Så var det denne oppdateringen som jeg egentlig begynte på…
Da jeg «forlot» dere sist, var Jinro kommet godt i hus, men jeg slet med å finne dens rettmessige plass - sånn rent fysisk. Og jeg hadde ikke noe riaa-trinn og kunne bare spille digitalt. Som nevnt, var jeg inspirert av
@tom-a sitt møbel og fikk lov til å kopiere han. Det ble ikke en ren kopi, men samme platene og samme prinsippet. Jeg er ingen DIY’er, på noen områder, så dette er jeg rimelig fornøyd med.
Baderomsbenkeplater fra IKEA. Og bein bestilt fra en spesialistbutikk på nettet. Det fine med disse bena er at de er gjenget innvendig med M10-gjenger nede, så dermed har jeg kunne skru dem fast fra undersiden med M10-bolter.
Første test. Vurderte opprinnelig å ha platespiller på benken.
Det droppet jeg imidlertid fort, da gulvet her er som en middels trampoline. Fikk opp platespillerhylle igjen, denne gangen festet i en stender. Flyttet møbel litt lenger ut, og kunne dermed skyve Jinro noe lenger inn. Med fjernede frontben og ISO-pucker til hjelp, synes jeg den ble meget bra integrert. Nå kan jeg virkelig kose meg med ny forsterker!
Slik ble det.
Det tok tre forsøk før jeg fikk et par med velfungerende 4242E-rør. Audio Note meldte at de sjeldent har opplevd to par med feil etter hverandre. Men de byttet selvsagt helt uten diskusjon. Dette paret er helt tyst ved oppstart og låter gnistrende!