Forsterkere Er analog preamp over og ut?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.657
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De fungerer jo også helt utmerket.
    Egentlig er det ganske artig at mye trad «tung» amerikansk hifi er 19” mens i Europa og Japan har rackører i beste fall vært tilvalg.
    Liker godt at moderne cutting edge hifi har all elektronikk i høyttalerne.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Liker godt at moderne cutting edge hifi har all elektronikk i høyttalerne.
    Jeg er ikke superbegeistret for det. Blir fort mye ledninger som blir lett synlig. Også liker jeg rett og slett separate bokser i tilfelle noe går i stykker.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.657
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    IKEA selger 5m ledningssamler for 79,-. Rabalder heter den.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ble tipset om denne mic-preampen, som de blant annet bruker i Knopflers British Grove-studio:


    Vis vedlegget 866165

    Skarve 550 pund for britisk håndverk.

    Samme produsent lager også denne preampen, som er litt mer formålstjenlig og praktisk:


    Vis vedlegget 866166

    Vis vedlegget 866167

    600 pund, liksom.

    Ikke akkurat supersexy design, men la gå :)
    Synes ikke at den DAV Monitor- saken ser så ille ut. Dessuten er den liten og sort. Den vil nærmest forsvinne i hylla. Smått med LED-lys er det også.

    Da er det verre å gjemme bort min:

    5A7AF137-0CA3-4D90-A231-CB3DA9BDE433.jpeg

    Mvh
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.196
    19" rack greier er veldig praktisk å ha med å gjøre. Greit å ha litt plass når man går inn og modifiserer også.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Sendte forresten mail til Neve i dag og spurte hva de mente om å bruke den 1073DPA-enheten over her som hifi-forforsterker. «You could use the DPA for that exact purpose, we have several clients who use the 1073DPA as a high-quality, transformer-balanced HiFi line amplifier. You could also consider the 1073DPX for this purpose and utilise the three-band inductor EQ to shape the HiFi stereo signal if needed.» 3300 euro for den enheten hos Thomann

    1667946375848.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sendte forresten mail til Neve i dag og spurte hva de mente om å bruke den 1073DPA-enheten over her som hifi-forforsterker. «You could use the DPA for that exact purpose, we have several clients who use the 1073DPA as a high-quality, transformer-balanced HiFi line amplifier. You could also consider the 1073DPX for this purpose and utilise the three-band inductor EQ to shape the HiFi stereo signal if needed.» 3300 euro for den enheten hos Thomann

    Vis vedlegget 866440
    Jeg er helt sikker på at du kunne gjøre adskillig dårligere kjøp enn det der.

    mvh
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg er helt sikker på at du kunne gjøre adskillig dårligere kjøp enn det der.

    mvh
    Ja, det her er ikke noe bullshit-greier til amatørlydsnekring i hjemmestudioet. Skikkelig kvalitet og velprøvde løsninger. EQ-mulighetene er jo også spennende.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det her er ikke noe bullshit-greier til amatørlydsnekring i hjemmestudioet. Skikkelig kvalitet og velprøvde løsninger. EQ-mulighetene er jo også spennende.
    Jeg er veldig lite begeistret for separate volumkontroller for hver kanal, jeg får helt noia ved tanken på å å justere hver kanal hver jævla gang jeg ratter volum, men det er nå meg....

    mvh
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg er veldig lite begeistret for separate volumkontroller for hver kanal, jeg får helt noia ved tanken på å å justere hver kanal hver jævla gang jeg ratter volum, men det er nå meg....

    mvh
    Ja, brukervennligheten i hifi-sammenheng er ikke helt på plass. Men jeg ser for meg at det er mulig å lage en slags innretning med noe tannhjul og greier som gjør at du kan justere begge potmeterne med ett hjul. Den nye Hifi Rose-forsterkeren som alle skryter av, har jo det når jeg tenker meg om :ROFLMAO:
     
    • Haha
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja, brukervennligheten i hifi-sammenheng er ikke helt på plass. Men jeg ser for meg at det er mulig å lage en slags innretning med noe tannhjul og greier som gjør at du kan justere begge potmeterne med ett hjul. Den nye Hifi Rose-forsterkeren som alle skryter av, har jo det når jeg tenker meg om :ROFLMAO:
    Har du sett på f.eks. RME, Ferrofish, UA, Metric Halo?

    Mvh
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har du sett på f.eks. RME, Ferrofish, UA, Metric Halo?

    Mvh
    Bare litt på UA. De har jo noen spennende rørpreamper.

    Men det er bare litt på dagdrømming, det her altså. Per i dag er jeg faktisk strålende fornøyd med det jeg har, men så er det jo artig å fantasere litt over hva jeg kunne tenkt meg å gjøre hvis jeg en dag får muligheten til å ta noen «sjumilssteg».
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg startet denne tråden for en tid tilbake. Jeg har nå fått en topp preamp inn i mitt system. Luxman C 900u. Før brukte jeg Lumin P1 sin utmerkede LEEDH volumkontroll. Ærlig talt, med Luxman på plass så er det mange nivåer bedre lydopplevelse. Det oppleves fra meg betydelig bedre romfølelse, dybde, detaljering, ro, dynamikk og ikke minst en musikalitet jeg ikke har hatt før. Vil ikke være «besserwisser» men for meg er det helt klart at en topp analog preamp tilfører en helt annen dimensjon til musikkopplevelsen. Det er min oppfatning.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.657
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nok en digital volumkontroll på vei inn her. Den fjerde siden 2007.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Sitter nå og spiller vinyl og preamp er Mc-52C. Fy søren så bra denne pre er, innebygd riaa som ikke står tilbake for de bedre separate på markedet. Har testet ut diverse digitale løsninger, men her er det ikke tvil, analog pre blir.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn