Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kos deg med kaffen Eirik :) hvilken spiller er det jeg ser?

    mvh
    Takk for det 👍🏻

    Det er denne i såkalt mahogni-finnish:

    Vurdert å bytte pickup eller eventuelt bare nåla. Er vel en konisk slip på den 🤔
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Men ny streamer, forsterker og sub nr 2 til anlegget i loftstua står høyere på prioriteringslista 😊 håper at 2023 blir året jeg kan få hanket inn forsterkeren jeg har som (realistisk) drøm i flere år..
     
    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Har ikke fulgt med, men må nesten nevne at Charlotte De Witte og Adaro er @marsboer godkjent! (y) Ser "the usual suspects" med hi-fi sviskemusikk (som selvsagt også er bra i porsjoner) får mest oppmerksomhet så jeg ville bare nevne det.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har ikke fulgt med, men må nesten nevne at Charlotte De Witte og Adaro er @marsboer godkjent! (y) Ser "the usual suspects" med hi-fi sviskemusikk (som selvsagt også er bra i porsjoner) får mest oppmerksomhet så jeg ville bare nevne det.
    Ja musikksmaken er blitt ganske variert opp gjennom årene - alt til sitt bruk 😉

    Alltid hatt stor musikkinteresse fra jeg begynte med kassettspiller barnerommet. Alltid spennende å høre ny ukjent musikk og kanskje innenfor en sjanger som er ny for meg, og da oppdage at det er musikk som faktisk fanger interessen 👍🏻
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Men ny streamer, forsterker og sub nr 2 til anlegget i loftstua står høyere på prioriteringslista 😊 håper at 2023 blir året jeg kan få hanket inn forsterkeren jeg har som (realistisk) drøm i flere år..
    Hmm...plutselig ble sub nr 2 tilgjengelig på FINN...og streamer i form av WiiM Pro blir snart tilgjengelig..
    Det aller mest morsomme (og kostbare) er å få byttet ut forsterkeren, så spørsmålet blir om jeg skal holde stø sparekurs mot forsterker først eller la meg friste til det man kan skaffe umiddelbart :unsure:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.340
    Antall liker
    5.815
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hmm...plutselig ble sub nr 2 tilgjengelig på FINN...og streamer i form av WiiM Pro blir snart tilgjengelig..
    Det aller mest morsomme (og kostbare) er å få byttet ut forsterkeren, så spørsmålet blir om jeg skal holde stø sparekurs mot forsterker først eller la meg friste til det man kan skaffe umiddelbart :unsure:
    Om fristelsen som ligger ute nå dukker opp ofte på Finn, er noe du må vurdere. Også må du vurdere hvor nær du er å få kjøpt forsterkeren du ønsker🤔
    Husk 2 sub kontra en er en stor oppgradering i de fleste rom👍🏻
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Om fristelsen som ligger ute nå dukker opp ofte på Finn, er noe du må vurdere. Også må du vurdere hvor nær du er å få kjøpt forsterkeren du ønsker🤔
    Husk 2 sub kontra en er en stor oppgradering i de fleste rom👍🏻
    Det er ikke overflod på FINN, går oftest noen måneder i mellom hver annonse. Så ikke umulig å få tak i. Forsterker er nok fort 6 mnd frem i tid. Den er oftere på FINN men prisene varierer også en del. Jeg får tenke litt 😊

    Men vil tro at en sub nr 2 vil påvirke aller mest, siden Denon’en i praksis kjøres på tomgang ift mine lyttenivåer..
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.391
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kjøp på Finn først, denne streameren er jo foreløpig tilgjengelig. 😉
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gjorde avtale om kjøp av suben i kveld, men plutselig var det en som hadde kjørt gjennom kjøp ved bruk av knappen på FINN, så da glapp den i tolvte time gitt 🙄 får satse på at det var en mening med det..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    trøst deg med at man oftere angrer på hifi man har kjøpt enn hifi man ikke har kjøpt.
    Ja det er sant, er som oftest den veien. Vært noen tilfeller hvor noe man har fulgt med lenge på brukten etter, også forsvinner det enten så fort at man ikke rekker å få tilslaget eller at man akkurat der og da ikke har mulig til å ta "investeringen". Men lever foreløpig fint med èn sub, så får ta det ved neste mulighet (y)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Først dyr strøm,
    så galloperende renter,
    økte priser på mat, drivstoff og annet nødvendig,
    varsler om forhøyede priser på vann og renovasjon i 2023,
    og så kommer VG med denne nyheten på toppen av det hele??

    Ønsker de å ta hele livsgleden fra oss!?? o_O

    image.png
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Chromecasten fungerer egentlig bra som streamer, men fant ut at Spotify via Chromecast er maks 256kbps. Det på grunn av at CC ikke kan motta OGG, og sendes Spotify i 256 AAC. Så derfor jeg på sikt må få bytta streamer for å holde nevrosene i sjakk 🙈
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Egentlig ikke av interesse for andre, men må bare få ut litt frustrasjon.
    La ut bluray-transporten på FINN på fredag. På søndag kveld skriver en melding og vil kjøpe spilleren. Avtaler at jeg kobler ned og pakker godt dagen etter (altså i går), og han skal da Vippse for spiller og frakt når han får bilde av eske klar for sending.

    Når jeg da har fått
    kobla spilleren ut av systemet,
    tørka den fri for støv,
    lett frem originalesken til mine høyttalere for sikker frakt,
    pakket spilleren trygt inni 2 stk skumposer,
    isopor over og under,
    skåret ned kantene på esken,
    teipet og gjort klar for sending.

    Sender da bilde av at alt er klart. I stedet for å da Vippse avtalt beløp så begynner han da med å prøve å prute prisen ned mot halvparten av avtalt sum. FINN er dessverre blitt et lovløst sted hvor folk inngår og forlater avtaler i øst og vest uten å skulle stå noe til ansvar for det man sier eller gjør. Var ikke så ille før, men nå synes jeg det bare blir verre og verre..


    Dagens frustrasjon ute 🙃
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Men er 14 som har lagret som favoritt og nesten 50 som har vært inne på den mellom 2 og 5 ganger, så er bare et tidsspørsmål før den går uansett - men er bare så mye håpløse figurer der ute..

    Prøver å selge meg ned på litt utstyr slik det er enklere å kaste seg rundt raskt når "forsterkeren" eller sub nr 2 dukker opp (y)
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.461
    Antall liker
    4.653
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Støtteerklæring herfra :sneaky:
    Det blir flere og flere vriene kasus som responderer på Finnannonser, og deres egen reklame for "Fiks Ferdig" er definitivt ikke tatt ut av lufta.
    La ut et Sony headset i går, og priset 300,- lavere enn alle endre som lå ute, for å utløse raskt salg. Beskjed om at prisen var fast og skambud ikke noe poeng. Hva var de første 5 henvendelsene, om ikke skambud rundt halve prisen tror du?
    Men en fornuftig sjel tok den på 6. henvendelsen, så det er håp.
    Fiks Ferdig tar tid for selger å få inn pengene, men sikrer at man unngår sånt som du gjorde.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Støtteerklæring herfra :sneaky:
    Det blir flere og flere vriene kasus som responderer på Finnannonser, og deres egen reklame for "Fiks Ferdig" er definitivt ikke tatt ut av lufta.
    La ut et Sony headset i går, og priset 300,- lavere enn alle endre som lå ute, for å utløse raskt salg. Beskjed om at prisen var fast og skambud ikke noe poeng. Hva var de første 5 henvendelsene, om ikke skambud rundt halve prisen tror du?
    Men en fornuftig sjel tok den på 6. henvendelsen, så det er håp.
    Fiks Ferdig tar tid for selger å få inn pengene, men sikrer at man unngår sånt som du gjorde.
    Såpass ja, kondolerer - men ordner seg alltids :)
    Ja jeg har holdt meg unna mest fordi jeg er mest glad i å bruke Norgespakke med posten - for med "fiks ferdig" så tvinges man vel til å bruke Helt hjem som transportør? Men som du sier, det er jo sikrere så sant man får kjøper til å bruke den knappen umiddelbart etter avtale.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.461
    Antall liker
    4.653
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det er jo Schibsteds måte å pushe sitt eget produkt på, men digg å slippe annet enn en melding om et bud, klikke godkjenn på budet, og dett var dett. Dyrere ting insisterer jeg på å sende med Posten jeg også.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja, det er jo Schibsteds måte å pushe sitt eget produkt på, men digg å slippe annet enn en melding om et bud, klikke godkjenn på budet, og dett var dett. Dyrere ting insisterer jeg på å sende med Posten jeg også.
    Enig, fordelen er større med å bruke det. Oppdatert annonsen nå
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.351
    Antall liker
    35.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fiks Ferdig synes jeg fungerer meget bra. Hvis en har mer behov for å få "rett pris" enn å nødvendigvis få solgt det med en gang - så fungerer det topp.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.461
    Antall liker
    4.653
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Fiks Ferdig synes jeg fungerer meget bra. Hvis en har mer behov for å få "rett pris" enn å nødvendigvis få solgt det med en gang - så fungerer det topp.
    Og potensiell kjøper kan også der legge inn bud. Avviste med et knappetrykk 4 ganger i går :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.351
    Antall liker
    35.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Og potensiell kjøper kan også der legge inn bud. Avviste med et knappetrykk 4 ganger i går :)
    Ok, det viste jeg ikke, har ikke erfart det. Mulig en slipper den der grusomme "kommunikasjonen" ?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Men er 14 som har lagret som favoritt og nesten 50 som har vært inne på den mellom 2 og 5 ganger, så er bare et tidsspørsmål før den går uansett - men er bare så mye håpløse figurer der ute..

    Prøver å selge meg ned på litt utstyr slik det er enklere å kaste seg rundt raskt når "forsterkeren" eller sub nr 2 dukker opp (y)
    Har forresten en 4-meters lengde Klotz strømkabel til salgs hvis noen vil mekke noen enkle kabler selv. Kjøpt i februar men ble aldri tatt i bruk. Send i såfall en PM.

    1657108104971.png
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.340
    Antall liker
    5.815
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Godt nyttår når tiden kommer😁🎆🎇

    La oss håpe 2023 vil bringe noe positivt 19, 20 og 21 har brakt med seg mye av det motsatte😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Lage musikk?
    Ja, eller lyder og støy satt i system 👍🏻
    Ikke bestemt meg, men en innendørs avstressende hobby hadde vært ålreit..

    Kikket litt på dette:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.160
    Antall liker
    22.671
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hehe.. ja HaiFai er bra det, men tanken var noe litt mer praktisk å pusle med 😉

    Måtte være anskaffelse av platespiller til loftstua så man må reise seg opp hvert 5. minutt for å bytte side 🤔
    Ja du får kjøpe deg en platespiller og bare spille singler! Jeg vet ikke om det blir avstressende, men du får i alle fall litt praktisk å pusle med 😉
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.036
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jamo sub800 dukker ikke opp for ofte på brukten så der må du ikke hvile på laurbærene når du først ser en ;)
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.351
    Antall liker
    35.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kjekk hobby det... Jeg har denne kombinasjonen som fungerer strålende.
    Screenshot_20230103_174706_Chrome.jpg
    Screenshot_20230103_174813_Chrome.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn