Bli med på norgeslansering med Genelec

Hei Hi-Fi-folk! ;D

5. november inviterer Genelec til offisiell norgeslansering av sine nyeste produkter. Høyttalere fra Genelec blir brukt av utallige anerkjente musikkstudioer, film- og TV-studioer, og av Hi-Fi-entusiaster i hele verden.

Nå kommer Genelec selv til Oslo for å presentere nye 8361, 8351B og det nye adaptive woofer-systemet(W371A).

I tillegg vil du få oppleve Genelec sitt unike 7.1.4 Immersive Audio oppsett, som er en lydopplevelse du ikke vil gå glipp av:


Fra Genelec kommer Michael Bohlin og Eric Horstmann. Horstmann er Regional Business Development Manager hos Genelec, og har blant annet jobbet med post/broadcast og immersive hos Avid, samt stått bak Tysklands aller første Dolby Atmos-oppsett hos Rotor Film.

Når og hvor
5. november 2019
Første gjennomgang: 13:00-15:00
Andre gjennomgang: 17:00-19:00

Benum Norge
Østre Aker Vei 68
0581 Oslo

Nærmeste t-banestopp er Vollebekk.

Arrangementet er gratis med begrenset antall plasser, så husk å melde deg på her!

Benum er norsk distributør av musikk- og lydutstyr fra produsenter som Genelec, Dolby, Fostex, Klotz, Shure og mange andre høykvalitetsmerker.

Håper å få se noen av dere der! :)
 

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.587
Antall liker
14.489
Sted
Langesund
Det som skjer i det proffe markedet er spennende - Er meldt på:)
 

Benum

Bransjeaktør
Ble medlem
11.10.2019
Innlegg
13
Antall liker
1
Sted
Oslo
Det som skjer i det proffe markedet er spennende - Er meldt på:)
Jepp, Genelec og vi opplever stadig mer interesse for hva som skjer i musikkstudioer o.l. fra Hi-Fi-markedet. Tror begge sider kan lære av hverandre :)
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.387
Antall liker
3.568
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Er med kl 13-15. Dette blir artig.
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
Blir spennende å høre den nye 8361 (https://www.genelec.com/8361) i kombinasjon med W371 (https://www.genelec.com/w371).

Det er et system (se min illustrasjon nedenfor) som er utstyrt med noe tilsvarende 1x10”, 1x12” og 1x14” på woofersiden, i bokser som utgjør omtrent 250 liter (ca. 170 cm x 40 cm x 40 cm).

Med sømløs DSP-integrasjon fra ca. 20 Hz til 40 kHz (systemet går dypere enn 20 Hz i vanlige rom), med fokus på direktivitet og maksimal direktelyd i forhold til reflektert lyd, og med en korttids SPL-kapasitet i stereokonfigurasjon på opp mot 125-130 dB, får vi kanskje se om det finnes noen låter som setter systemet på utfordringer ;)

B5E2E860-7B46-486D-99F0-D829EC6FAB05.jpg
 
Sist redigert:

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
Noen inntrykk fra hovedlanseringen nylig på Metropolis studioer i London:

 

Benum

Bransjeaktør
Ble medlem
11.10.2019
Innlegg
13
Antall liker
1
Sted
Oslo
Noen av dere som fikk tatt turen og hørt? Hva tycks?

Slik så det ut på en av rundene, med Eric Horstmann fra Genelec.

genelec.jpg
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.387
Antall liker
3.568
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Sitter i sweetspot med kortklipt nakke:) Kort oppsummert veldig bra demo, befriende fri for fantasihistorier og "kvantefysikk". Jeg likte best lyden i de største monitorene, men det kan ha med kalibrering og posisjon av monitorene i rommet. De ga i mine ører et større og mer homogent lydbilde. Det hadde vært artig å hørt dem sammen med bassene. De nest største ble i mine ører litt for "tøffe" i toppen og manglet litt "varme" i nedre mellomtone, bassene gjorde jobben veldig bra helt til de fikk en litt for tøff oppgave:). Multikanal-demoen var også veldig bra, selv om jeg synes det ofte blir litt for mye effektmakeri. Det er veldig ofte at det blir "bigger than life". Det ble veldig godt demonstrert at det er mulig å virtuelt plassere lydkilden nesten hvor som helst i rommet. Det siste kuttet fra 2L var nok høydepunktet, der ble vi ganske overbevisende flyttet til Nidarosdomen. Hadde ønsket meg litt mindre lyd i høydekanalene, men ellers veldig bra.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Enig med Vidarje: Dette spilte flott! Selv likte jeg best 8351 og bass-enheten, jeg da - smaken er som bakenden. Og jeg ble slått i bakken av det siste 2L-sporet over multikanal. Slik jeg skrev på et annet sted her på forumet, er dette den beste og mest overbevisende gjengivelsen av akustisk eller klassisk musikk jeg har hørt noen gang. Det har både å gjøre med kvaliteten på opptaket, kvaliteten på genelec-høyttalerne og kalibreringen/oppsettet. Har nå blitt helt overbevist om at jeg selv vil bygge opp en multikanalsrigg. Så tusen takk for veldig flott demo!
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.587
Antall liker
14.489
Sted
Langesund
Fin demo med lite tullprat, og selvfølgelig i ss - bak han kortklipte. Det var på de tre første musikkuttene. Deretter ble det rullert.

Må ha sittet veldig forkjært for en ok opplevelse på siste musikkutt på flerkanal oppsettet, det ble bare masete. Mye instrumenter og korsang over alt og en rominformasjon som ikke hørtes veldig troverdig ut.
Under flerkanal demoen ble det ikke rullert. Noen hadde bestemt seg for besteplassene hele den seanse;)
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Den man ser i midten, antar det er 8260 (den med coax + fremover vendt 10-tommer), ble disse spilt på? I så fall, hvordan låt disse opp mot den 8361?

Den bass-spalten oppe og nede, på 83-serien, vet ikke om jeg helt har tillit til den, som for 82-serien, spesielt hva øvre bass/nedre mellomtone angår. Men det vet dere kanskje litt mer om dere som var der.
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.673
Antall liker
4.119
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Kom fra Langesund, ikke så langt unna det heller;)
Du skulle jo kommet innom på en kopp, og litt skitsnakk. Og kanskje fått litt lyd. Tenkte faktisk på deg her om dagen når jeg satt og lurte på hvorfor bassen opplevdes så forskjellig med deling på 40 og 80 hz, selv med helt nøyaktig kurve, og identiske måledata ellers.
Lurte på å lage en tråd om det, men jeg er en travel mann:cool:
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.587
Antall liker
14.489
Sted
Langesund
Kom fra Langesund, ikke så langt unna det heller;)
Du skulle jo kommet innom på en kopp, og litt skitsnakk. Og kanskje fått litt lyd. Tenkte faktisk på deg her om dagen når jeg satt og lurte på hvorfor bassen opplevdes så forskjellig med deling på 40 og 80 hz, selv med helt nøyaktig kurve, og identiske måledata ellers.
Lurte på å lage en tråd om det, men jeg er en travel mann:cool:
Det hadde jeg gjort hadde jeg visst om muligheten. Prøver alltid å få med meg mer enn en ting når en først er på tur. Spurte osten men der var det fult på agendaen.
Ble da bare med Roald på jobb-lageret å hørte på noe skranglete PA kasser - Gøytalere
Nevner bare at lyden her nå er respektabel og stabil.:)
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.387
Antall liker
3.568
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Noen som vet hvilket spor som ble spilt da det gikk over styr?
 

Informasjon om bruker

Benum
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1
Link til alle artikler
5
Benum sine annonser
Bransjenyheter
- Sannsynligvis den beste trådløse lyden vi har hørt

- Sannsynligvis den beste trådløse lyden vi har hørt

  • 0
Shure AONIC 50 gir deg en lytteopplevelse i verdensklasse. Kvalitet og design som produsenter, teknikere og musikere har stolt på i flere tiår fra Shure.
Fortsett
Bransjenyheter
Fantastisk lyd i rå resirkulert aluminium.

Fantastisk lyd i rå resirkulert aluminium.

  • 3
Hey! Genelec RAW er et nytt industrielt og unikt utseende for legendariske Genelec-høyttalere, laget av miljøvennlig resirkulert aluminium. RAW er tilgjengelig både for populære studio...
Fortsett
Bransjenyheter
Genelec lanserer enorme 1235A

Genelec lanserer enorme 1235A

  • 62
Den legendariske finske høyttalerprodusenten Genelec lanserer nå nye 1235A Smart Active Monitor. Høyttaleren tar utgangspunkt i den ikoniske 1035-høyttaleren, med 96 kHz og full støtte for GLM...
Fortsett
Bransjenyheter
Ekstreme high-end studiohøyttalere. Lyd og bilde har testet Genelec 8361A.

Ekstreme high-end studiohøyttalere. Lyd og bilde har testet Genelec 8361A.

  • 109
Lyd og bilde har nylig gjort en stort test på det nye beistet fra Genelec, 8361A. Noen sitater fra testen: "Dynamikken er ekstrem, så også lydtrykket. Lyden er sannferdig som få, fra ekte...
Fortsett
Topp Bunn