Etter laaang ventetid, har endelig den nye effektforsterkeren kommet i hus. Har i ventetiden prøvd alt fra Adyton, Chapter Two, div Prima Luna og Unison, men som Vidar Mørch sa i Fidelity når han i sin tid fikk de nye E.A.R. Monoblokker i hus, "Honey, I'm home!".
Her er et bilde av forsterkeren, en BAT vk75SE
Til daglig står den inngjerdet grunnet en HiFi interessert 1,1 åring...
BAT'en har i tillegg et eget gitter fra BAT som det vissnok kun er laget 12 av i verden. Antakelig ikke så mange med barn???
Til å drive BAT'en, bruker jeg dSC P8i uten å ha noen forforsterker i mellom;
All kabling er Nordost Tyr og Brahma;
Som strømrenser brukes Isotek Sigmas;
Og høytalerne er Audio Physics Padua RR
Til film har jeg koblet opp en Primare DVD 30 med 1080P kort opp til dSC'en;
Og da ser anlegget slik ut uten gitter ;D
Lydmessig er dette blitt kjempebra, og en match som lyder fantastisk. BAT'en gjør underverker med lyden, både ved nødvendig live følelse og stramhet ift andre rørforsterkere. De andre forsterkere jeg har hatt enten på lån eller selv, er alle bra, men dette er et markant løft!
Det er fortsatt rom for forbedringer, spesielt med hensyn til ytterligere tweaking samt oppgradering med nye høytalere. Det som likevel nå står først på agendaen, er å bygge om garasjen til et eget A/V rom hvor jeg kan designe akustikken fra grunnen av. Rommet blir i utgangspunktet på 23 m2 og rektangulært, så vi får håpe kommunen ønsker våre ombyggingsplaner velkommen...
enw
Her er et bilde av forsterkeren, en BAT vk75SE
Til daglig står den inngjerdet grunnet en HiFi interessert 1,1 åring...
BAT'en har i tillegg et eget gitter fra BAT som det vissnok kun er laget 12 av i verden. Antakelig ikke så mange med barn???
Til å drive BAT'en, bruker jeg dSC P8i uten å ha noen forforsterker i mellom;
All kabling er Nordost Tyr og Brahma;
Som strømrenser brukes Isotek Sigmas;
Og høytalerne er Audio Physics Padua RR
Til film har jeg koblet opp en Primare DVD 30 med 1080P kort opp til dSC'en;
Og da ser anlegget slik ut uten gitter ;D
Lydmessig er dette blitt kjempebra, og en match som lyder fantastisk. BAT'en gjør underverker med lyden, både ved nødvendig live følelse og stramhet ift andre rørforsterkere. De andre forsterkere jeg har hatt enten på lån eller selv, er alle bra, men dette er et markant løft!
Det er fortsatt rom for forbedringer, spesielt med hensyn til ytterligere tweaking samt oppgradering med nye høytalere. Det som likevel nå står først på agendaen, er å bygge om garasjen til et eget A/V rom hvor jeg kan designe akustikken fra grunnen av. Rommet blir i utgangspunktet på 23 m2 og rektangulært, så vi får håpe kommunen ønsker våre ombyggingsplaner velkommen...
enw