En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Siden du @Atlerovik har spillt inn mer enn ett album og drevet med musikk fra innspillingssiden.
    Så hadde det vært moro med litt delt innsikt i hvordan man tar opp musikk.

    Vi andre "nolduser" kan jo bare ting som, hvordan justere høytalere sett i forhold til bakvegg og førstegangsrefleksjoner.

    Kanskje litt off topic, men moro lell hvis inspirasjonen skulle komme over deg. :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det beste med denne plata må jo være arrangementet, produksjonen, programmeringen og perkusjonen. :) Eller hva @Atlerovik ;) Tihi. :)
    Fin musikk også foresten. :)
    Jeg heller mot å være enig :LOL:

    Sånn litt mer seriøst; jeg har en tendens til aldri å være særlig fornøyd med egne produksjoner. Men etter å ha fått denne litt på avstand (>15 år), må jeg si at jeg liker arrangementene og produksjonen. Så er det jo noen sabla fine musikere med også, da.

    Edit: sånn lydmessig har jeg helt andre idealer nå. Men man endrer seg gjerne en del i løpet av mer enn 15 år.
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Siden du @Atlerovik har spillt inn mer enn ett album og drevet med musikk fra innspillingssiden.
    Så hadde det vært moro med litt delt innsikt i hvordan man tar opp musikk.

    Vi andre "nolduser" kan jo bare ting som, hvordan justere høytalere sett i forhold til bakvegg og førstegangsrefleksjoner.

    Kanskje litt off topic, men moro lell hvis inspirasjonen skulle komme over deg. :)
    Oi! Det var da et fryktelig stort spørsmål. Tror du må være litt mer spesifikk. Så svarer jeg gjerne :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Endelig! Etter mer enn en ukes forsinkelse på grunn av rot fra TNT, kom pakken som har høyest kilopris av alle pakkene jeg har mottatt.


    En pakke chili saus.
    C14F8FD2-BF6B-4EC2-952D-872F281F8EC8.jpeg



    Heldigvis inneholdt den litt annet også. Alt var meget godt pakket inn og ser ut som at det har overlevd turen fra England, og rundturen i Oslo-området, greit.

    3B6ECE2D-E856-4826-81AF-7DAD287A211E.jpeg

    DB08CD2B-0E29-44C8-A4E1-394EDE8C802A.jpeg

    2A5D79B2-F8FC-46ED-B61E-9789802E8764.jpeg



    Øverst Cut Loose Silver Reference kabler, som i følge (pålitelig) selger skal være bedre enn Audio Notes egne sølvkabler. Det var Cut Loose som laget kablene for Audio Note tidligere.
    Deretter IO II, som har vært eid av han som lager disse. Den er oppgradert innvendig til å være en IO Gold og er identisk bortsett fra gull-finishen utvendig. Level 4.
    Til slutt en AN-S8, som er en level 5 step up, kun slått av S9.

    Det er første gang jeg har noe mer enn level 3 i mitt system, og første gang jeg hører noe mer enn level 3, faktisk. Dette blir spennende!

    Kobles opp og testes senere i dag :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.936
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg prøver meg på denne Musical Fidelity M3x Vinyl :) krysser fingrene på at det går veien

    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Denne er rett og slett for bra til ikke å deles på en fredag! For en fyr. Spilt på så uendelig mye betydningsfull musikk gjennom 30-40 år. Gode bassister er bare helt nydelig å høre på.

     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Gratulerer @Atlerovik ! Denne forundringspakken har du ventet lenge på.

    Dette blir jo ekstreeeeeeeemt spennende!

    Det som blir mest moro og høre, er hvor mye vinylriggen drar i fra digitalriggen.

    For sist jeg var hos deg så spillte de to riggene meget likeverdig. Den ene var ingen ikke dårligere enn den andre, de spillte bare litt anderledes.
    Begge riggene hadde lik musikalsk innsikt og var meget engasjerende.

    Spanande! :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Gratulerer @Atlerovik ! Denne forundringspakken har du ventet lenge på.

    Dette blir jo ekstreeeeeeeemt spennende!

    Det som blir mest moro og høre, er hvor mye vinylriggen drar i fra digitalriggen.

    For sist jeg var hos deg så spillte de to riggene meget likeverdig. Den ene var ingen ikke dårligere enn den andre, de spillte bare litt anderledes.
    Begge riggene hadde lik musikalsk innsikt og var meget engasjerende.

    Spanande! :)
    Det blir - og er - veldig spennende! Førsteinntrykket er kanskje at S8 avslører begrensninger andre steder i systemet. Men også glimt av magisk vinyllyd. Må bli mer vant med vinyl igjen, få satt opp pu ordentlig og la det «sette seg». Det er uansett ikke komplett før TT2 og Arm-Three er på plass, hvilket forsåvidt nærmer seg. I dag var jeg nedom Stereofil med strømforsyningen, så den er på plass til spiller kommer. Den har meldt sin ankomst i neste uke, mest sannsynlig. PSU må nemlig konfigureres for den konkrete spilleren.

    Forøvrig så er ikke målet at vinylriggen skal dra fra digitalriggen. Målet er det samme som da jeg prøvde å finne en god nok streamer - det skal være like bra som de andre kildene, bare på en annen måte. Bra nok til at jeg ikke savner noe når jeg hører på vinyl kontra digital.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg må innrømme at jeg har et hat/elsk-forhold til vinyl. Det henger ofte sammen med hvor godt jeg synes jeg klarer å stille inn pickup, og med hvor mange/få arftifakter jeg hører etterpå. Og for en med høyt utviklet lydrelatert OCD, kan platespiller være en rot til mye uro

    Etter et langt opphold fra pickup-justeringer, som jeg faktisk har drevet en del med det siste året på grunn av gjentatte utskiftninger, gjorde jeg et forsøk på IO II/Gold i dag. Det gikk ikke fryktelig godt.

    En umiddelbar forskjell mellom både de to pickupene og de to step-up’ene som er på vei inn og ut, er vekten. Ny step up og pickup er betraktelig tyngre enn sine forgjengere. Pickupen faktisk såpass mye tyngre at jeg fikk beskjed av Jens at jeg må bestille en egen tungsten-vekt til den. Og så tung at jeg ikke hadde vekt nok på nåværende arm.

    F5D18450-4634-4109-9318-496E0ACD6796.jpeg

    A63D0680-74B9-48C1-BD8D-7738E7B35CFB.jpeg



    Så da ble det myntjakt i det kontantløse samfunnet, og heldigvis hadde vi fire femkroninger som gjorde at jeg kom akkurat innenfor 2.5 gram, som er anbefalt på denne pickupen. Jeg har hatt et par besøk av Mr. @Fosse etter desperate bønner om hjelp til innstilling av pickup tidligere, og det har ført til noen investeringer som jeg er veldig glad for å ha gjort.


    Dette er den ene.
    8B98F033-52D1-42E8-A83B-68B4D52CE849.jpeg


    Rega sin stifttrykksvekt. Jeg har prøvd en del vekter, men ingenting kommer opp mot denne. Alle de andre jeg har prøvd har vist noe ulik vekt etter hvordan man treffer, og slike ting gjør meg gal. Denne er stødigheten selv og er meget konsistent i målingen. Den er dyr, men en veldig god investering.


    Apropos dyr.
    7FE41720-8556-4D0A-937B-2C07E84F5766.jpeg


    Fosse hadde med seg en Wallytractor første gang han var her, og den likte jeg godt. Jeg fant etter hvert ut at hans sønn har fått med seg en partner og startet opp det som nå kalles WallyAnalog, og som viderefører farens verktøy. Denne har også vært en meget god investering.


    Man starter med å måle faktisk pivot til spindle-avstand.
    FB295E56-102E-4687-A972-4CC090AFB6AA.jpeg

    52D0D5EC-E135-449B-BA57-2E60C940C7E6.jpeg


    Ikke alltid like enkelt å lese avstanden helt nøyaktig.
    Plotter så denne inn i deres online kalkulator og finner effektiv lengde. Deretter velger man nærmeste effektive lengde på speilskiven, og stiller inn overheng. Det kan velges mellom kurver for «nye» og «eldre» plater, Baerwald og Loefgren. Jeg bruker Loefgren fordi den beskrives å gi en mest mulig jevn ytelse over hele platesiden - og fordi jeg ikke vet bedre.


    937A2D44-0BDC-4CFA-983B-64F97B0C1B12.jpeg



    Og til slutt justerer man at nålefanen står rett i forhold til rillene i platen. Vanskelig å ta bilde av...
    D7D5A16C-1A74-4FDB-892E-7A1B1201D58F.jpeg



    Slik ser pickupen ut på nåværende spiller. Det som er litt ekstra gøy er at den ser ut som en IO II utvendig, men er en fullbåren IO Gold innvendig. Og det kjenner man på vekten :)
    AD553356-EE02-47E1-B0B6-6A18B724E1CD.jpeg

    62588C38-B4A9-4C6C-86A5-FE89A1A66586.jpeg



    Som det fremkommer av bildene, står den rimelig langt fremme i armen. IO I monterte jeg bare kjapt for å teste og da satte jeg den kant i kant med headshellet. Viser seg altså at den skal være lenger fremme for å få riktig overheng. Jeg monterte imidlertid først også IO II på samme måte. Da låt det fint. Og umiddelbart merket jeg forbedrede lydkvaliteter ift IO I. Men, så gjorde jeg da altså en «skikkelig» innstilling med protraktor og endte som vist på bildet. Da er lyden litt skjev, høyere i venstre kanal og en del sibilanter. Og ikke vet jeg hvorfor. Det er en mulighet for at arm og pu er dårlig match, da pu er så tung. Skal undersøke det nærmere. Om @Fosse, @Grumpy eller andre meritterte vinylmennesker har gode innspill, tas de i mot med takk.

    Eller så skyver jeg den tilbake kant i kant med headshell og venter med lengsel på ny Audio Note-spiller og -arm som garantert funker sammen med Audio Note pickup!
     
    Sist redigert:

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Selv om jeg ikke driver med vinyl, så er dette meget spennende lesning. Fine bilder, og moro at du går sånn i dybden på hva man faktisk skal og må gjøre, for å få ett vellydende vinyloppsett. 👍😀
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må innrømme at jeg har et hat/elsk-forhold til vinyl. Det henger ofte sammen med hvor godt jeg synes jeg klarer å stille inn pickup, og med hvor mange/få arftifakter jeg hører etterpå. Og for en med høyt utviklet lydrelatert OCD, kan platespiller være en rot til mye uro

    Etter et langt opphold fra pickup-justeringer, som jeg faktisk har drevet en del med det siste året på grunn av gjentatte utskiftninger, gjorde jeg et forsøk på IO II/Gold i dag. Det gikk ikke fryktelig godt.

    En umiddelbar forskjell mellom både de to pickupene og de to step-up’ene som er på vei inn og ut, er vekten. Ny step up og pickup er betraktelig tyngre enn sine forgjengere. Pickupen faktisk såpass mye tyngre at jeg fikk beskjed av Jens at jeg må bestille en egen tungsten-vekt til den. Og så tung at jeg ikke hadde vekt nok på nåværende arm.

    Vis vedlegget 704916
    Vis vedlegget 704915


    Så da ble det myntjakt i det kontantløse samfunnet, og heldigvis hadde vi fire femkroninger som gjorde at jeg kom akkurat innenfor 2.5 gram, som er anbefalt på denne pickupen. Jeg har hatt et par besøk av Mr. @Fosse etter desperate bønner om hjelp til innstilling av pickup tidligere, og det har ført til noen investeringer som jeg er veldig glad for å ha gjort.


    Dette er den ene.
    Vis vedlegget 704924

    Rega sin stifttrykksvekt. Jeg har prøvd en del vekter, men ingenting kommer opp mot denne. Alle de andre jeg har prøvd har vist noe ulik vekt etter hvordan man treffer, og slike ting gjør meg gal. Denne er stødigheten selv og er meget konsistent i målingen. Den er dyr, men en veldig god investering.


    Apropos dyr.
    Vis vedlegget 704920

    Fosse hadde med seg en Wallytractor første gang han var her, og den likte jeg godt. Jeg fant etter hvert ut at hans sønn har fått med seg en partner og startet opp det som nå kalles WallyAnalog, og som viderefører farens verktøy. Denne har også vært en meget god investering.


    Man starter med å måle faktisk pivot til spindle-avstand.
    Vis vedlegget 704923
    Vis vedlegget 704921

    Ikke alltid like enkelt å lese avstanden helt nøyaktig.
    Plotter så denne inn i deres online kalkulator og finner effektiv lengde. Deretter velger man nærmeste effektive lengde på speilskiven, og stiller inn overheng. Det kan velges mellom kurver for «nye» og «eldre» plater, Baerwald og Loefgren. Jeg bruker Loefgren fordi den beskrives å gi en mest mulig jevn ytelse over hele platesiden - og fordi jeg ikke vet bedre.


    Vis vedlegget 704919


    Og til slutt justerer man at nålefanen står rett i forhold til rillene i platen. Vanskelig å ta bilde av...
    Vis vedlegget 704922


    Slik ser pickupen ut på nåværende spiller. Det som er litt ekstra gøy er at den ser ut som en IO II utvendig, men er en fullbåren IO Gold innvendig. Og det kjenner man på vekten :)
    Vis vedlegget 704917
    Vis vedlegget 704918


    Som det fremkommer av bildene, står den rimelig langt fremme i armen. IO I monterte jeg bare kjapt for å teste og da satte jeg den kant i kant med headshellet. Viser seg altså at den skal være lenger fremme for å få riktig overheng. Jeg monterte imidlertid først også IO II på samme måte. Da låt det fint. Og umiddelbart merket jeg forbedrede lydkvaliteter ift IO I. Men, så gjorde jeg da altså en «skikkelig» innstilling med protraktor og endte som vist på bildet. Da er lyden litt skjev, høyere i venstre kanal og en del sibilanter. Og ikke vet jeg hvorfor. Det er en mulighet for at arm og pu er dårlig match, da pu er så tung. Skal undersøke det nærmere. Om @Fosse, @Grumpy eller andre meritterte vinylmennesker har gode innspill, tas de i mot med takk.

    Eller så skyver jeg den tilbake kant i kant med headshell og venter med lengsel på ny Audio Note-spiller og -arm som garantert funker sammen med Audio Note pickup!
    Du skal ikke måle mye feil på effektiv armlengde før du kommer ut å kjøre på overheng. En mulig feilkilde hvis det låter feil.

    mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.684
    Torget vurderinger
    23

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Stemmer den kalkulerte effektive lengden med den du leser i manualen?

    Du kan heller ikke (etter mitt skjønn) velge geometri, du skal velge den geometrien armen er laget for. Det å vri pickupen i horisontalplanet i headshellet vil gi azimuthfeil ved feil VTA (F.eks skjeve plater). Jeg har diskutert dette her inne før, orker ikke ta det igjen.

    Produsenten av armen har satt nullpunkt, effektiv lengde, monteringsavstand og vinkel etter en geometri, følg den.

     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Takk for innspill, @tkr og @Fosse. Etter å roet meg ned litt, tok jeg en ny runde og dobbeltsjekket. Viste seg at jeg hadde regnet feil på effektiv lengde. Etter ny justering var de stygge sibilantene helt borte. Måtte legge på noen kroner til på vekten pga at jeg flyttet pickup lenger frem. Tror jeg har funnet en grei løsning mens jeg venter på ny spiller og arm. Armen her er jo egentlig en Rega RB-250 arm. Vinyl Engine oppgir at den passer til pickuper i området 4-11 gram. Så det er nok uansett ikke helt god match når denne pickupen er 20 gram.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Nå har jeg kost meg skikkelig med vinyloppsettet! Denne plata var et kupp! Masse gode minner. Min type rock and roll. Og en vellåtende produksjon. Takk for tipset, @bluesbreaker! Jeg tar gjerne imot flere innspill om vellåtende pressinger av ikke-hifi-musikk.

    B3F30B7F-BEDA-4D45-8082-747FCF4ECB50.jpeg
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Tror Nirvana - Nevermind går for å være bra på vinyl, i alle fall noen pressinger. Også Tool da.
    Men ikke minst en av de råeste skivene fra 90-tallet:



    Takk for tipset! Har en pressing av Nevermind. Mener den låter ganske ok. Har altså ikke spilt den så mye ;)

    Hardcore er ikke helt min greie, men sjekker ut Refused. Takk :)
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tipset! Har en pressing av Nevermind. Mener den låter ganske ok. Har altså ikke spilt den så mye ;)

    Hardcore er ikke helt min greie, men sjekker ut Refused. Takk :)
    Da kan det sikkert være lurt å teste det via streaming først :) Men det er ikke hardcore som man vanligvis tenker på det....eller, jo det er det......men annerledes. Men kun den skiva. Alt annet de har er ganske standard hardcore fra perioden
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg kost meg skikkelig med vinyloppsettet! Denne plata var et kupp! Masse gode minner. Min type rock and roll. Og en vellåtende produksjon. Takk for tipset, @bluesbreaker! Jeg tar gjerne imot flere innspill om vellåtende pressinger av ikke-hifi-musikk.

    Vis vedlegget 705287
    Det var hyggelig.😊
    To rockeplater til , gode på vinyl, som jeg kommer på i farten.
    Raconteurs : Consolers of the Lonely.
    Consoler.jpg

    QOTSA: Villains
    Villains_cover_artwork.png
    Vanlige utgivelser til normal pris.

    Ellers er det T.REX - Electric Warrior på Mobile Fidelity 2x45rpm som er på heavy rotation her hos meg for tida. Den låter usannsynlig fett. 😊
    IMG_20210309_144949.jpg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Da kan det sikkert være lurt å teste det via streaming først :) Men det er ikke hardcore som man vanligvis tenker på det....eller, jo det er det......men annerledes. Men kun den skiva. Alt annet de har er ganske standard hardcore fra perioden
    Sjekker ut på streaming først ;)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det var hyggelig.😊
    To rockeplater til , gode på vinyl, som jeg kommer på i farten.
    Raconteurs : Consolers of the Lonely.
    Vis vedlegget 705324

    QOTSA: Villains
    Vis vedlegget 705326
    Vanlige utgivelser til normal pris.

    Ellers er det T.REX - Electric Warrior på Mobile Fidelity 2x45rpm som er på heavy rotation her hos meg for tida. Den låter usannsynlig fett. 😊
    Vis vedlegget 705336
    Takker så meget! De to første, spesielt den helt første, treffer bra! De skal kjøpes inn, tenker jeg. Ellers trenger det absolutt ikke bare være rock, som bevist tidligere i tråden :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Ellers må jeg si at det er et styr å vite hva som er gode og dårlige versjoner på vinyl. En av flere ulemper med vinyl kontra digital, selv om noe av problematikken også finne digitalt. Synes det er forvirrende med så mange versjoner på Discogs og vanskelig å finne ut hvilke som er bedre enn andre.

    Hvordan gjør vinylfolket dette?
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    På generell basis er førstepressingene gode. Så er det noen reutgivelsesselskaper som utmerker seg.
    Så kan man dypdykke for hvert album så klart, om man orker det.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    På generell basis er førstepressingene gode. Så er det noen reutgivelsesselskaper som utmerker seg.
    Så kan man dypdykke for hvert album så klart, om man orker det.
    Om man orker, ja :) Av nysgjerrighet - hva er det som gjør førstepressingene generelt bedre enn reutgivelser?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.964
    Steve Hoffmann forumet er et bra sted så søke opp kvalitet på vinyl. Kommentarfeltet på discogs er også bra. Spørre her inne fungerer også.

    En fordel med vinyl er at muligheten for god lyd er mye lettere å finne enn for digitalt - imo.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Steve Hoffmann forumet er et bra sted så søke opp kvalitet på vinyler. Kommentarfeltet på discogs er også bra. Spørre her inne fungerer også.

    En fordel med vinyl er at muligheten for god lyd er mye lettere å finne enn for digitalt - imo.
    Godt tips med SH. Kommentarene på Discogs oppdaget jeg nettopp, de er fine. Er det noen spesiell(e) tråder som lønner seg å følge på SH?

    Eller så har min erfaring så langt vært stikk motsatt av din, mye lettere å finne godlyd digitalt. Men det har vel med utstyret man spiller på å gjøre, også. Har en mistanke om at det kan endre seg for min del om ikke lenge. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn