Eiriks Hifi Reise

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Skulle til å si Triangle, men esken stemte på en måte ikke..

    Kan det være S. Faber? :)

    Mvh
    Det er ikke Triangle og heller ikke Sonus Faber, men fra samme land som Sonus Faber ;)

    Så tampen brenner....
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1

    rovigen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    200
    Antall liker
    39
    Sted
    Kverneland
    Hvordan spiller di iforhold til Proac 38d ?
    Så ut til å være mer WAF-vennlige hehe .
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Gratulere med nye høyttalere:)
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    De var ikke bare fine..

    Hva koster sånne skjønnheter? :)

    Mvh
     

    Clipper17

    Medlem
    Ble medlem
    21.09.2012
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Sted
    Kolvereid
    Torget vurderinger
    1
    Flotte høyttalere, hvordan kom du frem til disse? Og er det stor forskjell på disse og f.eks Sonus Faber Cremona M?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Flotte høyttalere, hvordan kom du frem til disse? Og er det stor forskjell på disse og f.eks Sonus Faber Cremona M?
    Ren skjær nysgjerrighet, en hyggelig kar fra Kristiansand som ville bytte med mine Proac D38.

    Ifølge Divina eier som har hatt sonus faber cremona tidligere skulle visstnok disse være en bra oppgradering.

    Jeg har aldri hørt Opera høyttalere, så dette blir spennende.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Flotte rasedyr.

    Hvordan har forandringen arter seg?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Flotte rasedyr.

    Hvordan har forandringen arter seg?
    Høyttalerne integrerer utrolig bra med rommet, en god del bedre enn D38. Rimelig lineær bass med en liten heving helt nederst.

    Jeg er veldig fornøyd med høyttalerne, spiller med en magisk mellomtone, aldri hatt så bra stemmer før. De har en veldig sort bakgrunn, så alt i musikken kommer tydelig fram. De evner kanskje ikke å få frem råskapen i f.eks rap musikk som de beste, men på det meste annet spiller de fortryllende godt.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken diskant er det som sitter i Divina?

    opera 011.JPG
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer, dette så meget vakert ut.
    Har du fått hørt nok til og avgjøre hvordan disse og Plinius spiller sammen?


    ref tråden kommer til Oslo i helga:

    På meg ble det Focal Electra 1027 Be

    mvh
    roeng2
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, dette så meget vakert ut.
    Har du fått hørt nok til og avgjøre hvordan disse og Plinius spiller sammen?

    mvh
    roeng2
    Takk.

    Ja det har jeg, helt klart den beste matchen hittil av:

    Neeper Perfection One
    Monitor Audio PL300
    Dynaudio Confidence C2
    Proac D38
    B&W 803 Diamond
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, dette så meget vakert ut.
    Har du fått hørt nok til og avgjøre hvordan disse og Plinius spiller sammen?


    ref tråden kommer til Oslo i helga:

    På meg ble det Focal Electra 1027 Be

    mvh
    roeng2

    Gratulerer :) Hvordan spiller dette sammen?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Høres meget bra ut. Da skal jeg huske på Opera om en oppgradering på høyttalere skulle bli et tema igjen. Men slik det er nå med minne ny 1027 Be ser det ikke ut til at det behovet skal komme med det første.

    Har du noen kjenskap til eldre Plinius en det du sitter med? Tenker da mest på om det er mer og hente ved bytte til nyere preamp (CD-Lad mkII), men også om det er mye og hente på og bytte til SA-103 kontra SA-100 mkIII?

    mvh
    roeng2
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Høres meget bra ut. Da skal jeg huske på Opera om en oppgradering på høyttalere skulle bli et tema igjen. Men slik det er nå med minne ny 1027 Be ser det ikke ut til at det behovet skal komme med det første.

    Har du noen kjenskap til eldre Plinius en det du sitter med? Tenker da mest på om det er mer og hente ved bytte til nyere preamp (CD-Lad mkII), men også om det er mye og hente på og bytte til SA-103 kontra SA-100 mkIII?

    mvh
    roeng2
    Kjenner lite til eldre Plinius komponenter. Forstått det litt sånn at det skal ikke være allverden forskjell på SA-103 og SA-100 mkIII, design ? Ikke helt sikker.

    Det jeg vet er at Plinius komponenten er litt kilne på underlag. Anbefaler gode underlag. min favoritt er Base Technology. Har det under alle komponentene nå og dette ga virkelig bedre lyd. Spesielt med tanke på ro og øvre mellomtone.

    Ikke noe problem med hissig lyd hos deg eller?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Høres meget bra ut. Da skal jeg huske på Opera om en oppgradering på høyttalere skulle bli et tema igjen. Men slik det er nå med minne ny 1027 Be ser det ikke ut til at det behovet skal komme med det første.

    Har du noen kjenskap til eldre Plinius en det du sitter med? Tenker da mest på om det er mer og hente ved bytte til nyere preamp (CD-Lad mkII), men også om det er mye og hente på og bytte til SA-103 kontra SA-100 mkIII?

    mvh
    roeng2
    Kjenner lite til eldre Plinius komponenter. Forstått det litt sånn at det skal ikke være allverden forskjell på SA-103 og SA-100 mkIII, design ? Ikke helt sikker.

    Det jeg vet er at Plinius komponenten er litt kilne på underlag. Anbefaler gode underlag. min favoritt er Base Technology. Har det under alle komponentene nå og dette ga virkelig bedre lyd. Spesielt med tanke på ro og øvre mellomtone.

    Ikke noe problem med hissig lyd hos deg eller?
    Jeg har ingen problem med hissig lyd på Focal men på Canton ref 5 DC var lyden noe hissig. Derfor ble de byttet ut i Focal som så langt virker som en kjempe go kombo. Har også hørte Plinuis og Martin logen og B&W 805s og dette spillte bra. Men på Spendor A6 opplevde jeg det også som litt for frempå, men mulig dette var rommet det sto i som hadde for mye refleksjon. Noe som er litt underlig da Spendor A6 skal være en høyttaler med varm klang, så mulig Plinius er litt kilen på hva den skal drive.

    Men som sakt så opplever jeg ingen hissighet på 1027 Be og har god fylde og kropp i mellomtone, luftig i topp og trykk så langt ned som høyttalerene klarer og gjengi. Skal sjekke ut med gode underlag på Plinius da dette hørtes meget intressant ut.
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    En liten hilsen fra tidligere eier av Operaene. Operaene er fantastiske høyttalere - både visuelt og lydmessig. Skal ikke se bort fra at det en gang i fremtiden kan komme til å stå et par Opera igjen i anlegget mitt. Da blir det i så fall ett par Opera Tebaldi :) (en hifikompis av meg her i Kristiansand har et slikt par - sannsynligvis eneste paret i Norge).
    Etter flere amerikanske og italienske høyttalere ble det endelig en britisk høyttaler på meg. Må si at jeg er imponert over hva disse Proacene kan prestere sammen med min McIntosh:)
    L1030374.jpg
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    En liten hilsen fra tidligere eier av Operaene. Operaene er fantastiske høyttalere - både visuelt og lydmessig. Skal ikke se bort fra at det en gang i fremtiden kan komme til å stå et par Opera igjen i anlegget mitt. Da blir det i så fall ett par Opera Tebaldi :) (en hifikompis av meg her i Kristiansand har et slikt par - sannsynligvis eneste paret i Norge).
    Etter flere amerikanske og italienske høyttalere ble det endelig en britisk høyttaler på meg. Må si at jeg er imponert over hva disse Proacene kan prestere sammen med min McIntosh:) Vis vedlegget 156453
    Se der ja :) Ble jo kjempestilig!!! Skulle jeg savne noe fra Proac måtte det være litt råskap og trøkk. Opraene gjengir musikken litt mere elegant....

    Begynner å få til litt godlyd fra de eller ?

    For å feste BM føtter kan du jo feks. klippe av en spiker i riktig lengde og surre tape rundt for så og stikke den opp i høyttaler og føtter. Får du nå ihvertfall flyttet litt rundt på de.

    Virker de kilne på plassering eller?

    Opraene virker til å være litt kilne hos meg også. Må få eksprimentert litt med plassering.....
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Høres meget bra ut. Da skal jeg huske på Opera om en oppgradering på høyttalere skulle bli et tema igjen. Men slik det er nå med minne ny 1027 Be ser det ikke ut til at det behovet skal komme med det første.

    Har du noen kjenskap til eldre Plinius en det du sitter med? Tenker da mest på om det er mer og hente ved bytte til nyere preamp (CD-Lad mkII), men også om det er mye og hente på og bytte til SA-103 kontra SA-100 mkIII?

    mvh
    roeng2
    Kjenner lite til eldre Plinius komponenter. Forstått det litt sånn at det skal ikke være allverden forskjell på SA-103 og SA-100 mkIII, design ? Ikke helt sikker.

    Det jeg vet er at Plinius komponenten er litt kilne på underlag. Anbefaler gode underlag. min favoritt er Base Technology. Har det under alle komponentene nå og dette ga virkelig bedre lyd. Spesielt med tanke på ro og øvre mellomtone.

    Ikke noe problem med hissig lyd hos deg eller?
    Jeg har ingen problem med hissig lyd på Focal men på Canton ref 5 DC var lyden noe hissig. Derfor ble de byttet ut i Focal som så langt virker som en kjempe go kombo. Har også hørte Plinuis og Martin logen og B&W 805s og dette spillte bra. Men på Spendor A6 opplevde jeg det også som litt for frempå, men mulig dette var rommet det sto i som hadde for mye refleksjon. Noe som er litt underlig da Spendor A6 skal være en høyttaler med varm klang, så mulig Plinius er litt kilen på hva den skal drive.

    Men som sakt så opplever jeg ingen hissighet på 1027 Be og har god fylde og kropp i mellomtone, luftig i topp og trykk så langt ned som høyttalerene klarer og gjengi. Skal sjekke ut med gode underlag på Plinius da dette hørtes meget intressant ut.
    Jeg har opplevd Plinius som litt frempå med noen høyttalere.... Men absolutt ikke på Opraene.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    En liten hilsen fra tidligere eier av Operaene. Operaene er fantastiske høyttalere - både visuelt og lydmessig. Skal ikke se bort fra at det en gang i fremtiden kan komme til å stå et par Opera igjen i anlegget mitt. Da blir det i så fall ett par Opera Tebaldi :) (en hifikompis av meg her i Kristiansand har et slikt par - sannsynligvis eneste paret i Norge).
    Etter flere amerikanske og italienske høyttalere ble det endelig en britisk høyttaler på meg. Må si at jeg er imponert over hva disse Proacene kan prestere sammen med min McIntosh:)
    Hvordan spiller Tebaldi sammenlignet med Divinaene? Samme lydsignatur?
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Lurer inn et bilde av Opera Tebaldiene også. Foreviget Tebaldiene under en lytteseanse i fjor sommer. Tebaldiene bruker i motsetning til Callas Divinaene norske Seas elementer ( mener å huske at det er ikke mindre enn 4 bakovervendte diskanter pr. høyttaler). Verdens vakreste høyttaler?
    L1020410.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Høres meget bra ut. Da skal jeg huske på Opera om en oppgradering på høyttalere skulle bli et tema igjen. Men slik det er nå med minne ny 1027 Be ser det ikke ut til at det behovet skal komme med det første.

    Har du noen kjenskap til eldre Plinius en det du sitter med? Tenker da mest på om det er mer og hente ved bytte til nyere preamp (CD-Lad mkII), men også om det er mye og hente på og bytte til SA-103 kontra SA-100 mkIII?

    mvh
    roeng2
    Kjenner lite til eldre Plinius komponenter. Forstått det litt sånn at det skal ikke være allverden forskjell på SA-103 og SA-100 mkIII, design ? Ikke helt sikker.

    Det jeg vet er at Plinius komponenten er litt kilne på underlag. Anbefaler gode underlag. min favoritt er Base Technology. Har det under alle komponentene nå og dette ga virkelig bedre lyd. Spesielt med tanke på ro og øvre mellomtone.

    Ikke noe problem med hissig lyd hos deg eller?
    Jeg har ingen problem med hissig lyd på Focal men på Canton ref 5 DC var lyden noe hissig. Derfor ble de byttet ut i Focal som så langt virker som en kjempe go kombo. Har også hørte Plinuis og Martin logen og B&W 805s og dette spillte bra. Men på Spendor A6 opplevde jeg det også som litt for frempå, men mulig dette var rommet det sto i som hadde for mye refleksjon. Noe som er litt underlig da Spendor A6 skal være en høyttaler med varm klang, så mulig Plinius er litt kilen på hva den skal drive.

    Men som sakt så opplever jeg ingen hissighet på 1027 Be og har god fylde og kropp i mellomtone, luftig i topp og trykk så langt ned som høyttalerene klarer og gjengi. Skal sjekke ut med gode underlag på Plinius da dette hørtes meget intressant ut.
    Jeg har opplevd Plinius som litt frempå med noen høyttalere.... Men absolutt ikke på Opraene.
    Det var godt og høre, da er det bare og finne frem den plasseringen som gir deg mest av det du ønsker og nyte musikk.
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Nesten umulig å sammenlikne Tebaldi og Callas Divinaen. Har ikke hørt de på samme elektronikk/rom og som sagt benytter Tebaldien seg av Seas elementer i motsetning til danske Scan speak i Callas Divinaen. Kan bare si at lyden i Tebaldiene er storslagent og majestestisk med en formidabel kontrollert bass!!!
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    En liten hilsen fra tidligere eier av Operaene. Operaene er fantastiske høyttalere - både visuelt og lydmessig. Skal ikke se bort fra at det en gang i fremtiden kan komme til å stå et par Opera igjen i anlegget mitt. Da blir det i så fall ett par Opera Tebaldi :) (en hifikompis av meg her i Kristiansand har et slikt par - sannsynligvis eneste paret i Norge).
    Etter flere amerikanske og italienske høyttalere ble det endelig en britisk høyttaler på meg. Må si at jeg er imponert over hva disse Proacene kan prestere sammen med min McIntosh:) Vis vedlegget 156453
    Se der ja :) Ble jo kjempestilig!!! Skulle jeg savne noe fra Proac måtte det være litt råskap og trøkk. Opraene gjengir musikken litt mere elegant....

    Begynner å få til litt godlyd fra de eller ?

    For å feste BM føtter kan du jo feks. klippe av en spiker i riktig lengde og surre tape rundt for så og stikke den opp i høyttaler og føtter. Får du nå ihvertfall flyttet litt rundt på de.

    Virker de kilne på plassering eller?

    Opraene virker til å være litt kilne hos meg også. Må få eksprimentert litt med plassering.....
    Proacene spiller kjempebra her nå. Har fjernet 6 mm innslagsmutterene og montert nye 8 mm innslagsmuttere under Proacene. Hadde liggende 8mm - 10 mm overganger og nå er Black Magic Conene montert og bassen er skikkelig tight og bra! Som du ser av bildet endte jeg opp med rimelig markert toe in av høyttalerene.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    En liten hilsen fra tidligere eier av Operaene. Operaene er fantastiske høyttalere - både visuelt og lydmessig. Skal ikke se bort fra at det en gang i fremtiden kan komme til å stå et par Opera igjen i anlegget mitt. Da blir det i så fall ett par Opera Tebaldi :) (en hifikompis av meg her i Kristiansand har et slikt par - sannsynligvis eneste paret i Norge).
    Etter flere amerikanske og italienske høyttalere ble det endelig en britisk høyttaler på meg. Må si at jeg er imponert over hva disse Proacene kan prestere sammen med min McIntosh:) Vis vedlegget 156453
    Se der ja :) Ble jo kjempestilig!!! Skulle jeg savne noe fra Proac måtte det være litt råskap og trøkk. Opraene gjengir musikken litt mere elegant....

    Begynner å få til litt godlyd fra de eller ?

    For å feste BM føtter kan du jo feks. klippe av en spiker i riktig lengde og surre tape rundt for så og stikke den opp i høyttaler og føtter. Får du nå ihvertfall flyttet litt rundt på de.

    Virker de kilne på plassering eller?

    Opraene virker til å være litt kilne hos meg også. Må få eksprimentert litt med plassering.....
    Proacene spiller kjempebra her nå. Har fjernet 6 mm innslagsmutterene og montert nye 8 mm innslagsmuttere under Proacene. Hadde liggende 8mm - 10 mm overganger og nå er Black Magic Conene montert og bassen er skikkelig tight og bra! Som du ser av bildet endte jeg opp med rimelig markert toe in av høyttalerene.
    Hvordan synes du Proacene spiller nå i forhold til Divinaene da?

    Driver så smått og leter etter optimal plassering jeg nå... Ikke helt enkelt gitt...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn