Re: Dyre digitalkabler - bare tøys?
iTunes-EQen har altfor grovinndelte frekvensbånd i tillegg til at den ikke har justerbar (eller oppgitt, for den saks skyld) Q-verdi.
Hva gjør du hvis det viser seg at 73Hz og 146Hz er problemfrekvenser?
Skal du gjøre dette, trenger du noe mer presist, á la:
Hei igjen!
Da har jeg eventuelt et problem med EQ i i Tunes og akkurat det var jeg vel klar over

Derfor spør jeg videre om det finnes noe som er bedre egnet enn den muligheten jeg har (i iTunes som fortsatt jobber innen i Tunes og som kan kjøpes lastes ned ???
Bortsett fra det så er vel kanskje nettopp det en mulighet, nemlig å flytte/plassere høyttalerne slik at "problemfrekvensene" kanskje og muligens havner slik at jeg KAN få et best mulig utbytte av den EQ som jeg allerede har til rådighet.
Jeg må dessverre også få kommentere det faktum at du ikke kommenterer en del av de andre punktene som jeg hadde som "motargumenter".
Hva kan dette skyldes?
Kan det skyldes at de til en viss grad holder vann og at du ikke følte for (eventuelt) å gi meg rett ?
Er det mye viktigere for deg "å slå ihjel" enn "å gi næring" eller sagt med andre ord "vinne" over med/mot debattanter.
Jeg spør fordi jeg vet at jeg kan ta feil i mine "motargumenter" og nå ikke helt vet om du er enig eller uenig i de.
Deltar du i slike typer debatter for å "vinne" eller for å hjelpe?
Dersom det siste er (mest) riktig, så kan det jo hende at medebattanter synes det ville være litt hyggelig(ere) dersom de forskjellige også kunne tilkjennegi litt enighet dersom det er det.
Bare sånn for egen selvtillitt og hygge generelt
Dette er noe som har påvirket en del tråder negativt etter min mening en tid nå og jeg vil legge til at blant de som jeg oppfatter som "flinke" rent teknisk så er de klare forskjeller ute og går.
Jeg vil ikke komme særlig mer inn på det, men noen av de "flinke" oppfatter jeg som langt mer saklig (og noe mer positive) enn andre igjen.
Takker forøvrig for svaret ditt som begrunnet hvorfor ikke EQ i iTunes i alle situasjoner er egnet, mens kanskje den du henviser til er det
Spør da videre, er det ikke slik at ved å tilpasse ht. i rommet så kan jeg muligens "flytte" problemfrekvensene til et område hvor jeg muligens kan få dette bedre ved hjelp av EQ i iTunes?
Dersom dette er en vei som muligens kan gjøre ting bedre, hvorfor skisserte du da ikke det i stedet for kun å være negativ til EQ i iTunes?
Det er slik jeg mener en kan være til hjelp og i tillegg få en litt mer positiv og hyggelig "atmosfære" her. :

Jeg FORLANGER ikke dette, men dersom en likevel bruker tid og mange ord på et forum, så må det vel kunne være en fordel at en gjør
det mest for å hjelpe og ikke for "å vinne"
Jeg synes i hvert fall at det ville være positivt.
Når dette siste her er sagt, så skjønner jeg jo at dere "teknisk flinke" hvis det er riktig å bruke det uttrykket, må få ta igjen dersom deres vitenskapelig beviste sannheter blir sådd tvil om ved synsing.
Jeg har ingen formening eller lytteerfaringer om hvorvidt det er forskjeller på digitalkabler, heller ikke mellom forskjellige rimelig gode og skjermede netkabler.
Jeg mener sjøl at jeg har evnet å høre forskjell på signalkabler og jeg føler meg svært sikker på at jeg har gjort det på ht.kabler.
Har du aldri noen gang hørt om det er lydmessige forskjell på kabler av noe slag?
Jeg tenker her på generelt "normale" kabler stort sett beregnet for formålet.
I beste mening for et mer positivt (og hyggelig

) forum.
Mvh.KW