Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.724
    Torget vurderinger
    4
    Det er en tid for alt.
    Har lagt mine HS ut for salg, med customtilpassede stativer. De får ikke den bruken de fortjener i hovedstuen, og blir litt for store i det minste rommet som jeg tilbringer mesteparten av tida mi i.
    Skulle ønske jeg kunne gi de bedre arbeidsbetingelser, for det bor fantastisk med godlyd i de.

Interesserte bør kjenne sin besøkelsestid. 😉

Duet Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.02.2016
    Antall liker
    185
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det er en tid for alt.
    Har lagt mine HS ut for salg, med customtilpassede stativer. De får ikke den bruken de fortjener i hovedstuen, og blir litt for store i det minste rommet som jeg tilbringer mesteparten av tida mi i.
    Skulle ønske jeg kunne gi de bedre arbeidsbetingelser, for det bor fantastisk med godlyd i de.

Interesserte bør kjenne sin besøkelsestid. 😉
    Nye Dynaudio Legend kunne vært noe… De er vesentlig mindre enn Heritage-ene. Og et godt knepp opp i lydkvalitet.

Vedlegg

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.995
    Torget vurderinger
    49
    Spurte AI

hvilken er best

Begrepet "best" avhenger helt av hva du prioriterer: Heritage Special regnes teknisk sett som det gjeveste samleobjektet med den mest sofistikerte lyden, mens The Legend er det "beste" valget hvis du har begrenset med plass eller ønsker en mer moderne, punchy spillestil.
    Her er en kjapp oversikt for å hjelpe deg å velge:

Velg Heritage Special hvis:
    • Lydkvalitet er absolutt alt: Den bruker den legendariske Esotar3-diskanten (fra Confidence-serien), som gir en ekstremt detaljert, luftig og naturlig gjengivelse.
    • Du liker en varmere lydsignatur: Den beskrives ofte som "muskuløs" og fyldig, med en mellomtone som får vokaler til å skinne.
    • Du har plass: Den trenger litt rom rundt seg (gjerne 50 cm fra vegg) for at bassen skal sitte skikkelig.
    • Samleverdi betyr noe: Dette er en nummerert limited edition (2500 par) som sannsynligvis vil holde seg svært godt i verdi.

Velg The Legend hvis:
    • Plassen er begrenset: Dette er en ekte bokhyllehøyttaler. Den er mindre og lettere å integrere i en stue eller på en hylle uten at den dominerer rommet.
    • Du vil ha "punch" og fart: Selv om den er liten, er den tunet for å låte overraskende stort og dynamisk. Den oppleves ofte som mer "frempå" og moderne i lyden enn Heritage.
    • Designet teller: Heritage har et veldig tradisjonelt 80-talls utseende, mens The Legend har et noe strammere og mer moderne uttrykk.
    Kort oppsummert: Heritage Special er den objektivt sett "bedre" høyttaleren rent teknisk og lydmessig, men den krever mer av rommet og lommeboken. The Legend er den beste for deg som vil ha High-End-lyd i et mer kompakt og plasseringsvennlig format

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.952
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt lengre nedi rekkene, kom over noen bilder jeg tok av mine Dynaudio Focus 140.
    Jeg likte veldig godt fargen på ringene rundt elementene. Synes dette var veldig så mye mer vellykket enn sølvringene på 160ene som kom etter.
    De aktive Focus er tilbake med mørke ringer ser det ut som.

Var bra med spill i fineren på de Rosewood jeg hadde.

dyn2 (2).jpg dyn11.jpg

dyn5 (2).jpg
    dyn9 (2).jpg

mvh

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.995
    Torget vurderinger
    49
    Dynaudio Legend er et livsstil produkt med high end lyd.
    Et produkt for den kvalitets beviste interiørdesigneren.
    De var nydelige i palisander og appellerer nok til mange, meg inkludert, kunne godt «pyntet» stua med disse.

«kneppet opp i lydkvalitet« er nok mer reklame enn realitet, tipper de låter like bra, men litt annerledes👍😎

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.502
    Torget vurderinger
    12
    Legend er sikkert bra høyttalere, som mye annet fra Dynaudio. Det jeg reagerte på var den bastante "reklamen", uten noen nærmere begrunnelse. Tror nok de kunne passet bra i mitt lille rom i kjelleren, der ProAc 1SC nå spiller, men jeg ville nok ikke satset på disse i ei større stue. Palisander kan være flott, men noen ganger syns jeg de mørke feltene i treverket blir i overkant fremtredende, nærmest sorte. Så en utpakkingstråd i går der dette kom godt fram. Spørsmålet er så hvorvidt kunden får mulighet til å velge mellom ulike varianter.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.952
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ser jo ut som Legend skal treffe noe rundt livsstil. Så en forhandler i NY på YT, som hadde solgt mye HS og ville ha flere sånne høyttalere å selge.
    Han tok litt av æren for at høyttaleren ble laget. Litt humor, men ikke, virker det som.
    Argumentene med at det ikke er logo på fronten sånn at de kan legges sideveis og stå opp ned og slikt avhengig av hvordan det passer med interiøret i stua, det er kanskje ikke heeeelt audiofile argumenter.
    mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn