Å fortelle alle brukerene hva man gjør på forumet? Hvis man går inn å sjekker hvilke brukere som er inne, står det også hva de gjør. Feks leser bruktannonser ol. redigerer innlegg osv. Er ikke det privat?
|
Tja, si ikke det. Hva med alle som ikke bryr seg om kabler, men allikevel leser alle trådene under respektive avdeling?HCS skrev:Behovet for denne funksjonen er jeg usikker på... På den annen side er det lite av det vi gjør her som må skjules? Eller stemmer ikke dette karer ?![]()
THATS IT!!! ;DHolmium skrev:Tja, si ikke det. Hva med alle som ikke bryr seg om kabler, men allikevel leser alle trådene under respektive avdeling?HCS skrev:Behovet for denne funksjonen er jeg usikker på... På den annen side er det lite av det vi gjør her som må skjules? Eller stemmer ikke dette karer ?![]()
Kanskje de har behov får holde det skjult. :![]()
Denne funksjonen er ikke ment å overvåke hva folk driver med på forumet, men for å vise at det er aktivitet. Jeg har endret det slik at det nå kun viser antall, og ikke fysiske medlemsnavn. Da bør problemet være løst.Parelius skrev:Sier meg enig med de andre her. Kan Høvdingen gi et rasjonale for denne funksjonen?
Hvordan ser du det?Parelius skrev:Jeg ser nå fremdeles hvem som sitter og skriver PM. Du leser negertråden forresten. Få ordnet opp i det (ikke tråden) også, så er alt bra.
står her:Høvdingen skrev:Hvordan ser du det?Parelius skrev:Jeg ser nå fremdeles hvem som sitter og skriver PM. Du leser negertråden forresten. Få ordnet opp i det (ikke tråden) også, så er alt bra.
Vil vi vite ? ;DTubesnake skrev:Nå driver'n på med Ukjent handling. Hmmmm. ;D
tja. det kommer kanskje an på hvor mange handlinger som er registrert i det programmet der?JanR skrev:Vil vi vite ? ;DTubesnake skrev:Nå driver'n på med Ukjent handling. Hmmmm. ;D
/jan
Så kan ingen overfaldes med meldinger såsom : Get a life!Høvdingen skrev:Denne funksjonen er ikke ment å overvåke hva folk driver med på forumet, men for å vise at det er aktivitet. Jeg har endret det slik at det nå kun viser antall, og ikke fysiske medlemsnavn. Da bør problemet være løst.Parelius skrev:Sier meg enig med de andre her. Kan Høvdingen gi et rasjonale for denne funksjonen?
Mvh
Høvdingen
Ja, selvfølgelig, jeg hadde helt glemt denne siden.
Høvdingen skrev:Ja, selvfølgelig, jeg hadde helt glemt denne siden.
Har det forresten noen betydning utover det prinsippielle om andre kan se hva dere leser på forumet?
Mvh
H
Enig!Parelius skrev:Sikkert ikke så nøye dette, men vi kan jo snu på flisa:
At det er mulig å ha en slik oversikt, er ikke det samme som at en trenger å bruke den, så spørsmålet blir: Hvorfor skal vi ha en slik oversikt?
Enig at det ikke er så nøye ... Men når funksjonen er der er det et fritt valg eller ikke OM en vil bruke den.. Dessto større frihet dessto mer ansvar... Hvorfor enkelte EVT siter å gjeter på hva andre gjøre er deres sak.. Tror ikke noen her har noe særlig å skjule..Parelius skrev:Sikkert ikke så nøye dette, men vi kan jo snu på flisa:
At det er mulig å ha en slik oversikt, er ikke det samme som at en trenger å bruke den, så spørsmålet blir: Hvorfor skal vi ha en slik oversikt?
Men du har ennå ikke snudd på flisa.HCS skrev:Enig at det ikke er så nøye ... Men når funksjonen er der er det et fritt valg eller ikke OM en vil bruke den.. Dessto større frihet dessto mer ansvar... Hvorfor enkelte EVT siter å gjeter på hva andre gjøre er deres sak.. Tror ikke noen her har noe særlig å skjule..Parelius skrev:Sikkert ikke så nøye dette, men vi kan jo snu på flisa:
At det er mulig å ha en slik oversikt, er ikke det samme som at en trenger å bruke den, så spørsmålet blir: Hvorfor skal vi ha en slik oversikt?![]()
Parelius skrev:Men du har ennå ikke snudd på flisa.HCS skrev:Enig at det ikke er så nøye ... Men når funksjonen er der er det et fritt valg eller ikke OM en vil bruke den.. Dessto større frihet dessto mer ansvar... Hvorfor enkelte EVT siter å gjeter på hva andre gjøre er deres sak.. Tror ikke noen her har noe særlig å skjule..Parelius skrev:Sikkert ikke så nøye dette, men vi kan jo snu på flisa:
At det er mulig å ha en slik oversikt, er ikke det samme som at en trenger å bruke den, så spørsmålet blir: Hvorfor skal vi ha en slik oversikt?![]()
Jeg går ut fra at ditt høyeste ønske er å leve i første etg. med vinduer fra gulv til tak, uten gardiner, og verden spaserende forbi. Det er åpenhet det!HCS skrev:Parelius skrev:Men du har ennå ikke snudd på flisa.HCS skrev:Enig at det ikke er så nøye ... Men når funksjonen er der er det et fritt valg eller ikke OM en vil bruke den.. Dessto større frihet dessto mer ansvar... Hvorfor enkelte EVT siter å gjeter på hva andre gjøre er deres sak.. Tror ikke noen her har noe særlig å skjule..Parelius skrev:Sikkert ikke så nøye dette, men vi kan jo snu på flisa:
...og det gjør jeg neppe heller..... Åpenhet er et gode spm skal ivaretas...Om noen bruker det til en usunn kikker-kultur så får det bli dere mistrøstige gesjeft
![]()
Parelius skrev:Jeg går ut fra at ditt høyeste ønske er å leve i første etg. med vinduer fra gulv til tak, uten gardiner, og verden spaserende forbi. Det er åpenhet det!HCS skrev:Parelius skrev:Men du har ennå ikke snudd på flisa.HCS skrev:Enig at det ikke er så nøye ... Men når funksjonen er der er det et fritt valg eller ikke OM en vil bruke den.. Dessto større frihet dessto mer ansvar... Hvorfor enkelte EVT siter å gjeter på hva andre gjøre er deres sak.. Tror ikke noen her har noe særlig å skjule..Parelius skrev:Sikkert ikke så nøye dette, men vi kan jo snu på flisa:
...og det gjør jeg neppe heller..... Åpenhet er et gode spm skal ivaretas...Om noen bruker det til en usunn kikker-kultur så får det bli dere mistrøstige gesjeft
![]()
Parelius skrev:Jeg går ut fra at ditt høyeste ønske er å leve i første etg. med vinduer fra gulv til tak, uten gardiner, og verden spaserende forbi. Det er åpenhet det!HCS skrev:Parelius skrev:Men du har ennå ikke snudd på flisa.HCS skrev:Enig at det ikke er så nøye ... Men når funksjonen er der er det et fritt valg eller ikke OM en vil bruke den.. Dessto større frihet dessto mer ansvar... Hvorfor enkelte EVT siter å gjeter på hva andre gjøre er deres sak.. Tror ikke noen her har noe særlig å skjule..Parelius skrev:Sikkert ikke så nøye dette, men vi kan jo snu på flisa:
![]()
Absolutt helt enig Lyngen, synes HFS faller dypt his alt dette blir forrandret bare p.g.a at noen vil være skjulte.. Dere får heller la vær å logge dere inn da.. Hvorfor skal det gå ut over oss som synes denne "hvem er hvor"-tråden er praktisk?Lyngen skrev:Jeg synes faktisk det er praktisk å se hvem som leser trådene og kan ikke se at det er noe galt i å kunne se hvem som er pålogget og hva de leser. Helt uenig i avgjørelsen og håper du forander mening igjen, o store Høvding.