- Ble medlem
- 16.05.2013
- Antall liker
- 10.554
- Sted
- Chaiya, Thailand
- Torget vurderinger
- 26
Mange flytter til Bangkok, omtrent som til Oslo i Norge, der finnes det skoler og jobber. Og en viss offentlig kollektivtransport. Har inntrykk av at i områdene nord, nordøst for Bangkok er det størst fattigdom og derfor er det størst tilflytting til Bangkok, Pattaya, Hua Hin og videre sørover mot Phuket og Krabi fra disse områdene. Men overalt hvor jeg har vært, og jeg har bodd og levd som gummibonde i sør, er det motorsykkel og bil som gjelder, alle har en motorsykkel, koster ca. 40.000 baht og kjøpes på avbetaling med lav rente) bil er det også veldig mange som har. Pickuper brukes både som arbeidsbil og familiebil. Stor bilproduksjon i Thailand, priser mellom 500.000 til 1.500.000. Toyota Hilux, Honda CR-V, osv. osv. Og alle husstander jeg kjenner har bil. Full tank på en bil er ca. 1000 baht og påbudt minstelønn er 300 baht pr.dag. I Phuket tjener en servitør ca.15.000 baht i måneden + tips.Godt poeng. Men de som bor på landsbygda i Thailand tar vel ikke bil til jobb? Er det ikke fortsatt et stort problem at folk der flytter til byene for å jobbe?
Sist redigert: