Sitat:"Jeg har snakket med en" holder bare ikke.Forøvrig:
Vis vedlegget 1200277
Du snakker med Chat GPT, det er ikke verdt å kommentere engang. Han jeg snakket med har sivil arbeidsrett som spesiale. Meget interessant, en hyggelig og svært opplyst kar .
Du tar et svært,svært forenklet standpunkt. Så lenge det ikke har vært i retten og blitt pådømt så gjelds det ikke.... . Samfunnet og veien til retten er mere komplisert enn som så. Det har bl.a med ressurser å gjøre. I USA er dette overtydelig dessverre. For en vanlig arbeider betyr det - hold kjeft, kort og godt. Da har du en jobb i hvertfall.
Når det gjelder VW sin avtale som de så seg nødt til å si opp, uten at jeg alle dens detaljer. Som jeg leser så er hovedpunktet at arbeiderne var sikret sysselsetting til 2029. Noe de så var umulig gitt den gigantkrisen som konsernet er inne i. De sa opp avtalen ja. Noe som skjer i arbeidslivet - begge veier.
Ser du bruker kommunisme-argumentet nok en gang. Ta mannen ikke ballen , eller det er hvem som sier det, ikke hva som blir sagt.
Du får fortsette med å prate med hain Chat - du får det svaret DU vil. Uten at det gir noe tyngde utover det.