Det tviler jeg sterkt påOver 90% av eierne av rørforsterkere i Norge sitter innpå hifisentralen, ikke rart at rør får høy "score"..![]()

Det tviler jeg sterkt påOver 90% av eierne av rørforsterkere i Norge sitter innpå hifisentralen, ikke rart at rør får høy "score"..![]()
Tro kan en gjøre i kirka..Produksjonen holdes oppe av el-gitarister.
og så litt på høye priser på Boutique forsterkere basert på 300b,845,211 osv. Rør har fått en renessanse, mest pga estetikk og mindre pga lyd,, tror jeg Bortsett fra noen få SS forsterkere er det intet som gjør seg så bra visuelt som glødende rørforsterkere. Og så er det moro å bytte rør da,litt enklere enn å bytte transistor...
Tror ikke du har hørt A-S2100. Ikke store forskjellen fra EC AW180 til A-S2100. Den har ikke snev av noe frampå øvre mellomtone. Spiller utmerket på Usher Mini One DMD og andre høyttalere jeg har hatt innom.Utdrag fra testen som sier ganske klart hva jeg mente om rom og kilde og at kanskje Yamaha som er frempå i presens område nødvendigvis ikke er riktig match:
However, its treble balance is on the forward side. In too live a room or with the wrong source and amplification components, that forward quality might well morph into brightness.
Du har sikker rett i det. Men jeg har tidligere hatt EC 180 blokkene, så da vet jeg jo hvordan den låterTror ikke du har hørt A-S2100. Ikke store forskjellen fra EC AW180 til A-S2100. Den har ikke snev av noe frampå øvre mellomtone. Spiller utmerket på Usher Mini One DMD og andre høyttalere jeg har hatt innom.
Målingene på Stereophile testen viser at høyttaleren har den karakteristikken. Utdrag:
However, a slight excess of energy can be seen in the upper midrange and the tweeter appears to be balanced around 2dB too high in level. Both of these correlate with the slightly bright tonal balance I noted in my auditioning.
Vel-vel. Nok om det.Du har sikker rett i det. Men jeg har tidligere hatt EC 180 blokkene, så da vet jeg jo hvordan den låter
"Smooth, smooth, smooth," say my listening notes, and from the first note of the first recording I played on the Special Twenty-Fives to the last note of the final CD, the impression persisted of a grain-free ease to the speaker's midrange and highs.
Jeg er fortsatt overrasket.
Så det lages stereo rør forsterkere pga gitaristene ? Og utseende. ?Produksjonen holdes oppe av el-gitarister.
og så litt på høye priser på Boutique forsterkere basert på 300b,845,211 osv. Rør har fått en renessanse, mest pga estetikk og mindre pga lyd,, tror jeg Bortsett fra noen få SS forsterkere er det intet som gjør seg så bra visuelt som glødende rørforsterkere. Og så er det moro å bytte rør da,litt enklere enn å bytte transistor...
eeh nå er vel de fleste Accuphase supportere enige om at Klasse A produktene er de beste og Accuphase er ikke akkurat ukjente i bransjenRørene I dem ja.Hadde det ikke vært for gitarforsterkere hadde all rørprodluksjon dødd ut på 80 tallet. Da hadde det ikke blitt mange hifirørforsterkere
Klasse A er ikke forbeholdt rør, Selv ledelsen i Accuphase sier de lager Klasse A fordi kundene vil ha det, ingeniørene deres vil lage klasse AB. Hvorfor vil kundene ha det da? Antagelig en overlevning fra da transistorforsterkerne var plaget av crossoveeforvregning.
Hvorfor lager Gucci dyre luksus vesker når damene kunne klart seg med plastpose ?
PS har klasse A sjøl, det er fordi jeg er en hifisnobb, og så liker jeg store VU metere
Ja, sikkert derfor folk holder på utgamle transistor forsterkere.. Fordi de er konservative...Mye bygges fortsatt fordi folk er mye mer konservative en de liker å innrømme.
Det kan faktisk tenkes du har et poeng med gitarforsterkere og rørproduksjon, siden andelen av gitarforsterkere nok overgår hifiandelen med rør med betydelige marginer. Ut fra et ukvalifisert guesstimate. Særlig EL34, EL84, KT88, og 6L6 GC er effektrør jeg vet brukes mye. Ganske standard innen hifi også, med andre ord.Rørene I dem ja.Hadde det ikke vært for gitarforsterkere hadde all rørprodluksjon dødd ut på 80 tallet. Da hadde det ikke blitt mange hifirørforsterkere
Klasse A er ikke forbeholdt rør, Selv ledelsen i Accuphase sier de lager Klasse A fordi kundene vil ha det, ingeniørene deres vil lage klasse AB. Hvorfor vil kundene ha det da? Antagelig en overlevning fra da transistorforsterkerne var plaget av crossoveeforvregning.
Hvorfor lager Gucci dyre luksus vesker når damene kunne klart seg med plastpose ?
PS har klasse A sjøl, det er fordi jeg er en hifisnobb, og så liker jeg store VU metere
Tror de fleste produsenter av rør forsterkere vil hevde det samme, det lages og selges fordi folk vil ha detRørene I dem ja.Hadde det ikke vært for gitarforsterkere hadde all rørprodluksjon dødd ut på 80 tallet. Da hadde det ikke blitt mange hifirørforsterkere
Klasse A er ikke forbeholdt rør, Selv ledelsen i Accuphase sier de lager Klasse A fordi kundene vil ha det, ingeniørene deres vil lage klasse AB. Hvorfor vil kundene ha det da? Antagelig en overlevning fra da transistorforsterkerne var plaget av crossoveeforvregning.
Hvorfor lager Gucci dyre luksus vesker når damene kunne klart seg med plastpose ?
PS har klasse A sjøl, det er fordi jeg er en hifisnobb, og så liker jeg store VU metere
At ting er bra gjør de ikke dårlige av den grunneeh nå er vel de fleste Accuphase supportere enige om at Klasse A produktene er de beste og Accuphase er ikke akkurat ukjente i bransjen
Flatere kurve med Kl.D..Flatere læringskurve med klA og rør forsterkere. Kan være grunnen til at mange foretrekker de fremfor feks klD. Mange som deler kunnskap om hva som matcher.
Voicing av Kl.D? Har jeg aldri hørt om.Du har rett i att mann kan få en flatere kurve med klD. Men du får en brattere læringskurve når det kommer til voicing av systemet. Så får vi håpe det er hjelp å få. Hvis det viser seg å bli en utfordring å nappe ut ett rør å sette inn ett nytt.