Dungeon of despair

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    jeg og hifirobban har rensket markedet, sorry boys. En times svette over platekasser belønnes med ymse nedkjølende drikke og gjennomspilling av dagens fangst.

    platemessa i morra blir farlig, siden vi allerede har varmet opp.......

    oooops glemte bildet av fangsten
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Hold opp med det tøyset, se å flerr av pappen!

    Siden vi vet at den kommer fra Exotic Audio forventer vi minimum denne;

    verdier_platine.jpg



    Alternativt noe slikt;

    oracle.jpg



    Til nød en av denne...

    Discmaster.jpg



    Noe mindre vil ikke bli godtatt! Du kan glemme å snike deg inn med en AVID o.l. :cool:
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Inne på noe, Sluket. Ikke helt, men litt av hagleskuren traff riktig skive. Tim deParavicini har i mine øyne begått noe av det visuelt styggeste på denne siden av McIntosh, så noe sånt er det helt klart ikke...

    Et hint eller to, bilde av innhold fra den store esken:

    DSCN7489.jpg

    DSCN7490.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Turde ikke nevne Feigert.. gulp.. svelg..
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Enig i din vurdering av den EAR spilleren... har sett den live også. Med litt annerledes utforming hadde den vært glimrende.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Congrats are in order...or??

    ww.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Godt gjetta. Men det er et hint til i et av bildene.

    DSCN7492.jpg


    Hva skjuler seg i den lille esken, mon tro?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Her gjetter vi aldri! Jeg regnet det som sikkert at du ikke hadde tatt helt av og kjøpt en Firebird..
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    I den lille esken ligger Grumpy, klar med "Black Polish"...:cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Ehh... ekstremt likt et SME hull, eller..???
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Men den esken var mistenkelig lik en Triplanar eske jeg har liggende et sted..

    Edit; håper også at esken inneholder boka "How to focus properly during photography" :rolleyes:
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tydelig at noen har litt info om armer og, gitt!

    DSCN7495.jpg


    Men nå stoppa det litt. Jeg sitter her med skruer som er for lange til armbasen. Kappe? Dra på Claser'n på Lambert etter noen som er kortere? Hmmm....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Du ska itte lære far din å pule, Zomby:cool: Hvilke skruer mangler du? Dimensjon?



    Edit; apropos armer, jeg har en 10-12 forskjellige armbord til Micro DDX og RX serie spillere, men INGEN som er for SME...
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    M3x14 omtrent, innvendig sekskant, maks diameter på skruehode 5,5, gjenger helt opp til skruehodet. Tror faen ikke de har på Clasern...

    Kunne sikkert lært far min litt av hvert. Men når det kommer til stykket er det ikke sikkert at han får bruk for det. :cool:

    Hmmm. Fant en pose M3x20 med forsenket hode. Kanskje kappe dem ned som midlertidig løsning og maile til SME om riktig type?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Nei, toget har vel gått for gubben vil jeg tro.

    Du får ikke lov å handle på C.O. til et slikt storveies oppsett! Du kan få skruer av meg, i morgen hvis det ikke haster værre..?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Høres aldeles knall ut. Skal man ha en foccacia klar? Eller kan jeg svippe innom deg en tur på sykkel?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Høres aldeles knall ut. Skal man ha en foccacia klar? Eller kan jeg svippe innom deg en tur på sykkel?
    Jeg er i utgangspunktet ute og kjører, så jeg vet ikke helt når det blir. Men du er vel ivrig... tenker det klør... men kapp for guds skyld ikke de medfølgende originalskruene i natt kl. 03.00 i rødvinsmarinert overmot! Slå på tråden så finner vi ut av det.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Atte klør, ja! Jeg måtte slette annonsen for VPI'en da jeg fant ut at den går 4-5% for sakte med den nye motoren (av en eller annen grunn, jeg har noen tanker om hvorfor). Den blir lagt ut igjen når jeg kan stå 100% inne for at den er som den skal være. Platene som står lent mot høyre er nyinnkjøpte og uspilte. Jeg har et irrasjonelt mønster med å trøstekjøpe vinyl når anlegget krasjer.....

    DSCN7496.jpg


    Jeg slår på tråden etterhvert.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    724
    Det der var lekkert Zomby, gratulerer. Det blir vel ingen luksuscruise i ferien i år.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Lite eksotiske reisemål i år, ja. Tenkte å sykle ned til Rygge en tur for å titte på noen sykkelbriller som frister. Særlig lengre avgårde blir det neppe... ;)
     
    Sist redigert av en moderator:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Gratttis og kjempe morsomt Zomby:) Håper enn lever så lenge att man får oppleve og se, sluket pakke opp noe av allt analog utstyr som ligger i esker....

    God sommer til er begge
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Har du en dremel så kapp skruene og spell plater, ta gjerne et par pils for å roe hendene.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Paulsen.......
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg hadde lett gjort det (som så mange ganger før med andre ting). Skruene er enkle og rimelige å erstatte. Det blir helt fint resultat også. Man må bare passe på å sette på to muttere som 'kappejig', låse dem ved å stramme dem mot hverandre så de holder seg i ro, og til slutt file ned kuttflaten på enden av skruen så man ikke ødelegger gjengene i armbasen. Problemet som stoppet meg er at de leverte skruene har et stykke uten gjenger opp mot hodet. Det er for langt, slik at skruene ikke kommer langt nok inn.

    Men, nå blir det Sluket to the rescue i stedet. :D
     
    Sist redigert av en moderator:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ting gikk ikke helt etter planen i dag. Men vi har kommet midlertidig i mål ved hjelp av noen skruer med sporskruer med forsenket hode fra roteskuffen, baufil, vannpumpetang, nålfil og en håndfull strikk fra årets aspargesbunter. Jeg har ikke akkurat turt å dra til hardt på grunn av en litt uheldig anleggsflate mot armbasen.... Det blir en tur til Zachariassen Jernvare ASForsiden etter mer passende skruer i morgen. Tenker å sende en mail til SME også, så det blir helt riktig.

    Ballet starter som vanlig hos meg med en audiofil sviske:

    DavidBowie-AladdinSane.jpg


    Sånn ser det ut:

    DSCN7500.jpg


    Førsteinntrykket er en ikke akkurat ubetydelig utvidelse av frekvensfløyene. En ryddighet og tydelighet som VPI'en helt klart ikke klarer å matche. Noe slankere ble det nok, men er det egentlig noe problem?

    Skal spille litt nytt og gammelt og dulle med detaljene før jeg kommer tilbake med mer.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Vis vedlegget 205224

    Førsteinntrykket er en ikke akkurat ubetydelig utvidelse av frekvensfløyene. En ryddighet og tydelighet som VPI'en helt klart ikke klarer å matche. Noe slankere ble det nok, men er det egentlig noe problem?
    Korleis utviding av frekvensfløyane? Går ut frå at det naturlegvis var same pickup som stod på VPI-spelaren du hadde...?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Renere, lettere, mer uanstrengt, sannsynligvis mindre forvrengning i toppen. Kanskje det rett og slett skyldes 12"-armen og mindre sporingsvinkelfeil?

    Fastere og mer definert i bassen, også helt der nede. Kan ikke komme med noe årsaksforslag her, men ting starter og stopper raskere. Kanskje har vi kvittet oss med en liten festkul? SME 312S har forresten en effektiv masse på 14g mot JMW 9 Signature som ligger på 9,5g om jeg ikke husker feil. Kanskje det liger noe her?

    Alt som er byttet er drivverk og arm. Resten er uendret, inklusiv nåltrykk og VTA etter beste evne.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Gratulerer så mye! Den spilleren la jeg merke til på den siste Horten messa. Spilte meget overbevisende, og virket som en skikkelig tweake maskin. . .:cool:

    Mvh Petter.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Renere, lettere, mer uanstrengt, sannsynligvis mindre forvrengning i toppen. Kanskje det rett og slett skyldes 12"-armen og mindre sporingsvinkelfeil?

    Fastere og mer definert i bassen, også helt der nede. Kan ikke komme med noe årsaksforslag her, men ting starter og stopper raskere. Kanskje har vi kvittet oss med en liten festkul? SME 312S har forresten en effektiv masse på 14g mot JMW 9 Signature som ligger på 9,5g om jeg ikke husker feil. Kanskje det liger noe her?

    Alt som er byttet er drivverk og arm. Resten er uendret, inklusiv nåltrykk og VTA etter beste evne.
    Takk for utdjupinga. Har opplevd ein ikkje ubetydeleg skilnad på rimdrive og vanleg reimdrift av SSMen min, og opplever også den tunge tallerkenen som betre enn akryltallerkane då eg fekk gjere direkte samanlikning. Det er nok potensiale på dynamikken, og tankane du har gjort deg om armen er også interessante. (Håpar på at Rudi snart kjem med ei vurdering av skilnaden på 12" og 9" arm). Eigentleg er eg tangentialarmentusiast, men verda gjorde at eg brukar JMW9Sig (lynraske armskift, veit du)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Ikke si sånt 'a! Jeg har ikke penger å tweake for... ;)
    Tweake er jo noe man begynner med når "oppgraderingsuroa" melder seg, og den går jeg ut ifra er totalt fraværende nå. . .:)

    Mvh Petter.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    For all del. VPI'en er god. Bare jeg får fiksa hastighetstrøbbelet jeg sliter med, så selger jeg med den beste samvittighet.

    Nå har det snurra litt forskjellig her. Litt farlig å snakke mens man tenker, men jeg kan servere noen flere observasjoner fra hofta. Jeg tror jeg har blitt kvitt en liten betoning i øvre mellomtone. Jeg har en greie for Ella Fitzgerald, musikeren blant syngedamene. Ofte har jeg opplevd en tøtsj hardhet i øvre del av registeret hennes, det har blitt borte. Her mistenker jeg en resonans i plintet på VPI'en. Prøv å sette pickupen på en plate i ro og bank på plintet. Mulig Super Scoutmaster er bedre enn Scoutmaster her på grunn av mindre dimensjoner på plintet, men jeg kunne høre en distinkt resonans. Igjen ikke svære greiene, og sikkert noe man kan komme rundt med matching med pickup. Denne er nok opphavet til litt rufs i toppen hos Ella. På Woodpecker er det kun selve bankingen som kommer gjennom høyttaleren. og Ella låter krystallklar og uanstrengt i hele registeret.

    Jeg synes også at den skiller bedre mellom vokalister, for eksempel solist og koring. Igjen med tydeligheten.

    Noen vil nok oppleve Woodpecker som litt mindre sprelsk og livlig enn Scoutmaster, men mindre dynamisk er den klart ikke.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ikke si sånt 'a! Jeg har ikke penger å tweake for... ;)
    Tweake er jo noe man begynner med når "oppgraderingsuroa" melder seg, og den går jeg ut ifra er totalt fraværende nå. . .:)

    Mvh Petter.
    Har allerede begynt å tenke litt omkring underlag. Men det får nok bli med tankene inntil videre. I'm so broke, I can't pay attention. Ingen tvil om at jeg 'egentlig' hadde lyst på en flytende opphengt spiller, men det er så himla dyrt å gjøre det ordentlig.

    Jeg har litt spesifikt tenkt i denne retningen:

    townshend-audio-seismic-isolation-platform-2125-p.jpg


    Men det koster flesk. Spesielt siden jeg har minst like lyst på samme under høyttalerne (både under bassmodulene og mellom bassene og toppene).
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Sjekk Vermins Brio versjon av underlag. Ligna mistenkelig på den avbildede og koster nada.

    Ikke si sånt 'a! Jeg har ikke penger å tweake for... ;)
    Tweake er jo noe man begynner med når "oppgraderingsuroa" melder seg, og den går jeg ut ifra er totalt fraværende nå. . .:)

    Mvh Petter.
    Har allerede begynt å tenke litt omkring underlag. Men det får nok bli med tankene inntil videre. I'm so broke, I can't pay attention. Ingen tvil om at jeg 'egentlig' hadde lyst på en flytende opphengt spiller, men det er så himla dyrt å gjøre det ordentlig.

    Jeg har litt spesifikt tenkt i denne retningen:

    Vis vedlegget 205251

    Men det koster flesk. Spesielt siden jeg har minst like lyst på samme under høyttalerne (både under bassmodulene og mellom bassene og toppene).
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg tok et lite søk etter innlegg med ordet Brio av Vermin. Det er de 'squashballene' med en fjær inni? Det ser ut som de er ventilert? Townshend er ikke det tror jeg, hensikten med dem er en kombinasjon av stål og luft som fjæringsmedium. Som en fortsettelse over temaet fra de gamle Seismic sink med luftblære inne i en sandwichplattform. Disse hadde vel noen stabilitetsproblemer om jeg ikke tar feil.

    Ikke det. Føttene til Vermin ser absolutt interessante ut. Men jeg tror uansett temaet blir liggende en stund til. Det funker såpass at jeg trenger å lære spilleren å kjenne som den er før jeg begynner å tøyse og tweake.
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn