Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Ja, takk for tilbakemeldinger. The Last One, du vet jo litt om det å angre på salg av Dynaudio høyttalere :) Det må nok "den rette kjøperen" til for at jeg skal la disse gå, dvs blir nok godt over normal markedspris. Har jaktet rundt i litt over et år etter en forsterker til de, men har dessverre ikke ubegrenset med midler jeg kan sette av til dette. De blir plassert i min fars kjeller etterhvert, så han endelig kan få seg et skikkelig anlegg. Var nære på å ende opp med Naim Supernait 2, men gjerrigheten slo inn og forsterkeren glapp. Jeg vet jo nå at Hegel matcher godt, men har lyst til å prøve noe annet til disse. Kanskje en Primare I30 om den dukker opp. Tar ellers i mot tips fra andre som har hatt disse høyttalerne!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det kan nok virke som at soundgarden trapper ned dynaudio siden focus 160 og andre focus modeller forsvinner.. men det har nok sin årsak i at focus serien nå er discontinued og ikke produseres lengere, utenom xd utgavene som enda går videre :)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Sitter her med Confidence c2 og er regelrett lamslått av hva Dynaudio har klart med denne høyttaleren. Det er naturstridig hva de har fått til med det som til syvende og sist er en enkel to-veis med to 6,5 tommer mellomtone/bass. Det blir aldri grøtete og det tar på en måte aldri slutt på reservene. Og måten de har fått to esotar-diskanter til å spille sammen på er minst like imponerende. Det er en ekstremt luftig diskant med litt kjøtt på beina, eller en slags taktil egenskap som er vanedannende. Det skal sies at jeg ofte opplever gode toveis som mer kommunikative enn treveis, men dette er første gang det ikke går utover dypbassegenskapene.

    Er det bare det at confidence-serien er så god, eller får man mye av det samme med f.eks contour s3.4, eller focus 380?

    Devialet og Dynaudio er forøvrig en fantastisk kombo. Mistenker at Dynaudioene, med sitt myyyke oppheng trenger høy dempingsfaktor i forsterkeren og at det er derfor de ofte beskrives som vanskelige å drive. De har jo en snill impedansekurve og en grei følsomhet.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Sukk! Estimatet fra Dynaudio er 8 mars. Bare venter på å kunne melde meg inn i klubben! :)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Sukk! Estimatet fra Dynaudio er 8 mars. Bare venter på å kunne melde meg inn i klubben! :)
    Først tog med paroler, så koble opp, hvis du får tid selvfølgelig.

    Må si jeg lurer på hva de har fått til med c4 når c2 til de grader leverer.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Ja, innlegget ditt vekket plutselig opp utålmodigheten min. Har stor tro på de to diskanten og beskrivelsen din bekrefter forventningene mine!
     
    A

    ANM

    Gjest
    Hehe! Ja, Figge, du vet hva man skal gjøre om man har gått seg vill i skogen? Legge en kabal. Kommer alltid en jævel og bryr seg! ;)
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    218
    Antall liker
    619
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Har nå lest gjennom tråden med stor interesse, går nå å venter på pakke i posten på et par hvite nye focus 160. Gleder meg til å teste dem. Ser at de trenger litt innspilling så jeg får bare være tålmodig.
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    190
    Antall liker
    63
    Hi Ivarell can you tell me where you got those acoustic plates from ?
    A fantastic room you have.
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    218
    Antall liker
    619
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Da kom Focus 160 i posten idag, samtidig med stativene fra Lsound, glimrende timing. Da er det bare å begynne innspillingen av dem. Nå er de koblet opp med en NuPrime IDA-16 forsterker. Første inntrykket er at dette lover bra. Legger med et bilde, de som nå blir pensjonert står ved siden av.

    Dynaudio 1.jpg
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer! De gjør seg i hvitt. Hva er det de erstatter?
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    218
    Antall liker
    619
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer! De gjør seg i hvitt. Hva er det de erstatter?
    De gamle er Definitive Technology Mythos four. Brukt som fronter i et surround oppsett. Ut med det, så nå er det stereo som gjelder.
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Noen her inne som har erfaring med Electrocompaniet på Dynaudio? Litt gøy i så tilfelle å høre/dele erfaringer, på en fredagskveld meg noe godt i glasset og "kona er ute og huset-for-meg-selv-spilling" :cool:
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Sitter her med Confidence c2 og er regelrett lamslått av hva Dynaudio har klart med denne høyttaleren. Det er naturstridig hva de har fått til med det som til syvende og sist er en enkel to-veis med to 6,5 tommer mellomtone/bass. Det blir aldri grøtete og det tar på en måte aldri slutt på reservene. Og måten de har fått to esotar-diskanter til å spille sammen på er minst like imponerende. Det er en ekstremt luftig diskant med litt kjøtt på beina, eller en slags taktil egenskap som er vanedannende. Det skal sies at jeg ofte opplever gode toveis som mer kommunikative enn treveis, men dette er første gang det ikke går utover dypbassegenskapene.

    Er det bare det at confidence-serien er så god, eller får man mye av det samme med f.eks contour s3.4, eller focus 380?

    Devialet og Dynaudio er forøvrig en fantastisk kombo. Mistenker at Dynaudioene, med sitt myyyke oppheng trenger høy dempingsfaktor i forsterkeren og at det er derfor de ofte beskrives som vanskelige å drive. De har jo en snill impedansekurve og en grei følsomhet.
    Flott at du er fornøyd! C2 er en glimrende høyttaler. Og de kan spille veldig høyt med rett forsterker før det butter. Min erfaring er at de nok trenger mye plass. Jeg fikk ikke ordentlig dreisen på dem uten EQ i mitt forholdsvis trange rom. Men enda så god C2 er, er C4 markant bedre. C2 og C4 er de beste høyttalerne jeg har hatt, og også de som har gjort meg mest irritert over at vi ikke har råd til større hus. Men med massive akustikktiltak og EQ, så spiller C4 veldig bra på 20 kvadrat.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Sitter her med Confidence c2 og er regelrett lamslått av hva Dynaudio har klart med denne høyttaleren. Det er naturstridig hva de har fått til med det som til syvende og sist er en enkel to-veis med to 6,5 tommer mellomtone/bass. Det blir aldri grøtete og det tar på en måte aldri slutt på reservene. Og måten de har fått to esotar-diskanter til å spille sammen på er minst like imponerende. Det er en ekstremt luftig diskant med litt kjøtt på beina, eller en slags taktil egenskap som er vanedannende. Det skal sies at jeg ofte opplever gode toveis som mer kommunikative enn treveis, men dette er første gang det ikke går utover dypbassegenskapene.

    Er det bare det at confidence-serien er så god, eller får man mye av det samme med f.eks contour s3.4, eller focus 380?

    Devialet og Dynaudio er forøvrig en fantastisk kombo. Mistenker at Dynaudioene, med sitt myyyke oppheng trenger høy dempingsfaktor i forsterkeren og at det er derfor de ofte beskrives som vanskelige å drive. De har jo en snill impedansekurve og en grei følsomhet.
    Flott at du er fornøyd! C2 er en glimrende høyttaler. Og de kan spille veldig høyt med rett forsterker før det butter. Min erfaring er at de nok trenger mye plass. Jeg fikk ikke ordentlig dreisen på dem uten EQ i mitt forholdsvis trange rom. Men enda så god C2 er, er C4 markant bedre. C2 og C4 er de beste høyttalerne jeg har hatt, og også de som har gjort meg mest irritert over at vi ikke har råd til større hus. Men med massive akustikktiltak og EQ, så spiller C4 veldig bra på 20 kvadrat.
    De koser seg med 45 kvm :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Tviler jeg ikke på! Allikevel; forsøkt å henge en tykk dyne på veggen til høyre for den høyre høyttaleren? Jeg mener man ikke kan få dempet slike tett på refleksjoner godt nok...
    Henge dyne i det flotte rommet. Greit at smaken er som baken, men ærlig talt!:)
     

    Ivarell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Vis vedlegget 367561

    Nye akustikk plater må til :) Begynner å låte viirkelig bra her nå :))

    Tviler jeg ikke på! Allikevel; forsøkt å henge en tykk dyne på veggen til høyre for den høyre høyttaleren? Jeg mener man ikke kan få dempet slike tett på refleksjoner godt nok...
    Dette er en stue, så dyne opp på veggen her er så klart ikke aktuelt. Har ikke noen problemer med førsterefleksjonen føler jeg ;-)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Hvilken avstand har du mellom høyttalerne, Ivar? Indre sidevegg - indre sidevegg.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Da har jeg slått til med et par focus 360, som lå ute her på torget. Hatt lyst på dynaudio lenge, syntes xd600 hørtes helt sinnsykt bra ut. Men vi snakker om en del cadh, pluss måtte jo kvittet meg med en del utstyr. Nå håper jaeg på en del av samme lyden, til en del rimmeligere pris :) ikke gode tider i oljebransjen lenger, så et lite kompromiss. Får de i begynnelsen av neste uke og er veldig spent :)
     

    Ivarell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    103
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Da har jeg slått til med et par focus 360, som lå ute her på torget. Hatt lyst på dynaudio lenge, syntes xd600 hørtes helt sinnsykt bra ut. Men vi snakker om en del cadh, pluss måtte jo kvittet meg med en del utstyr. Nå håper jaeg på en del av samme lyden, til en del rimmeligere pris :) ikke gode tider i oljebransjen lenger, så et lite kompromiss. Får de i begynnelsen av neste uke og er veldig spent :)
    Gratulerer !! Blir nok knall det der :) Hm får vel snart legge ut contourene for salg snart..
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Ivarell, dette blir jo bare bedre og bedre! Må si det hadde vært spennende å prøvd C4, men de har et meget spesielt design og krever sin plass. Du ser jo virkelig til å ha fått det til hos deg da, men det er ikke noe A4 stue du har der :) Rått.
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Da har jeg endt opp med et par Dynaudio DM 2/6. Jeg er så glad i disse. Har forsøkt meg på andre Dynaudio også, men kommer alltid tilbake til DM 2/6.
    Hvilke dac og forsterkere passer godt på Dynaudio? Jeg har forsøkt litt med Marantz PM5004 og Bada DC-211MK. Begge låter greit, men Marantz tror jeg blir litt svak. De spilte helt rått med Sugden A21 Al Series 2, men den er nå død :(
    Av dac bytter jeg litt mellom Arcam irDac og Hegel HD12. Begge kan låte litt skarpt, og Hegel er nådelås avslørende... Skulle hadde en dac med noe mer avrundet lyd.
     
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Sted
    Hässleholm
    Hej Dynaudiovänner! Söker efter ett par Dynaudio C4 i svart eller vitt. Sitter idag med ett par C2 men skulle vilja ha lite mer kropp och tryck. Har idag 38 kvadrat och det är nästan för stort för C2.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn