Ryktene sier det jaKanskje han flytter butikken?
Stemmer, men tror ingen ting er spikret ennå.Det går rykter om flytting fra Torggaten til Vika.
Avantgard Street kanskjeJeff Rowland Avenue
Dette kan man istemme i fra min tid som Lyric kunde, nesten som ei HiFi krambu, var det der for noen år siden iallefall...Lyric er konge , du vet aldri hva du kommer hjem med.
Amund
Det er nå i hvert fall to lytterom der da.Håper han innser at lytterom er "en bra ting"Åpent landskap egner seg muligens til kontorer, men til simultane demonstrasjoner funker det nok ikke så bra....
No Naim StreetJeff Rowland Avenue
Håper han innser at lytterom er "en bra ting"Åpent landskap egner seg muligens til kontorer, men til simultane demonstrasjoner funker det nok ikke så bra....
Det fantes på midten av 90-tallet.Jeg stemmer for en filial i Bergen, så nært meg som overhodet mulig.
Lyric er konge , du vet aldri hva du kommer hjem med.
Amund
Tor har slutta med Naim. Matsjer ikk proac godt nok. Derfor selger han Naim på billigsalg.No Naim Street
Da hadde du uflaks. Har aldri vært der utan et tilbud. Men jeg er mer kjip nå. Lar meg ikke så lett lure lenger.Tja, jeg tok kun med meg penga mine igjen. Kan ha noe med at ingen møtte blikket mitt engang, var der i noen minutter som eneste kunde i butikken.
mvh
Ja, Tor har sluttet med Naim, men årsaken var ikke mismatch til ProAc. Det var Naim i Salisbury som tok beslutningen (bittert for Lyric). Naim synes nok at salget i Norge var for dårlig (f.eks. sammenlignet med Sverige) og Ljudtema/Audiotech har/skal ta over agenturet her til lands.Tor har slutta med Naim. Matsjer ikk proac godt nok. Derfor selger han Naim på billigsalg.
Enig... ;DFor å være heeeeeelt ærlig, trenger Lyric nye lokaler. Det ser ikke ut i det hele tatt hos Tor.
.
Hva ???Å selge dyr hifi på vika/aker brygge, kapitalismens høyborg er nok ingen dum ide. Men da skal de hvite at Lyric beveger seg inn på OHC sitt teritorium.
.
OHC er jo mer rettet mot Lifestyle- markedet , det er dette markedet Lyric kan ta en bit av hvis de får fotfeste i Vika, men da må kan det ikke se ut som brakka på en byggeplass lenger. Kanskje de trenger hjelp...en interiørarkitekt f.eks.Enig... ;D
Hva ???
Nå vet jeg at jeg kan provosere enkelte, men si meg når ble OHC en seriøs hifi butikk ?
Jeg har vært innom mange ganger, men de snakker bare dritt om andre merker og er mest opptatt av design og ikke lyd ! (selv om de ikke tør innrømme det)
Ja, Tor har sluttet med Naim, men årsaken var ikke mismatch til ProAc. Det var Naim i Salisbury som tok beslutningen (bittert for Lyric). Naim synes nok at salget i Norge var for dårlig (f.eks. sammenlignet med Sverige) og Ljudtema/Audiotech har/skal ta over agenturet her til lands.
Demoforholdene hos Lyric har jo delevis vært dårlig.
Synes at ProAc D15 låter bra hjemme hos meg selv, men skal snart på jakt etter andre mere Naim-relaterte høyttalere.....og smaken er jo som baken...
mvh
Du mener at "superrabattene" til Tor kommer til å bli kastet på båtenTor har da alltid hatt to gode lytterom, men i vika vil vel prisene øke for der er det skyhøye husleier.
Du mener at "superrabattene" til Tor kommer til å bli kastet på båten![]()
Enig... ;D
Hva ???
Nå vet jeg at jeg kan provosere enkelte, men si meg når ble OHC en seriøs hifi butikk ?
Jeg har vært innom mange ganger, men de snakker bare dritt om andre merker og er mest opptatt av design og ikke lyd ! (selv om de ikke tør innrømme det)
F.eks. :
Audio Physic : Fordi de er smale og så pene å se på
Burmester: Fordi de har så fin og blank finish
Nordost: Fordi kablene er så tynne og lette å gjemme under persiske tepper...
Densen: Design, design...
osv.
=> OHC kommer langt ned på lista over seriøse hifi butikker her til lands. Selv om noen av produktene ovenfor er gode i seg selv, så er det ikke til å komme utenom at de helst selger til slike som ikke har så mye peiling på hifi, men til gjengjeld har mange kroner og er opptatt av at det skal se bra ut. Jeg mener i og for seg ikke at det er noe galt i det, men vil poengtere at Lyric ikke er i nærheten av å være konkurrent her slik jeg ser det...
Nei, overhodet ikke !!! Da har du mistolket nokså kraftig! Selv er jeg også opptatt av at det skal ta seg bra ut. Mitt poeng er hva som er butikkens 1. prioritet; lydkvalitet eller design.Hei Hobby
Mener du at jeg ikke har peiling på hifi forde at jeg har kjøpt utstyr med en pen front???? må være noe av det dummeste utsagn jeg har lest her på sentralen noen gang. ;D