Det er vel først og fremst samsvar mellom høyttalernes viktigste resonanser og forsterkerens evne til å/manglende evne til å kontrollere disse sett i forhold til rommets oppførsel ved disse frekvensene som er med på å gjøre en del av dette.
Det står en meget inntresang artikkel i siste Nr. av Digital World , det forklares meget enkelt rett og slett .Kan de som har testet / sammenliknet det gi meg input på hvordan en moderne digital effektforsterker feks Lyngdorf SDA 2175 klarer seg mot feks en større DP, Hegel el annet i samme effektklasse (2*200 w), med fokus på lydkvalitet? Er selvsagt klar over den formidable prisforskjellen, men det er jo en av fordelene ved de digitale forsterkerene i tillegg til fysisk størrelse.
Takker for alle for interessante innspill og meninger!Konkluderer med at jeg må sammenlikne "boksene" i eget oppsett for å se hva jeg blir mest fornøyd med. flinkgutt: Får jeg tak i Digital World på Narvesen?
Takker for alle for interessante innspill og meninger!Konkluderer med at jeg må sammenlikne "boksene" i eget oppsett for å se hva jeg blir mest fornøyd med. flinkgutt: Får jeg tak i Digital World på Narvesen?
Hvor kommer det fra at Lyngdorf er optimalisert for 4 ohm og nedover? Hva er bakgrunnen for at dette er gjort i så fall?