Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.148

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.433
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så farlig var økt moms for Tesla:

For de pengene får du en bil som har rekkevidde på 534 kilometer. Den kombinasjonen er det ingen konkurrenter som kan matche.

Det er jammen en syk pris, koster jo nesten like mye/dvs lite i bilverden som en frekk el-sykkel
    Blir det videre pris fall for
    de brukte el bilene, Tesla og alle andre
    nye biler alle andre merker
    hvor langt ned kommer prisene til å gå?

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.433
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig, nå som det er så mange elbiler på veien er det jo lett å finne syndere som kjører
    - har ikke elbiler blinklys, må det bestilles spesielt og er det dyrt?
    - eller er det egentlig et tesla problem, finner de ikke bryteren eller hva det nå er?
    - har ikke elbiler sånn slå av lys knapp, eller er den gjømt ned i 7. lag med kommandoer på en skjerm? Nær sagt alle elbiler står nå parkert med hovedlys på når de er ute av bilen får å gå i butikken, i posten, ja stort sett i alle sine ærender… som medfører at man blender alt og alle.. prøv å rygge ut av en parkeringsplass utenfor butikken med alle elbilene som lyser mot deg..
    er det kanskje generasjonen se-meg se-meg som tror at det også gjelder bilen sin..

snodige greier

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.744
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Forøvrig, nå som det er så mange elbiler på veien er det jo lett å finne syndere som kjører
    - har ikke elbiler blinklys, må det bestilles spesielt og er det dyrt?
    - eller er det egentlig et tesla problem, finner de ikke bryteren eller hva det nå er?
    - har ikke elbiler sånn slå av lys knapp, eller er den gjømt ned i 7. lag med kommandoer på en skjerm? Nær sagt alle elbiler står nå parkert med hovedlys på når de er ute av bilen får å gå i butikken, i posten, ja stort sett i alle sine ærender… som medfører at man blender alt og alle.. prøv å rygge ut av en parkeringsplass utenfor butikken med alle elbilene som lyser mot deg..
    er det kanskje generasjonen se-meg se-meg som tror at det også gjelder bilen sin..

snodige greier
    Tror du at elbiler har andre lys enn moderne diesel/bensin biler?
    Problemet er nok at lysautomatikken ikke alltid er optimal.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.433
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^^har ikke peiling på lys i elbiler, men har så langt i livet ikke opplevd mange bensin eller diesel biler som står parkert med motoren av og lysene står på når parkert på en parkeringsplass el lignende. Bortsett fra noen få uheldige som glemte.. men de har alltid, slik jeg har opplevd, vært meget få og sjeldent når det er mørkt (av, jeg antar, åpenbare grunner)
    Med elbiler ser det nå ut som at det er mer vanlig med hovedlysene på en at elbilen har slått av lysene når den er parkert og ingen er tilstede, på de eksemplene jeg nevner.
    Men jeg aner ..

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.744
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Vi har ørten elbiler på parkeringsplassen på jobben. Men jeg tror aldri at jeg har sett noen med lysene på. Moderne biler biler pleier å låse seg selv og skru av alt om du forlater dem.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.433
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vi har ørten elbiler på parkeringsplassen på jobben. Men jeg tror aldri at jeg har sett noen med lysene på. Moderne biler biler pleier å låse seg selv og skru av alt om du forlater dem.
    hmm, så kanskje det kun er i nærområdet her... egen elbileiere rase kanskje?
    så langt observert tesla, leaf, nio?, VW + noe jeg ikke helt klarte å identifisere, mange av de nye bilene ser ganske like ut, ingen folk i nærhetene eller inne i bilen, med mindre de var dverger som lå i hanskerommet, hovedlysene (nær?, men ganske så skarpe) på ellers ganske så rolig
    og slik har det vært alle kveldene de siste ukene på butikken, på bensinstasjonen (hva i all verden gjør elbiler på bensinstasjoner?), utenfor pizzeriaen osv

rett og slett snodig, og som sagt utfordrende å se ut når man feks skal rygge og ha oversikt. Hvordan funker slikt lys mot de nye ryggekameraene? Mitt gamle ryggekamera ser bare en stor lysflekk...

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.744
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    hmm, så kanskje det kun er i nærområdet her... egen elbileiere rase kanskje?
    så langt observert tesla, leaf, nio?, VW + noe jeg ikke helt klarte å identifisere, mange av de nye bilene ser ganske like ut, ingen folk i nærhetene eller inne i bilen, med mindre de var dverger som lå i hanskerommet, hovedlysene (nær?, men ganske så skarpe) på ellers ganske så rolig
    og slik har det vært alle kveldene de siste ukene på butikken, på bensinstasjonen (hva i all verden gjør elbiler på bensinstasjoner?), utenfor pizzeriaen osv

rett og slett snodig, og som sagt utfordrende å se ut når man feks skal rygge og ha oversikt. Hvordan funker slikt lys mot de nye ryggekameraene? Mitt gamle ryggekamera ser bare en stor lysflekk...
    Vi har alle våre utfordringer. Har du sjekket om det er mye tusser, troll eller vetter der du bor. De er jo gjerne aktive på denne tiden av året.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.433
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    aha,
    ja det kan være det,
    ser at bredbåndet fjusker av og til og streamingen er heller ikke uten lyter. Men det er oppholdsvær i BeRRRgen så man kan ikke få alt her i livet..

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.744
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    aha,
    ja det kan være det,
    ser at bredbåndet fjusker av og til og streamingen er heller ikke uten lyter. Men det er oppholdsvær i BeRRRgen så man kan ikke få alt her i livet..
    Tro det eller ei. Men i går så kjørte jeg fra Haugesund til Bergen. Og i dag så kjørte jeg hjem igjen. Og det med en batteribil, helt uten noen form for dramatikk. Ikke nok med det. Vi fikk oppleve Bergen med oppholdsvær. Underenes tid er ikke forbi 😀

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn