Digitale avspillere Er Audio Note (Uk) religion?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med super spiller Espen L.
    Har siklet litt på den og noen av dacene til AN. Men har ikke fått ut den berømte fingeren.
    Synes ikke AN er noe religiøst, med ser det heller som litt overprisede Basic produkter. Så får de som tror at de får hele sannheten med op amper til 1kr stykk på utgangene leve i trua:)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Her må jeg bare gjette, men jeg kan tenke meg at svaret er det samme som at Breguet Classique Grande Complication Watch koster 3 millioner kroner. Eller hvorfor ikke nevne Franck Muller Aeternitas Mega 4 i samme slengen, den gjør deg vel av med omlag 25 millioner.
    Vis vedlegget 814106
    også såååå stygg på toppen av det hele
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Kom over denne spanske DAC'en på München messa. Nei, jeg er ikke der in person, kun sett noen bilder.
    Wadax Reference Dac må jo kårest til "the styggest Dac of the year", Imo

    Vis vedlegget 818808

    Men syns den måtte nevnes i denne tråden. Prisen er den samme som Audio Note, ca 1,4 mill kroner. Men teknologien er diametralt motsatt av den veien Audio Note har valgt. Her er det 1-bits Delta Sigma og oppsampling til 384kHz. Den har noe som heter "Adaptive Delta Hilbert Mapping" som
    reportedly removes the DAC’s sonic signature and other artifacts from the output signal. Dac'n har i alt 5500 passive komponenter og det har gått med over 30 000 menneskelige timer med utvikling. Hittil har det blitt solgt 7 stk. Og for den som måtte lure...har lest en test av den, og selvfølgelig var det det beste han noen gang hadde hørt, med god margin.

    Så det er ikke bare Audio Note som kan lage Dac med god lyd :)
    kjenner en av de 7 som har den i USA og han er dritfornøyd
    vil ikke ta fra ham den gleden ved å si at jeg benytter under 1% av min lyttetid på digital
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.122
    Antall liker
    2.649
    kjenner en av de 7 som har den i USA og han er dritfornøyd
    vil ikke ta fra ham den gleden ved å si at jeg benytter under 1% av min lyttetid på digital
    Leste nettopp en tråd på forumet til Hoffman hvor trådens tittel er «How much better could digital converters get?»
    @Helom gir et par svar som nailer det ganske bra. Han her fyren har referansene i orden. Har lest noen innlegg av ham.


    Measurable DAC performance (even that of cheap DACs) already exceeds the known thresholds of audibility. Of course, a design can incorporate interesting distortions in the output stage but is that an advancement or regression?

    IME, once you do away with nearly all electronic distortions you no longer want/need those added harmonics.


    Videre skriver han:

    «My journey has increasingly led me away from distortion. When I try going back it’s all too apparent. What once was “euphoric” has become grating. I’m still in the analog game but I’m not sure it’s worth the trouble anymore.

    I don’t fault anyone for preferring distortions, but I think we shouldn’t get such designs confused with advancements in technology.»
    Det er de samme tankene jeg selv har gjort meg. På et tidspunkt gir du slipp. Med det mener jeg at du gir opp den veien hvor den ene typen harmonisk forvrengning skal utligne en annen type forvrengning. Du ønsker bare absolutt lavest støygulv og ingen elektronisk forvrengning overhodet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn