Erland skrev:
..Jeg synes platene blir ganske dyre ved å bestille fra ED eller AS, og venter gjerne noen dager ekstra om jeg kan støtte en lokal vinylforhandler (tatt i betraktning at prisen er fornuftig (og det er den nesten alltid i forhold til de store utenlandske)!
Det er korrekt i noen tilfeller, men det spørs også mye på hvilke plater du pleier å kjøpe.
Selv handler jeg hos ED fortrinnsvis plater fra Classic Records, Analogue Productions, MoFi, Speakers Corner etc... altså disse gjenutgivelsene av "klassiske" innspillinger fra innspillingshistorien. De er forferdelig ublutt priset fra norsk importør synes jeg!
Hva koster en Classic 200g pressing fra f.eks RCA Living Stereo-katalogen i Norge? 300,-? 350,-?
Fra ED (kjøper jo når det er 10% salg, som det er stadig vekk) så er det $27 rundt regnet NOK 150,- pluss 20-30kr i frakt, og så evt mva.. altså minst en hundrelapp og vel så det billigere enn over disk i Norge? Langt over tusenlappen billigere for usle 10 plater...2-3.000,- billigere for 20 plater. Etc.
De norske prisene iallefall på de fleste av disse US utgivelsene er altfor dyre imo.
Mvh Vidar P