Emokids lille rede

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Og da er oppgraderingen komplett!

Oppkobling, nerver og nilytting i morgen. Trøtt nå!
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Har jo så vidt stått opp jo! Så dere ikke tidspunkt for forrige post;)

Bilder og info senere i dag!
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Er iaff bilde av no Avantgarde på den eska på kjøkne
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
emokid skrev:
Hva :eek: du dumper vel ikke Dynaudion ???

Har hatt en del Dynaudio jeg også vet du: audience 42, audience 52, contour 1.3SE, S1.4, focus 110, og focus 140. ;D

Destiny.. :)
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.468
Antall liker
4.266
Torget vurderinger
10
Gratulerer Emo! Her går det unna, kommer på inspeksjon når du har fått sakene til å svinge!

Mvh.
SAL
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Så flinke dere er da!

Ja, det ble hønn gitt. Og det er foreløpig veldig moro. Blir artig å se hvor godt dette kan bli med småjusteringer og tweaking. Faen for et smell når man drar på litt. STORT GLIS! ;D

Hifiguru var innom og tok bilder av en fornøyd herre i døra:




Også sniker vi oss liiiiitt lenger inn;)

 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Destiny skrev:
Hva :eek: du dumper vel ikke Dynaudion ???

Har hatt en del Dynaudio jeg også vet du: audience 42, audience 52, contour 1.3SE, S1.4, focus 110, og focus 140. ;D

Destiny.. :)
Dumper og dumper....er et lite sukk i hjertet hver gang jeg passerer dem i gangen her. Kanskje jeg beholder dem uansett?

Har blitt en del Dynaudio her og, Contour S1.4, C1, C2 og C3.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Grattis med AG hønn! Du har mange timer med koz foran dem i vente :)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jævlig nice, emo.
grattis.

de trenger nok et par hundre timers innspilling før elementene slipper skikkelig.
da låter det gjerne litt varmere og mer åpent, og bassen får bedre fraspark.
 

Steb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
62
Antall liker
1
Sted
Porsgrunn
Spennende Emokid, haaper jeg kan komme paa en liten lytt ?
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Det er bare å svinge innom Steb! Jeg tror ikke jeg har ditt riktige nummer, men send meg PM eller sjekk GLL medlemsliste:)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
emokid skrev:
Så flinke dere er da!

Ja, det ble hønn gitt. Og det er foreløpig veldig moro. Blir artig å se hvor godt dette kan bli med småjusteringer og tweaking. Faen for et smell når man drar på litt. STORT GLIS! ;D

Hifiguru var innom og tok bilder av en fornøyd herre i døra:




Også sniker vi oss liiiiitt lenger inn;)

Detta var jo dritlekkert ;D

Gratulerer med flotte høyttalere emokid!

Destiny.. :)
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Utrolig stilig! Likte spesielt godt fargevalget også.

Når dukker C3 opp på brukten da?
 

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Gratulerer så mykje, überlekker finish.

Du virker som ein kar som ikkje handlar etter an innfallsmetoden, dermed ekstra interessant når du først slår på tromma.

Gler meg til dine vidare gjengitte inntrykk når Lyderhorna har blitt meir husvarme.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
tore_v1 skrev:
Utrolig stilig! Likte spesielt godt fargevalget også.

Når dukker C3 opp på brukten da?
Åpen for bud ;)
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Sitter og leker litt med vinkling og justering. Mange muligheter med disse HT, så dette skal nok gå seg til. En ting er hvertfall sikkert, å la dem gå ned til 20hz blir litt mye i dette rommet :eek:
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
emokid skrev:
Sitter og leker litt med vinkling og justering. Mange muligheter med disse HT, så dette skal nok gå seg til. En ting er hvertfall sikkert, å la dem gå ned til 20hz blir litt mye i dette rommet :eek:
Et tips; Kjøp deg Jim Smiths bok: Get better sound. Det var først da denne kom i hus, og jeg brukte hans tips at mine AG Duo fikk vist potensialet (du får ikke mva krav på bøker kjøpt i utlandet selv om pakkens verdi overstiger 200kr). Jeg opplever AG som en høyttaler som krever en del jobbing for å optimaliseres, men når den speller skikkelig, så er det himmelsk :)
 
R

RoDa

Gjest
Gratulerer så masse! Skikkelig kuvending dette, men jeg har trua på at det fungerer glimrende.

R
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Takk for tipset! Har lenge vært ganske opptatt av akustikk og plassering (tross lite rom) og har hatt stort hell føler jeg.

I kveld har jeg sittet enda litt til og justert med hjelp av AK27. Faen å stramt dette spiller når du treffer sweetspoten på bassjusteringen. Satt nettopp og tenkte "ENDELIG!" da jeg spilte et par referansespor, og ting plutselig låt slik jeg har hatt lyst til at det skal låte lenge. Dette blir garantert et spennende forhold.

Artig hvor gode justeringsmuligheter man har for varme\klang i mellomtonen ved å juster delefrekvensen mellom sub\mellomtonehorn. Skal ikke mye til heller, før det bikker over i feil retning.

Folk må komme innom etterhvert og gi KONSTRUKTIV KRITIKK, ikke pakke det inn og si at alt er gull ;)
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
RoDa skrev:
Gratulerer så masse! Skikkelig kuvending dette, men jeg har trua på at det fungerer glimrende.

R
Begynner å gå riktig retning ja;) Rommet er jo veldig lite og mettes fort med lydtrykk om man har for mye bassoutput. Men med trykkammer og gode justeringsmuligheter tror jeg dette blir bra. Dessuten skal de jo ikke stå i dette rommet i all fremtid ;)

C3 hvisker stille i gangen...rooooda...rooooooooodaaaa. ???
 
R

RoDa

Gjest
emokid skrev:
C3 hvisker stille i gangen...rooooda...rooooooooodaaaa. ???
Phøøøiii, er de ikke bedre enn at de settes på gangen til fordel for trompeter og basskasser så får de bare stå der :p


;D ;D


R
 
A

AK27

Gjest
Hadde helt glemt at du hadde en slik tråd. Tøffe horn kammerat, ikke låter de ille heller - bedre enn duegråt faktisk. Eh, ladida.
 

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
371
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
gut_man skrev:
emokid skrev:
Sitter og leker litt med vinkling og justering. Mange muligheter med disse HT, så dette skal nok gå seg til. En ting er hvertfall sikkert, å la dem gå ned til 20hz blir litt mye i dette rommet :eek:
Et tips; Kjøp deg Jim Smiths bok: Get better sound. Det var først da denne kom i hus, og jeg brukte hans tips at mine AG Duo fikk vist potensialet (du får ikke mva krav på bøker kjøpt i utlandet selv om pakkens verdi overstiger 200kr). Jeg opplever AG som en høyttaler som krever en del jobbing for å optimaliseres, men når den speller skikkelig, så er det himmelsk :)
Get better sound kan du låne av meg Magnus og Gratulerer med nytt utstyr :)

Brian
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Hei Brian!

Ja takk til begge deler:)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Utrolig flott oppsett. Avantgarde er bra greier.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.739
Antall liker
21.609
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jøss! Ska sei!

Jeg har alt for liten (om noen) erfaring med denslags basuner til å kunne gjøre annet enn å gratulere. Tøff farge.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Valentino skrev:
Jøss! Ska sei!

Jeg har alt for liten (om noen) erfaring med denslags basuner til å kunne gjøre annet enn å gratulere. Tøff farge.
Kan vel umulig være veldig langt fra noe du kan like. Luftig, hurtig, spredingskontroll, trykkammer. Alt det gode minus det onde; eq og ice hehe. Beklager sleivsparket, det var ikke helt seriøst. Disse funker også med lav lytteavstand!
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.468
Antall liker
4.266
Torget vurderinger
10
Steb og undertegnede var på besøk hos Emo igår, vi måtte beskue og lytte til Emo`s nye godsaker!
Nydelige og "hendige" høytalere som til og med Emo`s frue hadde godkjent med stor iver og entusiasme!
Vi kjørte noen kjente låter og må bare si at dette fungerer meget bra, spesielt med tanke på at varene er uinnspillt og kablingen ennå ikke er på plass. Lydbildet var helt etter min smak, stort og luftig og en meget bra mellomtone! Hvis jeg absolutt skal finne noe å klage på må det bli i de lavere frekvenser, 4x10" bar litt preg av å være helt "ferske", Kimber Hero må også ta en stor del av skylden, den er jo berømt for sin ulne bass! Bunnseksjonen til AG trenger også skikkelige strømkabler har vi erfart før, blant annet hos Håkon.
Dette er ting som jeg er sikker på vil komme på plass, jeg synes det var meget imponerende å få så bra lyd på kort tid og fortsettelsen blir nok helt rå!
Gratulerer og takk for lytten Magnus!

Mvh.
SAL
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Takk for det, SAL! Er en del småplugg igjen sammen med innspilling. Tror dette skal bli virkelig moro:)
 
Topp Bunn