Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ampman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.10.2007
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Hei.veldig nyskjerrig på dynaudio xd 200.er det mulig å koble opp vinyl spilleren feks.er det noe å hente på å kjøpe en dac m volum kontroll.er den vært prisen?..har veldig lyst på de������
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Er fryktelig nysgjerrig selv på xd serien. Det er analog inngang på connect men du trenger et phonotrinn. Hørte xeo 2 og de imponerte. Hørte xd600 og de imponerte ikke, men det tror jeg var rommet. Eneste er at jeg synes finishen er litt kjip hvis man går for finér. Men sort eller hvit ser bra ut.

    Tenker at når det blir hus så blir det flerroms med dynaudio.
     

    ampman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.10.2007
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Lykketil,tror du de vil bli for store på 12 - 13 kvadratm?
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Spennende. Annerledes. Ikke neodymiummagneter. 2. Ordens delefilter. Høy delefrekvens for en esotar på største modell. Blir spennende å se de live og ikke minst ta en lytt.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    Ser at Contour 60 tåler nesten like mye effekt som C4. 390 watt kontinuerlig skulle tilsi at denne kan spille høyt. Første gang de bruker så store bass/mellomtone drivere også vel. "Gruer" meg litt til å se en ny Confidence serie etterhvert, da er det vel slutt på roen jeg har hatt med tanke på oppgraderinger.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    En ny confidencelinje der dagens tykke utenpåliggende mdfbaffel er byttet ut med litt nettere aluminiumsversjon hadde vært noe. I aktiv versjon med dsp for de som ønsker det. Også ønsker jeg at de tilbyr en lys trefinish.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Ser at Contour 60 tåler nesten like mye effekt som C4. 390 watt kontinuerlig skulle tilsi at denne kan spille høyt. Første gang de bruker så store bass/mellomtone drivere også vel. "Gruer" meg litt til å se en ny Confidence serie etterhvert, da er det vel slutt på roen jeg har hatt med tanke på oppgraderinger.
    Ringte han Lars og sa at de ikke fikk komme med ny Confidence serie, han lovte å droppe det og heller doble prisen på eksisterende.;)
     

    Elektropop

    Fersking
    Ble medlem
    17.02.2012
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Da har C1'ene mine og C2'ene til fry byttet hjem. :)
    De spiller ikke like godt i stua mi, som de gjorde hos han. Men det kan det hende det blir en løsning på etter hvert. ^^
    Det var uansett et fint løft i lyden.

    Må bare få skryte av at fry er en veldig real og stødig kar å handle/bytte med, langt over snittet sammenlignet med en del andre jeg har handlet både brukt og nytt utstyr av. Slike gutter, det vil gamle Norge ha!

    2016-10-31 21.46.18.jpg
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Se der ja :)

    Savner de litt allerede men c1 er en meget god erstatning.

    Skal sies at du var en usedvanlig hyggelig og real kjøper også så da er det ikke vanskelig å være hyggelig og real tilbake.

    Lykke til videre!
     

    cissa

    Medlem
    Ble medlem
    22.07.2009
    Innlegg
    30
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    2
    Vil bare melde meg inn som ny lykkelig eier av et par Focus 160. Spiller foreløpig bare på en Denon pma 2000r, dac magic og Apple TV :) så her er det nok en del å gå på :) men må si det låter nydelig i stua hvor det er koblet opp.
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Vil bare melde meg inn som ny lykkelig eier av et par Focus 160. Spiller foreløpig bare på en Denon pma 2000r, dac magic og Apple TV :) så her er det nok en del å gå på :) men må si det låter nydelig i stua hvor det er koblet opp.

    Veldig gode høyttalerer du har der, og forsterkeren virker også til å være en bra sak. Tror du har et anlegg som kan yte bra en stund fremover.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Spennende tider, på flere måter. Har et par 400 xd på vei. Er utrolig nysgjerrig på disse aktive sakene fra dynaudio. Rasjonalisten i meg sier at dette må jo være den beste løsningen. Ingen passive delefiltre som kun påvirker negativt og suger effekt. Full kontroll på hvert element med forsiktig dsp og digital fasekorrigering.

    En bitte liten boks med de tilkoblingsmuligheter man trenger og som kan gjemmes helt bort.

    Om det måler seg mot kombinasjonen devialet og C1, se det er en annen sak, men det blir moro å prøve de mot hverandre. Ingenting er solgt så det blir dobbelt oppsett en periode fremover.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Da er 400 xd mottatt og pakket opp. Den mattsorte finishen er meget pen og oppsettet er veldig enkelt. Kun en liten prøvelytt i går kveld, men førsteinntrykket er meget positivt. Ekstremt dynamisk lyd i den forstand at små detaljer formelig eksploderer ut av høyttalerne, uten å være skarpe, eller harde. Definitivt annerledes enn c1 og devialet. Ikke like innsmigrende, men utvilsomt mer detaljer og nyanser. C1 og devialet virker nesten litt sidrumpa i forhold, noe jeg ikke hadde ventet. Lydene starter og stopper endel raskere virker det som.

    I dag får jeg connect og det blir spennende å se hvordan det funker.

    Det som er soleklart er at aktiv drift virkelig har noe for seg mtp kontroll og oppløsning, så får jeg se om det fungerer på dårligere innspillinger.
     

    HalvorV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    164
    Antall liker
    81
    Torget vurderinger
    1
    Hadde 400xd hjemme for test for en stund tilbake.
    En meget bra høyttaler!
    Ikke helt fortrolig med connect, hadde litt kluss innimellom med den (mistet signal, restartes osv.)
    Jeg hadde nok kjørt kablet oppsett.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Hadde 400xd hjemme for test for en stund tilbake.
    En meget bra høyttaler!
    Ikke helt fortrolig med connect, hadde litt kluss innimellom med den (mistet signal, restartes osv.)
    Jeg hadde nok kjørt kablet oppsett.
    Spennende. Hva var inntrykket ditt?

    Jeg har såpass mange kilder som skal kobles til (sonos, tv, platespiller) at jeg trenger connecten. Hvis ikke den fungerer er det kjørt før det begynner.
    Noe som er synd evt. da førsteinntrykket er veldig positivt. Spesielt mtp at de ikke er innspilt. Var heldig og fikk tak i et par som hadde vært åpnet og spilt på i noen timer i butikk.

    En stor del av det som er tiltrekkende her er funksjonaliteten bakt inn i connecten, dvs flerromsoppsett og en enklere hverdag. Har kommet til et punkt der jeg ikke orker å dille med finjusteringer og mange bokser. Nå er devialet i seg selv en fantastisk enboksløsning, men det begrenser seg til å være fantastisk i det rommet den står i.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Får også inntrykk av at det trådløse ikke er helt modent ennå. Mine Xeo2 hikker innimellom, ikke dermed sagt at det er Dynaudios skyld.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Hmm. Høres jo ikke bra ut. har du xeo 2 koblet opp mot connect, eller er det blåtann?

    Synd hvis det skjærer seg på målstreken.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hadde demo forleden på xd 600 da jeg var litt interessert I å finne ut om den løsningen var bedre enn devialet120 + monitor audio pl 200.
    Jeg har fått med meg målinger som viser hvor raskt xd starter og stopper, og er litt tiltrukket av muligheten for individuell eq på talerne.

    Men jeg var skuffet, det var en slags rar diskant i xd syntes jeg. Kan man si "hul"?
    Reagerte med en gang på det enorme lydbildet de var kapable til, men noe i øvre register var ikke helt riktig for mine ører.

    Selger i butikk var overbevist på forhånd om at pl 200 og dev ville være bedre, men jeg var overbevist om det motsatte.

    Men jeg må påpeke forbehold her, dette var en demo og ikke hjemme, det var markant forskjellig lyd I forhold til hva jeg er vant til og Høyttalerne var ikke satt opp skikkelig. Også verdt å merke at sonus faber Olympica 2 låt skikkelig dårlig I samme demorom tidligere.

    Jeg slo uansett fra meg xd da finishen/kvalitetsfølelsen var mildt sagt tvilsom i forhold til både pris og monitor audio generelt.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Det var vel ikke tilfeldigvis i Oslo sentrum? Hørte xd600 der og det var ikke særlig imponerende. De har et elendig demorom. Og helt enig mtp finish, især valnøtt og rosewood, som har litt plastpreg. Hvit og svart ser bra ut, dvs det funker i en vanlig stue.

    Disse målingene hadde vært interessante å se. Mitt inntrykk er at de starter og stopper på en femøring.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Har hørt både xd400/600 og synes de har en fantastisk lyd :) utseende er litt mer skuffende synes jeg også. Men tror det er positivt med aktive høyttalere og slipper kabler, men ikke så stor mulighet til å farge lyden. Ikke at det er interessant siden den er så bra uansett :)
    Enormt stort lydbilde og syntes de gikk dypt i bassen :) ser jeg et par i høyglans på brukten vil det klø i fingrene :)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det var i Bergen, men lytterommet er på ingen måte optimalt. Hadde jeg likt finishen så hadde jeg nok prøvd dem hjemme, men min bedre halvdel likte dem ikke i det hele tatt. Dette var rosewood finish.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Finnes de i høyglans? De svarte er i en veldig diskret satinfinish som ser meget bra ut. Rosewood er veldig dramatisk på disse. Mine c1 er i rosewood og er i en annen klasse mtp kvalitet akkurat der.

    Har ikke lagt merke til hul diskant, men hører at det ikke er like mye kjøtt på beinet i toppen som med esotarene i c1. Når det er sagt så henger lyden mer frigjort i rommet med xdene. Mtp pris tror jeg man skal slite kraftig for å finne noe i nærheten hvis man skal sette sammen et anlegg. Gøy er det lell. Har koblet opp connect og ikke hatt noen hickups ennå.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tenker fortsatt på å bytte ut devialet 120 og monitor audio pl 200 med aktive høyttalere, og ser fortsatt på xd 600 som ett av to alternativer, det andre er kii three.
    Jeg velger å tro at det var lytterommet som ga meg en bob-bob opplevelse av xd 600. Selv om personalet på soundgarden på forhånd mente at Devialet pluss pl 200 ville spise xd 600 til frokost velger jeg å overse dette.

    Føler det på gikten at jeg gir mer og mer blanke i hva folk sier. I ni av ti tilfeller stemmer det ikke med egne opplevelser.

    Dersom noen har xd 600 i annet enn rosewood til salgs/bytte så hyl ut. Da er jeg muligens interessert!
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Byttet ut devialet 200 og confidence c2 med xd400. Angrer ingenting. Blir mer og mer overbevist om at en aktiv løsning er veien å gå.
     

    HalvorV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    164
    Antall liker
    81
    Torget vurderinger
    1
    Xd400 er meget bra! Har også klokkertro på aktivt.
    jeg var ikke helt overbevist om stabiliteten ved trådløs drift.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Connect til xd har vært dønn stabilt her. Også kjøpt en link til en jl audio fathom f110 for å se hvordan det fungerer. Som er utmerket. Har egentlig ingen behov for sub, men det er moro på film.

    Xdene begynner også å få noen timer og har roet seg litt i øvre mellomtone / nedre diskant.

    De spiller rett og slett forrykende godt.

    Xd600 hadde vært artig å prøve hjemme. Det eneste jeg har å utsette er at trefinishene på xd-modellene ser litt kjipe ut.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Takker for gode svar, gutter.

    Ikke bare ser trefinishen kjip ut, hele høyttaleren føles kjip ut i forhold til både prisklassen og mot konkurrenter. Ikke noe spesielt dødt kabinett ved knoke testen, men uten at jeg skal påstå at det har noe å si for lyden sin del.

    Jeg har lyst å prøve både xd 600 og Kii three hjemme for å se om det er noe til saker, men jeg vegrer meg for å drasse dyre ting gjennom post og frakt og mine egne ti tommeltotter.

    Har muligheten til å få deponert xd 600 fra den lokale pusheren for å teste, men føler egentlig ikke for å gjøre det så lenge jeg vet at jeg ikke vil ha den rosewood - fargen uansett. Med min klønete natur og tingenes iboende faenskap vet jeg at det ikke er en god løsning 😆
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er glad i Dynaudio's lyd, så den nye serien der virker spennende :)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    I forbindelse om at jeg etterspurte en app for Android fleipet jeg litt og ba de om å vurdere å lage en aktiv versjon av de nye contourene. Jeg var visst ikke den første.

    Se det hadde vært noe. Hadde vært fryktelig vanskelig å unngå å kjøpe et par da.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tålelig sikker på at det kommer. De aktive Dynaudioene er mange hakk bedre enn de tilsvarende passive hvis man tar med pris i betraktningen.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Syns ikke den nye Contour serien er helt vellykket rent estetisk. Spesielt ikke de som L&B testet.
    Men smaken er som baken :) Lyden vil jeg anta, som alt annet opp i prisklassen til Dynaudio, låter
    fabelaktig. Syns S1.4 LE var en vellykket høyttaler på de fleste parametre. På noe slo den også
    C1 som jeg hadde etter S1.4 LE. Bassen var for eksempel mer tight enn C1. Og litt friskere i
    spillestilen totalt sett. Men C1 var bedre på separasjon og plassering i lydbildet. Litt fler lag i musikken.
    XD serien ville vært moro om ble lansert på Contour serien ja. Da lukter man nok på noe som er
    innertier for mange musikkelskere.
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Jeg synes i alle fall den nye serien er finere enn den utgående, men foretrekker også en mer konvensjonell og konservativ utforming. Selv om disse egentlig ikke er spesielt konservative i formen. Og den lyse eik-fargen eller hva der er for noe, er stilig og mest sannsynlig den jeg ville valgt. Så smaken er delt her ja...

    Men det spørs om dette vil være et løft fra Focus 160, den beste høyttaler som noengang er produsert. :)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    Vurdert ut fra bildene, synes jeg at designet på denne serien ikke er i nærheten av å reflektere prisen. De ser rett og slett mye billigere ut enn de er, minner om noe dagens Infinity kunne satt sammen. Og de utstikkerne i bunn på de gulvstående ser mye simplere ut enn de gamle basene. Men... det er jo lyden og det indre som teller.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Tror jeg må se de i virkeligheten før jeg uttaler meg om finish, men satin eik ser stuevennlig ut.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vis ikke det var fordi der lige er blevet invisteret i er par Nye B&W 805 d3 med det formål at combinere disse med et par DB1 sub,er, ville det absolute have været stor sandsynlighet for, at a kunne have endt op med et par av disse.
    M.E en kombis som idag spiller på Contuer 3.4 er også temmelig varm på at høre disse, men de har ikke været al for tilgengelig i butikkerne her i Norge indtil nu!

    Nogen som ved hvor man har mulighed for at komme til at høre på disse? - her på vest landet, eller for den sags i resten av det ganske Land.
     
    Sist redigert:

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    En aktiv contour 30 tror jeg hadde vært nær den perfekte høyttaler i en vanlig stue.

    Angående utriggerne i bunn så liker jeg de. Praktiske og veldig smart med gummiring Basen på gamle contour/confidence hadde være perfekt i et annet materiale enn mdf.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn