EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Har et spørsmål. Hvordan kobler broer jeg 2 sett AW180? 2 stk PR kanal. Noen som har en tegning eller kan forklare. Jeg skal koble de sånn at de tilsvare Nemo. Er litt usikker åssen jeg kobler da for å få den poweren, om man kobler riktig kan man jo få opp til 4 ganger effekten? Noen som kan dette? Supertakknemlig om noen kan forklare eller har et skjema/ tegning. Mvh Bjørn. Veit som ca men vil være sikker på at jeg kobler de riktig så jeg får den effekten. Har hatt broa 2 stk AW 60 en gang, så de fungerte som monoblokker. Det ble bra, men det er jo stereo forstekere. Så er litt anderledes med å bror to monoblokker på, ja to på hver side. Gleder meg til å få kobla opp disse sammen, så blir det jo tilnærma likt Nemo.
    Regner med du kan gjøre det på samme måte som med 250, da de er 2 stk 180 i stereo.... https://www.electrocompaniet.no/files/manuals/AW250-Manual-Rev.1.pdf
    Har selv gjort dette med et par 250R, først med "link" som jeg laget selv før jeg fikk Ec til å brokoble de innvendig, slik at du både slipper linken, men i tillegg får lagt opp en ekstra felles jord. Da er de lik Nemo (elektrisk like), men med en større lyttebank. MAO mer reserver enn Nemo.

    Har du rett i - større lyttereservoar med to 250R - men snakker du med teknikerne hos EC får du høre hva annet som er iboende original Nemo som er av betydning, som de andre altså ikke har ved brokobling.

    Den gangen forgjengeren til bladet stereo+ hadde komplett EC oppsett til test i lytterommet deres på Økern - 2 stk. Nemo og EC 4.8 - det låt så utrolig bra at det gruste alt annet av mindre EC jeg har hørt. Men fortsatt med typisk aner av "EC lyd"
    Iflg Volker hos Ec har 250'n 40000uF per kanal med kondensatorer i tillegg til det som AW180 og Nemo har. Det er den eneste elektriske forskjellen.
    Andre forskjeller er at eks Nemo har strømforsyningene I egen kapsling og at modulene sitter på en egen skinne. Da jeg leverte inn mine 250 for intern brokobling trodde jeg først de bare loddet sammen "link" innvendig, men de er altså ombygget innvendig som Nemo, og jeg broker nå kun ene kanalen (venstre hos meg, og da pluss/minus) ikke bekke plussene. De loddet også inn motstand (tror 10w) for å få ned gain med 6dB, som oppnås ved brokobling.
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt den nye Sira suben i EC-living serien?
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Har både ECP-2 og ECM-2 streamer og desse har ganske lik lydsignatur. Dac’en i denne er vel samme som ECD2?
    Veldig fornøgd med begge!

    Mvh
    Jan Ove
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Noen her som har erfaring med ECD 2?

    Har selv ECP2 RIAA og er veldig fornøyd med den, får man med ECD2 digitalutgaven med samme signatur selv om ECP2 er et dp-produkt?
    Har begge to, og syns det virker som det er ganske lik lydisgnatur i dem. Men det blir jo veldig subjektivt, og vanskelig å si noe helt bastant om lytteinntrykk som jeg syns blir noe flyktig selv om jeg har levd med begge to en stund. Lettere å beskrive lyden fra høyttalere f.eks. syns jeg. Mulig ECD er en anelse mørkere i klangen enn ECP.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Hei, har hatt EC produkter i alle år. Men lurer på hva er normalt å betale for et par Nemo/AW600? Ikke nytt men noen år gamle, har noen på hånd og lurer på hva som er en riktig pris? Håper noen kan svare meg. Mvh Bjørn. Har AW180 og har vært kjempefornøyd med de, håper Nemo har samme fine klangen, det er nå krefter nok ihvertfall. Men hadde vært greit å vite hva som ca de ligger på brukt. Håper noen av dere kan gi en ca pris.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei, har hatt EC produkter i alle år. Men lurer på hva er normalt å betale for et par Nemo/AW600? Ikke nytt men noen år gamle, har noen på hånd og lurer på hva som er en riktig pris? Håper noen kan svare meg. Mvh Bjørn. Har AW180 og har vært kjempefornøyd med de, håper Nemo har samme fine klangen, det er nå krefter nok ihvertfall. Men hadde vært greit å vite hva som ca de ligger på brukt. Håper noen av dere kan gi en ca pris.

    Du må nok regne med en viss forskjell i lyden på 180, 400 og 600 - den siste nok den minst "sprudlende" av disse tre. Men klart med 600 har du herlig overskudd og ro så det holder. Skulle jeg kjøpt to brukte 600 ville jeg først forespurt hva oppgradering gjør/koster, Volker på EC gir deg svar på dette men sikkert også de som reparerer EC er det ikke en par tre bedrifter tro som gjør det?

    De av deres osm har hele EC rigger, det er bare så flott, norsk og så mye av hi-fi historien liksom. Samtidig som det meste fortsatt produseres - respekt!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Noen her som har erfaring med ECD 2?

    Har selv ECP2 RIAA og er veldig fornøyd med den, får man med ECD2 digitalutgaven med samme signatur selv om ECP2 er et dp-produkt?
    Har begge to, og syns det virker som det er ganske lik lydisgnatur i dem. Men det blir jo veldig subjektivt, og vanskelig å si noe helt bastant om lytteinntrykk som jeg syns blir noe flyktig selv om jeg har levd med begge to en stund. Lettere å beskrive lyden fra høyttalere f.eks. syns jeg. Mulig ECD er en anelse mørkere i klangen enn ECP.
    Har tenkt litt på dette, og at det egentlig er littt umulig å gi et godt svar, siden det er så mange ulike faktorer som spiller inn når man skal sammenligne sånn, og kanskje i aller mest grad så vil det ha noe å si hvilken pickup man bruker, og om en analog og digital utgivelse av et musikkstykke er mikset likt.

    Allikevel syns jeg å ha fått bekreftet for meg selv det inntrykket jeg først ga uttrykk for om at DAC'en er noe mørkere stemt enn RIAA'en. Begge låter uansett fint, og de komplimenterer hverandre utseendemessig siden de har det samme chassiset, men med visse variasjoner på frontplatene.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Hei, har hatt EC produkter i alle år. Men lurer på hva er normalt å betale for et par Nemo/AW600? Ikke nytt men noen år gamle, har noen på hånd og lurer på hva som er en riktig pris? Håper noen kan svare meg. Mvh Bjørn. Har AW180 og har vært kjempefornøyd med de, håper Nemo har samme fine klangen, det er nå krefter nok ihvertfall. Men hadde vært greit å vite hva som ca de ligger på brukt. Håper noen av dere kan gi en ca pris.

    Du må nok regne med en viss forskjell i lyden på 180, 400 og 600 - den siste nok den minst "sprudlende" av disse tre. Men klart med 600 har du herlig overskudd og ro så det holder. Skulle jeg kjøpt to brukte 600 ville jeg først forespurt hva oppgradering gjør/koster, Volker på EC gir deg svar på dette men sikkert også de som reparerer EC er det ikke en par tre bedrifter tro som gjør det?

    De av deres osm har hele EC rigger, det er bare så flott, norsk og så mye av hi-fi historien liksom. Samtidig som det meste fortsatt produseres - respekt!
    To som reparerer, en som ødelegger.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei, har hatt EC produkter i alle år. Men lurer på hva er normalt å betale for et par Nemo/AW600? Ikke nytt men noen år gamle, har noen på hånd og lurer på hva som er en riktig pris? Håper noen kan svare meg. Mvh Bjørn. Har AW180 og har vært kjempefornøyd med de, håper Nemo har samme fine klangen, det er nå krefter nok ihvertfall. Men hadde vært greit å vite hva som ca de ligger på brukt. Håper noen av dere kan gi en ca pris.

    Du må nok regne med en viss forskjell i lyden på 180, 400 og 600 - den siste nok den minst "sprudlende" av disse tre. Men klart med 600 har du herlig overskudd og ro så det holder. Skulle jeg kjøpt to brukte 600 ville jeg først forespurt hva oppgradering gjør/koster, Volker på EC gir deg svar på dette men sikkert også de som reparerer EC er det ikke en par tre bedrifter tro som gjør det?

    De av deres osm har hele EC rigger, det er bare så flott, norsk og så mye av hi-fi historien liksom. Samtidig som det meste fortsatt produseres - respekt!
    To som reparerer, en som ødelegger.

    Kunne du vel tipse om de to som reparerer - slik du ser det.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.260
    Antall liker
    9.051
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er 50 k en grei pris på Nemo? Mvh Bjørn
    et kjapt søk i arkivet her på torget viser at Nemo ble solgt brukt for ca 50k i 2012 og 2013.. så det burde vel være rom for å prute litt, spesielt om de er noe tilårskommen...
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Hei, har hatt EC produkter i alle år. Men lurer på hva er normalt å betale for et par Nemo/AW600? Ikke nytt men noen år gamle, har noen på hånd og lurer på hva som er en riktig pris? Håper noen kan svare meg. Mvh Bjørn. Har AW180 og har vært kjempefornøyd med de, håper Nemo har samme fine klangen, det er nå krefter nok ihvertfall. Men hadde vært greit å vite hva som ca de ligger på brukt. Håper noen av dere kan gi en ca pris.

    Du må nok regne med en viss forskjell i lyden på 180, 400 og 600 - den siste nok den minst "sprudlende" av disse tre. Men klart med 600 har du herlig overskudd og ro så det holder. Skulle jeg kjøpt to brukte 600 ville jeg først forespurt hva oppgradering gjør/koster, Volker på EC gir deg svar på dette men sikkert også de som reparerer EC er det ikke en par tre bedrifter tro som gjør det?

    De av deres osm har hele EC rigger, det er bare så flott, norsk og så mye av hi-fi historien liksom. Samtidig som det meste fortsatt produseres - respekt!
    To som reparerer, en som ødelegger.

    Kunne du vel tipse om de to som reparerer - slik du ser det.
    Hvis du vil ha service på EC produkter så send de til Electrocompaniet eller servicekompaniet. Ikke bare jeg som ser det slik dessverre, det er også en påstand jeg står sterkt bak.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er 50 k en grei pris på Nemo? Mvh Bjørn

    Jeg ville vurdert disse (dersom de ikke allerede er solgt), kun halvannet år gamle. Electrocompaniet / AW 600 Nemo (Gebrauchtger?t) Endverst?rker Interessantes Angebot !

    Snakk med Bring, få de til å regne opp en frakt for deg fra Leverkusen (rett på nedsiden av Köln) samt anordning om betaling til selger som gjør at han vi sende de utenlands som sikrer betaling til han (noe han sier han ikke vil). Eller reis ned og hent de, en dag hver vei i Danmark/Tyskland og nam nam mat begge veier, aller best mat om man svinger av auto bahn og finner en lokal sjappe (de er skiltet).

    Og med så få Nemo til salgs sier det seg selv at man blir kvitt de igjen, om så er ønsket.

    En annen ting, dersom du IKKE har EC 4.8 fra før av men 4.7 eller mindre, ikke i tvil om jeg ville kjøpte en brukt EC 4.8 til rett under 15 lapper. Har hørt Nemo med 4.8 forforsterkeren - låter MUSIKK!
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Spørs på hva moms og toll kommer på da og ikke minst frakt? Men en pen pris det der på så nytt ??????
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ikke så sikker på om det er hverken toll eller moms på brukt stereo fra utlandet. Ring Tollvesenet og spør.

    Frakt vil jeg tro koster omtrent det samme som å ta turen ned selv.
    Ring Bring og hør, oppgi "to stablebare kolli, ca. mål på kassene og vekten."
    Selv ville jeg hentet de, lang helgetur det der - avhengig av hvor i Norge du bor.
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Jeg sjekker toll hvertfall. Tipper 25% ca, som fremdeles er grei priset..

    Lang kjøretur, men kanskje gjennomførbart. Sjekker også frakt før jeg kontakter eier om de fremdeles er til salg.
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Hva er «best» korte RCA kabler og tilhørende lengre høyttalerkabler eller omvendt?

    Jeg har trekkerør i vegger og tak, og følgelig noe lange kabeltrekk til høyttalere.
    Kablene til front er ca 4,2kvadrat, så tykkelsen skal det ikke stå på. Poenget er at med nye blokker så kan disse enten stå bak i rommet med korte signal kabler (rca til hjemmekino bruk) eller de kan stå fremme i rommet med lange signalkabler ned korte Høyttaler kabler?

    Hvor lange er det mulig å få rca kabler? Fåes de i ca 10m lengde - og er dette å anbefale?
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Hva er «best» korte RCA kabler og tilhørende lengre høyttalerkabler eller omvendt?

    Jeg har trekkerør i vegger og tak, og følgelig noe lange kabeltrekk til høyttalere.
    Kablene til front er ca 4,2kvadrat, så tykkelsen skal det ikke stå på. Poenget er at med nye blokker så kan disse enten stå bak i rommet med korte signal kabler (rca til hjemmekino bruk) eller de kan stå fremme i rommet med lange signalkabler ned korte Høyttaler kabler?

    Hvor lange er det mulig å få rca kabler? Fåes de i ca 10m lengde - og er dette å anbefale?
    Nå er du i helt feil tråd.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hva er «best» korte RCA kabler og tilhørende lengre høyttalerkabler eller omvendt?

    Jeg har trekkerør i vegger og tak, og følgelig noe lange kabeltrekk til høyttalere.
    Kablene til front er ca 4,2kvadrat, så tykkelsen skal det ikke stå på. Poenget er at med nye blokker så kan disse enten stå bak i rommet med korte signal kabler (rca til hjemmekino bruk) eller de kan stå fremme i rommet med lange signalkabler ned korte Høyttaler kabler?

    Hvor lange er det mulig å få rca kabler? Fåes de i ca 10m lengde - og er dette å anbefale?
    Nå er du i helt feil tråd.

    Han er i ferd med å kjøpe seg EC utstyr og må da kunne be om et råd om plassering av disse - tenk deg om!

    Til deg thomas1403; forsøk å kjøre balansert kabling dersom forforsterkeren din tar det, da kan du ha lange signalkabler.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hva er «best» korte RCA kabler og tilhørende lengre høyttalerkabler eller omvendt?

    Jeg har trekkerør i vegger og tak, og følgelig noe lange kabeltrekk til høyttalere.
    Kablene til front er ca 4,2kvadrat, så tykkelsen skal det ikke stå på. Poenget er at med nye blokker så kan disse enten stå bak i rommet med korte signal kabler (rca til hjemmekino bruk) eller de kan stå fremme i rommet med lange signalkabler ned korte Høyttaler kabler?

    Hvor lange er det mulig å få rca kabler? Fåes de i ca 10m lengde - og er dette å anbefale?
    Nå er du i helt feil tråd.

    Han er i ferd med å kjøpe seg EC utstyr og må da kunne be om et råd om plassering av disse - tenk deg om!

    Til deg thomas1403; forsøk å kjøre balansert kabling dersom forforsterkeren din tar det, da kan du ha lange signalkabler.
    Burde sannsynligvis gå greit å kjøre ubalanserte signalkabler i 10 meters lengde også, så lenge det ikke er fra platespiller til RIAA. Bare en måte å finne ut på helt sikkert, og det er å prøve.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Hva er «best» korte RCA kabler og tilhørende lengre høyttalerkabler eller omvendt?

    Jeg har trekkerør i vegger og tak, og følgelig noe lange kabeltrekk til høyttalere.
    Kablene til front er ca 4,2kvadrat, så tykkelsen skal det ikke stå på. Poenget er at med nye blokker så kan disse enten stå bak i rommet med korte signal kabler (rca til hjemmekino bruk) eller de kan stå fremme i rommet med lange signalkabler ned korte Høyttaler kabler?

    Hvor lange er det mulig å få rca kabler? Fåes de i ca 10m lengde - og er dette å anbefale?
    Nå er du i helt feil tråd.

    Han er i ferd med å kjøpe seg EC utstyr og må da kunne be om et råd om plassering av disse - tenk deg om!

    Til deg thomas1403; forsøk å kjøre balansert kabling dersom forforsterkeren din tar det, da kan du ha lange signalkabler.
    Beklager, var på ingen måte frekt ment. Regnet med det ikke var EC utstyr da det kun ble snakket om RCA.
    Ellers vil jeg anbefale å bruke balansert når det gjelder noen meter med kabel. I ett vanlig bolighus vil du ikke få problemer med lengden på kablene, dersom det er XLR.
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Takk.

    Til musikk blir det mulig med balansert (både lange og korte)

    Men til bruk med hjemmekinoreceiveren (film/PS4 etc) så vil det enten måtte bli lange signalkabler eller lange høyttalerkabler..

    Blokkene skal stå i dedikert rom, og følgelig er det også brukt til film.
    Spørs om jeg vil gjemme bort Nemo bak i et hjørne, eller om de fortjener å stå i front hvor de synes - og da kreves det gjerne lange signalkabler for å få til dette.


    Sikkert dumt spørsmål: men er det forskjell på RCA kabler til bruk mellom for og effekt og subwoofer kabler? (Og hvis ja: hvor finner jeg RCA kabler på 8-12m ?)


    Til stereo funderer jeg på 4.8, som uten problem kan stå i nærheten av Nemo uansett plassering..
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Ja bedre med XlR da, hvor lange må du ha da? Har et par lange EC XLR kabler thomas1403?
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Har et par strøkne Nemo på Hånd til 50 K og de er ikke gamle og helt strøkne, blitt kjørt service på og er fra Tau. Kan ikke være så ille kjøp det? Og hans kompis som har alt utstyr vil reparere den ene av de de 4 AW180’ene mine for en symbolsk pris, det som blir gitt opp som service-verkstedene ikke klarer blir sendt til han. Da sparer jeg mye på reparasjon av den også. Tror dette er en god deal. Er antagelig en bagatell, men men de greide det ikke hos Abrahamsen og betalte noen laken på det. Jeg har kjøpere på AW180’ene mine, så bare jeg får fiksa den ene kanjeg selge de og da blir det nesten bytte av penger og jeg får meg strøkne Nemo. Men er redd jeg kommer til å savne klangen og den perfekte lyden fra AW180. Men som en sa her så er det så få av Nemo til salgs, så får vel solgt de om jeg angrer. Er helt syk på å få bytta til Nemo og teste de, da kan jeg vel drive det jeg vil av høytalerer og en voldsom ro når en spiller høyt også. Nemo begynner ikke å stresse med det første. Da skal det være tungdrevet og et enormt volum. Mvh Bjørn. De må være fine å drive B&W 802 D på. Mvh Bjørn
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Å det som er skrevet negativt om EC produkter er bare tull, gikk langt over streken der da noen påstår noe sånt. Er ikke brukt noen lampett ledninger inni EC produkter. Jeg har hatt masse forsterkere og de fleste av EC sine, har prøvd mye annet også. Men havner alltid tilbake på EC. Og det er en grunn til at AW 180 får så gode tester både i inn og utland. De blir jo brukt i studio, og selger bra bla i USA til dobbel pris av det vi i Norge betaler. Og er jo favorittene til Knut Vadset. Så er bare dumt å spre så mye dritt om et så bra norsk merke, Abrahamsen gav bla et par til Michael Jackson. Det er vel nesten de som som bygde en forsterker som sjokkerte alle i flere deler av verden med den gamle 25 watteren, de satte Norge på kartet når det gjelder Hifi. Mvh Bjørn
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Kabler må være ca 9-12meter tipper jeg, slik de klarer å trekke de i trekkerør...

    Ellers blir det nytt ser det ut til, da jeg får en meget god pris på nye Nemo.. en pris det blei meget vanskelig å si nei til rett og slett..
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Kabler må være ca 9-12meter tipper jeg, slik de klarer å trekke de i trekkerør...

    Ellers blir det nytt ser det ut til, da jeg får en meget god pris på nye Nemo.. en pris det blei meget vanskelig å si nei til rett og slett..
    Ingen problem med XLR. Fullt av kabelfanatikere som vil bryte inn å fraråde det osv. Uansett.. 12 meter er godt innenfor XLR spesifikasjon
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Enn å bruke subwoofer kabel? Er ikke den godt nok skjermet? De ligger i egne trekkerør, så de kan ikke plukke opp støy fra så veldig mye ..

    Hvor finner jeg 12M XLR kabler - jeg klarer ikke finne det...?
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Kan aldri tenke meg at Nemo er noe dårligere enn 180 på noen som helst måte...
    Jeg har kun hørt 180, men fikk høre fra EC selv at Nemo har litt mer av den «rør-aktige» lyden i tillegg til betydelig mer krefter selvsagt..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kan aldri tenke meg at Nemo er noe dårligere enn 180 på noen som helst måte...
    Jeg har kun hørt 180, men fikk høre fra EC selv at Nemo har litt mer av den «rør-aktige» lyden i tillegg til betydelig mer krefter selvsagt..

    Jeg vil si litt mørkere, litt varmere - om Nemo. Eller motsatt at 400 og 180 er litt friskere i lyden. Hehe, og så er det dette at det oser eierglede av Nemo da, om man får være litt barnslig. Kjøper du de nye du nevnte lenger opp, vil jeg tro disse sammen med 4.8 og hva lyd det gir (og litt eierglede), kjører du trolig dette anlegget et par tiår fremover. EC sine DAC'er sytes jeg også spiller fint. Og jeg tror de når de sier streameren deres er av beste kvalitet. EC er ikke så galt, bare Soundgarden som pøser ut Hegel (nærmest) av prinsipp som ødelegger salget deres.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Rart jeg driver å skal handle Nemo selv og fikk beskjed om at Den har ikke fullt så fin klang som AW 180. Men krefter så det holder, men vil kjøpe Nemo og teste de og høre selv. Og kjenner folk som har hatt Nemo som går tilbake til AW 180 pga de liker bedre lyden på de. Og per Abrahamsen som jeg kjenner godt sa det samme til meg Ang lyden. Og det var jo han som konstruerte de.
     

    tunhovd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    9
    Har hatt EC forsterkere siden jeg var 16 og nå er jeg 40, og det som Per sa ag de beste EC produkter han hadde lagd var AW 120 og AW 180 lydmessig. Men skal ikke si noe, har jo hørt Nemo for noen år siden, og skal jo ha et par selv. Mvh Bjørn
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Rart jeg driver å skal handle Nemo selv og fikk beskjed om at Den har ikke fullt så fin klang som AW 180. Men krefter så det holder, men vil kjøpe Nemo og teste de og høre selv. Og kjenner folk som har hatt Nemo som går tilbake til AW 180 pga de liker bedre lyden på de. Og per Abrahamsen som jeg kjenner godt sa det samme til meg Ang lyden. Og det var jo han som konstruerte de.

    Ikke hørt før, at folk har solgt Nemo og gått tilbake til 180 - trodde ikke forskjellen var så stor.
    I ditt tilfelle ville også vurdert AW400 som også er betydelig rilmeligere - vil nesten si Nemo er litt overpriset i forhold til denne.
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.149
    Antall liker
    2.705
    Sted
    Kongsberg
    Nemoene er i en klasse for seg! Bedre enn alt som har kommet før - og etter.
    Nedturen var stor, da jeg "nedgraderte" fra (nyere) Nemoer - til (nyere) AW-250...
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Nemoene er i en klasse for seg! Bedre enn alt som har kommet før - og etter.
    Nedturen var stor, da jeg "nedgraderte" fra (nyere) Nemoer - til (nyere) AW-250...
    Det har vært endringer fortløpende siden de ble konstruert. Ifølge EC nå, så låter Nemo veldig likt med 180, men med større lydbilde, mer ro og generelt noe varmere lydbilde.

    Det har skjedd ting siden de ble konstruert. Også med 180..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Nemoene er i en klasse for seg! Bedre enn alt som har kommet før - og etter.
    Nedturen var stor, da jeg "nedgraderte" fra (nyere) Nemoer - til (nyere) AW-250...

    Jo, men fortsatt sier EC (Volker) at 400 og 180 er noe friskere, eller om han bruker mer moderne i uttrykket, husker ikke ordene helt.

    Sagt et tiligere i denne tråden, at noe av det beste jeg har hørt - er Nemo med 4.8 - spilte så naturtro musikk som det går an.

    Dere testet vel 400 i Fidelity, husker jeg ikke feil.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn