EC + Klipsch = ?

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Hei

Har for en kamerat fått i oppdrag å sette i sammen et stereoanlegg for han. Det eneste han vet, er at han vil ha Klipsch høyttalere. Han liker litt trøkk. Videre vil han ha en integrert forsterker.Ikke rør.

Han liker alt innen rock/pop og stua er på ca 20 kvm.

Det jeg tenker på er: ECI 5 (den på 2x120 W), Klipsch RF 62 eller RB 81, Xindak kabler og Xindak DAC-5.

På signalsiden så blir det squeezebox.

Tror dere dette vil lyde ok?

Torsen

O

OldBoy

Gjest
EC og Klipsch?.....Ikke ofte man hører akkurat den kombinasjonen, men jooo....Det kan gå bra. I mitt indre øre.

Jeg har også hørt Primare pluss Klipsch, og der synes jeg man fikk en bra synergi mellom Klipsch's litt aggressive og Primares litt fyldige sound.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Hørt begge deler faktisk :)
En kompis sitter på en 5 kanals (som brukes i stereo selvsagt) Primare på KLF20.
Fungerer meget bra faktisk.VRDS 10 SE og en MSB dac har også.
Hørte en ECI 2 eller 3 (huske....) på Chorus II,fungerte jaggu det også.

Ikke hørt nyere EC på nyere Klipsch men vil tro at det kan fungere bra det også.

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.155
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Torsen skrev:
Hei

Har for en kamerat fått i oppdrag å sette i sammen et stereoanlegg for han. Det eneste han vet, er at han vil ha Klipsch høyttalere. Han liker litt trøkk. Videre vil han ha en integrert forsterker.Ikke rør.

Det jeg tenker på er: ECI 5 (den på 2x120 W), Klipsch RF 62 eller RB 81, Xindak kabler og Xindak DAC-5.

Torsen
Bør kanskje vurdere Marantz også? :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.574
Torget vurderinger
2
Brukte ECI-1 på Klipsch en stund. Helt kurant det.

B

bendis

Gjest
alle monner drar, men 23k på amp til 8k høyttalere syns jeg var litt drøyt. hadde heller kjørt motsatt :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.574
Torget vurderinger
2
bendis skrev:
alle monner drar, men 23k på amp til 8k høyttalere syns jeg var litt drøyt. hadde heller kjørt motsatt :)

Hvorfor det ?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
rolfozzy skrev:
bendis skrev:

Hvorfor det ?
Lurte jeg også på. Så gode høyttalere som det klipsch er, så fortjener de en forsterker i den klassen

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Torsen skrev:
Hei

Torsen
Signaturen Arne Marco er ikke så ofte aktiv her for tiden, men jeg er temmelig sikker på at han har Klipsch RF3 og EC AW250. Og jeg er også temmelig sikker på å ha hørt han si at han er meget godt fornøyd.

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Når det kommer til forsterker, så lar det seg jo kjøpe brukt. Eller hva med den nye 100 watteren i Prelude serien?

Noen nevnte Marantz her. Er de kjent for å spille bra med Klipsch? Link?

B

bendis

Gjest
thomand skrev:
rolfozzy skrev:
bendis skrev:

Hvorfor det ?
Lurte jeg også på. Så gode høyttalere som det klipsch er, så fortjener de en forsterker i den klassen
nei vet du hva ;D jeg har eid klipsch og selv en t-amp til 200kr klarer å vise hva de høyttalerene ikke presterer. legg pengene i høyttaleren. den er ekstremt mye viktigere enn elektronikken, da den skal omgjøre strøm til lydbølger og har en forvrengningsprosent hinsidig mange ganger høyere enn strømapparatet :) men det er bare min mening da.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.155
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
bendis skrev:
thomand skrev:
rolfozzy skrev:
bendis skrev:

Hvorfor det ?
nei vet du hva ;D jeg har eid klipsch og selv en t-amp til 200kr klarer å vise hva de høyttalerene ikke presterer. legg pengene i høyttaleren. den er ekstremt mye viktigere enn elektronikken, da den skal omgjøre strøm til lydbølger og har en forvrengningsprosent hinsidig mange ganger høyere enn strømapparatet :) men det er bare min mening da.
Da er det ikke rart det ikke spillte! ::)
Jeg har også prøvd T-amp på mine, og ja, jeg er helt enig. Spiller dritt.

Klipsch er billig, men fortjener elektronikk i hi-end klassen! 8)

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Unplugged skrev:
Signaturen Arne Marco er ikke så ofte aktiv her for tiden, men jeg er temmelig sikker på at han har Klipsch RF3 og EC AW250. Og jeg er også temmelig sikker på å ha hørt han si at han er meget godt fornøyd.
Hei Unplugged, hyggelig at du husker det ... ja, jeg har fortsatt kombinasjonen EC/Klipsch. Men bare for en kort stund. Jeg har bestilt en Audio Note Oto SE, så da blir det et forventet løft i musikken. Jeg har hatt den på lån og den er en vinner sammen med Klipsch ...

I fjor fikk jeg en ny jobb som krever meget mer av meg. Det har gjort forumsaktiviteten nesten død. Jeg har bare skrevet litt i nyt og ne når jeg har prøvd noe nytt utstyr i anlegget ...

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
hi! min X- eide,og eier fortsatt,klipsch rf-3,aw180,pre og emc-1up....låter meget godt denne komboen,så dette må da kunne gå bra det.....hva med å kjøpe brukt??mye ec å oppdrive brukt,kjøp til ett sett rf-82...da blir det liv..

er ikke enig i å kjøpe dyrere ht,enn elektronikk....LANGT bedre med mer penger i elektronikken enn ht...fin balanse som er satt opp...dersom du får tak ien eci,st6iller jeg gjerne mine rf-82 til disp her en kveld...Espen ;D

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
tror jeg heller ville tatt rf-62 enn 82 jeg da men.. den låt bedre da jeg hørte på dem. ::)

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
bendis skrev:
thomand skrev:
rolfozzy skrev:
bendis skrev:

Hvorfor det ?

Hvor vil du hen? Du er jo ikke akkurat til hjelp her så langt.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Arne Marco skrev:
Jeg har bestilt en Audio Note Oto SE, så da blir det et forventet løft i musikken. Jeg har hatt den på lån og den er en vinner sammen med Klipsch ...
Da har du noe å glede deg til unge mann :)
OTO SE spiller noe infernalsk på Klipsch,iaf på mine Forte II.
Beklager at det ble litt OT her trådstarter :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Torsen:

Ta en tlf til http://www.frydhifi.no/
Han kan sikkert være behjelpelig med bla spørsmål om Marantz/Klipsch :)
Jolida kan også være en ting å vurdere.Hør med Håkon du.

/jan

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
ixos_76 skrev:
er ikke enig i å kjøpe dyrere ht,enn elektronikk....LANGT bedre med mer penger i elektronikken enn ht...fin balanse som er satt opp...dersom du får tak ien eci,st6iller jeg gjerne mine rf-82 til disp her en kveld...Espen ;D
ja, det er elektronikken som gjelder.. høyttalere "blomstrer" med god elektronikk! :D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.155
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Pengvim skrev:
ixos_76 skrev:
ja, det er elektronikken som gjelder.. høyttalere "blomstrer" med god elektronikk! :D
Helt riktig Pengwim, men forer man Klipsch med T-amp så "visner" de. ;) ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.574
Torget vurderinger
2
Pengvim skrev:
ixos_76 skrev:
Så enig så enig. Hvis ikke høytalerne skal brukes som penisforlengere da.

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Ok, da er vi vel enige om at EC ikke behøver å være helt umulig med Klipsch. Skal ta en tlf til Fryd Hifi og høre hva han har å si. Den gutten vet vel hva han prater om :)

Forresten, vet dere hvor lenge ECI 5 har vært i produksjon?

Torsen

J

jahnmar

Gjest
Hei! Har selv en oppgradert Eci-4 og RF-35,og Ec'en er det beste jeg har hatt til Klipsch'ene. (Jungson moon harbour cdspiller) Det eneste jeg har hørt som er bedre på Klipsch enn Ec er rør,og det har ikke jeg peiling på i det hele tatt :p Syntes ikke forsterkeren er noe "overkill" i det hele tatt,verken prismessig eller på noen annen måte. Men helt klart,dette er mine ører og min mening!! Og andre må få ha sin mening,for all del...men lykke til!!!! ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
Pengvim skrev:
Så enig så enig. Hvis ikke høytalerne skal brukes som penisforlengere da.
kan man ikke bruke forsterkeren til penisforlenger? ???

Continuo skrev:
Helt riktig Pengwim, men forer man Klipsch med T-amp så "visner" de. ;) ;D
akkurat som den nevnte penis som skal forlenges.. :p :p
(ikke min)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
bare for å nevne det,har mr. Rognlien ett oppset med LANGT dyrere elektronikke enn ht...da han spiller på rf-63 og noe av den beste an elektronikken som finnes....jeg har aldri hørt noe bedre enn det,så billige amper på klipsch(veil priser)...sånn som feks billig harmann kardon,yamaha recivere ol.har jeg ikke hørt klipsch blomstere med....derimot en integrert copland 405...........det er saker det,i allefall hvis man skal ha noe med trøkk i. :D

Topp Bunn