Er du en stolflytter?

janerlen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
16
Torget vurderinger
3
Jeg flytter mye på høyttalere de første ukene når de kommer inn i min stue. Vinkling, tilting og avstand til frontvegg har mye å si for tonal balanse. Bredde og luft rundt høyttalerene endres for å komme nærmest mulig innspillingslokalet.

Skyver av og til sofaen 20 cm fram fra bakvegg for å redusere bidrag fra en stygg lavfrekvent romresonans.

Skal det lyttes over lengre tid, og jeg er alene hjemme, er jeg også salongbordflytter, gardinskyver og persiennesenker.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.490
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Gardinskyving kan være riktig så estetisk.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.490
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Du er ikkje i den pressa nei.

Tillegg: Jeg googlet på dyneløfting og se hvem jeg fant!

(Men jeg vet ikke om hun løfter dyner eller flyttet stoler for å finne ut at Onassis tusket med Jackie. Det sto kanskje i pressa.)

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Jeg har forsåvidt lenge tenkt at å drive en gruppe eller to kalt Anonyme Audiofile på kveldstid kunne vært noe. Det er jo tydelig at det er en del pengesterke folk i sirkulasjon på sentralen, så om jeg tar 800 kroner pr. pers pr. time (som i praksis er 45 minutter), doble timer (vanlig i gruppeterapisammenheng) så er det 1600 pr. hode - 8 stk. tilsier da nesten 13 000 pr kveld gruppe pr. gang. Hm. :D

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.490
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Men kan konsultasjonsstolen beskyves?

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg flytter fokus,ifra HFS og til musikken. Stol? hvem sitter i en stol? Opphøyd saccosekk,må vite.

mvh

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Valentino skrev:
Men kan konsultasjonsstolen beskyves?
Selvfølgelig. Fleksibilitet er påkrevet - stoler, ja, selve terapirommet er beskyvbart - rommet er i relasjonen og kan således være hvor som helst - ergo er spørsmålet om den fysiske plasseringen av stolen uinteressant, da det er stolens metaforiske ide vi har behov for.

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Mbare skrev:
Jeg har forsåvidt lenge tenkt at å drive en gruppe eller to kalt Anonyme Audiofile på kveldstid kunne vært noe. Det er jo tydelig at det er en del pengesterke folk i sirkulasjon på sentralen, så om jeg tar 800 kroner pr. pers pr. time (som i praksis er 45 minutter), doble timer (vanlig i gruppeterapisammenheng) så er det 1600 pr. hode - 8 stk. tilsier da nesten 13 000 pr kveld gruppe pr. gang. Hm. :D
Dette var skuffende Mbare. Her har du muligheten å få brynt deg på bunnskrapet i skaperveket. Du må tenke større. Her har du en mulighet til å forske og skrive lange avhandlinger som vil gjøre deg verdenskjent. Pengene kommer til å renne inn og MBL drømmen vil være virkelighet på no time.

Men, men. Vil du være smålig så tar jeg stolen min og går. Hadde det bare ikke vært for remmene på denne jæ#%¤/& hvite skjorta, seildukstoffet den er laget av som klør som baref og at stolen er skrudd fast i gulvet :mad:

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.006
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg lytter ganske ofte på stolfer.

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Jeg har ikke stoler på stua, og 3-seteren får stå i fred langs veggen. 18 m2 gir ikke mye å gå på uansett.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Mulig jeg er litt treig her, men hvorfor flytte på stoler? Skal man ikke bare sitte i dem da? ???

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Noen som driver med hodetelefon-flytting?

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Jeg flytter stol.
Oi, det var jævlig godt å få sagt det!
;D
Trodde jeg var alene...

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Jeg flytter meg psykologisk, for det er vel det, det dreier seg om til syvende og sist!

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
Jeg prøver å slutte.... med røyk... snus.... ht flytting (123kg pr..) og nå er det siste rest igjen; stolflytting. Stolen er avhendet til svigers.... stakkar. Og en sofa som er nesten 5 meter, en vei. er bestilt. Tung som bly den også. Så jeg håper da det skal la seg gjøre å slippe å flytte på ting, selv om abstinensene synger arier.. Jo jeg kan jo til nød sette meg opp fra horisontal stilling i sofaen da... men det går kanskje ikke som stol flytting?

Kortversjon: Nei, jeg flytter ikke på stolen.

-Y

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Ja, her flytter jeg stolen når det skal lyttes seriøst. Møbleringen i rommet er normalt ellers ikke kompatibel med seriøs lytting.

R

RoDa

Gjest
Flytter ikke stolen.
Av samme årsak som jeg ikke flytter høyttalere eller løper frem og tilbake med akustikkplater eller andre remedier.
Er egentlig samme årsak til at jeg ikke bruker rør-produkter heller.
Anlegget skal være alltid beredt når jeg kan lytte til musikk, det skal være bare å sette seg ned og trykke play.

R

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
RoDa skrev:
Flytter ikke stolen.
Av samme årsak som jeg ikke flytter høyttalere eller løper frem og tilbake med akustikkplater eller andre remedier.
Anlegget skal være alltid beredt når jeg kan lytte til musikk, det skal være bare å sette seg ned og trykke play.

R
Du har bare en cd?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:
RoDa skrev:
Flytter ikke stolen.

R
Du har bare en cd?
HEHEHE

R

RoDa

Gjest
rolfozzy skrev:
RoDa skrev:
Flytter ikke stolen.

R
Du har bare en cd?
Venta på den, gamle mann. ;)
Legger ut slike til deg for å sørge for at falkeblikket trenes og holdes inntakt. 8)

Bestått denne gang.

R

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
RoDa skrev:
rolfozzy skrev:
RoDa skrev:
Flytter ikke stolen.

R
Du har bare en cd?
Venta på den, gamle mann. ;)
Legger ut slike til deg for å sørge for at falkeblikket trenes og holdes inntakt. 8)

Bestått denne gang.

R
;D ;D

Bra. Da blir det puteflytting på meg. Middagshvil. Høy pute mens jeg leser,og lav når jeg sover.

zzzzzzzzzzzzz

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Flytter ikke på så mye som et hårstrå. Får kona til å hente kaldt øl, og friske opp i whiskyglasset i ny og ne. Det holder det!
Mvh Roger

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
roger skrev:
Flytter ikke på så mye som et hårstrå. Får kona til å hente kaldt øl, og friske opp i whiskyglasset i ny og ne. Det holder det!
Mvh Roger

Blir det ikke veldig klamt enkelte steder da....? ??? ::) :eek: ???

-Y

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
For tiden er jeg en bordflytter, da stolen ble flyttet inn i posisjon, men det ryktes jeg kan bli en stolflytter. Når jeg kommer hjem etter helgen skal jeg ta den lette dype stolen og sette den kliss oppe i høyttalerne og høre hva som skjer ;o)

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.430
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Jeg lytter aldri serriøst, men hører på musikk.

;)

Topp Bunn