Respekterer din mening her Baluba, men IMHO er du helt på viddene (selv om du modererer deg selv litt ovenfor)baluba skrev:Greit nok, men jeg vil ikke kalle det skylapper selv. Jeg tviler ikke på at det er stor forskjell på de originale pressingene og dagens cd-er, men jeg vil anta at det er stor grad av kompresjon på de originale også. Den er bare mye bedre enn det som er vanlig i dag. For jeg er jo helt enig i at dagens loudness-krig er helt på trynet. Vær da grei å ikke anta at jeg til enhver tid forsvarer de mørke makter i bransjen. Jeg bare skriver at kompresjon er nødvendig for å få driven i tung musikk, og at hvis man leter etter dynamiske innspillinger bør man ser etter dem i andre genre.
Jeg tror du er blitt forutinntatt av å jobbe i studio, men det er nå bare en helt tilfeldig teori jeg har
Faktum er at det er en helt vill dynamikk på tidlige Maiden-utgivelser, og selv om klangbalansen varierer en del, er kompresjonen her på et minimum av det som er nødvendig, og sikkert kun på enkeltspor på mesteparten. Og sammenligner du disse utgivelsene med remasterne så har originalene uendelig mer av alt, ikke minst det som definerer "heavy".
Dette er ganske tidligere remasterne, fra 1995 tror jeg, så waveformen er ikke en firkantet vegg bortover, og langt bedre enn det som produsereres idag. Og sikkert da også langt innenfor det du mener er akseptabelt for denne type musikk. Men heavy er det ikke. Jeg kaller de for puddelversjonene. Du får det også til å høres ut at overkomprimerte heavy-utgivelser er unntakene, og det stemmer ikke. Selv om det er tilfeller av overdreven bruk av komprimering på 99,9% av alle utgivelser idag er det ikke nødvendigvis "riktig".Det er slik jeg mener heavy skal produseres, og det er slik den produseres. Men som i alle andre genre er det produsenter som overdriver effekten som dynamiske prosessorer gir.