Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Foresten vedrørende desse stav 24 stativene. Jeg ble litt overasket når jeg skrudde opp topplokket(samme med bunnen) Der er det delvis sveiset igjen og pålimt en litt hard type gummiplate over der igjen på selve stavene. Så her kan det se ut til at dei har tenkt at forbrukeren ikke skal få sandfylle stativene sine. Jeg løsnet bare desse gummiplatene med et litt kraftig flatt skrujern. Det var akkurat nok glipper mellom der til å få sandfyllet, og deretter legge på igjen gummiplaten og så montere på topplokket😇
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Har hatt mange stativhøyttalere og mange stativ, det er ikke alltid tyngre stativ er best.
    Mer sand gir mer ro, men det dreper også litt livlighet og liv i lyden, så tilpass til høyttaler, smak og rom.
    På Herritage ville jeg startet med 1/3 og justert derifra til det sitter.
    Har 2 spann Atabites på loftet kommer til og teste litt etterhvert. Foreløpig er stativene tomme og det låter bra, men ørene er justert til Klipsch Heresy IV og jeg ønsker ikke lyden "tammere" :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Det vil du heller ikke få😈 Det er poenget. Du har en ting å gjøre…gi stativene hvert sitt, jevnt fordelte spann Atabite-fyll. Se over hva du kan vente. Og så du da, som knapt har begynt å spille inn..😊🎶
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Som sagt så liker jeg lyden som den er, men er ikke redd for og eksprimentere når de har fått noen måneder spilletid.
    Det er jo endel av hobbyen:)
    Hadde feks Target R2 stativer (43kg stk) til ProAc Response 2, ProAc Response 2S, ProAc D2 og ProAc S100, det fungerte utrolig bra, mens Dynaudio Fokus160 ble litt for snill og tam på disse.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt mange stativhøyttalere og mange stativ, det er ikke alltid tyngre stativ er best.
    Mer sand gir mer ro, men det dreper også litt livlighet og liv i lyden, så tilpass til høyttaler, smak og rom.
    På Herritage ville jeg startet med 1/3 og justert derifra til det sitter.
    Har 2 spann Atabites på loftet kommer til og teste litt etterhvert. Foreløpig er stativene tomme og det låter bra, men ørene er justert til Klipsch Heresy IV og jeg ønsker ikke lyden "tammere" :cool:
    Bra observasjon. Jeg har lyttet nå i kveld og jeg merker det du nevner. Lyden ble litt snillere og virker mere dempet på et vis. Uten sanden var lyden litt lettere/friskere.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Dynaudio sier at hvis du skrur høyttaleren fast i stativet er det viktig og fylle stativet, men sier også at det ikke er noen universal sannhet så du bør prøve deg frem og finne ut hva som fungerer best for deg.

    Dynaudio om stand
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Dynaudio sier at hvis du skrur høyttaleren fast i stativet er det viktig og fylle stativet, men sier også at det ikke er noen universal sannhet så du bør prøve deg frem og finne ut hva som fungerer best for deg.
    Kanskje man bare burde stolt på at Bowers hadde en grunn med å sveise igjen stav 24. Men jeg skal vurdere å tømme ut litt for å se hva som skjer. Kan heller fylle opp igjen litt å litt.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Har hatt mange stativhøyttalere og mange stativ, det er ikke alltid tyngre stativ er best.
    Mer sand gir mer ro, men det dreper også litt livlighet og liv i lyden, så tilpass til høyttaler, smak og rom.
    På Herritage ville jeg startet med 1/3 og justert derifra til det sitter.
    Har 2 spann Atabites på loftet kommer til og teste litt etterhvert. Foreløpig er stativene tomme og det låter bra, men ørene er justert til Klipsch Heresy IV og jeg ønsker ikke lyden "tammere" :cool:
    Hvor får man kjøpt denne Atabites og hva koster den? Jeg er litt spent på hva du opplever gir best resultat mht. mengde på dine Stand 20. Selv bruker jeg vanlig sand og tror kanskje ikke det virker så forskjellig på den lydstyrken jeg bruker, så lenge stativet dempes tilstrekkelig. Men jeg er åpen for å forsøke med annet enn sand.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Hvor får man kjøpt denne Atabites og hva koster den? Jeg er litt spent på hva du opplever gir best resultat mht. mengde på dine Stand 20. Selv bruker jeg vanlig sand og tror kanskje ikke det virker så forskjellig på den lydstyrken jeg bruker, så lenge stativet dempes tilstrekkelig. Men jeg er åpen for å forsøke med annet enn sand.
    Jeg kjøptet det på Soundgarden Forus, de måtte bestille det.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Kun 1par Heritage igjen nå, da er 1 par solgt siden jeg kjøpte.
    Hvem er den heldige?😁
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Bra observasjon. Jeg har lyttet nå i kveld og jeg merker det du nevner. Lyden ble litt snillere og virker mere dempet på et vis. Uten sanden var lyden litt lettere/friskere.
    Six-pack på at med sand blir det (om mulig) bedre, selve bass/-diskanthøyttalerne som skal gjengi musikken - ikke kabinett eller stativ :cool:
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Dynaudio sier at hvis du skrur høyttaleren fast i stativet er det viktig og fylle stativet, men sier også at det ikke er noen universal sannhet så du bør prøve deg frem og finne ut hva som fungerer best for deg.

    Dynaudio om stand
    Har du heritage beint frem eller toe inn? Litt interessant å høre hva som fungerer der blant folk🎶 Nå for tiden står mine beint frem.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Har du heritage beint frem eller toe inn? Litt interessant å høre hva som fungerer der blant folk🎶 Nå for tiden står mine beint frem.
    Jeg har mine godt vinklet inn mot lyttestolen, men likevel ikke mer enn at jeg godt kan se innsiden av begge høyttalerne. Syns dette er en bra løsning, visuelt i alle fall, men har ikke eksperimentert mye med dette.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Six-pack på at med sand blir det (om mulig) bedre, selve bass/-diskanthøyttalerne som skal gjengi musikken - ikke kabinett eller stativ :cool:
    Jeg tenkte dette i utgangspunktet. Endringene med sandfyllingen ble tydlige. Bassen føltes mere ut i rommet og toppen litt roligere. Men ikke mere lukket selvsagt. Synes det låter helt suverent.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MB: Nettopp. Minst mulig negativ påvirkning utenfra på elementene. Stein diktatorisk kontroll, uansett parameter- i alle retninger. Underbygd av en nøytral, men frisk , uforvrengt musikalitet og snorrett frekvensgang i hele responsområdet. Så gjør danskene nettopp det de skal😊 Som sagt: Passiv Dynaudio har tildels ekstreme krav. De må tvinges i kne. Men få høyttalere gir klarere beskjeder om riktig eller galt. Det du lærer via dem, følger - og farger deg i tankegangen. Det er ikke bare kult å få dem til, det gir en forbaska bra følelse også. For den som får dem til har lært det viktigste: Å lytte! Til hva slags budskap musikere har. Via de nødvendige ressurser for et harmonisk hele. Om strømregningen lider, se det er underordnet😈 Hiv over en sekser Esrum Kloster, takk😊 Savner den siden forrige besøk i København. Samarbeid på tvers av Øresund har funka før, det. Bare spør Saga Noren..
     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Noen som vet hvilken gjengestørrelse det er på Stand 20?

    Edit: IsoAcoustics mener det er samme som på Gaia III, så de er visst bare å skru rett i.
     
    Sist redigert:

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Audia Flight FLS 10 folkens? Vurderer en slik. Noen erfaringer? Vs Hegel H590 fks. Er forsåvidt svært happy med Naim Supernait 3 og hicap dr på Heritage Special. Eneste ankepunktet er at den sliter en anelse på høye nivåer. Det er tross alt en 80 watter.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MBS: Den Supernaiten er da langt bedre som motor på Neat eller Focal...så noe like langt mer strømsterkt er å foretrekke der.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    MBS: Den Supernaiten er da langt bedre som motor på Neat eller Focal...så noe like langt mer strømsterkt er å foretrekke der.
    Supernait 3 er veldig strømsterk ja. Men den Audia flight fls 10 har en strømforsyning på 2kv.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Fant en impedansemåling av Heritage:


    Hvis den stemmer, funker stort sett det meste av forsterkeri så lenge det er nok watt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MBS: Det er en minimumstørrelse her..så spørs det på ønskene dine mht signatur..
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    MBS: Det er en minimumstørrelse her..så spørs det på ønskene dine mht signatur..
    Jeg kunne tenke meg mere krefter til dei stundene jeg spiller høyt. Det er sjelden jeg gjør forsåvidt. Naim er kjent for å være strømsterke saker. Watt er ikke alltid det viktigste. Men selv en Supernait 3 kan bli for lite på en Heritage special når man beveger seg over på skikkelig høyt nivåer. Jeg er ekstremt kresen for å si det slik. Jeg vil si at en Supernait 3 ligger omtrent på nivå med en Hegel H190 på å drive litt vanskelige høytalere selv om 190 har det dobbelte i oppgitt watt. Med tanke på opplevd fylde, slam og autoritet så synes jeg kanskje at sn3 overgår til og med H390 så lenge man holder seg på middels høye nivåer. Det er når man virkelig skrur opp høyt at man vil høre at en H390 faktisk drar fra en anelse på kontroll.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR
    M

    MusicBear

    Gjest
    Audia Flight FLS 10 folkens? Vurderer en slik. Noen erfaringer? Vs Hegel H590 fks. Er forsåvidt svært happy med Naim Supernait 3 og hicap dr på Heritage Special. Eneste ankepunktet er at den sliter en anelse på høye nivåer. Det er tross alt en 80 watter.
    Tittet innom Norsk Audio Teknikk?
    Bladelius Ask (omtalt blant nyheter her på sentralen) tipper jeg vil bli omtalt nærmest som et førstevalg av integrerte apparaturer :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MBS: Trengs ikke…bare å skrive ut sjekken😊😈 Den ER nemlig et førstevalg..
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    MBS: Trengs ikke…bare å skrive ut sjekken😊😈 Den ER nemlig et førstevalg..
    Du vet, smaken er som baken. Mitt inntrykk av fks Balder fra bladelius var en litt analytisk fremtoning.. Det kan selvsagt være at bladelius har gjort noe helt drastisk i endringer av dei nyere komponentene sine, men det må jeg nesten teste før jeg tror på det. Hegel fks har en bedre naturlighet og mere lettflytende karakter over seg som tiltaler meg mere. Naim er det nærmeste jeg har kommet begge deler, både kraft/dynamikk og lettflytende naturlighet. Derfor er jeg litt på utkikk etter separate Naim nå.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MBS: Hvis Balder var overanalytisk , har du brukt feil forforsterker på den. I mine ører har Bladelius alt det Hegel har, pluss en pseudobritisk musikalitet fullt på høyde med Naim, Audiolab og Exposure. Og kreftene fra Alingsås finner du ærlig talt ingen andre steder..uansett pris. Regn med å måtte understøtte både pre og effekt med hver sin separate forsyning.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    MBS: Hvis Balder var overanalytisk , har du brukt feil forforsterker på den. I mine ører har Bladelius alt det Hegel har, pluss en pseudobritisk musikalitet fullt på høyde med Naim, Audiolab og Exposure. Og kreftene fra Alingsås finner du ærlig talt ingen andre steder..uansett pris. Regn med å måtte understøtte både pre og effekt med hver sin separate forsyning.
    Ok jeg tror på deg. Skal teste nyere Bladelius på ett eller annet tidspunkt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Gjør det, MBS. Jeg er svært glad i Naim selv, men de klarer ikke kreftene fra Sverige. Om du så ga dem fire forsyninger..Lån øre til Naim på enten Focal eller Neat..skal love deg de våkner.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Gjør det, MBS. Jeg er svært glad i Naim selv, men de klarer ikke kreftene fra Sverige. Om du så ga dem fire forsyninger..
    Jeg lurer på om du har hørt et trinn som heter 300dr? Det driver laster i 2ohm over lengre tid uten noe problem. Viftekjøling og greier. Tror ikke bladelius har noe som er i nærheten. På ren slagkraft og effekt, joda.. men med tanke på ren uforvrengt kraft og kontroll, og hi-fi egenskaper i klasse med Gryphon.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kunne tenke meg mere krefter til dei stundene jeg spiller høyt. Det er sjelden jeg gjør forsåvidt. Naim er kjent for å være strømsterke saker. Watt er ikke alltid det viktigste. Men selv en Supernait 3 kan bli for lite på en Heritage special når man beveger seg over på skikkelig høyt nivåer. Jeg er ekstremt kresen for å si det slik. Jeg vil si at en Supernait 3 ligger omtrent på nivå med en Hegel H190 på å drive litt vanskelige høytalere selv om 190 har det dobbelte i oppgitt watt. Med tanke på opplevd fylde, slam og autoritet så synes jeg kanskje at sn3 overgår til og med H390 så lenge man holder seg på middels høye nivåer. Det er når man virkelig skrur opp høyt at man vil høre at en H390 faktisk drar fra en anelse på kontroll.
    Du opplever nok kompresjon på høyttaleren, ingenting bra vil skje med mer futt fra forsterkeren når du spiller høyt og vil spille enda høyere. Om høyttaleren er virkelig spesiell ville jeg vurdert å avlaste høyttaleren fra bass under 80 hz for mer guff på høyt nivå.

    Her er et bilde fra Erin's audio corner på hva som skjer når man går inn i kompresjon på høyere nivå på en tilsvarende størrelse to-veis høyttaler;

    1659781221663.png


    Den sorte linjen er på 76 dB og er normalisert til flatt, de andre fargene er på 86, 96 og 102 dB målt på 1 meters avstand. Man mister rett og slett nivå når driveren går i metning og ytterlige guff/lydtrykk vil gjøre vondt verre. Plutselig sier det poff.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg lurer på om du har hørt et trinn som heter 300dr? Det driver laster i 2ohm over lengre tid uten noe problem. Viftekjøling og greier. Tror ikke bladelius har noe som er i nærheten. På ren slagkraft og effekt, joda.. men med tanke på ren uforvrengt kraft og kontroll, og hi-fi egenskaper i klasse med Gryphon.
    Svenske Hifi & Musik er svært edruelige når de omtaler noe, husker jeg ikke aldeles feil mener jeg de skrev at Gryphon Diablo gav en anelse mer lydopplevelse enn Ask i form av noe mer "varme" i lydbildet, men så påpekte de også at Bladelius kostet dramatisk mye mindre enn dansken...

    Ellers koster jo det integrerte 60 kilos kraftverket Baldelius Oden "bare" rett over 90.000 - Bladelius må da være high-end klassens best buy :cool:
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Du opplever nok kompresjon på høyttaleren, ingenting bra vil skje med mer futt fra forsterkeren når du spiller høyt og vil spille enda høyere. Om høyttaleren er virkelig spesiell ville jeg vurdert å avlaste høyttaleren fra bass under 80 hz for mer guff på høyt nivå.

    Her er et bilde fra Erin's audio corner på hva som skjer når man går inn i kompresjon på høyere nivå på en tilsvarende størrelse to-veis høyttaler;

    Vis vedlegget 839349

    Den sorte linjen er på 76 dB og er normalisert til flatt, de andre fargene er på 86, 96 og 102 dB målt på 1 meters avstand. Man mister rett og slett nivå når driveren går i metning og ytterlige guff/lydtrykk vil gjøre vondt verre. Plutselig sier det poff.
    Du har er poeng her. Det jeg liker med Naim er måten strømmen blir levert på. Jeg spiller sjelden ekstremt høyt. Det er tross alt musikk vi hører på og ikke lydtrykk.
     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Du opplever nok kompresjon på høyttaleren
    Tror du? Jeg tipper Heritage kan ta imot en del mer juling enn den klipschen, men den krever også veldig mye mer effekt. Noe av det som stadig imponerer meg med mine Contour 20i er hvor uanstrengt de er på høyt volum, så lenge det er nok power. Hørte dem først på EC Nemo-blokker, seinere på McIntosh MA352, og det var bare gøyere jo mer jeg skrudde opp. Ville blitt overraska hvis Heritage ikke var omtrent i samme liga.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Tror du? Jeg tipper Heritage kan ta imot en del mer juling enn den klipschen, men den krever også veldig mye mer effekt. Noe av det som stadig imponerer meg med mine Contour 20i er hvor uanstrengt de er på høyt volum, så lenge det er nok power. Hørte dem først på EC Nemo-blokker, seinere på McIntosh MA352, og det var bare gøyere jo mer jeg skrudde opp. Ville blitt overraska hvis Heritage ikke var omtrent i samme liga.
    Ma 352 har såpass med headroom altså🤔 kult. Jeg har både Heritage special og JBL L100Classic. Synes at Heritage henger greit på jeg altså med tanke på å kunne spille høyt uten å låte komprimert. Men Heritage krever enda mere watt for å kunne spille like høyt som JBLen.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Her er foresten en fornuftig kar som har noen betraktninger om Supernait 3 vs Hegel sin 250 watter H390:
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    MA352 låt helt utrolig bra sammen med Contour, men nåla på effektmeteret var ofte LANGT ute på høyresida… de trenger nok mye effekt, disse Dynaudioene.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MBS: Lån øre til Oden Valhalla, du..😈 Jeg regner med den nagler deg så fast til veggen at du sitter selv om blokka skulle rase..😈 Den overspiller nevnte Gryphon..lett..Aldri har seks timer i et lytterom gått så fort for min del..

    Så mye de kan få, Harry..Så mye de kan få..
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    MBS: Lån øre til Oden Valhalla, du..😈 Jeg regner med den nagler deg så fast til veggen at du sitter selv om blokka skulle rase..😈 Den overspiller nevnte Gryphon..lett..Aldri har seks timer i et lytterom gått så fort for min del..

    Så mye de kan få, Harry..Så mye de kan få..
    Tviler ikke altså.. Håper den er musikalsk i tillegg til å være kraftfull og da. Er kresen vet du og lyden må være, just right🎶 Skal mere til for å imponere meg en bare masse power og krefter. Lyden må være naturlige og lettflytende og åpen.. finesse osv.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tror du? Jeg tipper Heritage kan ta imot en del mer juling enn den klipschen, men den krever også veldig mye mer effekt. Noe av det som stadig imponerer meg med mine Contour 20i er hvor uanstrengt de er på høyt volum, så lenge det er nok power. Hørte dem først på EC Nemo-blokker, seinere på McIntosh MA352, og det var bare gøyere jo mer jeg skrudde opp. Ville blitt overraska hvis Heritage ikke var omtrent i samme liga.
    Ja, det tror jeg. Selv om Heritage tåler mer juling vil den fortsatt komprimere og mangle overskudd til dynamiske transienter når man spiller høyt. Hvis man føler forsterkeren ikke kontrollerer godt nok så er det ikke helt usannsynlig at det man hører er at driveren er litt ute av kontroll under tuningen på bassporten eller at man reagerer på manglende trykk og sprut i transienter. Ser ikke helt at stadige bytter av forsterker vil fjerne problemet med manglende kapasitet.

    Deler man av høyttaleren mot en sub isteden vil man få bedre overskudd over hele linjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn