En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja ikke feil det heller :) sitter selv med en god kopp kaffe men ingen musikk foreløpig men det kommer

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tempo har kanskje blitt redusert, nå som du pusher ett halvt århundre? Økende bankkonto og bmi gir ikke nødvendigvis bare lykke har jeg erfart, men gleden over en venn er uvurderlig. Ha en fin feiring :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Tempo har kanskje blitt redusert, nå som du pusher ett halvt århundre? Økende bankkonto og bmi gir ikke nødvendigvis bare lykke har jeg erfart, men gleden over en venn er uvurderlig. Ha en fin feiring :)
    Økende bankkonto skjenner jeg ikke igjen men ellers er det spot on :)

    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Tempo har kanskje blitt redusert, nå som du pusher ett halvt århundre? Økende bankkonto og bmi gir ikke nødvendigvis bare lykke har jeg erfart, men gleden over en venn er uvurderlig. Ha en fin feiring :)
    Godt resonnert, som vanlig. Og det med venner har blitt enda tydeligere det siste året.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg grubler- og trenger noen innspill. Det handler om hifi-møbel. Saken er at jeg vurderer noen nye bokser (gjør jeg ikke alltid?). Og i den verdenen jeg handler i, er bedre bokser som regel større bokser. Men, så har jeg innsett at jeg har holdt igjen å vurdere nye ting på grunn av møbelet jeg har. Jeg liker møbelet veldig godt ut i fra utseende, men plassmessig er det ganske begrensende.
    Jeg vurderer derfor et nytt møbel. Aller helst vil jeg ha noe som kan bygges ut/om ved behov. Da er det lett å tenke USM Haller. Og det er ingen dum tanke, bortsett fra at det er dyrt, og at kona ikke liker ståret. Hun vil helst ha noe i tre. Andre ønsker er mulighet for 2-3 komponenter i bredden, gjerne ulike bredder, og heller litt bredere enn høyt. Hadde ikke gjort noe om det var dypt nok for en Meishu, heller.

    Hva foreslår folket?

    ACDED479-5618-40FB-A463-18E8142F33E5.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg grubler- og trenger noen innspill. Det handler om hifi-møbel. Saken er at jeg vurderer noen nye bokser (gjør jeg ikke alltid?). Og i den verdenen jeg handler i, er bedre bokser som regel større bokser. Men, så har jeg innsett at jeg har holdt igjen å vurdere nye ting på grunn av møbelet jeg har. Jeg liker møbelet veldig godt ut i fra utseende, men plassmessig er det ganske begrensende.
    Jeg vurderer derfor et nytt møbel. Aller helst vil jeg ha noe som kan bygges ut/om ved behov. Da er det lett å tenke USM Haller. Og det er ingen dum tanke, bortsett fra at det er dyrt, og at kona ikke liker ståret. Hun vil helst ha noe i tre. Andre ønsker er mulighet for 2-3 komponenter i bredden, gjerne ulike bredder, og heller litt bredere enn høyt. Hadde ikke gjort noe om det var dypt nok for en Meishu, heller.

    Hva foreslår folket?

    Vis vedlegget 725920
    Bygge noe, evt få det bygd til mål. Fullt mulig det 🙂. Såkalte hifi rack er overpriset synes jeg, mye er ikke videre pent. Du er en kreativ fyr, hvorfor ikke unne deg "one of a kind"..
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.474
    Antall liker
    15.032
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Clic furniture har mange modulbaserte løsinger i en mengde farger og i trefinish. De kan også henge på vegg eller stå på ben. Det er ikke noe billig møbel, men kvaliteten er typisk dansk håndverk👌 Jeg er veldig førnøyd med mitt møbel og jeg valgte 50 cm dybde så det er klart for det meste!

    https://www.clic.dk/en/

    DF7C1391-156B-4DB3-B495-AEAF208E0A6E.jpeg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Definitivt enig i at hifi-rack er overpriset. Og som regel er de ikke fine å se på heller! Jeg er kanskje kreativ, men jeg er ikke særlig flink til å omsette det i praktisk møbelsnekkeri.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.566
    Antall liker
    27.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Definitivt enig i at hifi-rack er overpriset. Og som regel er de ikke fine å se på heller! Jeg er kanskje kreativ, men jeg er ikke særlig flink til å omsette det i praktisk møbelsnekkeri.
    Holder med @HCS, sett ut jobben til noen andre, da. Blir neppe dyrere enn et "kjøperack" uansett.

    Mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Et custom-made møbel kan være et veldig fint alternativ. Men i første omgang ønsker jeg å se om det kan la seg gjøre å kombinere noe som vi liker utseendemessing med noe som kan utvides eller bygges om etter behov. Det blir litt tungvint å få inn møbelsnekkeren hver gang.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Et custom-made møbel kan være et veldig fint alternativ. Men i første omgang ønsker jeg å se om det kan la seg gjøre å kombinere noe som vi liker utseendemessing med noe som kan utvides eller bygges om etter behov. Det blir litt tungvint å få inn møbelsnekkeren hver gang.
    Du må jo tenke langsiktig, slik at du ikke behøver å få inn snekkeren igjen. ;) Ikke verre enn det.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med dagen som var forresten. Apropos "møbel" så kan jeg ikke tenke meg noe bedre enn å få custom-laget noe som; a) er egnet for formålet, b) er praktisk i bruk og c) som både du og fruen liker utseende på. - Tenk deg å ha noen LP-skuffer med utdragbar skinneløsning etc.

    Det kan være enklere enn du tror. Hvis du har rammene for "prosjektet", så finnes det ressurser både på hfs og i OVK med både forståelse for tegning, ressonanser, og design (uten at jeg vil kommitere noen).
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med dagen som var forresten. Apropos "møbel" så kan jeg ikke tenke meg noe bedre enn å få custom-laget noe som; a) er egnet for formålet, b) er praktisk i bruk og c) som både du og fruen liker utseende på. - Tenk deg å ha noen LP-skuffer med utdragbar skinneløsning etc.

    Det kan være enklere enn du tror. Hvis du har rammene for "prosjektet", så finnes det ressurser både på hfs og i OVK med både forståelse for tegning, ressonanser, og design (uten at jeg vil kommitere noen).
    Ser ikke bort i fra at jeg spør deg pent om noen navn. Hvis jeg bare klarer å bli litt langsiktig...
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det virker som om tankene dine er i retning av de løsninger Clic, Montana osv tilbyr. Som nevnt - ikke billig, men kvalitet og moduler som er dype nok. Også tilpasset lyd/bilde med kabelgjennomføringer, skjulte «kabelgater» bak osv.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Du har nok rett i det, @ptb - jeg liker at det ser ut som et møbel og integrerer godt i stua. Kona er så glad i Tylko, at det er mulig det rett og slett blir en ny, mindre versjon av det. Da ryker fremtidig fleksibilitet og ønsket dybde, men de har lagt inn nye muligheter for å konfigurere ulike bredder og har smart kabelgjennomføring til gjengjeld.
     

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    D1CF39A2-9178-4B58-BBEA-4BCE3FE12C68.jpeg

    2stk bolia hifi oppå hverandre kan være et alternativ, de kommer i div størrelser, dybder og farger. Jeg har to stk hifi medium (48cm dybde) og det fungerer fint.
    Bakplaten må åpnes og de er ikke særlig praktiske om en må flytte hyllene, men er du litt handy så går det bra.
    Bolia har forresten 30% rabatt ut måneden, dvs ut morgendagen
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    ^ Bolia er godt likt her i huset, så ikke noe dumt forslag :) Men vet ikke helt hvor godt jeg liker disse.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Forsåvidt ikke helt utopisk med «mindre», så lenge LP’ene oppbevares et annet sted.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.605
    Antall liker
    58.163
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tenk i hvert fall på at møbelet må kunne tåle noe vekt. Jeg har sett flere flotte designermøbler sige og svaie etter at "drømmeforsterkeren" ble handlet inn etter noen år "på kjøret".

    Etterhvert vokser platesamlinga ut av stua, så konsentrer deg om møbel til anlegget. 😊

    Det trenger nødvendigvis ikke bli så voldsomt mye dyrere om en snekker gjør det. Kjenner flere som har gjort dette.
    Det som er kostbart er å bytte løsninger hele tida.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lett en del rundt etter gode møbler i rom med litt liten plass. Mener du nevnte en relativt dyp ønskeforsterker Og den begrenser jo eventuelt litt i valgene.

    Her har vi Qlic i stuen. Fungerer greit som tv benk med små Elac høyttalere bak stoffdører, der det også er plass til modem, kabler osv. Oppe til spilleren er det USM Haller. Jeg har den grunne på 37 cm som gir noen utfordringer med valg av komponenter. Den dypere varianten gir mer fleksibilitet, men om du ikke liker Haller er det jo litt utelukket.

    Aller enklest er det å plassere ting i hifi racket i feriehuset, men det ser jo også ut som et hifirack. Passer der hvor jeg har eget platerom. Personlig synes jeg det ser flott ut, og har flere ganger vurdert noe lignende hjemme, men jeg liker USM Haller såpass godt at det foreløpig ikke har blitt noe av.
    Det er godt mulig Montana er noe du bør vurdere å se på. Utrolig med utvidelsesmuligheter og fleksibilitet i modulstørrelser, men de bredeste hyllene (70cm) kan muligens bli litt myke for tunge komponenter uten mellomvegg. Og maks dybde er 47cm. Har noen fulle av plater uten problem.
    Her har du favoritt hytteracket mitt. Kan fåes i et utall av konfigurasjoner i bredde og høyde.
    D690F2D4-63F6-4BDE-8146-A6171472D928.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn