P
Parelius
Gjest
Irrelevant i forhold til det jeg har argumentert i forhold til. Spørsmålet jeg har drøftet har ikke omhandlet dette i det hele tatt. Se nok en gang på mitt forrige svar. Det er ikke hva vi trenger av masse penger, det er ikke at vi mottar penger, men hvorfor vi mottar de pengene vi gjør. Ser du ikke det, så blir det bare surr i deler av argumentajonen.knutinh skrev:I media og i denne tråd blir det eksplisitt sagt at en person ikke trenger mer enn X penger. Hvis man ikke trenger mer enn 2 millioner fra arbeidsgiver så er penger fra Hamar akkurat like bra eller dårlig. Hvis det er en sannhet at et individ ikke trenger 25 millioner så er det også en logisk sannhet at et individ ikke trenger en lottogevinst på 25 millioner. Rett eller galt?Parelius skrev:Det jeg vil til livs er den fordummende sammenlikningen mellom avlønning og lottogevinster,
(Jeg sier hverken at du surrer i all argumentasjon her, ei heller at ikke argumenter mot ditt syn har vært av delvis annen karakter enn det jeg har gjort meg til talsmann for, selv om jeg kanskje ikke er helt sikker på det siste. Men det er ikke det vesentlige i vår uenighet. Hvorfor du absolutt skal gjøre den saken til noe annet enn det den er, blir litt uforståelig.)