En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.150
    Antall liker
    7.785
    Sted
    Oslo
    Som med mye, men ikke alt, opplevelsen på vinyl er en annen.
    Det er vel derfor mange av oss legger så mye i en vinylrigg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Teatralsk? Som dette?


    Neivel.....Elsker divaer, jeg! Marlene Dietrich, Milva, Hildegard Knef...... :)

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    En bemerkning til. Jeg disser ingen av artistene jeg har omtalt i dag. Jeg sier bare, i min egen tråd, at dette er artister som ikke treffer min smak særlig godt.

    U2, derimot, som så mange elsker å hate, og til tross for visse mengder teatralskhet, har jeg vært veldig glad i siden Achtung Baby - et av de største albumene i min musikalske reise. Jeg var - ikke overraskende - ganske lite begeistret for utkledningen i perioden rundt og etter denne plata. Men jeg har alltid likt dem av de samme grunnene som jeg beskrev i innlegget som startet alt dette 😊
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hehe, akkurat det som er så fint og morsomt med kultur, musikk og smak og behag. U2 likte jeg veldig bra tidligere helt til de kom med Achtung Baby. Derfra ble det en liten nedtur for meg :) og mistet egentlig interessen.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hehe, akkurat det som er så fint og morsomt med kultur, musikk og smak og behag. U2 likte jeg veldig bra tidligere helt til de kom med Achtung Baby. Derfra ble det en liten nedtur for meg :) og mistet egentlig interessen.
    Ja, jeg er klar over at jeg er litt motsatt av mange andre når det gjelder hvilken U2-periode jeg liker best. Alt henger sammen med alt, og i mitt tilfelle har det nok mye å gjøre med at Achtung Baby kom rundt russetiden min og betydde ekstra mye i en viktig periode av livet.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.520
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En bemerkning til. Jeg disser ingen av artistene jeg har omtalt i dag. Jeg sier bare, i min egen tråd, at dette er artister som ikke treffer min smak særlig godt.

    U2, derimot, som så mange elsker å hate, og til tross for visse mengder teatralskhet, har jeg vært veldig glad i siden Achtung Baby - et av de største albumene i min musikalske reise. Jeg var - ikke overraskende - ganske lite begeistret for utkledningen i perioden rundt og etter denne plata. Men jeg har alltid likt dem av de samme grunnene som jeg beskrev i innlegget som startet alt dette 😊
    Folk får spille hva de vil for meg.
    Det var bare det at U2 manglet når @_RoDa_ nevnte Bremnes og Sting.
    Det var bare for å gjøre et poeng av at det er dumt å diskutere musikk og smak.
    Kunne nok misforstås.
    ea856171dd252ad653789edfe3336604.jpg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Folk får spille hva de vil for meg.
    Det var bare det at U2 manglet når @_RoDa_ nevnte Bremnes og Sting.
    Det var bare for å gjøre et poeng av at det er dumt å diskutere musikk og smak.
    Kunne nok misforstås.
    Vis vedlegget 722466
    Neida, skjønte det :) Skulle egentlig ha sitert @_RoDa_ sitt innlegg, da det var det at han brukte ordet «disse» som gjorde at jeg fikk lyst til å understreke det. Men jeg forstod at det var humoristisk ment fra dere begge. Carry on ;)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Men, ja, enig i at det egentlig er ganske håpløst å diskutere musikk og smak. Og også derfor jeg følte behov for å understreke litt at dette er mine preferanser. Dette forumet er fullt av grelle eksempler på at brukere blir provosert av at andre brukere ikke liker eller mener det samme. Og derfor blir jeg nok litt overforsiktig. Smak er udiskuterbart.

    Men ikke dermed sagt at vi ikke skal fortsette å utveksle musikktips :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det har vært utfordrende dager, lydmessig, etter oppgraderingen hos @Olof Lilja for 1.5 uke siden. Disse komponentene trenger en solid mengde innspilling. Men i dag var det glimt av storhet - i dag låt det fett! Aldri har denne plata hatt så god lyd. Den låter alltid fint i toppen, åpent og detaljert, men den har alltid vært noe tynn i bunnen, manglet kropp og bass. I dag var den bare varm og deilig, med masse fine detaljer i topp OG i bunnen.

    Måtte det vare, uten for mange flere innspillingssprell!

    2158B8EC-D8BC-4D90-A39E-71F2071DAC7F.jpeg
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Innspillingstid - tiden etter innkjøp av nye komponenter i anlegget når god dagsform betyr "nå begynner det å låte bra" og dårlig dagsform betyr "det trenger bare litt mer tid, så låter det nok bra" :D
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Innspillingstid - tiden etter innkjøp av nye komponenter i anlegget når god dagsform betyr "nå begynner det å låte bra" og dårlig dagsform betyr "det trenger bare litt mer tid, så låter det nok bra" :D
    Eller motsatt ;)
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.150
    Antall liker
    7.785
    Sted
    Oslo
    Innspillingstid - tiden etter innkjøp av nye komponenter i anlegget når god dagsform betyr "nå begynner det å låte bra" og dårlig dagsform betyr "det trenger bare litt mer tid, så låter det nok bra" :D
    Eller tiden det tar for øret å venne seg til ny lyd.
    Og hjernen til å forstå at noe til xxxxkronasjer må være bedre
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk forresten! Hadde ikke hørt Smooth Escape på mange år. :) (y)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Da var tiden kommet til å pakke ned denne skjønnheten.


    4676A4DF-FF31-4E53-9B30-6182B0A3416C.jpeg

    Det føles som at en epoke er over. Mange vil mene at jeg ikke hadde den lenge, men sammenliknet med de andre spillerne jeg har hatt, hadde jeg denne lengst. Og det er en spesiell spiller, med en spesiell plass i hjertet. Tror aldri jeg kommer til å få en bit av hifi som lyser opp stua som denne gjør. Rett og slett en helt unik spiller.

    Heldigvis går den til et godt hjem, i en god del av landet. Det vil si, hjemmet vet jeg egentlig ikke noe om, men medforumist @Virgo har i hvert fall vist seg å være en superhyggelig kjøper, og jeg gleder meg til å høre inntrykk fra nytt hjem. Tror både spiller og lytter har en fin fremtid foran seg.

    Slik ser den ut i deler.
    E7629EA7-EA29-401E-9A22-D23D021C93CA.jpeg



    Pakket og klar.
    1A1BECFB-8963-4A0B-867B-00BD0AAA27ED.jpeg
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.150
    Antall liker
    7.785
    Sted
    Oslo
    Da var tiden kommet til å pakke ned denne skjønnheten.


    Vis vedlegget 724437
    Det føles som at en epoke er over. Mange vil mene at jeg ikke hadde den lenge, men sammenliknet med de andre spillerne jeg har hatt, hadde jeg denne lengst. Og det er en spesiell spiller, med en spesiell plass i hjertet. Tror aldri jeg kommer til å få en bit av hifi som lyser opp stua som denne gjør. Rett og slett en helt unik spiller.

    Heldigvis går den til et godt hjem, i en god del av landet. Det vil si, hjemmet vet jeg egentlig ikke noe om, men medforumist @Virgo har i hvert fall vist seg å være en superhyggelig kjøper, og jeg gleder meg til å høre inntrykk fra nytt hjem. Tror både spiller og lytter har en fin fremtid foran seg.

    Slik ser den ut i deler.
    Vis vedlegget 724439


    Pakket og klar.
    Vis vedlegget 724438
    Om den kommer til et bedre hjem?
    Men kanskje til et mere varig.
    Uansett, for meg en av de snurrene som er mest estetisk, og bra lyd leverer den òg.
    Form follows function
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Om den kommer til et bedre hjem?
    Men kanskje til et mere varig.
    Uansett, for meg en av de snurrene som er mest estetisk, og bra lyd leverer den òg.
    Form follows function
    Hehe. Mer varig er det stor sjanse for! 😁

    Men ja, helt enig med deg at det er en av de peneste spillerne!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.150
    Antall liker
    7.785
    Sted
    Oslo
    Sikkert bra den AN planken du har nå, kanskje bedre òg.
    Men det er jo ikke top notch industriell design.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    ^ Nei, de er ikke akkurat utforskende på det estetiske. Men samtidig synes jeg de klarer å få til en litt sånn understated eleganse, som vokser over tid, i hvert fall i mine øyne.
     
    Sist redigert:

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hehe. Mer varig er det stor sjanse for! 😁

    Men ja, helt enig med deg at det er en av de peneste spillerne!
    Har lett etter en spiller som ikke bare skulle låte bra, men også se bra ut, og jeg er temmelig sikker på at dette valget var et godt et, den ser fantastisk ut i mine øyne.. I kjærestens øyne også , hun syntes den var lekker. Den oppfatningen deles av veldig mange ser jeg rundt omkring, samt den generelt er veldig godt likt lydmessig, så dette blir spennende Atle. Samt ekstra kjekt når det er en slik trivelig handel, akkurat slik det skal være:)

    Ser frem til å sette på en god Blues eller Jazz plate i halvmørkt rom, og nyte synet av spilleren..Her skal den stå trygt og godt lenge fremover, det bare vet jeg;-)
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Har lett etter en spiller som ikke bare skulle låte bra, men også se bra ut, og jeg er temmelig sikker på at dette valget var et godt et, den ser fantastisk ut i mine øyne.. og kjærestens, når hun så den, som syntes den var lekker. Den oppfatningen deles av veldig mange ser jeg rundt omkring, samt den generelt er veldig godt likt lydmessig, så dette blir spennende Atle og også kjekt når det er en slik trivelig handel, akkurat slik det skal være:)

    Ser frem til å sette på en god Blues eller Jazz plate i halvmørkt rom, og nyte synet av spilleren..Her skal den stå trygt og godt lenge fremover, det bare vet jeg;-)
    Tror du kommer til å kose deg med denne. Som jeg sa på telefon, dette er den eneste hifi-komponenten jeg har hatt i hus, der jeg har opplevd at flere av det motsatte kjønn har uttalt noe i gaten «Å, den var fin!». Til og med av eget initiativ, uten at jeg trengte å spørre om vedkommende syntes den var fin.

    Gleder meg til å høre hva du synes. Og du er svært velkommen til å poste noen bilder av den nyankomne her! :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    😊Takk for det, jeg skal dele noen bilder når den er oppe å kjøre og komme med noen lydinntrykk
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    Gyrodec'en jeg hadde var den eneste, virkelig eneste, stereokomponenten min kone hadde noe godt å si om. Ganske utrolig med tanke på at hun nå daglig kan hvile øynene sine på 2x65cm rørforsterkere med åpen arkitektur😁
     
    Sist redigert:

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    806
    Antall liker
    530
    Oops! Lost in translation! :) :) Jeg har samme spiller som deg. AN TT-2 Deluxe
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    806
    Antall liker
    530
    Med PSU satt opp av Martin G. fra Audio Note ;) Forøvrig en riktig så trivelig tråd!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn