Eiker Bygdenes Lyd Entusiaster (EBLE)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Eivind kommer til "årsmøtet". Er mere usikker på konsert, om det er innafor min smak. Er det lagt ut noen adresse for dagen?


    Eivind S
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    6 stk er påmeldt.
    Det er plass til et par til hvis noen vil melde seg på.
    Adressen til Drammen Lyd blir sendt på pm.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Minner om tidspunkter og program for dagen.

    Viggo er klar med lett underholdning fra ca kl 16:00
    Generalforsamling fra kl 17:00
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Bedre sent enn aldri!
    Jeg melder meg på til årsmøtet hos Drammen Lyd.

    Mvh Salty
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Takk for hyggelig møte hos Viggo. Vi fikk servert mye grom rock fra forrige århundre og knallgod lapskaus.
    Likte vedig godt Yamahaspillern med tangentialarm. den leverte varene forsatt.

    Takk også til POB (avtroppende president), og lykke til til Salty Dog(påtroppende)
    Gleder meg til bilder fra dere som hadde med kamera.
    GunnarS
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    764
    Antall liker
    388
    Alltid hyggelig med besøk :) Må bare tilføye at kveldens avslutning med konsert på Buddy (Ble bare undertegnende og Røroman som stilte) ble en fantastisk opplevelse i innlevelse og artisteri av det eminente Zappatime, tror ikke det kan gjøres særlig bedre :)
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Henger meg på Gunnar S her og takker for ett hyggelig møte hos Viggo med mye både kjent og ukjent musikk servert over ett meget vellydende anlegg sammen med en super lapskaus. Og som Viggo sier. Zappatime var bare magiske ! Det er slike dager som gjør livet verd å leve !
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Misunner dere.
    Har bare vært med hos Gunnar S.
    Alt for opptatt etter at jeg ble pensjonist:)
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Får også takke for hyggelig fremmøte hos Drammen Lyd, selv om undertegnede måtte ta en altfor tidlig exit fra et ellers hyggelig lag.
    Det ble en liten pause fra forumet og fremover blir det enda litt flere sporadiske pauser.
    Hverdagen går til trening og litt pusling ute rundt veggene, og selvsagt mye musikklytting.

    Oppsummering fra generalforsamling:

    Som vi ble enige om ved oppstarten går formannsvervet på rundgang og Salty Dog ble enstemmig klappet inn som ny pådriver i klubben.
    Det ble bestemt at 2 nye hjemmehoskvelder skulle arrangeres.
    2 hjemmehos kandidater meldte seg frivillig, og det er noe vi alle ser frem til.
    Regnskap ble muntlig lagt frem: Inntekter: 0, Forbruk: 0, Overskudd: 0.
    Det var også en klar oppfordring til å bruke tråden her, hvis noen ønsker å tipse om konserter o.l. som kan være et artig møtested for likesinnede.

    Årsmøtet ble raskt avsluttet, da eksgeneral POB sleit veldig med bihulespreng, og pelte seg kjapt hjem til horisontal stilling på sofaen.

    Ja, det ble tatt bilder.
    Minnekortet som satt i ble byttet ut da jeg skulle fotografere noen andre ting, og nå finner jeg det ikke igjen.
    Lover å legge ut bilder når det dukker opp.

    mvh
    Per Olav
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    LYTTE - AFTEN

    Bedre sent enn aldri!
    Jeg melder meg på til årsmøtet hos Drammen Lyd.

    Mvh Salty
    Hei Mr Salty Dog !
    Nå begynner mørketiden å nærme seg, og med den diverse inneaktiviteter, deriblant gode stunder foran lyd-anlegget.
    I den forbindelse tenkte jeg å foreslå at EBLE - medlemmene kunne komme til meg på lytting en kveld i Oktober. Hva er dine tanker om dette forslaget ?

    Hilsen Røroman
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei Røroman!
    Godt forslag - og oktober er en flott lyttemåned. Mørk, snøfri og fin.
    Medlemmene i EBLE står faktisk i kø for å få hjemmebesøk...! Du var først ute, og liliya er en god nummer to.
    Hvis du kan finne en dato i oktober som passer for deg, så skal vi andre tilpasse oss.
    Det skal bli hyggelig å treffe EBLE-gjengen igjen!

    Mvh Salty
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Jeg er med på besøk hos røroman.
    Har alltid lurt på hva han driver med der nede 8).

    Det er snart messe i Horten også, 1. og 2. oktober.
    Tenkte jeg skulle ta en tur på lørdag.
    Har plass til 4 til i bilen, hvis noen ønsker skyss.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Ser at jeg har vært litt for treig med å gå ut med konkrete følere på når det ville passe medlemme å komme til en lyttekveld hos meg i Vikersund. Jeg lovet jo å ta et initiativ på vårt årsmøte hos Drammen Lyd. Nå har Røroman kommet meg i førkjøpet. "No bad feelings" for ditt initiativ, Røroman. Jeg ser fram til et besøk hos deg i løpet av oktober. Mitt tilbud om lyttekveld står forsatt ved lag og bør vel da forskyves til en av vintermånedene? Vil februar bli i passende avstand i forhold til oktober? Fint å få noen tilbakemeldinger på det.

    Litt har det skjedd her hos meg med bla innkjøp av romkorreksjonsenheten Dirac. Onsdag fk får jeg besøk av to fra Ringeriksgjengen, PerMorten og Erik H. Da blir det litt målinger. Blir spennende å se om andre målinger enn Diracs egne etter romkorreksjonen, viser det samme. Både Hornlyd, Thohaug og 12x8 Tom har vært innom og lyttet. På anleggsiden min har de gitt en evaluering av sine inntrykk, og de kan jeg leve ganske godt med.

    Blir fint å møtes igjen.

    Eivind S
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Jeg kommer gjerne jeg også! Spent på hva røroman driver med. Vi må vel snart bli enige om en dato ?
    Vennlig hilsen
    GunnarS
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Ja, nå må vi se å få "r.... i gir":). Røroman, du må kanskje aller først antyde datoer som passer for deg.

    Eivind S
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei Mr Salty Dog
    Registrerer med glede at det er interesse for å avlegge min ringe bolig ett besøk. Og at man er nysgjerrig på hva jeg holder på med er jo også litt gøy.
    Når det gjelder dato / dag, så er jeg som du sikkert vet tilgjengelig for besøk stort sett hele uka fordi jeg bor alene og har derfor ingen å ta hensyn til . F. o. M. neste uke er det bare Mandager som jeg er opptatt på bortsett fra den 26. Da skal Birgit og jeg på Kari Bremnes -konsert i nye kulturhuset i Kongsberg. Kaskje noe for dere andre også ? Med tanke på de lyttekveldene som er avholdt , så har det vært enten Fredag eller lørdag det har vært arrangert på, og det kan vi godt fortsette med , og da har vi 3 fredager og 3 lørdager å velge i før måneden er omme. For at alle skal få litt tid på seg, så foreslår jeg enten 21 /22 oktober eller 28 /29 oktober. Har noen andre forslag, så kom gjerne med det. På ukedager kan jeg som sagt alle dager utenom mandager. Så er det bare å håpe at vi finner en dato som passer for alle.
    Fortsatt god kveld !

    Mvh Røroman
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Da setter jeg av 21 /22 oktober eller 28 /29 oktober. Så får det bli hva "flertallet" går for.

    Eivind S
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei Anders,
    Jeg melder meg på.
    For meg spiller det ingen rolle om det blir 21/22 oktober eller 28/29 oktober.

    Mvh Salty Dog
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Hei.
    Bra tiltak Anders.
    Passer best for min del med en av fredagene, samme hvilken.
    Stiller gjerne som sjåfør også.

    /Per Olav
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Jeg stemmer også for en fredag, men prøver å få tid uansett hvilke dag det blir.
    GunnarS
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Høres bra. Mp sjekke rundt transport, kan den 28. om alt flasker seg.

    T
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Bryllup for min del den 29. Helgen før er det muligheter. Skal sjekke litt nærmere.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg tar gjerne en tur, men er allerede booket 21. og 28.
    Hans
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    De fleste interesserte/påmeldte sier at fredagene (21/10 eller 28/10) passer best. ArtDeco kan kun fredag 28. Audiomix kan dessverre ingen av fredagene.

    Jeg foreslår at vi banker fredag 28. oktober 2016 til årets høstsamling i EBLE. Kommentarer?

    Mvh Salty
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    HeiAlle!
    Takker så mye for at dere ønsker å komme på lytteaften hos meg . Siden Salty Dog er formann, og så mange kan den 28. , så går jeg for formannens forslag. Sorry til dere som ikke kan, men dere er hjertelig velkomne én annen dag hvis dere har lyst. Det er bare å ta kontakt .
    Dørene er åpne fra kl 18.00 . Det blir servering av pølser, brus og kaffe i rikelige mengder. De som ønsker alkoholholdig drikker, må medbringe det selv . Har dere spesiell musikk dere ønsker å dele med fellesskapet, så ta den gjerne med, fortrinnsvis vinyl, men jeg har cd - spiller også.
    Vi sees !
    Min adresse : Nesveien 6, 3060 Svelvik / mobil nr 92848471

    Mvh Røroman
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Da gleder jeg meg til å høre på særdeles spennende høyttalere(du fortalte litt om dem sist gang) og til møte dere andre den 28.10.

    Eivind S
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei Alle!
    Takker så mye for at dere ønsker å komme på lytteaften hos meg . Siden Salty Dog er formann, og så mange kan den 28. , så går jeg for formannens forslag. Sorry til dere som ikke kan, men dere er hjertelig velkomne én annen dag hvis dere har lyst. Det er bare å ta kontakt .
    Dørene er åpne fra kl 18.00 . Det blir servering av pølser, brus og kaffe i rikelige mengder. De som ønsker alkoholholdig drikker, må medbringe det selv . Har dere spesiell musikk dere ønsker å dele med fellesskapet, så ta den gjerne med, fortrinnsvis vinyl, men jeg har cd - spiller også.
    Vi sees !
    Min adresse : Nesveien 6, 3060 Svelvik / mobil nr 92848471

    Mvh Røroman
    Da er dato og klokkeslett for høstmøtet i EBLE fastsatt: Fredag 28. oktober 2016 kl 18:00 hos Røroman.

    Påmeldte pr 17/10 er:
    - Røroman
    - Salty Dog
    - POB
    - liliya
    - GunnarS
    - ArtDeco (99,2% sikker)
    - Drammen lyd
    - room (han skal i bryllup dagen etter, men det bør gå bra...)
    - olaps

    Det er fortsatt plass til flere. Meld dere på!
    Vel møtt til årets høstsamling i EBLE! :)

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Oops!

    Olaps falt ut av lista.

    Påmeldte pr 17/10 er:
    - Røroman
    - Salty Dog
    - POB
    - liliya
    - GunnarS
    - ArtDeco (99,2% sikker)
    - Drammen lyd
    - room (han skal i bryllup dagen etter, men det bør gå bra...)
    - olaps

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    EBLE.jpg


    Det er nå èn uke igjen til EBLEs høstsamling hos Røroman fredag 28. oktober 2016 kl 18:00.
    room kan dessverre ikke stille, og har meldt avbud.

    Påmeldte pr 21. oktober er:
    - Røroman
    - Salty Dog
    - POB
    - liliya
    - GunnarS
    - ArtDeco
    - Drammen lyd
    - OLAPs

    Vel møtt til årets høstsamling i EBLE! :)

    Mvh Salty
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Hyggelig å møte gamlingene i klubben igjen i går kveld.

    Turen igår gikk til gudsforlatte Svelvik, og lokasjonen er rett nord for Svelvik sentrum.
    Røroman hadde stilt hjemmet sitt laglig til for klubbens værstinger, og vi var vel ikke akkurat vanskelige å be (gratis pølser:D).
    8 stykker meldte sin ankomst til møtet, olaps, Artdeco, liliya, SaltyDog, DrammnenLyd, GunnarS, POB og verten selv Røroman.
    Full oppvartning med pølser og brus, akkurat slik som når gutta møtes en tilfeldig kveld.

    Anlegget består av høyttalere, forsterker og platespiller.
    Musical Fideilty stod for forsterkning, modda VPI for vinylsnurring, og Etera v3 for utkomme av de to foreståenede.
    Svært hyggelig lyd på mye av det som ble servert, og det som ikke ble så bra kan vi skylde på produsentene av platene.

    Altialt en særdeles hyggelig kveld med godt voksne folk som diskuterte både høyt og lavt om alt fra aktiv deling til Trump.
    Digger disse kveldene hvor vi kan oppdatere hverandre på nyheter og musikk, og ærlige meninger.

    Vi fordøyde mengder med bra og dårlig musikk og var godt fornøyde og mette på veien hjem rundt midnatt.
    Ingen tvil om at vi kjæm te'bakers når Anders har flyttet inn i ny leilighet, enten han vil eller ikke.

    /Per Olav

    P.S. At noen liker både Bob Dylan, Rolling Stones og Tom Waits, for stå for deres regning.
    Undertegnede holder seg langt unna slikt.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Hyggelig å møte gamlingene i klubben igjen i går kveld.

    Turen igår gikk til gudsforlatte Svelvik, og lokasjonen er rett nord for Svelvik sentrum.
    Røroman hadde stilt hjemmet sitt laglig til for klubbens værstinger, og vi var vel ikke akkurat vanskelige å be (gratis pølser:D).
    8 stykker meldte sin ankomst til møtet, olaps, Artdeco, liliya, SaltyDog, DrammnenLyd, GunnarS, POB og verten selv Røroman.
    Full oppvartning med pølser og brus, akkurat slik som når gutta møtes en tilfeldig kveld.

    Anlegget består av høyttalere, forsterker og platespiller.
    Musical Fideilty stod for forsterkning, modda VPI for vinylsnurring, og Etera v3 for utkomme av de to foreståenede.
    Svært hyggelig lyd på mye av det som ble servert, og det som ikke ble så bra kan vi skylde på produsentene av platene.

    Altialt en særdeles hyggelig kveld med godt voksne folk som diskuterte både høyt og lavt om alt fra aktiv deling til Trump.
    Digger disse kveldene hvor vi kan oppdatere hverandre på nyheter og musikk, og ærlige meninger.

    Vi fordøyde mengder med bra og dårlig musikk og var godt fornøyde og mette på veien hjem rundt midnatt.
    Ingen tvil om at vi kjæm te'bakers når Anders har flyttet inn i ny leilighet, enten han vil eller ikke.

    /Per Olav

    P.S. At noen liker både Bob Dylan, Rolling Stones og Tom Waits, for stå for deres regning.
    Undertegnede holder seg langt unna slikt.
    Veldig hyggelig treff, som vanlig :)
    Og anlegget låt bra, detaljert og luftig, tørr og stram bass, stort 3D-lydbilde. På det materialet som kunne skape det :)
    At man er temmelig ulike i musikksmaken er jo ikke uventa, men jeg tror de fleste fikk servert en del favorittmateriale unasett.
    Ser allerede fram til neste treff, dette er hyggelige samlinger :)
    Mvh
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    "Strøken kveld" var egentlig en j....lig god beskrivelse: Mine forventninger til nyinnkjøpte høyttaler ble innfridd. Skilte virkelig godt mellom god og dårlige innspillinger, noe som etter min mening kjennetegner et godt oppsett. Blir spennende å høre hvordan de vil oppføre seg i et langt mindre lytterom som du snart skal flytte til, Anders (du veit, vi kommer igjen). Per i dag har du egentlig et "kjemperom" i forhold til utforming/størrelse. Takk til alle dere andre også for en fin kveld.

    Eivind S
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Takk til Anders for utsøkt traktering. Du er en jævel til å trekke pølser! Mye godt tilbehør også.
    Anlegget låt meget bra og ser veldig bra ut også.
    Super gjeng å være sammen med. Alt i alt en strålende kveld.
    GunnarS
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    For en herlig gjeng ! Takker så mye for alle de gode tilbakemeldingene . Alltid spennende å være vert for en så brokete gjeng entusiaster med så vidt forskjellig musikk - smak , men som det gis uttrykk for , så virker alle fornøyd med hva som ble presentert av musikk i den forstand at vi var innom de fleste musikk - sjangere . Dette takket være at flere av dere hadde fulgt min oppfordring og tatt med egne plater slik at vi andre også kunne ta del i den type musikk dere lytter på. Alltid gøy med nye artister . I ettertid har jeg tenkt at neste gang hadde det vært smart å lage en spilleliste over hva som ble spilt , og at lista legges ut på sida vår etter at vi har hatt møte .Dette som ett forslag for å ha muligheten til I ettertid å skaffe seg den musikken man likte av det som ble spilt .
    Nok en gang takk til dere alle ! Ser allerede frem til at vi møtes I Vikersund ! God helg til dere alle !

    Mvh Røroman
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Ah - EBLE er en herlig klubb å være med i! Fredagens møte ble en trivelig affære. Helt uanstrengt, akkurat som jeg liker lyden fra et godt anlegg. Takk for en flott samling, og jeg gleder meg allerede til neste treff i Vikersund. Her er fem av de åtte oppmøtte. Fra venstre: ArtDeco, liliya, Drammen Lyd, POB, GunnarS.

    EBLE_28.10.2016.jpg


    Mvh Salty
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn