Dungeon of despair

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Og, nei. Jeg er ikke ferdig.

    Men jeg unner meg en periode med musikk og, ahem, hektisk prokrastinering.

    Jeg har forresten lært noe interessant om høyttalerne mine gjennom denne perioden. De har vist seg utrolig robuste i forhold til varierende akustiske omgivelser.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Zomby_Woof skrev:
    Omsider kom man i hvert fall så langt at man kunne flytte tilbake.

    Stemningsbilde fra i dag. Flere som har denne på vinyl? Kanonskive!
    Flott platespiller med tilhørende riaa :) Det må da låte potent!

    OU812
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Joa. Visst låter det bra. Tenkte jeg skulle pludre litt om utstyret etterhvert. Jeg må bare gruble litt først, om hvordan jeg skal angripe sakene.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.715
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Grattis med ferdig stillt leilighet Zomby :) Og den plate samlingen med tilhørende avspillings utstyr må ses nærmere på :D

    Her kan du kose deg med en inflyttnings gave! fra min barndoms barne tv ett klipp fra den herlige serien Tårtan ;D

     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Ja, skal det ikke bli noen platehyllebilder a' ?

    Ser riktig fint ut det der, Zomby. Og ryddig ! Imponert.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Platehylla får'u komme og grave i sjæl, Roberten. Ta med oppvaskhansker, det er noen progskiver. ;D

    Du får komme en dag du og, Roger. Jeg er som sagt ikke ferdig. Neste punkt på lista er maling av boden, pluss å kjøpe/lage noen hylleløsninger der inne. Jeg gidder ikke mer i stua før jeg har et annet sted enn soverommet å rydde unna verktøyet.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Zomby_Woof skrev:
    Platehylla får'u komme og grave i sjæl, Roberten. Ta med oppvaskhansker, det er noen progskiver. ;D
    ;D Gjerne. Men kan vi ikke omskrive en tråd fra musikkforumet, slik at istedet for musikk for proginteresserte kan du spille prog for musikkinteresserte for meg ? Ja, Roger, du kan gjerne komme samme dag som meg -> så jeg ikke blir den eneste som har hørt punk ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Roberten skrev:
    .......så jeg ikke blir den eneste som har hørt punk ;D
    Bah!! Jeg har da motorsag-pønk med Øystein Sunde på vinyl. Den kan vi spille. ;D

    Ellers sier jeg som før: Hvis du ikke finner musikk du liker hjemme hos meg, da liker du ikke musikk. Det samme gjelder antageligvis musikk du hater også...
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Det her begynner å ligne en god plan, og så lenge vi holder oss unna tverrfløyter er jeg trygg på at det kommer til å gå godt ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    Det her begynner å ligne en god plan, og så lenge vi holder oss unna tverrfløyter er jeg trygg på at det kommer til å gå godt ;D
    du er da en tverrfløytegutt Roberten! også en bjellmann. kul tråd forresten!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Klar for å stupe i den dype enden av bassenget?

    Jeg tror stedet å starte er Crimson, som alltid. Blir det for strengt finner vi noe annet. Robert Fripp er og blir en av mine topp ti-gitarister. Vi kan jo spille noe fra Bowies berlinerperiode?

    Når det gjelder tverrfløyte er det ingen vei utenom Edgard Varéses 'density 21.5'.

    Skal forresten prøve å finne noen aktuelle dager som utgangspunkt. Turnusjobbing er vrient. Sender dere en PM med forslag etterhvert. Hva heter Joaquin/Canales/xxx om dagen, forresten? Vi har utsatt nesten like mange ganger som han har hatt nick...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Fy for faen, Zomby, det støv-trynet ser ikke bra ut... fruen spurte lettere forskrekket "er han syk, den kjekke mannen?" Skal hilse forresten.

    Begynner å ligne en grei kåk nå, vi må ta en liten matlagingsaften snart, og svine ned det antiseptiske kjøkkenet ditt ;D ;D - så drar vi til Espen og herper parketten på det nykjøpte huset hans!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Fruen hadde nok vært langt mer bekymret hvis jeg hadde fotografert snørra mi! ;D Du må hilse tilbake. 

    Javisst skal kjøkkenet svines ned. Foccacia'n min blir bedre for hver gang. Jeg var forresten satt opp med kun det som oppgave forrige nattevakt.

    Bra forslag, forresten. Parketten til Espen er bedre enn min. Han kommer uansett til å perforere den md spikes over de kommende åra. Tror ikke han slår seg til ro før han har hatt et 20-talls høyttalere, i et 20-talls vilt forskjellige posisjoner.


    Næhh! Nå ærr'e natta! Skal tidlig opp i morra, begynner på jobb klokka 11.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    ;D ;D dusten tror han ikke skal kjøpe mer hifi nå som han er blitt huseier!! Men vi vet bedre, Zomby, vi vet bedre ja.....
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Dette ser bra ut Zomby!

    Må være grådig deilig å være ferdig med alle den oppussinga (selv om noe gjenstår.)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Zomby_Woof skrev:
    Klar for å stupe i den dype enden av bassenget?
    Overhodet ikke ;D Men Bowies berlinerperiode derimot, der henger jeg med på lasset.
    Tror Joaquin/Canales/xxx heter murre906 eller flinkgutt om dagen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Roberten skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Klar for å stupe i den dype enden av bassenget?
    Overhodet ikke ;D Men Bowies berlinerperiode derimot, der henger jeg med på lasset.
    Tror Joaquin/Canales/xxx heter murre906 eller flinkgutt om dagen.
    Ha ha... Han heter Mesut. Jeg hadde en gammel PM, og der oppdateres nickene fortløpende. Murre er det nok ikke. Tviler på at de to er samme mann, for å si det sånn! ;D

    Jeg har forresten fri på torsdag, om det passer.

    Tillegg: Jaggu kan jeg ikke redigere andres inlegg i denne tråden, gitt. Trykka på feil knapp og. Jeg tror jeg fikk til å redigere innlegget ditt tilbake til det opprinnelige.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Endelig fikk jeg mannet meg opp og bygd på BBB-reolen med en bredde til. Himmel og hav hvor stygt det er med ledig vinylplass, her er det bare ut og kjøpe mer. :rolleyes:
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Da ligger det an til tre uker hjemmeferie. Er det noen som har lyst til å spille plater en kveld, så er det bare å ta kontakt.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Lekkert oppsett du har fått deg! :) Hva var årsaken til at brystpanelet måtte tas ned? Greit nok at det ikke er det vakreste jeg vet, men det så ikke verre ut enn at jeg hadde levd godt med det. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Smakssak, muligens. For min del: no es bueno!

    Stua ble forresten 6 cm større hver vei. For en statsansatt i Oslo er det billige og viktige kvadratmetre.......
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Endelig fikk jeg mannet meg opp og bygd på BBB-reolen med en bredde til. Himmel og hav hvor stygt det er med ledig vinylplass, her er det bare ut og kjøpe mer. :rolleyes:

    Ledig vinylplass er et luksusproblem, men ja, er enig i at fulle hyller er mest sexy. ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    ;D

    Det er et luksusproblem, ja. Det er dessuten et problem det er en udelt glede å løse, og så gjenskaffe, og så løse. Gi lyd om du har lyst på en kveld med plater, Eros. Jeg har nok gummihansker til deg og Roberten.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    så så, er ikke så nazi.
    Det er ganske mørkt inne på platerommet mitt også, hvor plater av arten "prog" gjemmer seg bort her og der. ;)

    ​Bøh!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Endelig fikk jeg mannet meg opp og bygd på BBB-reolen med en bredde til. Himmel og hav hvor stygt det er med ledig vinylplass, her er det bare ut og kjøpe mer. :rolleyes:
    Akk, du uutgrunnelige verden. Etter at jeg bygde ut hylla for LP'er har jeg begynt å stable nyinnkjøpte CD'er oppå de tiltenkte og utilstrekkelige hyllene. Loppemarked er fine saker!

    Ikke en ting er byttet ut i anlegget, ikke har jeg tenkt så mye på saken heller. Men det spilles musikk.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har overrasket meg selv litt denne våren. Det er nye ting på gang, og man venter i spenning på en liten europeisk logistikkøvelse. Mer følger.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Det er et luksusproblem, ja. Det er dessuten et problem det er en udelt glede å løse, og så gjenskaffe, og så løse. Gi lyd om du har lyst på en kveld med plater, Eros. Jeg har nok gummihansker til deg og Roberten.
    Er det i år eller i fjor du har gummihansker og tre ukers ferie? Jeg har fem ukers ferie i sommer, ingen gummihansker, ei heller ledig plass i hyllene.

    Mono kl 10.00 på lørdag forresten?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Har fortsatt gummihansker, og prog på vinyl. ;D Jeg har hjemmeferie igjen, forhåpentligvis noe interessant på dille med både på software- og hardwaresida. Startskuddet for ferien går hos Ringstrøms rundt åpningstider lørdag 22. Vi får ta en kveld i løpet av de tre påfølgende ukene.

    Tviler sterkt på at jeg er klar for noe som helst lørdag kl. 10.00. Sommerfest med jobben kvelden før, vinylklubben samme kveld. Tenker behovet for litt alenetid og kaffe er stort rundt nevnte tidspunkt.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    En kveld i løpet av de tre ukene synes jeg vi skal sikte oss inn mot.

    Må si du fremstår som lite løsningsorientert angående morgendagen ...
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Erfaringsmessig vet jeg at disse nordstrandsgutta er litt hårsåre, så jeg valgte å være litt diplomatisk.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Begge deler, må jo være den perfekte oppladningen til festen til vinylklubben, Roger! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn