Ønsker anbefaling Effektforsterker

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
En god forsterker er en god forsterker nesten uavhengig av alder. 12 år er ingenting.
 

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2020
Innlegg
2.620
Antall liker
2.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
Jeg er åpen for innspill da jeg ikke har hatt annet i hus enn pm14s1.
Tenker samme prisklasse som C298 men er det andre merker som passer godt til Special 40 er jeg åpen for det.
Hm - er det sånn at det nå er aktuelt med en ny integrert istedenfor pre/effekt? For hvis du både skal bytte forforsterkerdelen og effektdelen kan det være like rasjonelt å se på integrerte. Siden du har RIAA så er det jo mye som kan passe.
 

Zack

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2018
Innlegg
251
Antall liker
154
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
0
Hm - er det sånn at det nå er aktuelt med en ny integrert istedenfor pre/effekt? For hvis du både skal bytte forforsterkerdelen og effektdelen kan det være like rasjonelt å se på integrerte. Siden du har RIAA så er det jo mye som kan passe.
Nei jeg tenkte bare på om pm14s1 ville yte C298 rettferdighet eller om jeg ville få mere ut av å selge pm14s1 og kjøpe en forforsterker til effekten.
Neste spørsmål på ditt svar lengre oppe var om det så kunne være andre for- og effekt komboer enn NAD som kunne være bedre å vurdere til Special40 hvis pm14s1 ble solgt.
 

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Innlegg
2.936
Antall liker
6.904
Sted
Kongsberg
Å kjøpe en 12 år gammel forsterker er et sjansespill. C298 til 20k er det mest moderne du kan få tak i og til den prisen er det noe du seriøst bør vurdere. Den er nesten helt sikkert den mest transparente forsterker du kan få i den prisklassen i dag, og vil være noe du kan bruke problemfritt i mange år.
Gjør eventuelt som Arve i Audiophile og koble på en rørbasert forforsterker hvis du vil ha en varmere eller annen "klang".
 

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2020
Innlegg
2.620
Antall liker
2.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
Jeg tror jeg ville prøvd Marantzen som pre først og så eventuelt fått et par-tre alternativer på hjemlån etter hvert. NAD-en kommer til å være mer enn bra nok i årevis.
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.927
Antall liker
2.174
Nei jeg tenkte bare på om pm14s1 ville yte C298 rettferdighet eller om jeg ville få mere ut av å selge pm14s1 og kjøpe en forforsterker til effekten.
Neste spørsmål på ditt svar lengre oppe var om det så kunne være andre for- og effekt komboer enn NAD som kunne være bedre å vurdere til Special40 hvis pm14s1 ble solgt.
Jeg har som kjent (?) NAD C298 og den er en vinner - lyden av ingenting ? Som pre endte jeg på en Topping A90 - som egentlig er en hodeskalleamp , men også super som pre. Den er en flott parhest, forvrengning og støy under gulvplankene i kjelleren. Også den et "målemonster". Minus; den har kun to innganger (1XLR/1 RCA) og ingen fjernkontrollmulighet. Det siste er uten betydning for meg.

Det er nettopp i disse dager kommen en Pre90 som bygger på den jeg har, den kan fåes med en extensionbox som gir tot 5 innganger (4XLR /1RCA). Den har mulighet for fjernkontroll +++. Den er enda mer "ekstrem" ift lavt støynivå og ditto forvrengning etc. Men foreløpig er jeg kjempehappy, sitter avslappet midt inne i dressen !

Men som hestepare sier prøv med Marantzen først hvis det blir aktuelt. Det funker sikkert flott, så kan du heller skyndte deg langsomt videre når/hvis evt Audiophilia Nevrosa slår inn.

Dr. E
 
Topp Bunn