- Ble medlem
- 02.05.2009
- Antall liker
- 4.374
Det er en tråd om det på Garrard Matters.Minutten skrev:Kan man finne ut alder på spiller ut fra serie nummer? Er vel en serie 1 jeg har kjøpt?
Det er en tråd om det på Garrard Matters.Minutten skrev:Kan man finne ut alder på spiller ut fra serie nummer? Er vel en serie 1 jeg har kjøpt?
Det jeg jeg nå er på jakt etter er plint/arm. Valget er om jeg skal prøve først med en "jalla plint" og f.eks en brukt RB 250/300 for å teste om dette er noe å satse på. Men det er kanskje smartere å velge en "skikkelig" plint med en gang, selv om det koster noe mer?BigSwifty skrev:Tålmodighet!Minutten skrev:Så var spørsmålet hvordan jeg får testet dette her da, uten å måtte bruke en formue? Lite lysten på investere for mye i noe som kanskje ikke faller i smak. Noen tips/råd?
jeg kjøpte min 301 for SEK 6500 inkl en AT 12" arm (kult-klassiker) i en hjemmebygget jalla plinth.
Brukte vel noen måneder på ulike utenlandske nettsider, men mer skal det ikke til, tror jeg.
Ellers har Arild på Hifi-guiden Hamar sansen for Garrard og har noen innimellom.
Et eller annet sted på nettet har jeg lest om en variant av en lett, men veldig "skeleton plinth" som er lett å bygge, for å teste ut.Minutten skrev:Det jeg jeg nå er på jakt etter er plint/arm. Valget er om jeg skal prøve først med en "jalla plint" og f.eks en brukt RB 250/300 for å teste om dette er noe å satse på. Men det er kanskje smartere å velge en "skikkelig" plint med en gang, selv om det koster noe mer?BigSwifty skrev:Tålmodighet!Minutten skrev:Så var spørsmålet hvordan jeg får testet dette her da, uten å måtte bruke en formue? Lite lysten på investere for mye i noe som kanskje ikke faller i smak. Noen tips/råd?
jeg kjøpte min 301 for SEK 6500 inkl en AT 12" arm (kult-klassiker) i en hjemmebygget jalla plinth.
Brukte vel noen måneder på ulike utenlandske nettsider, men mer skal det ikke til, tror jeg.
Ellers har Arild på Hifi-guiden Hamar sansen for Garrard og har noen innimellom.
Vet du noe om priser på disse? Loricrafts websider er jo et kaos, og jeg finner ikke noe priser der.Pesquera skrev:Loricraft Skeletal Plinth; komplett m/ Rega RB 600:
Tror ikke du får det så mye mer kompakt og du kan sikkert få det lakkert etter ønske.
Se under chassis, der er det et sort stempel. På min står det "714", som etter sigende skal bety uke 14 i 1967.Minutten skrev:Kan man finne ut alder på spiller ut fra serie nummer? Er vel en serie 1 jeg har kjøpt?
Fra annonse:
Stunning Ultra Silent Garrard 401
Full working order
Early flush strobe The paintwork is super with just one small chip, the control plates have small light marks
This is one of the best I have had in looks and performance
[size=10pt]Serial number 18415
There are a couple of dents in the metal centre plate of the original mat
Add a plinth and an arm and you have have many years of sonic pleasure[/size]
Her fås flotte plinter til lav priserMinutten skrev:Det jeg jeg nå er på jakt etter er plint/arm. Valget er om jeg skal prøve først med en "jalla plint" og f.eks en brukt RB 250/300 for å teste om dette er noe å satse på. Men det er kanskje smartere å velge en "skikkelig" plint med en gang, selv om det koster noe mer?BigSwifty skrev:Tålmodighet!Minutten skrev:Så var spørsmålet hvordan jeg får testet dette her da, uten å måtte bruke en formue? Lite lysten på investere for mye i noe som kanskje ikke faller i smak. Noen tips/råd?
Gratulerer med 401Minutten skrev:Ups! Der ble jeg jeg eier av en 401. Da er det bare å krysse fingre, og håpe den tåler reisen fra uk.
Så var det å finne plint, arm og pu da. (Kjøpe fra en forhandler så jeg satser på de kan pakke?)
Edit: Fikk denne ang. pakkingen så det bør vel går bra :"I will take platter off, screw down transit screws and protect turntable very well, packed in triple-wall box."
Har sett på disse. Håndverksmessig virker det bra, men er litt usikker på hvor mye hensyn det er tatt til lyd på disse?Karlinn skrev:
Noe spesielt du tenker på?Minutten skrev:Har sett på disse. Håndverksmessig virker det bra, men er litt usikker på hvor mye hensyn det er tatt til lyd på disse?Karlinn skrev:
Ut fra bilder i linken din ser det ut som skiferen har riktig mykhet og metamorfosegrad. Det er walisisk skifer, fra brudd som har vært i drift helt siden romersk tid: http://en.wikipedia.org/wiki/Slate_industry_in_WalesKarlinn skrev:I forbindelse med skifer plinten så bruker Northwest Analogue Cumbrian skifer men ved ikke hvordan den er i forhold til andre typer.Kanskje Ivarlo kan hjelpe os der![]()
Den ser flott ut, Loricraft selger disse for ca. 600pund. Hvilken tresort er i topplaten? (edit, ser at det er bjørk kryssfiner)HC skrev:Jeg venter på en slik plinth:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140570180336&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Disse lages på bestilling så man kan bare kontakte fyren. Han virker seriøs men jeg har jo ikke sett plinthen i 'real life' enda. Prisen er meget konkuransedyktig hvis finish er som på bildene.
Denne er ifølge "snekkeren" selv, den beste han lager: http://layers-of-beauty.co.uk/jalbum/plinths/slides/plinth005.htmlKarlinn skrev:Noe spesielt du tenker på?Minutten skrev:Har sett på disse. Håndverksmessig virker det bra, men er litt usikker på hvor mye hensyn det er tatt til lyd på disse?Karlinn skrev:
Den er helt klart Shindo-inspirert, ned til valget av kirsebær. Vet du om han legger treverket i horisontale lag, eller setter det på høykant, før han kler det?Minutten skrev:Denne er ifølge "snekkeren" selv, den beste han lager: http://layers-of-beauty.co.uk/jalbum/plinths/slides/plinth005.htmlKarlinn skrev:Noe spesielt du tenker på?Minutten skrev:Har sett på disse. Håndverksmessig virker det bra, men er litt usikker på hvor mye hensyn det er tatt til lyd på disse?Karlinn skrev:
Heller mot at jeg bestiller en slik jeg og. Har ikke bestemt meg for arm enda da...HC skrev:Jeg venter på en slik plinth:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140570180336&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Disse lages på bestilling så man kan bare kontakte fyren. Han virker seriøs men jeg har jo ikke sett plinthen i 'real life' enda. Prisen er meget konkuransedyktig hvis finish er som på bildene.
Personlig så har jeg stor tro på armer med solid arm-base og lagerhus til mellomhjulspillere, armer som ikke er helt så følsom for energien som avsettes i arm bordet fra spilleren. Men dette avhenger også på hvordan arm bordet er utført. Jeg synes de 2 Kuzma armer jeg har prøvet på lenco og garrard virker veldig fint, men selvfølgelig spørsmål hvilket type pu skal anvendes, stivt eller ikke hvilket arm man vil bruke.Minutten skrev:Heller mot at jeg bestiller en slik jeg og. Har ikke bestemt meg for arm enda da...HC skrev:Jeg venter på en slik plinth:
Den her:Minutten skrev:Vilke 2 Kuzma armer snakker du om? Pu er heller ikke valg, tenke å velge arm først.
Driverk->plint->-arm-> pu er rekkefølgen jeg instinktiv tenke å følge,til nå er det kun drivverket (401) som er kjøpt.
Det er den gamle stogi og så stogi ref 313 vtaMinutten skrev:Det er vel Stogi og Stogi ref? (Begge linkene peker mot produktoversikten hos Kuzma)
Pent brukt kunne det vært veldig interessant, litt vel dyrt for meg nytt med 15/18 tusen.
Begge disse monteres som 9" selv om 313 er en 12"? Og de bruker samme armbord som Linnarmene?Karlinn skrev:Det er den gamle stogi og så stogi ref 313 vtaMinutten skrev:Det er vel Stogi og Stogi ref? (Begge linkene peker mot produktoversikten hos Kuzma)
Pent brukt kunne det vært veldig interessant, litt vel dyrt for meg nytt med 15/18 tusen.
En normal stogi som jeg liker veldig godt kan fås til gunstig pris men ref 313vta er lidt dyrere.
Man kan få fine armer som ikke koster så veldig mye f.eks. den audio mod, men hvis det er noe steder jeg ville bruke lidt penger på i analog kjeden så er det i armen. Folk kan kanskje mene lidt forskjellig her![]()
Begge disse monteres som 9" men 313 har anden diameter (airline cuttout). Det som jeg har altid likt med stogi er det fundament som de fremstiller med solid bass og fin dynamikk. Den standard stogi er riktig fin arm synes jeg men 313 er bedre, den graver mere detaljer opp fra platen, mere ro i lyden og ennå mere dynamikk. Den 313vta er nok den flotteste lavet arm jeg har hatt og prøvet. Der finnes nok armer som fremstiller litt mer musikalitet som den nyeste graham men disse kuzma armer passer etter min mening garrard riktig godt.Minutten skrev:Begge disse monteres som 9" selv om 313 er en 12"? Og de bruker samme armbord som Linnarmene?Karlinn skrev:Det er den gamle stogi og så stogi ref 313 vtaMinutten skrev:Det er vel Stogi og Stogi ref? (Begge linkene peker mot produktoversikten hos Kuzma)
En normal stogi som jeg liker veldig godt kan fås til gunstig pris men ref 313vta er lidt dyrere.
Man kan få fine armer som ikke koster så veldig mye f.eks. den audio mod, men hvis det er noe steder jeg ville bruke lidt penger på i analog kjeden så er det i armen. Folk kan kanskje mene lidt forskjellig her![]()
Klarer du å beskrive hvordan du opplever forskjellen mellom dem?
Jeg har aldri vært fan av rega armer men audio mods bruker i den grad kun armrøret, jeg synes de er lidt spennende til prisen men har ikke prøvet dem. Thomas Shick er også veldig spennende arm hvis mann vil bruke stivt pu synes jeg, må ta tur innom Ivarlo og høre den.Minutten skrev:Noen som har erfaring med armer fra Audiomods? Litt usikker på estetikken, men prisen er jo litt hyggeligere en en ny SME.
http://www.audiomods.co.uk/completearms.html
Hvor har du funnet prisen på 750£ for NW analogue skiferplinthet?Minutten skrev:Likte både Northwest Analogue og den Loricraft kopien. NW koster £750 + det kommer vel en hel del ekstra i frakt på den.
(De prisene jeg har klart å finne på Loricraft er £475 for den enkle og £900,- eks mva for den med "kasse".)
http://www.vinylengine.com/phpBB2/viewtopic.php?t=37383kjoenik skrev:Hvor har du funnet prisen på 750£ for NW analogue skiferplinthet?Minutten skrev:Likte både Northwest Analogue og den Loricraft kopien. NW koster £750 + det kommer vel en hel del ekstra i frakt på den.
(De prisene jeg har klart å finne på Loricraft er £475 for den enkle og £900,- eks mva for den med "kasse".)
Jeg har fått et pristilbud på 900£ for basisutgaven fra NWA...