Er det nødvendig

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Å fortelle alle brukerene hva man gjør på forumet? Hvis man går inn å sjekker hvilke brukere som er inne, står det også hva de gjør. Feks leser bruktannonser ol. redigerer innlegg osv. Er ikke det privat?

P

Parelius

Gjest
Sier meg enig med de andre her. Kan Høvdingen gi et rasjonale for denne funksjonen?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Har dere oppdaget dette først nå eller er det bare et akutt tilfelle av paranoia? ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Behovet for denne funksjonen er jeg usikker på... På den annen side er det lite av det vi gjør her som må skjules? Eller stemmer ikke dette karer ? ;)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
HCS skrev:
Behovet for denne funksjonen er jeg usikker på... På den annen side er det lite av det vi gjør her som må skjules? Eller stemmer ikke dette karer ? ;)
Tja, si ikke det. Hva med alle som ikke bryr seg om kabler, men allikevel leser alle trådene under respektive avdeling?
Kanskje de har behov får holde det skjult. ::)

O

OivindJ

Gjest
Holmium skrev:
HCS skrev:
Tja, si ikke det. Hva med alle som ikke bryr seg om kabler, men allikevel leser alle trådene under respektive avdeling?
Kanskje de har behov får holde det skjult. ::)
THATS IT!!! ;D

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Uansett grunn til å ikke vise alle andre hva man gjør synes jeg at det er bare meg selv som skal vite hva jeg driver med her på forumet. prinsippsak. Heretter skjuler jeg meg.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Parelius skrev:
Sier meg enig med de andre her. Kan Høvdingen gi et rasjonale for denne funksjonen?
Denne funksjonen er ikke ment å overvåke hva folk driver med på forumet, men for å vise at det er aktivitet. Jeg har endret det slik at det nå kun viser antall, og ikke fysiske medlemsnavn. Da bør problemet være løst.

Mvh
Høvdingen

P

Parelius

Gjest
Jeg ser nå fremdeles hvem som sitter og skriver PM. Du leser negertråden forresten. Få ordnet opp i det (ikke tråden) også, så er alt bra.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Parelius skrev:
Jeg ser nå fremdeles hvem som sitter og skriver PM. Du leser negertråden forresten. Få ordnet opp i det (ikke tråden) også, så er alt bra.
Hvordan ser du det?

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Tubesnake skrev:
Nå driver'n på med Ukjent handling. Hmmmm. ;D
Vil vi vite ? ;D

/jan
tja. det kommer kanskje an på hvor mange handlinger som er registrert i det programmet der? ;)

PS: nå leser'n visst her igjen.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Faen så mange nysgjerrige det plutselig ble her. Verre enn skattelistene jo. ;D

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Høvdingen skrev:
Parelius skrev:
Denne funksjonen er ikke ment å overvåke hva folk driver med på forumet, men for å vise at det er aktivitet. Jeg har endret det slik at det nå kun viser antall, og ikke fysiske medlemsnavn. Da bør problemet være løst.

Mvh
Høvdingen
Så kan ingen overfaldes med meldinger såsom : Get a life!

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Høvdingen skrev:
Ja, selvfølgelig, jeg hadde helt glemt denne siden.

Har det forresten noen betydning utover det prinsippielle om andre kan se hva dere leser på forumet?

Mvh
H

Jeg føler ikke at den siden er noe prob. Det er ikke så mye som er direkte skummelt å vise at en driver med her inne. Og på prisipiellt grunnlag synes jeg også det er ei tynn suppe.. I Oslo så etterlater vi hver dag over 90 elektroniske spor i tillegg til pc bruk på jobb og hjemme. Og da synes jeg rett og slett det er litt sært å si at en ikke vil bli oberservert som en "skap-kabel" fyr ;D

P

Parelius

Gjest
Sikkert ikke så nøye dette, men vi kan jo snu på flisa:

At det er mulig å ha en slik oversikt, er ikke det samme som at en trenger å bruke den, så spørsmålet blir: Hvorfor skal vi ha en slik oversikt?

B

Back_Door

Gjest
Parelius skrev:

At det er mulig å ha en slik oversikt, er ikke det samme som at en trenger å bruke den, så spørsmålet blir: Hvorfor skal vi ha en slik oversikt?
Enig!
Hva skal vi med funksjoner som ikke har noen reell verdi? Det kan være greit å kunne se hvem som er pålogget. Dette fordi man da har en viss peiling på hvem man har en mulighet til å få kontakt med. Det betyr dog ikke at vi trenger å vite hva den enkelte til en hver tid leser..Det blir jo bare en form for unyttig overvåking.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Parelius skrev:

Enig at det ikke er så nøye ... Men når funksjonen er der er det et fritt valg eller ikke OM en vil bruke den.. Dessto større frihet dessto mer ansvar... Hvorfor enkelte EVT siter å gjeter på hva andre gjøre er deres sak.. Tror ikke noen her har noe særlig å skjule.. :)

P

Parelius

Gjest
HCS skrev:
Parelius skrev:

Enig at det ikke er så nøye ... Men når funksjonen er der er det et fritt valg eller ikke OM en vil bruke den.. Dessto større frihet dessto mer ansvar... Hvorfor enkelte EVT siter å gjeter på hva andre gjøre er deres sak.. Tror ikke noen her har noe særlig å skjule.. :)
Men du har ennå ikke snudd på flisa.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Parelius skrev:
HCS skrev:
Parelius skrev:

...og det gjør jeg neppe heller.... :). Åpenhet er et gode spm skal ivaretas...Om noen bruker det til en usunn kikker-kultur så får det bli dere mistrøstige gesjeft :)

P

Parelius

Gjest
HCS skrev:
Parelius skrev:
HCS skrev:
Parelius skrev:

...og det gjør jeg neppe heller.... :). Åpenhet er et gode spm skal ivaretas...Om noen bruker det til en usunn kikker-kultur så får det bli dere mistrøstige gesjeft :)
Jeg går ut fra at ditt høyeste ønske er å leve i første etg. med vinduer fra gulv til tak, uten gardiner, og verden spaserende forbi. Det er åpenhet det!

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Parelius skrev:
HCS skrev:
Parelius skrev:
HCS skrev:
Parelius skrev:

Jeg går ut fra at ditt høyeste ønske er å leve i første etg. med vinduer fra gulv til tak, uten gardiner, og verden spaserende forbi. Det er åpenhet det!

Synes ihvertfall det er bedre enn en muggen tett kjeller med lukt av råte og fukt under bakken...Som du tydeligvis synes er et miljø hvor du kan trives og bli gammel i... Verden går videre, om enn ikke fremover... ;)

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Parelius skrev:
HCS skrev:
Parelius skrev:
HCS skrev:
Parelius skrev:

Artig er det jo også at du får en "flis" til å bli mine antatt rom preferanser i et hus... Snakker om å se skogen for bare trær... ;D

U

utgatt60135

Gjest
Jeg synes faktisk det er praktisk å se hvem som leser trådene og kan ikke se at det er noe galt i å kunne se hvem som er pålogget og hva de leser. Helt uenig i avgjørelsen og håper du forander mening igjen, o store Høvding.

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Antall liker
107
Det at jeg er paranoid betyr ikke at det ikke er noen som følger etter meg!

;)

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
27.056
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Jeg synes faktisk det er praktisk å se hvem som leser trådene og kan ikke se at det er noe galt i å kunne se hvem som er pålogget og hva de leser. Helt uenig i avgjørelsen og håper du forander mening igjen, o store Høvding.
Absolutt helt enig Lyngen, synes HFS faller dypt his alt dette blir forrandret bare p.g.a at noen vil være skjulte.. Dere får heller la vær å logge dere inn da.. Hvorfor skal det gå ut over oss som synes denne "hvem er hvor"-tråden er praktisk?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Har visst blitt gjeninnført.

Topp Bunn