EMT 912HI - Test.

EMT lanserte i 2022 nye utgaver av de legendariske tonearmene EMT 929 & 997.
Disse er vesentlig oppgradert i forhold til forgjengerene og det legger man merke til med en gang man tar de ut av esken. Armene virker mere solide, og den gamle antiskatingen er erstattet med en magnetisk funksjon i stedet for det gamle hengende loddet.

For de som har mulighet til å ta turen til Jørgen hos HiFi&Vinyl - så er 912HI og 912 for tondose utstilt der.

912HI er testet i Stereophile og Herb Reichert uttaler:
In my system, the EMT 912-HI arm and JSD 6 cartridge made every music genre seem like my latest favorite discovery, and that's exactly the trait I'm looking for when auditioning source components. During the course of these auditions, I played more records in six weeks than I'd played during the previous six months. I did that because I kept wanting more. That's my highest praise.

Les hele omtalen her:

EMT-912-HI.jpg EMT-909-Side.jpg EMT-909-Rear.jpg

EMT 912-HI - 92.160,-
Product Flyer | Datasheet | Manual
Within the new EMT tonearm technology, we were able to combine most modern bearing- and manufacturing-technology with the traditional EMT design. Thus, the sound properties are im-proved significantly, while at the same time the long history of this product-line is respected.

- High-end 12-inch tonearm with headshell for 1/2” hi-fi cartridge connection
- Precision bearing technology, advanced tension compensating mechanism
- Fine-pitch thread ring for VTA adjustment
- Contactless magnetic skating compensation device
- Counterweight with integrated scale for VTF
- Rigid headshell with azimuth correction mechanism

Effective mass:11.4g
Cartridge weight:8…25g
Effective length:310.15mm
Offset angle:17.55°
Overhang:13.15mm
Null points:120.9 / 66.04mm
Output (Standard):wire outlet 20cm
Output (Option DIN):5-pin DIN outlet

Kommentarer

Fredrik B.K.

Medlem
Ble medlem
27.01.2009
Antall liker
81
Sted
Vestfold
Oppgraderte min Nottingham Analogue Dais med EMT sin 912 Hi fra NAS sin Anna arm. Det var en meget god oppgradering, jeg vurdert ny PickUp, men dette var som å oppdage platene sine på nytt. Vi samenlignet Kuzma sin 4 point og den var ikke i nærheten av EMT'n, så vurderer du arm i denne prisklassen så kan jeg trygt annbefale denne.

Hilsen overbevist Entusiast

Informasjon om bruker

Endpoint Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.449
Link til alle artikler
259
Endpoint Audio sine annonser
Bransjenyheter
Flott test av den nye Canor A3 i Hifi Pig!

Flott test av den nye Canor A3 i Hifi Pig!

• 2
Canor, en slovakisk produsent med 30 års erfaring i å lage høykvalitets HiFi-komponenter, har markert seg som en aktør å regne med i lydverdenen. Deres nyeste kreasjon, Canor Virtus A3, er en...
Fortsett
Bransjenyheter
Acoustical Systems - Endpoint Audio

Acoustical Systems - Endpoint Audio

• 3
Endpoint Audio gjenopptar agenturet for Acoustical Systems i Norge Jeg er stolt over å kunngjøre at Endpoint igjen er den offisielle distributøren av Acoustical Systems’ høykvalitetsprodukter i...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet fra Canor - Canor Virtus A3, alt i ett forsterker.

Nyhet fra Canor - Canor Virtus A3, alt i ett forsterker.

• 2
Canor har endelig lansert sin nye alt i ett enhet. Klasse A/AB, 6 digitale innganger, 4 analoge innganger, 1 phono MM/MC inngang. I tillegg har den hodetelefonutganger i fronten - balansert og...
Fortsett
Bransjenyheter
Black weeks hos Endpoint Audio - 15-20%

Black weeks hos Endpoint Audio - 15-20%

• 0
Jeg kjører tilbud på en rekke merker ut november. Horns - 20%. EMT og Thales - 15%. Canor 15%. Norma - 20%. Ring eller send mail for tilbud om det er noe du ønsker...
Fortsett
Bransjenyheter
Lagertømming av Lumin. - 40%

Lagertømming av Lumin. - 40%

• 0
Jeg har noen få Lumin U2 mini igjen på lager, og selger ut disse med ca. 40% avslag. Nå 18000,- https://perfect-sense.se/varumarken/lumin
Fortsett
Bransjenyheter
Høstkampanje på Canor Produkter hos Endpoint

Høstkampanje på Canor Produkter hos Endpoint

• 2
Jeg kjører igang en høstkampanje på alle Canorprodukter. -20% på alle enhetene. Canor Audio har utviklet og produsert Hi-Fi-elektronikk i over 25 år med spesielt fokus på rørbaserte løsninger. I...
Fortsett
Topp Bunn