Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    242
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    De er fantastiske Balle Clorin, de låt flott her, men etter en stund savnet jeg bunndraget. De spiller alt perfekt ned til sikkert rundt 40-45Hz, men de utelater naturlig nok dypere bass. Dette gjorde at jeg gikk over til gulvstående etterhvert, men savnet da naturligheten og detaljrikdommen fra C1 Signature.

Prebs

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.09.2013
    Antall liker
    11
    Satser på at Duet i Bergen er på "ballen" når det kommer til Dynaudio framover da. Dagens godnyhet:)

_RoDa_

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    5.483
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    6
    De er fantastiske Balle Clorin, de låt flott her, men etter en stund savnet jeg bunndraget. De spiller alt perfekt ned til sikkert rundt 40-45Hz, men de utelater naturlig nok dypere bass. Dette gjorde at jeg gikk over til gulvstående etterhvert, men savnet da naturligheten og detaljrikdommen fra C1 Signature.
    Redselen for å savne det du skriver, er noe av det som gjør at de fortsatt står her. Tvinger meg til å ikke savne det nederste... 😀
    Samtidig som jeg både tenker på stativer med innebygget bass eller en subwoofer eller to.
    Skal få ut fingeren og måle hvor langt ned de har nivå i min 35kvm stue.
    Det jeg er redd for med en bassløsning er å rote til noe av det de er så bra på oppover.
    Tror Platinumene mine er like Signature i lyden, men det er så lenge siden jeg hørte MkI at jeg ikke husker evt forskjeller til de senere versjonene.

mvh

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    593
    Torget vurderinger
    9
    Ville nok også vært litt skeptisk til å rote med sub. Har prøvd Dynaudios egen Sub 6 og fikk det ikke helt til å harmonere med Special 40. Det må innrømmes at jeg ga subben litt kort tid, altså ikke mye sjanse akkurat. Ble ganske fort lei av å fetle med dette og syns det var helt greit å gå tilbake til Sp.40 alene. Har i grunnen aldri blitt overbevist de gangene jeg har prøvd sub. Tror jeg foretrekker uten, men tviler ikke på at andre med litt mer tålmodighet enn meg kan få dette til.

ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    242
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    De er så ekstremt imponerende i det de gjør, at det skal veldig lite til for at en subwoofer skiller seg ut. Vet det er en del bassfreaks her inne, som har jobbet mye med integrering av bass, men jeg prøvde bare en Velodyne SPL1000 med romkorreksjon her. Sto ikke særlig lenge. Når ikke engang Sub 6 lar seg lett integrere, skal det nok mye arbeid og rette omgivelser til for å få det til å stemme skikkelig.

X3

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    167
    Torget vurderinger
    1
    Da har Duet lagt ut Dynaudio på sine nett sider:) Det som er sabla kjipt er att de to høyttalerene jeg har vurdert Confidence 50 og 60 har steget med 50000kr🙈🙈🙈

Zack

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    0
    Ja det er en pen økning på alle modeller når man sjekker duet.no. Er spent på prisen på nye utgaver av SpecialForty om de får dem inn.

Gunders_81

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Antall liker
    18
    Ville nok også vært litt skeptisk til å rote med sub. Har prøvd Dynaudios egen Sub 6 og fikk det ikke helt til å harmonere med Special 40. Det må innrømmes at jeg ga subben litt kort tid, altså ikke mye sjanse akkurat. Ble ganske fort lei av å fetle med dette og syns det var helt greit å gå tilbake til Sp.40 alene. Har i grunnen aldri blitt overbevist de gangene jeg har prøvd sub. Tror jeg foretrekker uten, men tviler ikke på at andre med litt mer tålmodighet enn meg kan få dette til.
    Jeg har også prøvd meg litt med subwoofer sammen med SP40. Jeg har en Dynaudio sub 250 II som jeg kjøpte på salg. Jeg har heller ikke funnet det lett å finne gode innstillingene for subwoofer for å få et godt samspill mellom høyttalerne og subowooferen. Jeg synes egentlig det ikke har gitt så mye ekstra med subwoofer. Subwoofer har kanskje gitt litt ekstra fylde i noen (få) tilfeller, men generelt er jeg tilfreds med SP40 alene. Fordelen med ekstra subwoofer kommer nok an på hva type musikk man hører på, hvilke preferanser man har til bass og kanskje om man ser mye film hvor man ønsker utnytte dem lavfrekvente lydeffektene.

Zack

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    0
    Ja det er en pen økning på alle modeller når man sjekker duet.no. Er spent på prisen på nye utgaver av SpecialForty om de får dem inn.
    Svarer meg selv😊 SpecialForty med ny finish har kommet på nettsiden hos Duet og prisen er 33990. Black vine ser helt fantastisk lekre ut.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    593
    Torget vurderinger
    9
    Smak og behag. Ingenting galt med de nye, men selv holder jeg likevel en knapp på den opprinnelige i stavlimt grå bjørk. Har dog ikke sett den samme i rødt. Hadde tenkt å bestille et tilleggspar i rødt, men de var ikke lenger å oppdrive. Gode stativere uansett.

Zack

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    0
    Har selv de røde og det finnes få bilder som ligner på dem i virkeligheten. Er nok vanskelig å få frem fargen og jeg synes de ser plast- eller overlakerte ut på bilder på nett. Er kjempefornøyd med de røde. Har ikke sett de i grå bjørk. Fikk dem til 22k inkl. stativer, noen timer etter betalingen leste jeg Soundgarden var konkurs og fikk beskjed at butikken stengte et døgn senere så var nok derfor jeg fikk dem til en veldig god pris.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    960
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    19
    Dynaudio Contour C20, med blyfylte Stand 6 stativer og Soundcare føtter.
    Låter formidabelt med Hegel H360.
    Må få meg nytt rack, da det snart ikke er igjen noen komponenter :)

Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    4
    Dynaudio Contour C20, med blyfylte Stand 6 stativer og Soundcare føtter.
    Låter formidabelt med Hegel H360.
    Må få meg nytt rack, da det snart ikke er igjen noen komponenter :)

Hvordan opplever du H360 i forhold til Coda?

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    593
    Torget vurderinger
    9
    Har selv de røde og det finnes få bilder som ligner på dem i virkeligheten. Er nok vanskelig å få frem fargen og jeg synes de ser plast- eller overlakerte ut på bilder på nett. Er kjempefornøyd med de røde. Har ikke sett de i grå bjørk. Fikk dem til 22k inkl. stativer, noen timer etter betalingen leste jeg Soundgarden var konkurs og fikk beskjed at butikken stengte et døgn senere så var nok derfor jeg fikk dem til en veldig god pris.
    Det er et godt kjøp. Var det med Stand 20 stativer?

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    593
    Torget vurderinger
    9
    Ja sorte stand 20 som fulgte med i prisen.
    Da er det etter mitt skjønn et røverkjøp. Bare de alene kostet vel rundt kr.5.000. I dag vil vel dine høyttalere med samme stativer koste rundt kr.40.000.

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    2.910
    Sted
    BygdaMellomByene
    Kan jeg spørre hvilken Dynaudio du gikk for? (forsøkt å søke)
    Jeg har Dynaudio Evidence Platinum i grotta og C4 Platinum i konas stue. Du gjorde et dårlig forsøk på søk, anlegget er på forsiden. 😄

Prebs

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.09.2013
    Antall liker
    11
    Jeg har Dynaudio Evidence Platinum i grotta og C4 Platinum i konas stue. Du gjorde et dårlig forsøk på søk, anlegget er på forsiden. 😄

Takker for svar. Meget utsøkt oppsett!! Får skylde på at jeg ikke hadde fått i meg kaffe enda:)

Har selv vurdert nye Confidence 50 i lang tid og forsøkte å få til en lytteprøve i 2019 uten hell. Nå med 20% prisøkning så blir det nok med drømmen.

Zack

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    0
    Da er det etter mitt skjønn et røverkjøp. Bare de alene kostet vel rundt kr.5.000. I dag vil vel dine høyttalere med samme stativer koste rundt kr.40.000.
    Jeg har tenkt det samme og er helt enig.

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    2.910
    Sted
    BygdaMellomByene
    Takker for svar. Meget utsøkt oppsett!! Får skylde på at jeg ikke hadde fått i meg kaffe enda:)

Har selv vurdert nye Confidence 50 i lang tid og forsøkte å få til en lytteprøve i 2019 uten hell. Nå med 20% prisøkning så blir det nok med drømmen.
    Takk skal du ha!

300k er mye penger. Men når du først drømmer, hvorfor ikke drømme om 60? Om du har litt is i magen, blir jeg overrasket om du må ut med 450k. Gi det et par år og ta'n helt ut, len deg tilbake og vit at du har det beste. Ellers har man jo alltid M5P ;)

Prebs

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.09.2013
    Antall liker
    11
    Takk skal du ha!

300k er mye penger. Men når du først drømmer, hvorfor ikke drømme om 60? Om du har litt is i magen, blir jeg overrasket om du må ut med 450k. Gi det et par år og ta'n helt ut, len deg tilbake og vit at du har det beste. Ellers har man jo alltid M5P ;)

Joda, ser hva du mener. Men vi får håpe på rekordsterk krone en gang i framtiden så blir det spennende å se om impotørene da skulle følge opp med å senke prisene tilsvarende. Jeg har vell mine tvil på nettopp det! Når man bikker 300k så har man jo alltids Magico A5 også......

Time will show!

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    2.910
    Sted
    BygdaMellomByene
    Men vi får håpe på rekordsterk krone en gang i framtiden
    Prisen er ikke bare avhengig av kurs og veil er veil... Duet er ny importør, det kan bety at de har liten pull hos produsent enn så lenge. Som sagt glad jeg er ferdig. Den nye serien frister overhodet ikke.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    960
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    19
    Fikk en stor overraskelse i dag. Etter at jeg kjøpte meg Hegel H360, som har imponert meg. Tenkte derfor å legge ut Auralic Vega dacen til salgs.
    Men hvorfor ikke teste dacen og kjøre balansert inn i Hegel H360. Hadde en anelse om at dette kunne fungere, men WOW.
    Følte jo at Hegelen var som kildevann, med særdeles god bass, men med Auralic i førersetet, så var Hegelen redusert springvann.
    Med Auralic Vega så åpnet det seg enda mer. Transientene fikk enda mere luft rundt seg. Lydbilde ble større og dynamikken var heftigere.
    Klart mer kropp, som ga en liten dose varme, men uten å låte farget av noe slag. Alt satt som et skudd, med bedre ro og timing som ga litt frysninger.
    Det låt mer analogt, med bedre klangbalanse, og bassen var mer definert, gikk dypere og helt klart tøffere.
    Håper en dag å gå fra Dynaudio Contour C20 til C30, men i dag føltes det faktisk som om C20 hadde vokst til C30, om dere forstår hva jeg mener.
    Hegel H360 er en god forsterker, men dens flaskehals er faktisk den interne dac delen, for med ekstern dag låter den aldeles fantastisk.
    Tenkte dagens erfaring var til interesse for mange, da jeg ikke er alene med komboen Dynaudio / Hegel.

Sist redigert:

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    192
    Fikk en stor overraskelse i dag. Etter at jeg kjøpte meg Hegel H360, som har imponert meg. Tenkte derfor å legge ut Auralic Vega dacen til salgs.
    Men hvorfor ikke teste dacen og kjøre balansert inn i Hegel H360. Hadde en anelse om at dette kunne fungere, men WOW.
    Følte jo at Hegelen var som kildevann, med særdeles god bass, men med Auralic i førersetet, så var Hegelen redusert springvann.
    Med Auralic Vega så åpnet det seg enda mer. Transientene fikk enda mere luft rundt seg. Lydbilde ble større og dynamikken var heftigere.
    Klart mer kropp, som ga en liten dose varme, men uten å låte farget av noe slag. Alt satt som et skudd, med bedre ro og timing som ga litt frysninger.
    Det låt mer analogt, med bedre klangbalanse, og bassen var mer definert, gikk dypere og helt klart tøffere.
    Håper en dag å gå fra Dynaudio Contour C20 til C30, men i dag føltes det faktisk som om C20 hadde vokst til C30, om dere forstår hva jeg mener.
    Hegel H360 er en god forsterker, men dens flaskehals er faktisk den interne dac delen, for med ekstern dag låter den aldeles fantastisk.
    Tenkte dagens erfaring var til interesse for mange, da jeg ikke er alene med komboen Dynaudio / Hegel.
    Kult at du fikk det til å spille så bra med H360 og auralic Vega. Det er nok interndac som ikke når helt opp på H360 ja, for selve ampen er fin på alle måter. Jeg har selv Dynaudio Contour 30 på Hegel H390 og du verden for en fin kombinasjon. Spiller lett opp til fest i min 50kvm stue, og ungene blir helt ville når jeg setter på noe disko eller elektronika på høy guffe i stua😅 Dei er glade i den fete bassen. Hadde litt mere trøkk når jeg testet klipsch RF 7 mk3 her for en stund siden, men den dype fete bassen i Contour 30 slutter aldri å overaske meg.

Balle Clorin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    2.200
    Torget vurderinger
    1
    det var da blitt helt absurde priser på toppmodellene og de hakket under... ikke bare Dynaudio som lar prisen løpe løpsk og satse på oligarkmarkedet

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    192
    det var da blitt helt absurde priser på toppmodellene og de hakket under... ikke bare Dynaudio som lar prisen løpe løpsk og satse på oligarkmarkedet
    Heftige priser på den oppdaterte Contour også. Mine Contour 30 i kvit eik er nå til salgs. Litt blandede følelser på det, siden jeg aldri har vært i nærheten av så god lyd før. Men, har et dyrt billån som jeg tenker å kvitte meg med. Så får man heller se etterhvert hva som måtte dukke opp.

Balle Clorin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    2.200
    Torget vurderinger
    1
    behold høyttaleren selg bilen og kjøp elsykkel!! eller mindre billigere bil.

30-40 kkrmonner det på et dyrt billån?

og så må du betale 15-20k for hørbare høyttalere? mens du savner lyden du engang hadde
    Men du vet best sjøl hvor skoen trykker,

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn