Emotiva´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Mulig de saster på de som kjører fullt ut med kino, hvor alt utstyr står bortgjemt uansett - klart, med det utseende er kanskje det eneste valg :)

    Men hadde vært utrolig morro å testet engang, og ikke minst testet den opp mot egen Marantz prossessor, selv om jeg er litt redd for utfallet.
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Hei :)) Jeg har nå en Emotiva xda-1 dac på testing og sammenlignet med Hegel HD11 som jeg har hatt en stund låter den overraskende bra til prisen. I toppen kan det bli noe slitsomt for mine ører, men det er dog på over normalt lyttevolum.
    Emotiva ser kanskje litt billig og jalla ut, men du verden og imponert jeg er hittil over hva den presterer :)
    Massevis av tilkoblings muligheter.
    Eneste jeg har å utsette foreløpig på den er størrelsen, den kunne vært noe mindre og kompakt.

    Noen andre her inne som har noe å si om denne dacen som enten har den eller har hatt den?
    Morro og høre hva andre syns om den :)
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Har Emotiva Stealth DC-1. Glimrende DAC som bærer navnet Stealth bra. Ingen farging av lyden her...shit in blir shit out....osv...men utrolig allsidig og med analog inngang også. Mye bedre enn HD10 fra Hegel og mer nøytral enn Rega DAC.
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Hei, alle sammen!

    Det er tryggere med oppgradering av stereoanlegg enn motorsykkel; førtiårskrisen nærmer seg nemlig.

    Jeg lider valgets kvaler; skal jeg velge Stealth DC-1, eller UMC-200 til å drive en UPA-200?
    Pr. i dag brukes en halvgammel tokanals Denon-receiver og en enkel Panasonic blue-ray-spiller. TV- og radiolyden kommer fra Get-boksen. Et vesentlig poeng er å løfte anlegget inn i den digitale verden og få mulighet til stømming enten fra telefon, eller pc, i tillegg til å forbedre lyd fra cd/dvd/bd. I og med at Panasonic-spilleren mangler dedikert digital lydutgang blir DC-1 upraktisk, for da må lyden gå via hdmi til tv-en og via optisk derfra til DC-1. Analoginngangen skal brukes til riaa. Sjølsagt kan jeg bytte bd-/dvd-spiller, men så lenge den virker, vil jeg heller bruke spenn på forsterkeri og gøyttalere i første omgang.
    Videre vil DC-1 gi meg usb-tilkobling for pc, men mangler fortsatt blåtann til telefon.
    Med UMC-200 kobles dekoder, spiller og tv sammen via hdmi og alt vil, nærmest på magisk vis, virke. Til og med når UMC-200 er i stand-by. Dermed blir det slutt på: "Pappaaaa,- tv-en virker ikke og lyden er borteee"! (Søndag morgen klokka 0637). Om ikke det er bonus, veit ikke jeg :) Telefon og pc kobles via blåtanndångel og når vi en gang bytter rekkehuset med enebolig, er det bare noen effektforsterkere og høyttalere som mangler til et komplett surrarundt-anlegg.

    ...nå ser det egentlig ut som jeg har gitt meg sjøl svaret her, men alle innspill ønskes velkommen :)

    Jørgen
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Har Emotiva Stealth DC-1. Glimrende DAC som bærer navnet Stealth bra. Ingen farging av lyden her...shit in blir shit out....osv...men utrolig allsidig og med analog inngang også. Mye bedre enn HD10 fra Hegel og mer nøytral enn Rega DAC.
    Har XDA-2. Får jeg enda bedre lyd ved å anskaffe Stealth?
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Hvor dyr ble frakten på din XPA-2?

    Hei :)

    Da er Emotiva XPA-2 bestilt, gleder meg veldig til den kommer :D
    Til dere som har bestilt Emotiva fra usa, hvor lang tid bruker det å ta før den kommer fram? :)
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Anbefaler deg å sende en mail og be om en pris (request quote som de kaller de).
    Fraktkostnadene kan være endret (snakker av erfaring, det skjedde med meg på XPA-200).
    Trenger du forresten så mye krefter som du får med XPA-2? Hvis det holder med 2x150w @ 8 ohm så har jeg en splitter ny XPA-200 på vei som selges uåpnet til 4500, 700 kr billigere enn om du bestiller fra Emotiva selv.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er det noen her inne som har hørt Emotiva XPR-1 eller XPA-2 mot enten XPR-5 eller XPA-3?

    Spør, fordi jeg har eid XPA-2 og eier fortsatt et par XPR-1, men lurer på lydsignaturen i XPA-3 og XPR-5. Hvis lydsignaturen i XPR-5 er lik den i XPR-1, så er det etter min mening best lydkvalitet i XPR-serien (ift XPA-2 gen 1 som jeg hadde).

    Har 4-veis høyttalere som jeg kunne tenkt meg å fulldele aktivt, dette krever 8 kanaler, mao 2 stk XPR-5 som er hva jeg funderer på. Det er ingen her som har to stykker og vil bytte mot XPR-1 og få mellomlegg da? Haha.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg hadde først XPA-3 før jeg kjøpte XPA-2, som du kjøpte av meg. Syns xpa 2 og 3 var nærmest identiske mtp lydsignaturen. Forskjellen jeg registrerte tror jeg kommer av den ekstra kraften xpa-2 hadde.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Takk for svar, Antonsen. XPA-2 er en veldig god forsterker, og generasjon 2 er nok enda bedre pga klasse A og AB topologien. Det som for meg taler i favør av XPR er faktisk romsligheten i lydbildet, uten at det går på bekostning av basskontroll. XPA-2 gen 1 er mer in your face i mids og highs ift. XPR. Det høres mer naturlig ut med XPR. Bassen har også et skikkelig fraspark og det er detaljert i hele spekteret. duc999 her inne sammenlikner dem vel med Bryston, og det sier litt om valutaen man får her.

    En av problemene med å ha mye forsterkeri er varmeutviklingen om sommeren. Har vurdert aircon, men da får man økt støygulvet, og da blir det ikke noe særlig å se film eller lytte til musikk med mye dynamikk pga stille partier med susing.

    De sier at XPR-5 'runs cool', men det gjør ikke XPR-1. Jeg mener å ha målt at de trekker rundt 130W/stk ved idle, men må måle igjen for å verifisere siden det er lenge siden. Dette betyr fort omkring 260W i varmeutvikling i standby + effektivitetstapet til klasse AB og H når man har den i drift. I standby er det minimalt med draw.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk for svar, Antonsen. XPA-2 er en veldig god forsterker, og generasjon 2 er nok enda bedre pga klasse A og AB topologien. Det som for meg taler i favør av XPR er faktisk romsligheten i lydbildet, uten at det går på bekostning av basskontroll. XPA-2 gen 1 er mer in your face i mids og highs ift. XPR. Det høres mer naturlig ut med XPR. Bassen har også et skikkelig fraspark og det er detaljert i hele spekteret. duc999 her inne sammenlikner dem vel med Bryston, og det sier litt om valutaen man får her.

    En av problemene med å ha mye forsterkeri er varmeutviklingen om sommeren. Har vurdert aircon, men da får man økt støygulvet, og da blir det ikke noe særlig å se film eller lytte til musikk med mye dynamikk pga stille partier med susing.

    De sier at XPR-5 'runs cool', men det gjør ikke XPR-1. Jeg mener å ha målt at de trekker rundt 130W/stk ved idle, men må måle igjen for å verifisere siden det er lenge siden. Dette betyr fort omkring 260W i varmeutvikling i standby + effektivitetstapet til klasse AB og H når man har den i drift. I standby er det minimalt med draw.
    En kamerat har XPA-3 gen2 og denne står på 24/7 - selv med film på høyt nivå over flere timer så føles chassiset kjølig på toppen av ampen.
    Så den har ingen opplevd varmeutvikling som kan kjennes
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    En kamerat har XPA-3 gen2 og denne står på 24/7 - selv med film på høyt nivå over flere timer så føles chassiset kjølig på toppen av ampen.
    Så den har ingen opplevd varmeutvikling som kan kjennes
    Se det, og dette er faktisk merkelig, for XPA-2 gen 1 var ikke kjølig på toppen under hard drift (eller lang idle (ikke standby, da er den kald))! Det kan virke som om det er noe med topologi og kjøling på enhetene med over 2 kanaler, for ryktene sier at XPR-5 er kald også, og det skulle man jo ikke tro med totaleffekten den har tilgjengelig.
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Jeg hadde XPR-5 i over et år og den ble aldri varm. Brukte den på Klipsch RF-7 i front og var veldig fornøyd med den, da jeg hadde den følte jeg igrunn aldri noe behov for oppgradering - selv om et par Parasound JC1 blokker sammen med 5-kanals A53/A51 fristet i blant. Rett etter XPR-5 gikk ut av huset og før RF-7 også forsvant, så fikk jeg Luxman 2x30w klasse A i hus. Den hadde faktisk bedre kontroll over høyttalerene (ikke bare bedre lyd), etter det konkluderte jeg med at i hvert fall XPR-serien ikke bør pares med høyttalere som beveger seg særlig langt under 3-4 ohm. Jeg mistenker at dette også gjelder XPA serien, uten at jeg har noe erfaring med det.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Klasse A lyd er noe eget uansett, i mine ører.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Dette er vel også en ting emotiva advarer mot? Å parre XPR'ene med htt med nominell impedanse på 4 Ohm? Jeg vet at RF-7 er ratet til 8, men så dipper den stygt til litt under 4 såvidt jeg vet og jf. målingene under. Viser hvor viktig det er å sjekke. Det var litt av det samme som var problemet med han som solgte meg XPR også, han hadde P39F og det spillte høyt, men de dipper de også.

    Palladium P-39F
    609Klipfig1.jpg


    RF-7
    Klipsch%u00252520RF7%u00252520II%u00252520Impedence%u00252520Curve.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    .. Varm, fyldig, stort og sammenhengende, tenker jeg. ^ :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Enig med deg johhnygrandis, klasse A virker inn på mine ører som på dine.

    Noe annet; Sugden er jo en bedrifte som ikke har gjort annet over flere år enn å lage klasse A forsterkere. Nesten rart de ikke er mer "på snakk" enn hva tilfelle er?!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen i Oslo/Akershus området med Emotiva XPA amper XPA 2, 3 eller 5 eller også UPA amper som kunne tenke seg å kommet til meg for en kopp kaffi og no gjenerellt audio sladder.... Skulle så gjerne fått hørt hvordan de to seriene låter på Klipsch RF7mk1. Da jeg er veldig nær på å bestille en av de modellene. Tenker på XPA 5 eller UPA 5/7 men de andre modellene er også aktuelle, i vertfall for å høre på hvordan dette låter. Er noen som rapporterer om støy/susuing når man kobler de opp mot Klipsch...

    Jeg holder til ca 25min nord for Oslo sentrum.
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Noen som har bestilt den nye prosessoren til Emotiva XMC-1 og fått den i hus? Regner med det er bestilt noen XMC-1hit til landet også.
    Jeg får min neste uke blir spennende.
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har bestilt og betalt men har ikke fått noen leveringsbekreftelse enda.... når betalte du og når fikk du leveringsbekreftelsen?
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har bestilt og betalt men har ikke fått noen leveringsbekreftelse enda.... når betalte du og når fikk du leveringsbekreftelsen?
    Jeg betalte den 25.07 og fikk melding om leveranse fra UPS 02.09, med estimert leveranse den 10.09, den er kommet til tyskland nå.
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Noen som har fått den enda og kan gi noen inntrykk da?
    Jeg skrev meg opp på venteliste for lenge siden da jeg hadde ganske heftig hjemmekino og fikk mail idag om at jeg kunne kjøpe nå. Har ikke lenger surround men hvis noen andre her venter på denne prosessoren så send meg en PM så slipper dere å vente så lenge.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Gratulere med et spennende produkt :)
    Vil gjerne høre mer om hva du synes om denne etterhvert som du blir bedre kjent med den .
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulere med et spennende produkt :)
    Vil gjerne høre mer om hva du synes om denne etterhvert som du blir bedre kjent med den .
    Jeg har fått spilt endel på den nå, men jeg har ikke fått romkorreksjonen fra Dirac enda, så den kan jeg ikke si stort om.

    Kan vel kort oppsummere at den er meget god, dacene er også av god kvalitet, greier i vertfall ikke å si at xmc dacen er dårligere enn den separate rørdacen jeg har fra Jolida, og den i gjen er ikke noe dårligerer enn Audiolab M-dac som jeg hadde før.
    Mange valgmuligheter lydmessig, den er meget god som forforsterker og filmformidler.

    Eneste negative er vel att man ikke kan streame via nettverkskontakten på baksiden, men for meg spiller det ingen rolle da jeg bruker oppo bd-103 til dette.

    Den har heller ikke de siste lydformatene fra Dolby Atmos, dette spiller heller ikke noen rolle da jeg ikke har noen planer med å fylle taket med høytalere.

    Her får man mye for pengene, og ekstra mye om man har prosesor oppgraderings kortet fra emotiva som gir 40 % rabatt. Fikk nettopp regningen fra UPS på ca 2t,
    så totalt med moms og 4o% rabatt kom den på ca 11000,-
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Gratulere med et spennende produkt :)
    Vil gjerne høre mer om hva du synes om denne etterhvert som du blir bedre kjent med den .
    Jeg har fått spilt endel på den nå, men jeg har ikke fått romkorreksjonen fra Dirac enda, så den kan jeg ikke si stort om.

    Kan vel kort oppsummere at den er meget god, dacene er også av god kvalitet, greier i vertfall ikke å si at xmc dacen er dårligere enn den separate rørdacen jeg har fra Jolida, og den i gjen er ikke noe dårligerer enn Audiolab M-dac som jeg hadde før.
    Mange valgmuligheter lydmessig, den er meget god som forforsterker og filmformidler.

    Eneste negative er vel att man ikke kan streame via nettverkskontakten på baksiden, men for meg spiller det ingen rolle da jeg bruker oppo bd-103 til dette.

    Den har heller ikke de siste lydformatene fra Dolby Atmos, dette spiller heller ikke noen rolle da jeg ikke har noen planer med å fylle taket med høytalere.

    Her får man mye for pengene, og ekstra mye om man har prosesor oppgraderings kortet fra emotiva som gir 40 % rabatt. Fikk nettopp regningen fra UPS på ca 2t,
    så totalt med moms og 4o% rabatt kom den på ca 11000,-
    Så flott at du er fornøyd :)
    Og den prisen du fikk der er jo slett ikke ille - særlig ikke når den er såpass bra :)
    Jeg har også inntrykk av at de innebygde dac'ene i mer påkostede prosessorer er av god kvalitet , og at man ikke trenger en ekstern dac - og det er jo penger spart det.
    Hvordan er de manuelle EQ mulighetene på den da ?
    Og hva tenker du om dens prestasjoner i stereo sammenlignet med en ren stereo-pre - har du noe sammenligningsgrunnlag her ?
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Den har hele 11 forskjellige eq innstillinger, og man kan gå inn på hver enkel høytaler å justere disse.
    Vil si den er meget god som ren stereo pre. Tror denne prosessoren
    hadde vært vesentlige dyrere om den hadde et annet navn.
    Jeg kan jo ikke sammenligne direkte men jeg hadde en MC 220, jeg likte den godt, men vil si denne er bedre. Er veldig fornøyd så langt.😁
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den har hele 11 forskjellige eq innstillinger, og man kan gå inn på hver enkel høytaler å justere disse.
    Vil si den er meget god som ren stereo pre. Tror denne prosessoren
    hadde vært vesentlige dyrere om den hadde et annet navn.
    Jeg kan jo ikke sammenligne direkte men jeg hadde en MC 220, jeg likte den godt, men vil si denne er bedre. Er veldig fornøyd så langt.������

    Kan man gå inn å stille 11 punkter på hver høyttaler, eller er det noe jeg misforstår? Kan man velge frekvens, Qverdi/bredde og db, eller er noen av de satt/låst?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Den har hele 11 forskjellige eq innstillinger, og man kan gå inn på hver enkel høytaler å justere disse.
    Vil si den er meget god som ren stereo pre. Tror denne prosessoren
    hadde vært vesentlige dyrere om den hadde et annet navn.
    Jeg kan jo ikke sammenligne direkte men jeg hadde en MC 220, jeg likte den godt, men vil si denne er bedre. Er veldig fornøyd så langt.������
    Takker for dine inntrykk .
    Høres jo veldig lovende ut dette. Har selv god erfaring med Yamaha sin CX-A 5000 prosessor. Vil påstå at den er minst på høyde hvis ikke bedre enn Audiolab DQ'n jeg hadde (stereo-pre til 9,5k) , og den skulle jo være veldig bra. Og med tanke alt det andre den kan gjøre i tillegg til være stereo-pre , så er det jo veldig mye for pengene ift rene stereo produkter.

    Høres jo ut til å være oppegående EQ muligheter med denne også ja - kunne tenkt med litt større valgmuligheter til å velge hvilke frekvenser man vil justere på Yamahaen.
    Kan man velge å vrake akkurat som man vil mellom hvilke frekvenser og hvilken Q-verdi man ønsker på denne?
    Jeg er mer tilhenger av å ha kontroll på dette selv , enn å stole fullt og helt på automatikken.
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Etter det jeg skjønner opplegget er det 11 forskjellige eq filter, og at man kan gå inn og justere på hver høytaler.

    Legger ved noen bilder.
    P1010920.jpg
    P1010922.jpg
    P1010923.jpg
    P1010924.jpg
    P1010925.jpg
    P1010926.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ser lovende ut dette ja .
    11 filter er meget bra , og særlig hvis man kan velge akkurat hvilken frekvens og Q verdi man vil .
    Men det hjelper selvsagt lite med slike funksjoner hvis det ikke er kvalitet i resten av boksen , men det virker det jo som det er :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har emotiva kuttet ut sin "billig" serie? Finner kun upa som 2 kanals - var ikke denne tidligere både i 5 og 7 kanaler? Kunne vært kjekt med en slik til å drive surround ht.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har emotiva kuttet ut sin "billig" serie? Finner kun upa som 2 kanals - var ikke denne tidligere både i 5 og 7 kanaler? Kunne vært kjekt med en slik til å drive surround ht.
    Ja, tydeligvis altfor få som kjøper de svakere modellene i UPA-serien - de fleste vil ha XPA eller XPR.
    Fikk en epost fra de hvor de skrev at både UPA-200 og UMC-200 forsvinner nå når lageret snart er tomt..

    Er rett og slett ikke marked nok for effektforsterkere med samme oppgitte effekt som receivere, selv om de er målt med alle kanaler i drift..
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Det er kjedelig.


    Noen som har erfaring med XPA-1L? 500 dollar billigere enn den "vanlige" XPA-1, minde oppgitt effekt riktignok - men mer enn nok alikevel vil jeg tro. Denne er også fullbalansert, det er vel ikke xpa-1?

    In Class A/B Mode, the XPA-1L G2 is a potent, superb sounding, fully balanced mono-block Class A/B amplifier – delivering 250 watts into 8 ohms (or 500 watts into 4 ohms) with incredibly low levels of noise and distortion. Flip the switch into Class A Mode and the XPA-1L G2 transforms into pure Class A, high bias 35 watt sweetheart... with a kick. If you exceed the 35 watt threshold, it seamlessly transitions into Class A/B mode when the signal level goes above 35 watts, allowing it to deliver its full power. You get the awesome purity of Class A for power levels up to 35 watts, with none of the high power limitations. (The XPA-1L G2 does run a bit warmer in Class A Mode, but hey, it's worth it.)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det er kjedelig.


    Noen som har erfaring med XPA-1L? 500 dollar billigere enn den "vanlige" XPA-1, minde oppgitt effekt riktignok - men mer enn nok alikevel vil jeg tro. Denne er også fullbalansert, det er vel ikke xpa-1?

    In Class A/B Mode, the XPA-1L G2 is a potent, superb sounding, fully balanced mono-block Class A/B amplifier – delivering 250 watts into 8 ohms (or 500 watts into 4 ohms) with incredibly low levels of noise and distortion. Flip the switch into Class A Mode and the XPA-1L G2 transforms into pure Class A, high bias 35 watt sweetheart... with a kick. If you exceed the 35 watt threshold, it seamlessly transitions into Class A/B mode when the signal level goes above 35 watts, allowing it to deliver its full power. You get the awesome purity of Class A for power levels up to 35 watts, with none of the high power limitations. (The XPA-1L G2 does run a bit warmer in Class A Mode, but hey, it's worth it.)
    Både XPA-1, XPA-1L og XPR-1 er fullbalanserte.

    Lest mye bra om XPA-1L :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Har hørt at det blir rene varm ovner når du setter disse i klasse a , og da mener jeg sikkelig varme å.

    Mvh Imagine.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, de fleste klasse a gjør vel det. :)

    Trodde ikke xpa-1 var full balansert , da har jeg lært noe nytt :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja, de fleste klasse a gjør vel det. :)

    Trodde ikke xpa-1 var full balansert , da har jeg lært noe nytt :)
    Joda, alle monoblokkene deres er fullbalansert - men skulle kommet en 2-kanals effektforsterker som er det også :)
    Det samme gjelder DACene XDA-2 og DC-1, samt forforsterkeren XSP-1
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn