Tviler ikke på de lydmessige fordeler med dette, men jeg synes det ødelegger det visuelle såpass mye at jeg ikke tror det blir aktuelt for meg.vredensgnag skrev:Vurderer å sette min Schick på en messingbolt.
|
Tviler ikke på de lydmessige fordeler med dette, men jeg synes det ødelegger det visuelle såpass mye at jeg ikke tror det blir aktuelt for meg.vredensgnag skrev:Vurderer å sette min Schick på en messingbolt.
Har sett dem i OMA-plinth - ser fint ut. Utskjæring i skiferen i radius akkurat større en bolten, slik at denne ikke er i kontakt med plinthen, så bærer bolten armen, og den ligger i plan med overflaten på skiferen. Schick lager dem i samme materiale som armbasen.Minutten skrev:Tviler ikke på de lydmessige fordeler med dette, men jeg synes det ødelegger det visuelle såpass mye at jeg ikke tror det blir aktuelt for meg.vredensgnag skrev:Vurderer å sette min Schick på en messingbolt.
SP10 har ekstern strømforsyning, så en løsning kan være å få tak en løs, brukt 230V versjon eller en ny Timestep strømforsyning.Minutten skrev:OMA selger jo komplette spillere, noen som vet om de og har europeiske modeller (220V)?
Kan være enig i at den sorte eller blank matt passer bedre på de sorte OMA plintene.slowmotion skrev:Ja. Jeg synes de andre blir litt for bling.
Men det er jo ettersom hva man liker!![]()
Har sett dem live - begge ser strålende ut, og fikk slett ikke bling-følelse, noe jeg er meget allergisk mot.Minutten skrev:Kan være enig i at den sorte eller blank matt passer bedre på de sorte OMA plintene.slowmotion skrev:Ja. Jeg synes de andre blir litt for bling.
Men det er jo ettersom hva man liker!![]()
Joda - som sagt har jeg ikke direkte erfaring!Minutten skrev:De mest brukte Lenco, L70/75/78, er vel IDLER-DRIVE eller mellomhjuls-spiller er de ikke?
Regner med at du har fått med deg Art Dudleys erfaring med kombinasjonen Schick/Thorens TD-124, men er er linken for alle tilfellers skyld: http://www.stereophile.com/artdudleylistening/listening_87/index.htmlvredensgnag skrev:Jeg har bestilt en Schick-arm
<..>
Joda, den har jeg lest.coolbiz skrev:Regner med at du har fått med deg Art Dudleys erfaring med kombinasjonen Schick/Thorens TD-124, men er er linken for alle tilfellers skyld: http://www.stereophile.com/artdudleylistening/listening_87/index.htmlvredensgnag skrev:Jeg har bestilt en Schick-arm
<..>
Interessant. Dette blir jo å regne som en replika/crossover eller noe slikt. Personlig må jeg si at jeg har sans for argumentet om "ikke å kødde med nattur´n"Karlinn skrev:nye produksjon av garrard i hammertone 8)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270787463262&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_32165wt_1392
Karlinn skrev:nye produksjon av garrard i hammertone 8)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270787463262&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_32165wt_1392
Den bulken er ikke i selve tallerkenen men i platematta og er ikke noe å bry seg om.Minutten skrev:Virker som en Garrard 401 kan skaffes for endel mindre? Har sett litt på en, men det er et hakk i platetallerken, hva mener ekspertisen om det?
Pesquera skrev:401 og TD-124 er billigere enn 301, og en 301 i original stand (dvs. ikke rasket sammen av ulike donorgrammofoner) er vanskelig å finne, ikke glem at disse spillerne er 50 år gamle! Når det gjelder hakket i labelen, så vil jeg tro at dette er diskontert i prisen og uansett så kommer du ikke til å bruke originalmatten i det daglige men erstatte den med denne:
![]()
Ellers kan jeg ikke annet enn å anbefale deg å beholde P9 ved siden av en mellomhjulspiller. Av og til er det moro å kunne lytte inn i mixen også![]()
Ikke på min 301. Jeg kjøpte en "ny" Garrard gummimatte på ebay og den var å foretrekke, kombinert med to gummiringer utenpå tallerkenen (i sporene mellom stroboskopmarkeringene).slowmotion skrev:Pesquera skrev:401 og TD-124 er billigere enn 301, og en 301 i original stand (dvs. ikke rasket sammen av ulike donorgrammofoner) er vanskelig å finne, ikke glem at disse spillerne er 50 år gamle! Når det gjelder hakket i labelen, så vil jeg tro at dette er diskontert i prisen og uansett så kommer du ikke til å bruke originalmatten i det daglige men erstatte den med denne:
![]()
Ellers kan jeg ikke annet enn å anbefale deg å beholde P9 ved siden av en mellomhjulspiller. Av og til er det moro å kunne lytte inn i mixen også![]()
Er det stor forskjell til det bedre med den korkmatta?
Tålmodighet!Minutten skrev:Så var spørsmålet hvordan jeg får testet dette her da, uten å måtte bruke en formue? Lite lysten på investere for mye i noe som kanskje ikke faller i smak. Noen tips/råd?
Heisann ;-)slowmotion skrev:Luftlagret tangentialarm + SPU.Minutten skrev:Kan du si litt om hvilken plint, arm og pu du har? Beviste valg?
jepp!funbunny skrev:Heisann ;-)slowmotion skrev:Luftlagret tangentialarm + SPU.Minutten skrev:Kan du si litt om hvilken plint, arm og pu du har? Beviste valg?
Ser ut som gamlespilleren min jo! Kommer'n fra Gjøvik?
Funbunny
301- matten er definitivt en fornuftigere konstruksjon enn 401-matten, aluminiumsirkelen er ikke akkurat det siste ord når det gjelder "interface" plate - tallerken. Har bikket litt på å kjøpe de ringene pga. estetiske betenkeligheter, opplevde du forbedringer med disse på?BigSwifty skrev:Ikke på min 301. Jeg kjøpte en "ny" Garrard gummimatte på ebay og den var å foretrekke, kombinert med to gummiringer utenpå tallerkenen (i sporene mellom stroboskopmarkeringene).
Men sikkert avhengig av plinth, arm og pickup
Gratulerer!Minutten skrev:Ups! Der ble jeg jeg eier av en 401. Da er det bare å krysse fingre, og håpe den tåler reisen fra uk.
Så var det å finne plint, arm og pu da. (Kjøpe fra en forhandler så jeg satser på de kan pakke?)
Edit: Fikk denne ang. pakkingen så det bør vel går bra :"I will take platter off, screw down transit screws and protect turntable very well, packed in triple-wall box."
Pesquera skrev:301- matten er definitivt en fornuftigere konstruksjon enn 401-matten, aluminiumsirkelen er ikke akkurat det siste ord når det gjelder "interface" plate - tallerken. Har bikket litt på å kjøpe de ringene pga. estetiske betenkeligheter, opplevde du forbedringer med disse på?BigSwifty skrev:Ikke på min 301. Jeg kjøpte en "ny" Garrard gummimatte på ebay og den var å foretrekke, kombinert med to gummiringer utenpå tallerkenen (i sporene mellom stroboskopmarkeringene).
Men sikkert avhengig av plinth, arm og pickup
Jeg opplevde et roligere lydbilde, og utseendemessig er de helt ok. Kommer i kategorien billige tweaks som er verdt å prøve
Det er en serie 1. Er temmelig sikker på at det er umulig å lese produksjonsår av serienummeret, er antageligvis fra 1965 - 1969, er ikke helt sikker når den hevede stroboskoplampen kom.Minutten skrev:Kan man finne ut alder på spiller ut fra serie nummer? Er vel en serie 1 jeg har kjøpt?
Fra annonse:
Early flush strobe