Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Hva har du nå?
    Har kjøpt meg et par Sonus Faber Lumina V som jeg driver med en Hegel H120. Har også investert i en annen morsom sak som gir musikkglede, Naim Mu-So 2nd gen.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Har kjøpt meg et par Sonus Faber Lumina V som jeg driver med en Hegel H120. Har også investert i en annen morsom sak som gir musikkglede, Naim Mu-So 2nd gen.
    Mu-So 2 er meget bra, angret på at jeg solgte min.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    PKL: kan du si litt mer om hvordan de lyder og gjerne sammenlignet med andre høyttalere du har hatt?
     

    PKL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.09.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    93
    Sted
    Jylland
    De lyder meget behagelig, god bas med drive ( man glemmer helt at basenhederne ikke er større )
    Mellemtone god med mange nuancer og detaljer.
    Diskanten stikker ikke af giver lige det sidste pif i musikken ;)
    Klart bedste højttaler jeg har haft til nu.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Hvor lenge kan man lagre et par Dynaudio høyttalere i orginal emballasjen?😁
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Så lenge det tar til man innser hvor meningsløst det er å ha høyttalere i esker?sorry bare måtte.
    Det er jeg som skal si "sorry, bare måtte".
    Det blir nok en stund til jeg henter de frem, har nettopp fått katt i hus.
    Så for øyeblikket er det kun Sonos i stua.
    Som John i Tweaks & Geeks sa "den som venter på noe godt, kan vente lenge" 😁

     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    i januar døde ene Focus 20 XD, og uten noe svar fra Dynaudio på spørsmål om "hva gjør jeg nå, hvilke muligheter finnes?", så kjøpte jeg en Cambridge Audio Evo 150 og plugga på mine eldre Focus 140. Hurra, lyd i stua og alt mye enklere med HDMI ACR, samt streaming generelt.

    Fortsatt ikke noe svar fra Dynaudio support etter en purring om det finnes forsterkermoduler å få kjøpt, eller hva gjør jeg nå. Droppa tanken rundt aktive kostbare høyttalere (Alle egga i samme kurv), og tenker at det gjør jeg ikke igjen.

    Tenkte da, hvorfor ikke forsøke? Satte så inn elementene fra 20 XD rett inn i Focus 140, og resultatet ble forbausende bra. Delefilter er nok langt fra optimalt, men lyden ble både dypere i bass, og diskant ble "penere", så Focus 140-20 der altså.

    Egentlig synd at dette ikke skjedde for et par -tre år siden, så hadde jeg nok kjøpt Heritage Special. Drev og såg litt på disse, og vurderte bare å kjøpe for å ha de selv om jeg hadde aktive høyttalere, men men, får vente til Dynaudio gjør noe nytt og gøy. Tror ikke det blir special 40 (sikkert på vei til å bli erstattet), og contour 20i er litt stor rent fysisk, og blir sikkert byttet i en ny modell om et par-tre år. Kan da heller spille på de gamle 140-20 og se hva som dukker opp etter hvert.


    78235FDB-16CB-4DBB-AB73-641F153AD0F1.jpeg
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Har du tatt kontakt med forhandler? Rart at de ikke svarer.
    De ble i sin tid kjøpt hos Soundgarden, men nå er det jo Duet som har Dynaudio, så da tenkte jeg at det var lurt å sende til Dynaudio support for å høre hva de foreslo som veien videre. Fikk e-post med ticket osv, og supplerte med ekstra informasjon i en ny e-post, men intet svar.

    Er uansett veldig happy med nå å kjøre Cambridge Audio Evo -dings på passive Dynaudio.

    Dersom jeg fikk fiksa 20 XD-en kunne jeg selvsagt fortsatt bruke EVO-en som preamp/streamer, men tror muligens jeg skal la det toget gå. Tenker at fikser jeg den døde, så går det vel noen måneder så dør den andre osv. Tror det blir passive for alle penga.
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    230
    Antall liker
    167
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    4
    Er det noe som har hørt både C1 (Platinum) og Confidence 20 og kunne delt sine lytterfaringer?

    Jeg går med en svanger "liten" høyttaler i magen (i tillegg til TAD'ene jeg har fra før) og disse to er høyest på listen akkurat nå 😊
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    De ble i sin tid kjøpt hos Soundgarden, men nå er det jo Duet som har Dynaudio, så da tenkte jeg at det var lurt å sende til Dynaudio support for å høre hva de foreslo som veien videre. Fikk e-post med ticket osv, og supplerte med ekstra informasjon i en ny e-post, men intet svar.
    Du kan jo prøve Duet, det er mulig de enten har overtatt supportansvaret eller kan pushe litt på Dynaudio fra sin side.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er det noe som har hørt både C1 (Platinum) og Confidence 20 og kunne delt sine lytterfaringer?
    Jeg går med en svanger "liten" høyttaler i magen (i tillegg til TAD'ene jeg har fra før) og disse to er høyest på listen akkurat nå 😊
    Har ikke funnet noe direkte relevant på google. Contour 20 og Confidence C1 er mer vanlig sammenligning.
    Hvor reell er en sånn vurdering? Bortimot massemasse penger mellom disse valgene og Confidence 20ene er ganske så sikkert et par knepp videre på skalaen, gitt at det er videreutvikling innen samme merke?

    edit; en her





    mvh
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    230
    Antall liker
    167
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    4
    Tester er det jo plenty av, men det er alltid interessant å høre evt innspill fra medlemmer her 👍

    Det "kneppet" opp i lydkvalitet er kanskje (trolig) ikke verdt det rent pengemessig, hvis man sammenligner C20 med C1 Signatur/Platinum Dessuten liker jeg utseendet til C1 mye bedre.

    Men hadde vært gøy å høre fra noen med erfaringer 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sier som @Harry Stoteles fra min side @Salmacis ;
    C1 er dritbra, men sammenligne kan jeg ikke 😊

    En liten mistanke har jeg, og det er at for å hente ut forskjellene mellom dem så må du ha «voksen» elektronikk foran dem.
    F.eks det jeg har sammen med C1ene mine tror jeg ikke er egnet til å vise frem hvor mye bedre C20 er.

    mvh
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    230
    Antall liker
    167
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    4
    Ja, det er sant. Resten av kjeden er avgjørende i en slik potensiell sammenlikning. Sånn litt nøkternt tipper jeg at C1 checker alle boksene hos meg. Og som nevnt liker jeg utseendet til C1 veldig godt. Resten av pengene går til øl, snus og vinylplater 😅
    Så da er det vel bare å følge med på brukbørsene rundt omkring 😉
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    308
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    3
    Har et par Exite x18 på hjemlån her. Småtassene spiller bra
    20240324_193314.jpg
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    879
    Antall liker
    909
    Torget vurderinger
    4
    Det bor veldig mye godt i stativhtt til Dynaudio. Exite gir mye bang for the buck!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn