Rørutstyr E88CC osv.. anbefalinger

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
32.191
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
3
Er på jakt etter nye E88CC osv.. rør. Min forforsterker trenger bare ett om gangen. Har brukt Rogers rør, som jeg liker meget godt, men nå begynner den å sprake og ule, det kan muligens være ett tegn...

Hva synes du at jeg bør ha i samlingen? Snakker ikke om mange tusen for ett rør, helst ikke mer enn maks tusen kr.

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.014
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Er på jakt etter nye E88CC osv.. rør. Min forforsterker trenger bare ett om gangen. Har brukt Rogers rør, som jeg liker meget godt, men nå begynner den å sprake og ule, det kan muligens være ett tegn...

Hva synes du at jeg bør ha i samlingen? Snakker ikke om mange tusen for ett rør, helst ikke mer enn maks tusen kr.
Har mye brukt nos RCA også nos Mullard i mine forforsterkere med godt resultat,i en tid der jeg også kjørte Maggies :)

mvh

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Antall liker
13.425
Phillips SQ miniwatt er et meget godt alternativ.

Mvh Petter.

gismo

Finnskogen❤️
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
45.356
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Bruker selv disse for øyeblikket på min Einstein, men godt resultat.
Tesla gir mye for pengene og godt under ditt budsjett :)

TeslaE88CCGP.jpg

Ellers er jo disse Mullard meget bra også da;)

Mullard CV2492  E88CC  6922 Gold Pin.jpg

gismo

Sist redigert:

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Jeg tror jeg har noen Tesla 88 knapt innspilt fra tidlig 60 tall som du kan få låne/teste. Liker du dem så kan du kjøpe dem.

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Nos mullard.. Det er bra greier. Kan se hva jeg har liggende. Har muligens Philips amperex rør også

Mvh

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
880
Jeg er også på utkikk etter E88C/ECC88/7308/6DJ8/6922-rør til min RIAA. Jeg trenger 4 stk. der, men vet egentlig ingenting om rør. Det Tesla-røret så jo greit ut.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.109

Vis vedlegget 288609

Vis vedlegget 288608

gismo
Har du hatt gleden av å teste 50, 60-talls Siemens cca i denne? Vil anta du har mye å hente på å gå for de aller beste røra i denne konstruksjonen, I et bra oppsett!

Utenfor trådstarters spørsmål (mht. pris) dette, men skal man hente ut det siste, ville jeg anbefale test av disse (Har flere matcha kvartetter liggende av avbildet Tesla her forresten, har testa temmelig nøye mot Philips SQ, Amerex Bugleboy, 70-talls cca, for å nevne noen gode). Eneste minus i min bok; pris, tilgjengelighet (OG dessuten "tåler" herværende konstruksjon 6n6p ,men det er et annet tema, omtalt i flere omganger tidligere, glem det her)

Mvh.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
32.191
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
3
Byttet ut min Rogers rør i dag, denne har jeg hatt i forsterkeren i over to år nå, så det var vell på tide at den takket for seg.. inn med Tesla e88cc, låter bra, men har lyst til å prøve noe ennå bedre "Gould Pin" muligens.. send om hvis noen har noe snadder til salgs...

Prudence

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2013
Antall liker
28
Sted
Bergen
Ebay rør

Jeg har kjøpt masse rør på Ebay. Fra Romania, Russland, Georgia, Bulgaria, Tyskland, Italia, England, Canada, Hong Kong, USA, Frankrike, og helt sikkert fra flere land. Så lenge du kjøper av selgere som har i nærheten av 100% gode tilbakemeldinger er du gange trygg er min erfaring. Sjekk ut eventelle negative tilbakemeldinger på en selger. Er det flere slike hold deg unna. Jeg pleier å sjekke ut hva selgeren ellers har for salg - at det er rør eller rør relaterte produkter. Noen selgere har mye rart for salg. Da holder jeg meg unna.
De fleste pakker godt og leverer raskt. Fra Russland kan det ta noen uker. Husk å sjekke porto - den kan være høy hos enkelte

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.109
Samme erfaring som "prudence" (mottok senest i dag en kvartett fra Ukraina, sendt rekommandert, innhold som lovet). Tenker jeg etter, har jeg kun en negativ erfaring (det var faktisk også fra Ukraina). Bare å begynne å lete, MEN etter sigende er jo nettopp så brennhett rør i audio som e88cc yndet å jukse med "rebranding". Kanskje ikke helt uventet slike priser de "seriøse" aktørene forlanger for for eksempel de 50-60 talls Siemens cca jeg nevnte tidligere.........

Prudence

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2013
Antall liker
28
Sted
Bergen
Rør - ebay

Viktig presisering det med falske rør. Skal man svi av et par tusenlapper på et rør så bør man være sikker på hvem man handler hos. Dyre Telefunken rør er det i alle fall fake- utgaver av.
Handler man på budsjett og er litt tålmodig kan man gjøre gode kjøp på auksjoner. Skal man ha 12au7 (ecc82) eller 12ax7 (ecc83) kan man få meget gode og rimelige rør som er merket med orgelprodusenters navn. Typisk Conn og Baldwin. Så vidt jeg har lest var orgelprodusentene nøye med å teste rørene. Dette er da rør laget av amerikanske produsenter, som Sylvania, Westinghouse og RCA. Min erfaring her gjelder long black plate rør

flor

Rørentusiast
Ble medlem
07.06.2005
Antall liker
26
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
3
Gode e88cc-
Siemens&Halske CCa
Amperex, Telefunken, Philips+Valvo. CCa eller E88CC.
Ellers er alle typer med d-getter fantiske!

gismo

Finnskogen❤️
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
45.356
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22

Vis vedlegget 288609

Vis vedlegget 288608

gismo
Har du hatt gleden av å teste 50, 60-talls Siemens cca i denne? Vil anta du har mye å hente på å gå for de aller beste røra i denne konstruksjonen, I et bra oppsett!

Utenfor trådstarters spørsmål (mht. pris) dette, men skal man hente ut det siste, ville jeg anbefale test av disse (Har flere matcha kvartetter liggende av avbildet Tesla her forresten, har testa temmelig nøye mot Philips SQ, Amerex Bugleboy, 70-talls cca, for å nevne noen gode). Eneste minus i min bok; pris, tilgjengelighet (OG dessuten "tåler" herværende konstruksjon 6n6p ,men det er et annet tema, omtalt i flere omganger tidligere, glem det her)

Mvh.
Hei kwil;)

Ditt spørsmål ang 50-60 talls Siemens cca har gått meg hus forbi, nei itte testet de i min Einstein dessverre, men skulle jo ha gjort det, men ofte håpløse priser!
Hadde du kvartetter av gode matche rør liggende kwil? Litt intr, var det Tesla du hadde/mente da? Eller annet også?

Gismo

Sist redigert:
Topp Bunn