Eiker Bygdenes Lyd Entusiaster (EBLE)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Trur denne datoen er ledig for min del også, så som prospect i denne klubben kunne jeg også tenke meg å ta turen.
    (Så lenge det ikke er et krav om intellektuelle utsagn om ting og tang. Jeg er bare en enkel sjel som er glad i musikk. :D )
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Litt usikker på den 21. enda, men holder av datoen.
    For de som ikke har besøkt liliya før, så vil jeg si det absolutt er verdt reisen opp til Modum Bad.
    Dette er DIY på sitt beste, med en hornløsning som puster deg i nakken, og kiler i familiejuvelene.

    Minner også på konsert med Steve Hackett (ex-Genesis) 07.04 på Union i Drammen.
    Har lyttet litt til hans siste album, og det virker svært lovende.
    Har ikke lest setlista ennå, men regner med litt nytt og litt fra Genesis sine glansdager.

    POB m frue har bestilt billett og ønsker ikke å gå glipp av en av de viktigste aktørene innen progrockens historie.
    Hvis jeg forstod det riktig, dukker Røroman opp også.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Pob

    Takk for hyggelig "reklame" på anlegget mitt. Siden du var her på besøk har det skjedd forandringer, etter min mening til det bedre.
    Blir spennende å få flere ører til en "bedømming"

    Eivind S
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Må dessverre melde at jeg er utenbys den 21.04. Også uken etter.
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei POB ! Du har så rett ! Var tilstede på Union på Fredag og fikk servert, som dere , to og en halv time med ny og gammel musikk . Utrolig mye bra i mine ører, men litt dårlig lyd på vokalen der jeg stod under Genesis - delen , så det var litt vanskelig å oppfatte teksten til tider. Men ett absolutt høydepunkt i rekka av konserter jeg har vært på i den sjangeren. Ellers har jeg oppfattet at det blir samling i Vikersund , noe som jeg gleder meg til . Må bare prøve å flytte på avtalen jeg har. Vi snakkes !!

    God Påske !

    Mvh Røroman
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Så langt ser vi ut til at følgende har funnet tid til en Vikersundtur:

    tobyt
    Gunnars
    joneinar
    POB(forbehold)
    olaps
    røroman(forbehold)
    Salty Dog

    Eivind S
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Da ble det som jeg trodde, og må stå over fredagens happening :mad:

    Som den miljørettede organisasjonen vi er, oppfordrer vi selvsagt til samkjøring.
    Husk å ta noen bilder ! Vi har vært litt slappe med dette på de siste møtene. Mobilbilder er bedre enn ingenting.

    Kom til å tenke på at vi snart burde ha et årsmøte igjen ?
    Tanken var en rullerende innkaster til møtene.
    Sikker på at Salty Dog synes arbeidsoppgavene har vært i overkant store, og gjerne vil ha en avløser.

    Er "hjemmealene" 25, 26, 27 mai, så hvis sommerlige og herlig eksotiske, sentrale Vestfossen frister, kan vi gjerne legge det dit.
    Det blir uansett åpne dører disse dagene dersom noen skulle ha lyst på en lytt og litt musikkprat.
     
    Sist redigert:

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Jeg kjører fra Åssiden/Drammen, og skulle nok klare å finne plass til passasjerer.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Og siden det står Coca-Cola på bilen, har jeg også mulighet til å ta med en kasse, eller to, med glass Coca hvis ønskelig...
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Vi fikk uventet besøk i dag av venner vi ikke har sett på lenge så jeg fikk dessverrer ikke møtt opp i dag allikevel - koselig, men synd, for jeg har gledet meg til å møte likesinnede i dag! Håper dere har/hadde en flott samling i dag!
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Tusen takk for et hyggelig treff folkens. Dette var virkelig artig. Morro å høre på andre sine anlegg og møte likesinnede entusiaster. Selv ikke pausepraten om hopplengder og rundetider fra før jeg ble født skal klare å skremme meg fra fremtidige møter. Da gjør jeg bare det jeg er god på, lytte (fruen vil nok si noe annet, men hun har feil og jeg har rett)
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Besøk hos Liliya.
    Takk til Eivind (Liliya) i Vikersund som åpnet dørene for EBLE fredag 21. april.
    En liten men entusiastisk gjeng møtte opp hos tusenkunstner Eivind som presenterte sitt selvbygde (for det meste) anlegg med entusiasme og viten.
    20170421_193904.jpg

    Røroman, Joneinar, Salty Dog og Olaps. GunnarS skjelvende bak kamera.
    20170421_193814.jpg

    Liliya hadde et rikholdig utvalg av spor å velge i fra Tidal. Det ble utelukkende streamet musikk fra NASdisk og Tidal.
    20170421_193755.jpg

    Høytalersystemet til Liliya var en mix av horn i diskant (TAD) og mellomtone (JBL), øvre bass med 2 stk. 15" Beyma i et bassreflexkabinett og subbass 2stk. 15" NHT (?) i åpen baffel (alt pr. kanal). Delefilterering og romkorreksjon foregikk inne i diverse databokser.

    Etter en innledende runde med litt offensivt volum hvor det låt litt hardt og anstrengt, fant vi riktig volum og jeg så flere som kom i "trampe takten" form, undertegnede inkludert.
    20170421_194006.jpg

    Liliya hadde også fylt opp huset med diverse forsterkerkreasjoner og høyttalerkonstruksjoner.
    Han hadde også noen gamle platespillere på lager, så det spørs om vi ikke mase litt på han får å få igang en vinylrigg også.
    Siden vi var i Vikersund ble det i pausen snakket mye om skihopping. Utrolig mye kunnskap om emnet blant medlemmene i EBLE.
    Det ble i pausen også tradisjonen tro servert Wienerpølser med tilbehør.

    Takk til alle fremmøtte for en hyggelig kveld.
    Vh GunnarS
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Nok et hyggelig EBLE-møte er avholdt, denne gang i fagre Vikersund, med Liliya som vert.
    Det var en virkelig imponerende samling av høyttaler- og forsterker-kreasjoner han kunne vise fram.
    Selvbygd for det meste. Og det spilte utmerket!

    Men det sosiale er minst like viktig! EBLE er blitt en kameratgjeng. En uhøytidelig sådan, og derfor trivelig.
    Nykommer Joneinar så ut til å falle fint inn i klubben. Han ble riktignok satt på noen prøver,
    inkludert opera, gamle hopp- og skøyteprestasjoner, mm. Men han taklet det fint, tross sin unge alder.

    Takk for en hyggelig samling Liliya, Røroman, Olaps, GunnarS og Joneinar.
    Jeg ser allerede fram til neste samling i EBLE! :)

    Mvh Salty
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Nok et hyggelig EBLE-møte er avholdt, denne gang i fagre Vikersund, med Liliya som vert.
    Det var en virkelig imponerende samling av høyttaler- og forsterker-kreasjoner han kunne vise fram.
    Selvbygd for det meste. Og det spilte utmerket!

    Men det sosiale er minst like viktig! EBLE er blitt en kameratgjeng. En uhøytidelig sådan, og derfor trivelig.
    Nykommer Joneinar så ut til å falle fint inn i klubben. Han ble riktignok satt på noen prøver,
    inkludert opera, gamle hopp- og skøyteprestasjoner, mm. Men han taklet det fint, tross sin unge alder.

    Takk for en hyggelig samling Liliya, Røroman, Olaps, GunnarS og Joneinar.
    Jeg ser allerede fram til neste samling i EBLE! :)

    Mvh Salty
    Jepp, dette var trivelig!! :)
    Blir alltid fascinert av mennesker med mye kunnskap og entusiasme, Eivind er såvisst én av dem :)
    Fin blanding av tekniske diskusjoner, variert musikk og diverse andre temaer rundt "pølsebordet" og i musikkrommet på loftet som var et tydelig bevis på Eivinds kunnskap og lange erfaring innen hifi&teknkk.
    Flott med Joneinar som nytt medlem, så vidt jeg skjønte ble verken vi eller han spesielt skremt ved første bekjentskap :cool::)
    Ser fram til neste treff :)
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Med en så hyggelig gjeng som dette var, taes utfordringene på strak arm:eek:

    Dette var bare morro. Ser også frem til fremtidige hyggelige lag.
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei Liliya og øvrige entusiaster som deltok på lytteaftenen . Takker for en herlig aften hos deg på Vikersund sammen med nå etterhvert gode venner i EBLE . Må bare henge meg på alle superlativene som dere andre har gitt uttrykk for når det gjelder anleggets lydmessige kvaliteter etter nevnte nedjustering av volumet . Er mest overrasket over homogeniteten i lyden med tanke på at det er ett 4 - veis system . I tillegg var oppløsning og detaljering , spesielt i bassen , noe av det beste jeg har hørt . Så all ære til deg ,Liliya , her har du ett anlegg du kan være stolt av . Mvh Røroman
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    PÅ tide at jeg som vert takker alle mann for en på alle måter hyggelig kveld. At dere også fikk en fin lytteopplevelse, slik dere gir uttrykk for, gleder mitt "hifihjerte". At jeg i starten var så opptatt av å finne fram i tidal-listene mine at ikke "oppdaget" valg av feil låter og høyt volum, får dere ha meg tilgitt. Synes det dro seg fint til etterhvert. Ser fram til neste møte, kanskje i forbindelse med Kongsberg jazzfestival?

    Eivind S
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Inviterer alle i EBLE og andre Hifisentralmedlemmer som tar turen til Jazzbyen Kongsberg lørdag 8 juli til å stikke innom for en forfriskning i hagen og en jazz / hifiprat.
    Waterboys og Toto spiller i nabolaget , og er vi heldige med vindretningen hører vi hva som foregår. Om noen skal på konsert er det også hyggelig om dere bare stikker innom.
    Om noen ønsker det, kan vi selvfølgelig spille en jazz-lp eller to inne også.

    Om du har lyst til å komme, så send meg en PM, og jeg kvitterer med adresse. Satser på å være hjemme fra kl 16.00 til kl.19.00 og så får vi se om vi bare blir sittende, eller vi eventuelt tar en tur på byen (5 min gange) etter det.
    For de som ikke har vært her, er det god kommunikasjon med tog (L12 Eidsvoll-Kongsberg), og bare 4 minutters gange fra togstasjonen.


    Vh GunnarS

    PS !
    Har et byggeprosjekt i hagen for tiden, så dere får bære over med rotet.
    p1.jpg
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Hadde vært veldig hyggelig, men må melde pass herfra grunnet bortreist på ferie.
    (Spørs vel om jeg ikke tøyer strikken med medlemskap i klubben litt vel langt nå som jeg snart flytter til gudbrandsdalen:eek:, men det var veldig hyggelig det ene treffet jeg rakk og jeg har fortsatt familie i distriktet så muligheten til å slumpe innom er sikkert tilstede en gang i fremtiden også:rolleyes:...)
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Hei Gunnar og takk for sist. Trivelig initiativ du tar. Jeg noterer datoen på kalenderen og stiller opp om det ikke plutselig dukker opp en uventet ferieplan. I så fall gir jeg deg beskjed.

    mvh

    Eivind S
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Hageselskap ?

    Kanonbra tiltak Gunnar.
    Hadde vel egentlig ikke tenkt meg på "jazzen" i år, men holder været seg sånn nogenlunde kommer jeg.

    /Per Olav
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Bra at NSB tar ansvar, når det ventes storinnrykk av EBLE medlemmer.
    Mener å ha lest at de har holdt av hele det ene togsettet til EBLE.

    Nå vet jeg at Gunnar har takket nei til besøk av Dronning Sonja, Celina Midelfart og andre celebriteter som er villige til å betale ganske store summer for å få være med. Gunnar gjør alt han kan for å holde av plassene til kun de som er EBLE registrerte medlemmer, så det er bare å slenge seg på.

    Som pressesjef i EBLE, gjør jeg selvfølgelig mitt for å holde paparazzier og media på avstand.
    Dette er en "Once in a lifetime" opplevelse folkens !
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Tiden strekker ikke til.

    Ønsker dere et vellydende og vellykket hageselskap!

    T
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Siste på ryktebørsen:

    Toto kommer på GunnarS hageparty.
    VG har vært på meg i hele dag for å få detaljer rundt dette.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Mike Scott fra Waterboys lurte på om det var plass også. Sa jeg måtte sjekke med ledelsen i EBLE først.
    Vh GunnarS
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Mike Scott eller fru Andersen og venninde.
    Ikke plass til alle tror jeg.
    Skal vi ta en avstemning ?

    Jammen godt du bygger ut i hagen, så slipper vi kanskje sånne dilemmaer neste gang :rolleyes:
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Olaps, var det du som hadde takket ja til denne gjengen på GunnarS hagefest?
    DET ER IKKE PLASS.
    Har kontaktet de og avlyst.

    steelers-eagles-footb_vill_s878x585.jpg
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Kannke bare komma her og komma her!!!
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Da dukker jeg opp. Fint om du kan "repetere" adressen.

    mvh

    Eivind S
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil benytte anledningen til å berømme pressesjef POB og arrangør GunnarS for glitrende promotering av sommerens vakreste eventyr i Kongsberg; EBLEs hageselskap hos GunnarS. Dette er fullt på høyde med det beste fra utlandet. :cool:

    Mvh Salty (avtroppende president i EBLE)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn