det er ikke bra.
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Mitt besøk hos OHC var SJOKKERENDE. Jeg og en kamerat var der. Selgeren var spydig fra første sekund. Nærmest kjeftet ut kameraten min fordi han ikke hadde med seg masse penger der og da. Selgeren var drittlei av å spille musikk for folk som ikke ville kjøpe. Han spurte aldri hva jeg hadde selv, men antok nok at det var et JVC anlegg selv om vi sa at det var JAS sine toppmodeller som stod hjemme til låns av kameraten min.
Demoen låt ikke slik det hadde gjort på messa uka før, men selgeren gadd ikke å prøve å gjøre noe med det. Jeg var så imponert over Audio Insight at jeg ville høre de en gang til, og også la kameraten min vurdere de.
Er litt det inntrykket jeg sitter med av dem også. Bortsett fra Tømmervik, han har alltid vært interessert i å prate og selge de gangene jeg har møtt ham der. Men enkelte av de andre drittungene som jobber der...

Som hvis man ringer dit og lurer på et par høyttalere, men under samtalen spør om et par andre, billigere høyttalere fra samme produsent. Så blir selgeren sur og spør på en provokativ måte "jeg trodde du var interessert i XXXXXX, jeg". Som om man plutselig kaster bort selgerens altfor dyrebare tid med uvesentlig snikk-snakk som han ikke får provisjon av.

Har også opplevd en helt uinteressert selger etter en handel der for noen år siden, hvor jeg lurte på høyttalerkabler i løpemeter. "Jeg driver ikke noe særlig med løpemeter, jeg...". Han prøvde deretter å selge meg èn lengde med høyttalerkabel fra en kasse med rester på tilbud, fordi "hvis man bare bytter på den ene høyttaleren hører man virkelig om det er forskjell på lyden".

Jeg har bestemt meg for å aldri handle der, noensinne igjen.
Enig i dette jeg også. Var der før Jul, og fikk småspydigheter
av en spirrevipp ang mine valg av pre. Ba han egentlig kysse seg der sola ikke skinner og dro derfra.
 

Loui

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.08.2007
Innlegg
190
Antall liker
113
Sted
Skudeneshavn
Torget vurderinger
13
Jeg har altid blitt godt tatt imot hos OHC og fått ekstremt god service.

En gang hadde jeg en vann lekkasje i kjelleren og da røk mine ML Summit. Jeg var tilfeldigvis i Oslo så jeg stakk innom OHC og fortalt dette og de skaffet meg en takst på disse slik at jeg fikk 200% mer igjen på forsikringen. Det var aldri snakk om noe kjøpe plikt fordi de brukte mange timer på få dette i orden.
Mine ML ble kjøp her på sentralen.

Kjøpte også en forsterker hos en importør i Oslo som skulle være NY med den var godt brukt og selger tok aldri tlf eller svarte på mail når jeg ville heve kjøpet. Igjen fikk jeg hjelp av OHC og alt ordnet seg.

Tror mye av hvordan du blir tatt imot kommer an på hvordan du selv fremstår og de er ikke der for å bli beste venn med deg. Men de ønsker å selge deg noe som kan få anlegget ditt til å låte bedre eller gi deg gode råd. De lever av salg og ikke av å demonstrere alt av utstyr som er i butikken.

Så jeg kan vel kalle meg for fast kunde hos OHC og forholder meg til kun en av de drittungene som beskrevet over og det kommer jeg også å gjøre i fremtiden.
 
Topp Bunn