Ekstreme high-end studiohøyttalere. Lyd og bilde har testet Genelec 8361A.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Screenshot 2020-03-25 at 09.59.36.jpg


    Lyd og bilde har nylig gjort en stort test på det nye beistet fra Genelec, 8361A.

    Noen sitater fra testen:

    "Dynamikken er ekstrem, så også lydtrykket. Lyden er sannferdig som få, fra ekte punktkilde. Romkorreksjonen gir ekstra tilpasningsmuligheter."

    "[...] jeg blir sittende og måpe over hvor korrekt høyttalerne låter, men samtidig evner å få med alt som er moro. Når man snakker om høyttalere som låter korrekt kan man fort tro at det låter kjedelig. Og, joda, med dårlig produsert musikk så gjør det det. Men sett på James Bond-låta No Time To Die av Billie Eilish, og gjør klar for gåsehud ganger tre."

    Hva er tankene til folket i hifisentralen?

    Les hele testen her(krever pluss-abonnement dessverre): https://www.lydogbilde.no/test/hoyttalere/genelec-8361a

    Genelec-The-Ones.jpg


    Ta gjerne kontakt med oss i Benum(som representerer Genelec i Norge) dersom du har spørsmål om Genelec!
     

    Kommentarer

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det jeg finner festlig svart-hvitt er att du forsøker injisere objektiv argumentasjon i et tema du selv har erklært som subjektivt. Kan hende Dire Wolf har en noe underutviklet musikksmak, men jeg vil ikke frata ham et god interiørestetisk øye.

    Ps! Å vinne en designpris i Finland er som å vinne en svømmekonkurranse i en sølepytt.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Er det ingen som vil snakke om den rosa elefanten i rommet ??


    Ekstreme high-end studiohøyttalere (overskriften)


    Westlake Audio lager ekstreme studiomonitorer !!!!

    sm1small.jpg


    TOWERSM1.jpg



    En skoeske blir aldri ekstrem i mine øyne og ører.....
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Genelec lager jo mer ekstreme ting de også. Men tror ikke polarplottene er like ekstreme som denne trådens høyttaler.

    1236.jpg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.847
    Antall liker
    10.671
    Torget vurderinger
    10
    Noe av det bedre jeg har hørt var Genelec i Galaxy Studios. Var så heldig å få omvisning og lunsj der for noen år siden. Kom blant annet inn i dette rommet hvor de mikset klassisk musikk. Den gangen jeg var der var det ikke så rotete som på dette bildet jeg fant på nettet nå. De spilte på de innfelte Genelec monitorene. Fikk hakeslepp. Stort og dynamisk, står ikke tilbake for svært dyr hjemmehifi :)



    74495786-474C-45D5-B947-6685050EE94E.jpg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.847
    Antall liker
    10.671
    Torget vurderinger
    10
    Eller diverse hornsystemer, både mitt eget og andres.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Hei Benum !

    Synes dette var en forfriskende artikkel om et spennende produkt. For meg setter High-end studioutstyr ting i perspektiv for hifi-folket. Prioriteringene har rot i en praktisk virkelighet hvor utstyret er verktøy i utøvelsen av håndverk - ikke målet, som det kan virke som anlegget er for mange (selv om studiofolk selvfølgelig også har moro av utstyret, i seg selv). Derfor opplever jeg at løsningene i godt studioutstyr ikke bare fremstår som en virkeliggjøring av en ide eller teori, pakket inn i fin finer. Godt studioutstyr er som alt annet godt og holdbart her i livet: Gode kompromisser hvor det som betyr noe har fått skurt seg mot hverandre til balanse. Så har i alle fall jeg moro av å tenke over hvor overføringsverdien til egen hobby kan ligge. Var innom 4sound for en tid siden og lyttet til de mindre modellene samt Focals Shape-serie. Mulig jeg ville valgt focal i lytterommet, men det var litt for mange parametere jeg ikke hadde kontroll på i butikken.

    Så tror jeg at det kanskje ikke er noen andre enn Geir Nordby som kunne skrevet denne artikkelen så leseverdig. Det er noe med fagfolk som er såpass trygge på seg selv at formidling av erfaringer og kunnskap ikke behøver å fremstå som den onanien enkelte har en tendens til å henfalle til. Med tanke på den svært brede målgruppa artikkelen henvender seg til, synes jeg dette er supert formidlet. Mange lærer sikkert litt. Noen få får et grunnlag for å vurdere om dette er et produkt de burde prøve for å kjøpe. En ting er å lese og forstå Floyd Toole. Noe annet er å ha den type kunnskap som en del av en helhet hvor erfaring fra alle ledd i kjeden fra utøvelse til lytterøre også spiller med. Og et perspektiv som favner litt mer av menneskelivet enn enn det man kan få øye på mellom egne dempede lyttehulevegger eller målegrafer. Det jeg synes er knall med Nordby er at jeg opplever at alt han skriver hviler på solid faglig forståelse -enten det er snakk om dyre studiomonitorer, blåtannhøyttalere eller budsjetthifi. Han beskriver opplevelser troverdig og godt. Der jeg selv har hørt produktet, opplever jeg gjerne gjenkjennelse. Der for mange anmeldere bruker tester som en arena hvor de kan slippe løs formuleringene sine, opplever jeg nesten aldri det med Nordby. Han skriver billedrikt og snertent, men ikke for bildene og snertens egen skyld (virker det som). Han skriver underholdende om underholdningsartikler. For det er det hifiutstyr er. Dingser som skal produsere illusjoner for din underholdning. Selv om Toole kan mye om hva folk foretrekker i blindtester, er det ingen noen sinne som har kjøpt et produkt blindt, fått noen til å plassere det bak et laken og lyttet et liv til det uvitende om frekvenskurver, produkthistorie, utseende hvem som har ment hva om det osv osv. Skal man nå frem til meg som hifijournalist må man forstå seg på konteksten utstyret skal leve i, historien det forteller, målgruppen - SAMTIDIG som man må ha kontroll på det tekniske. Det kan ikke bli enten eller. Skulle jeg kun forholdt meg til kurver på audio science review eller bare hørt på gledesløse bodybuildere på audioholics hadde interessen surna fort - selv om slikt kan stimulere teknisk kunnskap.

    Mvh
    Så flott at du er i fanklubben til Geir Nordby.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Godt design? Oppsøk optiker. Pisspreik fra ledere til ledere. Tror du på det? Se sjæl. De låter sikkert greit nok.
    De er laga for studiobruk. Ikke for å tilfredstille den tvilsomme designsansen til trofekona til en eller annen yacht-eiende sullik med mere penger enn fornuft.

    Og de låter objektivt bedre enn 90% av rælet som selges som såkalt "high-end" hjemmeaudio.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Når det gjelder slaktinger, er sannheten at det aller meste som kommer inn av testprodukter holder såpass kvalitet at en ren slakt virker fjernt. Men vi har noen eksempler, for eksempel kunne jeg ikke med god samvittighet gi mer enn to stjerner til Sennheiser HD 820.
    Likevel er det noen som gir den toppscore
    https://www.whathifi.com/reviews/sennheiser-hd-820
    Verdict
    If you must have closed-back headphones and can stretch to the HD 820s,s you won’t be disappointed. They’re comfortable and obviously engineered to last.

    Most of all they’re hugely talented and rarely sound less than entertaining, almost regardless of source material. Highly recommended.

    Scores

    Sound 5
    Build 5
    Comfort 5
    5/5 der altså.

    Som så mye annet er det som regel best å teste selv i stedet for å la seg styre av subjektive opplevelser. Faller det i smak så faller det i smak, hvis ikke finn noe annet.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Det jeg finner festlig svart-hvitt er att du forsøker injisere objektiv argumentasjon i et tema du selv har erklært som subjektivt. Kan hende Dire Wolf har en noe underutviklet musikksmak, men jeg vil ikke frata ham et god interiørestetisk øye.

    Ps! Å vinne en designpris i Finland er som å vinne en svømmekonkurranse i en sølepytt.
    MakkinTosken, du er inne på et fascinerende tema; finnes objektive kriterier, bevis o.l. for estetikk? Vel, jeg tror det gjør det (det finnes utdannelser som går i den retningen), men fordi jeg ikke har noen utdannelse innenfor estetikk eller kunst, kan jeg mest uttale meg om egen erfaring. Bl.a. om hvordan jeg ser kvaliteter i ting annerledes i dag enn da jeg var yngre. Det tok eksempelvis en stund før jeg så den japanske estetikken, men utvilsomt pga. økt eksponering mot slik estetikk, ser jeg kvaliteter i det japanske uttrykket som jeg ikke så før.

    Du skriver at å “vinne en designpris i Finland er som å vinne en svømmekonkurranse i en sølepytt”. La oss se litt nærmere på den påstanden fra et mer objektivt ståsted. Hvilken nordisk nasjon har flest oppføringer hos MoMA i New York. Her er listen:

    Sverige: 117
    Danmark: 104
    Finland: 57
    Norge: 38
    Kilde: https://www.moma.org/artists?utf8=✓&q=norwegian&exhibition_id=&with_online_works=1&filtered=1

    Sånn sett kan man argumentere for at det er Norge som er jumbo når det gjelder å ha gjort seg bemerket i MoMA registre, mens det er Danmark som er Norden-mester.

    CNN skrev en informativ artikkel om 100 år med finsk design for noen år siden: https://edition.cnn.com/style/article/finland-design-centenary/index.html

    Finland er i likhet med Norge en ung nasjon som har hatt et stort behov for å skape sin egen stolte identitet. Finnene har gjort det bl.a. gjennom design. At det finske designuttrykket i en del tilfeller kan oppfattes som asketisk og bruksorientert, skyldes kanskje landets historie med enkle kår, et folk som fortsatt har nærhet til landsbygda og mindre til det urbane? Konger, hoff, overdådighet, ornamenter og unødig overflod er kanskje ikke det som forbindes med det finske? Kanskje man gjenkjenner noe av det asketiske og bruksorienterte også hos Genelec? Er dette i så fall dårlig design, eller er det et godt eksempel på et finsk designuttrykk?

    Nedenfor er vist det kanskje mest kjente eksemplet på finsk design, Aalto-vasen. Blomsten er til deg ;)

    50850540-C6D2-4DA5-887D-0B1ECFA4BF66.jpg
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Hva et par studiomonitorer med fravær av eleganse har med vasene til den finske mester er over min fatteevne. Hvert år deles bøttevis av designutmerkelser ut til de mest bisarre produkter. Selv i små drittland som Norge og Finland.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Hva et par studiomonitorer med fravær av eleganse har med vasene til den finske mester er over min fatteevne. Hvert år deles bøttevis av designutmerkelser ut til de mest bisarre produkter. Selv i små drittland som Norge og Finland.
    Designet du kritiserer, er utformet av Harri Koskinen (se bildet nederst). Han er ikke mer enn 50 år, men har allerede flere kjente referanser. Her er et utdrag fra Wikipedia:

    Block Lamp (1996), Design House Stockholm
    Fatty Container ( 1998 ), Schmidinger
    Candle Lantern (1999), Iittala
    Genelec 8000-series speakers[1] (2002), Genelec
    Muu Chaise (2003), Montina
    Iittala Carafe 125 (2006), Iittala
    Korona Light (2014), Valoarte

    Block-lampen er utstilt hos MoMA. Av andre utmerkelser kan nevnes Torsten og Wanja Söderbergs pris (https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Torsten_och_Wanja_Söderbergs_pris). Prisen gir bl.a. en million kroner, selv om prestisjen utvilsomt er større.

    Bemerkningen din om «bisarre produkter» er sånn sett vanskelig å forstå.

    Her er noen lesverdige lenker om designeren bak The Ones:

    http://www.harrikoskinen.com/
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Harri_Koskinen
    https://www.genelec.com/harri-koskinen

    Her er utklipp fra den ene lenken:

    «Harri Koskinen met Ilpo Martikainen in 1999. “Ilpo had a bright mind. He saw that the problem with Genelec speakers was making them stand out from others. Even though the quality was the best in the world, the products looked the same as others. We came to the conclusion that it was worthwhile considering an alternative. Ilpo also explained the principles of the acoustic world, and he did it very well.” Genelec had used die-cast aluminium in a previous model. “I grasped the potential because it is a very sympathetic material for a speaker enclosure. It is easy to shape and it is also very stiff which means it doesn’t resonate much.”»

    « The idea of introducing an entirely new shape for Genelec monitors was met with some resistance within the company, as the team wondered what the popular reaction might be. Yet slowly the rounded shape came to be accepted, not least because the acoustic measurements it produced were astonishing. In 2000, Harri Koskinen was invited to stage his first design exhibition in Tokyo. Ilpo Martikainen was excited: the new monitors had to be there! “They weren’t yet functional, but they were exhibited for their aesthetic value,” the designer recalls.»


    HK_1_1276_850.jpg
     
    Sist redigert:
    V

    VVV

    Gjest
    Utsjåanden til produkt er ei subjekt greie. Nokon liker eksempelvis wattmetera til McIntosh, mens andre ikkje gjer det.

    Målemessig er det vel mykje som tyder på at Genelec er veldig bra og truleg blant dei beste stativhøgttalarane på markedet.
    For meg virker også selskapet seriøst, i motsetning til dei fleste produsentane som retter seg mot ikkje-pro-markedet.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Han burde holdt seg til isblokken sin. Den kjøpte jeg da den kom. Han har vel ikke greid å følge den helt opp for å si det slik.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Uten sammenligning forøvrig. De fleste har gode og dårlige stunder. Giugiaro designet Golf. Et mesterverk i sin tid. Han kom også med Brera for Alfa, her konseptbilen som de desverre modererte en del. Men så mye drit han tegnet også.
    20200329_164112.jpg

    20200329_164125.jpg


    Sånn sett er navnet mindre viktig. Giugiaro kunne biler. Finnen kunne kanskje lamper. Men høyttalere? Form som følger funksjon er ofte vakkert. Her har han greid å rote til en boks. Litt som KEF. Også fått skryt og utmerkelser. Sannheten er vel at det er Harri(y).
     
    Sist redigert:

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg syns både Genelec og Gradient er eksempler på smellvakkert høyttalerdesign. Og Amphion også.

    Finske høyttalere er jevnt over mye finere enn norske, svenske og danske høyttalere.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Uten sammenligning forøvrig. De fleste har gode og dårlige stunder. Giugiaro designet Golf. Et mesterverk i sin tid. Han kom også med Brera for Alfa, her konseptbilen som de desverre modererte en del. Men så mye drit han tegnet også.
    Vis vedlegget 577206
    Vis vedlegget 577207

    Sånn sett er navnet mindre viktig. Giugiaro kunne biler. Finnen kunne kanskje lamper. Men høyttalere? Form som følger funksjon er ofte vakkert. Her har han greid å rote til en boks. Litt som KEF. Også fått skryt og utmerkelser. Sannheten er vel at det er Harri(y).
    Det var da voldsomt som du satte deg til doms over en anerkjent designers produksjoner. Etter at Harri Koskinen slo gjennom med Block-lampen som ga ham plass hos MoMA i New York, har han bl.a. fått den anerkjente italienske Compass d’Ora-prisen for stolen i bildet nedenfor. Compass d’Ora er den høyeste anerkjennelsen man kan få i Italia for industridesign (https://en.wikipedia.org/wiki/Compasso_d'Oro).

    Det virker nesten som om du på død og liv vil være negativ og setter ditt eget syn på design over anerkjente designmiljøer, men da er vel enhver diskusjon overflødig? FWIW, når det gjelder den høyttaleren du er så negativ til, har Koskinen løftet den helt øverst til venstre på sin egen nettside (Harri Koskinen/Friends of Industry). Jeg tipper han ikke ville plassert den fremst i porteføljen av produksjoner om han ikke var fornøyd med akkurat denne høyttalerens design?

    For øvrig synes jeg diskusjoner om design er interessante, men at det blir vanskelig å diskutere når argumentene blir fastlåste og begynner å bruke en designers navn (du skrev av Harri=“Harry”) som bevis for at ens eget syn er det rette.

    567F8291-B19B-469B-B25F-881BB6556B85.jpg
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Italienere elsker strø om seg med medaljer, fanfarer, drama, latter, skjønnhet og død. Den stolen er grei selv til prisvinner å være. Går det an å sitte på den? Harris produksjon er ekstremt saunafinsk. Ikke særlig original heller i mine øyne. Greit nok.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Det virker ikke på meg som om du forstår hvor mye et rom vil herje med frekvensresponsen og derved tonaliteten til høyttalerne slik denne høres i lytteposisjonen?

    Møysommelig arbeid er nødvendig for å få et par høyttalere til å spille noenlunde riktig tonalt. I et anekkoisk kammer kan en frekvensrespons være innenfor +-3 dB. I et rom kan samme høyttaler være innenfor +-30 dB om plasseringen er uheldig. Og om plasseringen er bra, så kan vi håpe på +-6 dB, i sjeldne tilfeller noe bedre (jeg prater da opplagt ikke om de tilfellene hvor det brukes EQ).

    Jeg har overhodet intet vondt å si om Genelec. Det er utvilsomt gode høyttalere. Det jeg derimot har et problem med er hvordan du fatter dine konklusjoner. Men jeg skal prøve å holde meg i skinnet og la være å kommentere mere rundt dette selv om dette tross alt er et diskusjonsforum.
    Forskningen viser at både objektive størrelser som frekvensrespons og subjektiv preferanse korolerer sterkt med anekoisk oppførsel. Når det er sagt er bassgjengivelse en stor del av hvordan vi oppfatter høyttalere og her er rommet og plassering dominerende som du sier. Det samme sier også den samme forskningen. Det betyr ikke at det ikke har noe å si hvordan høyttaleren oppfører seg anekoisk;

    11.5 Flat, Direct Sound Is an Enduring Favorite
    Starting with my earliest listening tests in the late 1960s, through a prolific research period in the 1980s (see Figure 5.2), up to the present (see Chapter 12), it has been a monotonous truth that in double-blind listening tests, the highest rated loudspeakers had the flattest, smoothest on-axis and listening-window frequency responses. Listeners liked neutral, uncolored, direct sound. Beyond that, loudspeakers that exhibited similarly good behavior off-axis achieved even higher scores—reflected sounds would then have similar timbral signatures. These findings have remained valid in many different rooms over the years. These were small rooms: stereo listening rooms, home theaters and recording control rooms. As has been discussed earlier, listeners have a significant ability to separate the sound of the source from the sound of the room (Figure 5.16). The two sets of information appear to be perceptually streamed, with the result that loudspeakers retain their relative sound quality ratings in different rooms (Section 7.6.2).

    Sakset fra F.Toole sin eminente bok.

    Vet jeg er litt sen her, men leste nettopp artikkelen og er meget imponert over hva Genelec har fått til med sine coax modeller. Upåklagelig overgang mellom tweetet, mellomtone og baffel. Har ikke sett noen andre som gjør dette like bra. Diskusjonene om estetikk holder jeg meg unna :)
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Tyske Stereoplay 5/20 har testet Genelec 8361a og dette er den mest presise høyttaleren med minst fordreining tyskerne har testet noensinne.

    i øverste klipp ser du frekvensresponsen på aksen (midt i sweet spot), 30 grader til siden for sweet spot og 10 grader over sweet spot.

    i nederste klipp ser du hvordan hvordan fordreining («Klirr») kommer til overflaten på ulike frekvenser etter som man endrer lydvolum. Man må opp i 90 dB for å provosere frem noe fordreining og på 95 dB er det også lite «Klirr».

    i sum: Den beste høyttaleren tyskerne har målt noen gang (jeg klarer ikke å finne noe som måler bedre i arkivet til Stereoplay/ Audio, og den høyttaleren som måler omtrent like bra, er en annen høyttaler fra Genelec, nemlig S360a).

    2247636C-09F0-43B2-B34C-7A33755CAFD4.jpeg
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har du link? Jeg synes ikke disse måler like bra som feks 8351 når jeg ser på målingene Genelec selv presenterer.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.571
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Oslo
    Det man ikke kommer utenom er at de ser fjollete ut. Det er ikke en skjønnhetskonkurranse, men Gud bedre. Det er ikke en linje som er tiltalende. Hyundai Elantra 1997. At det låter til den blodprisen er ikke mer enn man kan forvente. Det gjør et par Snell til 4000 kr på brukten også. Bortsett fra at de mest sannsynlig låter bedre. Og ser ut.
    Hvis du tror det så er du helt på vidda 😅
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Benum
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1
Link til alle artikler
5
Benum sine annonser
Bransjenyheter
- Sannsynligvis den beste trådløse lyden vi har hørt

- Sannsynligvis den beste trådløse lyden vi har hørt

  • 0
Shure AONIC 50 gir deg en lytteopplevelse i verdensklasse. Kvalitet og design som produsenter, teknikere og musikere har stolt på i flere tiår fra Shure.
Fortsett
Bransjenyheter
Fantastisk lyd i rå resirkulert aluminium.

Fantastisk lyd i rå resirkulert aluminium.

  • 3
Hey! Genelec RAW er et nytt industrielt og unikt utseende for legendariske Genelec-høyttalere, laget av miljøvennlig resirkulert aluminium. RAW er tilgjengelig både for populære studio...
Fortsett
Bransjenyheter
Genelec lanserer enorme 1235A

Genelec lanserer enorme 1235A

  • 62
Den legendariske finske høyttalerprodusenten Genelec lanserer nå nye 1235A Smart Active Monitor. Høyttaleren tar utgangspunkt i den ikoniske 1035-høyttaleren, med 96 kHz og full støtte for GLM...
Fortsett
Bransjenyheter
Bli med på norgeslansering med Genelec

Bli med på norgeslansering med Genelec

  • 18
Hei Hi-Fi-folk! ;D 5. november inviterer Genelec til offisiell norgeslansering av sine nyeste produkter. Høyttalere fra Genelec blir brukt av utallige anerkjente musikkstudioer, film- og...
Fortsett
Topp Bunn