Ønsker anbefaling DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JensL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2003
    Innlegg
    222
    Antall liker
    8
    Sted
    Akershus
    Selv bruker jeg den som både dac og pre ! Digitalt utfra Squeezebox Duet og til DC , og videre med XLR rett i et Hypex effekt-trinn , og jeg må si det spiller meget bra ! Den overgår hvertfall Yamaha RX-A 3020 (dyreste receiveren) sin dac/pre del med god margin. Så det hadde vert litt moro og hørt andre med litt mer dedikert stereo utstyr og tilhørende erfaring sin mening om denne boksen :)
    Jeg har en Anti-mode 2.0 til låns for tida, og kjører et rimelig likt oppsett.
    En Onkyo 3008 receiver, Squeezebox Touch, Rotel RB-1572 effekttrinn (klasse D) og Martin Logan Vantage hovedhøyttalere.

    Akkurat nå tester jeg å kjøre Anti-Mode'en rett i Rotel-trinnet, og Onkyo'en via analog inn.

    Dette fungerer bra, selv om det er litt tungvint å måtte passe på å sette korrekt volum på AM'en når jeg skal se film med Onkyo'en.
    Home Theater Bypass på AM'en hadde gjort seg...

    Romkorrigeringen fungerer aldeles utmerket. Det passer svært godt at det er bare bassen som korrigeres. Audyssey fungerer ikke så bra med elektrostatene. Skulle ønske dette ble implementert i Audyssey, MCACC og YPAO etc.
    Det var et par ganske heftige peaks som ble fjernet. Se vedlagt bilde av før og etter kurvene.
    Dette slipper helt klart fram mer detaljer i mellomtone og diskant i mange låter. Store forskjeller.

    Når det gjelder DAC/Preamp-funksjonen sammenliknet med Onkyo'en, så er det ikke store forskjeller.
    Anti-Mode'en har litt mer detaljer og luft her og der, men Onkyo'en er faktisk ikke langt bak.
    Men når man ser på hvor mye man kan gjøre med AM'en for å skreddersy den lyden man vil ha, er den rett og slett brilliant.

    For å konkludere må jeg bare si at DSpeaker Anti-Mode 2.0 gir vanvittig mye for pengene.
    Her kan man virkelig få orden på bassresponsen uten å måtte sette opp digre bassfeller.
    I tillegg får man en meget bra DAC (med USB) og Preamp.
    Anbefaler virkelig å teste ut denne hvis du sliter med stående bølger og slikt.

    Hadde den hatt Home Theater Bypass, hadde jeg kjøpt en selv. :)
     

    Vedlegg

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Selv bruker jeg den som både dac og pre ! Digitalt utfra Squeezebox Duet og til DC , og videre med XLR rett i et Hypex effekt-trinn , og jeg må si det spiller meget bra ! Den overgår hvertfall Yamaha RX-A 3020 (dyreste receiveren) sin dac/pre del med god margin. Så det hadde vert litt moro og hørt andre med litt mer dedikert stereo utstyr og tilhørende erfaring sin mening om denne boksen :)
    Jeg har en Anti-mode 2.0 til låns for tida, og kjører et rimelig likt oppsett.
    En Onkyo 3008 receiver, Squeezebox Touch, Rotel RB-1572 effekttrinn (klasse D) og Martin Logan Vantage hovedhøyttalere.

    Akkurat nå tester jeg å kjøre Anti-Mode'en rett i Rotel-trinnet, og Onkyo'en via analog inn.

    Dette fungerer bra, selv om det er litt tungvint å måtte passe på å sette korrekt volum på AM'en når jeg skal se film med Onkyo'en.
    Home Theater Bypass på AM'en hadde gjort seg...

    Romkorrigeringen fungerer aldeles utmerket. Det passer svært godt at det er bare bassen som korrigeres. Audyssey fungerer ikke så bra med elektrostatene. Skulle ønske dette ble implementert i Audyssey, MCACC og YPAO etc.
    Det var et par ganske heftige peaks som ble fjernet. Se vedlagt bilde av før og etter kurvene.
    Dette slipper helt klart fram mer detaljer i mellomtone og diskant i mange låter. Store forskjeller.

    Når det gjelder DAC/Preamp-funksjonen sammenliknet med Onkyo'en, så er det ikke store forskjeller.
    Anti-Mode'en har litt mer detaljer og luft her og der, men Onkyo'en er faktisk ikke langt bak.
    Men når man ser på hvor mye man kan gjøre med AM'en for å skreddersy den lyden man vil ha, er den rett og slett brilliant.

    For å konkludere må jeg bare si at DSpeaker Anti-Mode 2.0 gir vanvittig mye for pengene.
    Her kan man virkelig få orden på bassresponsen uten å måtte sette opp digre bassfeller.
    I tillegg får man en meget bra DAC (med USB) og Preamp.
    Anbefaler virkelig å teste ut denne hvis du sliter med stående bølger og slikt.

    Hadde den hatt Home Theater Bypass, hadde jeg kjøpt en selv. :)
    Artig å se kurvene dine før/etter.
    Jeg fikk noe lignende: to store peak (litt lavere ned i frekvensgang), og en "suck out" midt i mellom dem.

    Det gjøre utrolig mye for lyden å bli kvitt disse peakene. Og det merkes langt opp i frekvensgang.
    Jeg har gjort mange investringer i mitt etterhvert lange liv. Litt typisk for de fleste av dem er at begeistringen ofte har vært stor helt i starten, men at jeg har fått et mer nyansert syn på den "nye lyden" etterhvert.
    Dette gjelder vel kanskje de mer rimelige "revisjonene".
    Men i tilfellet DSPeaker DC 2.0 har det heller vært omvendt:

    Førsteinntrykker var litt sånn; hæææ, er det dette som er nøytral lyd og glattet frekvensgang?
    Men så, etter noe etterjusteringer, bl.a ved å heve "Compensation" en del dB og en måneds hardspilling, er jeg kommet dithen at jeg nesten ikke skjønner hvordan jeg kunne unngå ikke å høre den ujevne bassen med de to store ressonansfrekvensen tidligere, og hvordan dette har grøtet til resten av lyden.

    Jeg mener dette en aldri så liten geni-strek, og den gjør akkurat det den er satt til å gjøre, rydde opp, uten å ødelgge.
    Morty
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Har ikkje lese heile tråden, men så vidt eg ser brukar trådstartar Squeezebox. Har du prøvd, eller tenkt på å prøve Inguz plugin på din SB?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Har ikkje lese heile tråden, men så vidt eg ser brukar trådstartar Squeezebox. Har du prøvd, eller tenkt på å prøve Inguz plugin på din SB?
    Ja jeg drev å rota noe med dette for noen år tilbake , men fikk ikke helt "sving" på det.
    Uansett så blir det ikke så presist som med denne boksen !
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det 2013 utgaven du bruker? Har du prøvd uten boksen igjen for å høre hva den gjør?

    Lurer fælt på å bestille en slik boks for å få orden på den roomgainen jeg har mellom 70-90hz.

    Er det mulig å koble boksen digitalt slik at jeg fortsatt får nytte av min svært gode Arcam D33 dac?

    Mvh Peter
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Er det 2013 utgaven du bruker? Har du prøvd uten boksen igjen for å høre hva den gjør?

    Lurer fælt på å bestille en slik boks for å få orden på den roomgainen jeg har mellom 70-90hz.

    Er det mulig å koble boksen digitalt slik at jeg fortsatt får nytte av min svært gode Arcam D33 dac?

    Mvh Peter
    Ja jeg har 2013 modellen , men ska du kun bruke den digitalt tror jeg ikke det har noen betydning. Men skal den brukes som dac eller pre , så har 2013 utgaven noe mer gain/volt på utgangen , og det virker som denne er mer kompetent av nevnte grunn !

    Boksen kan gjerne benyttes kun digitalt , men det virker som den har en god dac , så du bør nok prøve hva som gir det beste resultatet for deg i så fall .
    Du kan koble den opp på begge måter , og du kan lett bruke fjernkontrollen for å skifte mellom analog og digital utgang.

    Og ja - det høres veldig godt hvis man "bypasser" det som denne boksen gjør (automatisk el manuellt). Bassen blir mye mer definert og kontant når man får jevnet ut de verste peakene!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper at min Arcam D33 dac er bedre enn Dual Core dac-en. Men jeg holder mulighetene åpne for at den ikke er det. Bestiller nok en slik dings i løpet av kort tid da nysjerrigheten har blitt pirret.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Håper at min Arcam D33 dac er bedre enn Dual Core dac-en. Men jeg holder mulighetene åpne for at den ikke er det. Bestiller nok en slik dings i løpet av kort tid da nysjerrigheten har blitt pirret.
    Jeg hadde heller håpet at Dualcore'n sin dac var bedre - da kan du selge Arcam dac'en din,hehe !

    Eneste minuset er jo at DC har kun en optisk og en usb inngang , men man kan jo kjøpe en optisk switch for en drøy hundrings...
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Har ikkje lese heile tråden, men så vidt eg ser brukar trådstartar Squeezebox. Har du prøvd, eller tenkt på å prøve Inguz plugin på din SB?
    Ja jeg drev å rota noe med dette for noen år tilbake , men fikk ikke helt "sving" på det.
    Uansett så blir det ikke så presist som med denne boksen !
    Ok. Prøvde du den med korreksjonsfil eller som manuell eq? Er det programvara/lyden som ikkje er bra nok, eller muligheitene for instillingar?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Tviler på at DRC (som man ofte benytter for å generere korreksjonsfilene for Inguz) har noen presisjonsproblemer kontra Anti-Mode. Brukervennligheten er imidlertid horribel i forhold.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper at min Arcam D33 dac er bedre enn Dual Core dac-en. Men jeg holder mulighetene åpne for at den ikke er det. Bestiller nok en slik dings i løpet av kort tid da nysjerrigheten har blitt pirret.
    Jeg hadde heller håpet at Dualcore'n sin dac var bedre - da kan du selge Arcam dac'en din,hehe !

    Eneste minuset er jo at DC har kun en optisk og en usb inngang , men man kan jo kjøpe en optisk switch for en drøy hundrings...

    Jo, det er sant.... Jeg håper herved at dacen i Dual Core er bedre (men tviler) Tror nesten jeg bare må prøve den saken.

    Noen i Oslo Akershus som har en jeg kan låne noen dager?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sånn, da skal en slik sak vere på vei ht. Blir spennende å høre hva den kan gjøre med min stygge topp i bassen.....
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Har ikkje lese heile tråden, men så vidt eg ser brukar trådstartar Squeezebox. Har du prøvd, eller tenkt på å prøve Inguz plugin på din SB?
    Ja jeg drev å rota noe med dette for noen år tilbake , men fikk ikke helt "sving" på det.
    Uansett så blir det ikke så presist som med denne boksen !
    Ok. Prøvde du den med korreksjonsfil eller som manuell eq? Er det programvara/lyden som ikkje er bra nok, eller muligheitene for instillingar?
    Jeg tror jeg prøvde kun med manuell EQ , men dette er lenge siden så jeg husker ikke helt hva som gjorde til at jeg "ga opp" .
    Siden har jeg ikke sett på det , så det er godt mulig at å benytte en korreksjonsfil her kan gjøre bortimot det samme som en Dualcore ?

    Men som det nevnes over her - det var dette brukervennligheten da ......
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Sånn, da skal en slik sak vere på vei ht. Blir spennende å høre hva den kan gjøre med min stygge topp i bassen.....
    Ok , blir spennende å høre hva du synes om denne saken , så du får komme med noen tilbakemeldinger etter hvert :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er spent jeg også. Håper den for bukt på den toppen jeg har. Får den det så tar jeg livet med ro fremover på hififronten. Eneste som mangler her nå er en tv, og et par små subber for å hjelpe til fra 40hz om nedover. Men har ikke hastverk med det.

    Koser meg med musikk som aldri før her nå.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Er spent jeg også. Håper den for bukt på den toppen jeg har. Får den det så tar jeg livet med ro fremover på hififronten. Eneste som mangler her nå er en tv, og et par små subber for å hjelpe til fra 40hz om nedover. Men har ikke hastverk med det.

    Koser meg med musikk som aldri før her nå.
    At den får bukt med toppen din er jeg rimelig overbevist om ja - enten automatisk eller manuelt.
    Den har jo også 4 minneplasser så man kan lage litt forskjellige settinger og prøve seg frem til det man liker best.
    Eller evt variere litt alt etter hva slags musikk man hører på !
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    @Torolan:

    Jeg ser føre meg å koble inn på DS analogt fra DAC slik at jeg får flere inngenger til DS, og så ifra DS til forsterker, Fra forsterker til subwoofere ( om litt, trenger mere penger i banken for å få til det) og fra subwoofer til HT. Jeg håper med denne løsningen at toppen rundt 80hz vil bli mindre, samtidig som at subbene spiller nedover mot 25hz og at DS da vil integrere dette på en flott metode.

    Jeg kommer nok til å bruke delefilter i subben på rundt 60hz slik at hT kun spiller over 60hz og subber kun under 60hz. Da mine HT ruller kraftig av ved 60hz med denne plasseringen jeg har nå.

    På plassering to så har de noe mere å gi nedover, men da synes jeg at hele lydbilde flater veldig ut. Skal prøve å få lasta opp bilde av målingene vi har gjort her hos meg.

    Mvh Peter
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal vi se om jeg får til dette:

    før og etter frekvens.jpg


    og vannfall. Det stemmer nok ikke helt lenger, da jeg har gjort en del tiltak for å roe ned rommet...

    vannfall.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den lyseblå kurven er HT plassering der jeg ønsker å ha HT pga dybden i lydbildet. Plassering 1
    Den mørkeblå kurven er en plassering mye nærmere frontvegg, der jeg et mye flatere lydbilde. Plassering 2

    Dette er to av sikkert mange plasseringer som vi har kommet frem til. Plassering 1 er gjort kun med øra mine. Og plassering 2 er gjort ved hjelp av REW.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    @Torolan:

    Jeg ser føre meg å koble inn på DS analogt fra DAC slik at jeg får flere inngenger til DS, og så ifra DS til forsterker, Fra forsterker til subwoofere ( om litt, trenger mere penger i banken for å få til det) og fra subwoofer til HT. Jeg håper med denne løsningen at toppen rundt 80hz vil bli mindre, samtidig som at subbene spiller nedover mot 25hz og at DS da vil integrere dette på en flott metode.

    Jeg kommer nok til å bruke delefilter i subben på rundt 60hz slik at hT kun spiller over 60hz og subber kun under 60hz. Da mine HT ruller kraftig av ved 60hz med denne plasseringen jeg har nå.

    På plassering to så har de noe mere å gi nedover, men da synes jeg at hele lydbilde flater veldig ut. Skal prøve å få lasta opp bilde av målingene vi har gjort her hos meg.

    Mvh Peter
    Går nok greit det ja !
    Men koble gjerne en musikk-kilde rett i den optiske også - da slipper du jo unødige A/D-D/A konverteringer - skjønt det virker som denne gjør den jobben meget bra .

    Nå kan det nok tenkes at du vil savne den kulen din litt også hvis den flates helt ut , men det finner du jo ut etter hvert - i så fall så er det bare å redusere den manuelt etter eget ønske !
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    18. Mai ble denne Dspeaker 2.0 bestillt. i dag tidleg kom det melding fra posten om at en pakke er klar for avhenting. Og der imellom har det vert pinse. Det må jeg si utrolig rask levering! Får ikke hentet den før imorgen så....
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    18. Mai ble denne Dspeaker 2.0 bestillt. i dag tidleg kom det melding fra posten om at en pakke er klar for avhenting. Og der imellom har det vert pinse. Det må jeg si utrolig rask levering! Får ikke hentet den før imorgen så....
    Blir en spennende dag i morgen da ;-)
     

    ve

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2011
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    Noen som bruker denne som D/A koverter og kan si noe om lydkvalitet og signatur? Sammenlignet med dedikerte konvertere?
    Støtter den 24 bit/96 kHz nå?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sånn. Da har jeg vert å hentet Ds dulacoren. Jeg har nå koblet den inn før dac. Dvs Squeezebox--- DS Dualcore---- Arcam D33 dac---- Forsterker.

    Den gjorde akkurat det jeg håte på, og knekte de toppene jeg hadde ganske bra. Har ikke fått lyttet så mye til musikk enda, men jeg må da si at dette høres bedre ut. Den duppen jeg har mellom 30 og 40hz Er speks på ht. De har minus 3db ved 40hz og ruller da bratt ned til rundt 30hz. Her skal det inn to subber med tiden for å ta seg av dypbassen.

    Men hva som skjer ved 20hz....? Har jeg ingen formening om.

    DS første prøve.jpg


    Men targeten med ette innkjøpet var de stående toppen ved 70-110hz og det ser det ut som om DS har gjort noe med.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Kan det være rommet ditt som har en gain ved 20Hz? Hvis du har alle målene så tror jeg man skal kunne beregne seg frem til det.

    Edit: Ser ut til at dette går langt under 20Hz også, kan det være noe utenfor anlegget som forstyrrer lavfrekvent?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    rommet er 728cm langt, 470bredt, men er hyller fra gul og opp hele kneveggen som er 114cm høy. Den flate delen av taket er 182cm bredt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kan det være rommet ditt som har en gain ved 20Hz? Hvis du har alle målene så tror jeg man skal kunne beregne seg frem til det.

    Edit: Ser ut til at dette går langt under 20Hz også, kan det være noe utenfor anlegget som forstyrrer lavfrekvent?

    Nja kanskje. Jeg satt imellom HT og mikrofonen pekte mot taket i sweetspot, i ørehøyde. Den var festet mellom sofaputer og hadde en avstand fra putene på 4cm. Kan være at den måler sofaen som er en 2.5seter i stoff. Regner med at den tar opp en del lyd.

    Kan prøve å ta en korreksjon med lengre avstand til sofa.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Mikrofonen peker mot taket?? Håper jeg misforsto, men mikrofonen må peke vannrett midt mellom høyttalerne i ørehøyde og stå akkurat der du har hodet ditt i sweetspot. :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.391
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du kan leke litt med siste versjon av REW den har romkalkulator. Den sier at du har en top på 25Hz. Det er litt delte meninger om hvordan mikrofonen bør stå. Morten (EHED) bruker 45 grader.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I følge bruksanvosningen så spiller det ingen rolle hvordan den peker når man måler under 150hz. Som sagt dette var rimelig for gjort idag. Bredden på rommet er 460cm. Mikrofon var plassert i sweetspot i ørehøyde.

    Skal prøve et par runder til med målinger imorgen. Men targeten min var jo den roomgainen jeg har på 70-90hz og den tok den gått tak i.

    Skal også prøve å kjøre SB---Dac--- analogt til DC--- amp- Slik at dac får gjort jobben sin før DC starter å jobbe. Rew har jeg ikke forstått meg på, men må nok lese meg opp og prøve ut det.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    I følge bruksanvosningen så spiller det ingen rolle hvordan den peker når man måler under 150hz. Som sagt dette var rimelig for gjort idag. Bredden på rommet er 460cm. Mikrofon var plassert i sweetspot i ørehøyde.

    Skal prøve et par runder til med målinger imorgen. Men targeten min var jo den roomgainen jeg har på 70-90hz og den tok den gått tak i.

    Skal også prøve å kjøre SB---Dac--- analogt til DC--- amp- Slik at dac får gjort jobben sin før DC starter å jobbe. Rew har jeg ikke forstått meg på, men må nok lese meg opp og prøve ut det.
    Ikke gjør det. Det er bedre at romkorreksjonen gjør sitt i det digitale domenet enn det analoge. Samtidig er burde også DAC'en i din Arcam være bedre enn den innebygde i DualCore'en.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Leste litt på DSPeaker sine sider og romkorreksjoner skjer digitalt:
    ”Pure digital” mode using S/PDIF input & output: signal is processed in the digital domain all the way (S/PDIF output resolution is independent from input)

    Da er det ingen grunn til å snu om slik du foreslår over. :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.391
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du burde sjekke ut REW det har blitt et veldig bra program. Tror det er første gang jeg har vurdert å donere noen kroner for et gratis program:)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    I følge bruksanvosningen så spiller det ingen rolle hvordan den peker når man måler under 150hz. Som sagt dette var rimelig for gjort idag. Bredden på rommet er 460cm. Mikrofon var plassert i sweetspot i ørehøyde.

    Skal prøve et par runder til med målinger imorgen. Men targeten min var jo den roomgainen jeg har på 70-90hz og den tok den gått tak i.

    Skal også prøve å kjøre SB---Dac--- analogt til DC--- amp- Slik at dac får gjort jobben sin før DC starter å jobbe. Rew har jeg ikke forstått meg på, men må nok lese meg opp og prøve ut det.
    Artig at den fikser peaken din slik du håpet - det var jeg rimelig sikker på at den vill gjøre også !

    Men det hadde vert veldig moro hvis du hadde koblet den til forsterkeren din direkte som dac også , i tillegg til at du nå bruker den digitalt inn/ut via Arcam-dacen din !

    Den har jo volumkontroll også , så nivåmatching bør være en smal sak.
    For det hadde vært veldig moro å hørt din mening om hvordan den innebygde dacen står seg mot andre gode dacer .
    Har du mulighet , så bruk XLR utgangen.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    I følge bruksanvosningen så spiller det ingen rolle hvordan den peker når man måler under 150hz. Som sagt dette var rimelig for gjort idag. Bredden på rommet er 460cm. Mikrofon var plassert i sweetspot i ørehøyde.

    Skal prøve et par runder til med målinger imorgen. Men targeten min var jo den roomgainen jeg har på 70-90hz og den tok den gått tak i.

    Skal også prøve å kjøre SB---Dac--- analogt til DC--- amp- Slik at dac får gjort jobben sin før DC starter å jobbe. Rew har jeg ikke forstått meg på, men må nok lese meg opp og prøve ut det.
    Artig at den fikser peaken din slik du håpet - det var jeg rimelig sikker på at den vill gjøre også !

    Men det hadde vert veldig moro hvis du hadde koblet den til forsterkeren din direkte som dac også , i tillegg til at du nå bruker den digitalt inn/ut via Arcam-dacen din !

    Den har jo volumkontroll også , så nivåmatching bør være en smal sak.
    For det hadde vært veldig moro å hørt din mening om hvordan den innebygde dacen står seg mot andre gode dacer .
    Har du mulighet , så bruk XLR utgangen.
    Har du prøvd å kjøre den som både EQ og Dac rett i forsterkeren ??

    Er litt nysgjerrig på hvordan den gjør denne jobben hos deg :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I mitt rom så må jeg har romkorreksjonsbiten for å få til den lyden jeg ønsker. Eq har jeg ikke prøvd meg på, da det vil bety at jeg må øke eller minske db nivå. Skal nok prøve ut dette etterhvert. Men med dagens oppsett så er jeg redd for forvrenging om jeg øker db nivået.

    Som dac så gjør den er svært god jobb. Den er ikke like god som Arcam D33 som ren dac, men pga den enorme stående bølgen jeg har så er den som dac og romkorreksjon, meget god. Til prisen så er den et funn.

    Kjører nå digitalt inn og analogt ut og merker at arcamen er ute av rekka for å si det slik. Men til 6000kr så er dette en meget god dac.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    I mitt rom så må jeg har romkorreksjonsbiten for å få til den lyden jeg ønsker. Eq har jeg ikke prøvd meg på, da det vil bety at jeg må øke eller minske db nivå. Skal nok prøve ut dette etterhvert. Men med dagens oppsett så er jeg redd for forvrenging om jeg øker db nivået.

    Som dac så gjør den er svært god jobb. Den er ikke like god som Arcam D33 som ren dac, men pga den enorme stående bølgen jeg har så er den som dac og romkorreksjon, meget god. Til prisen så er den et funn.

    Kjører nå digitalt inn og analogt ut og merker at arcamen er ute av rekka for å si det slik. Men til 6000kr så er dette en meget god dac.
    Ok , det var dette jeg var litt nysgjerrig på , siden jeg ikke har annet enn den innbygde Dacen i receiveren å sammenligne med !
    Så isolert sett som ren Dac , så mener du at Arcamen er et strå hvassere altså ?

    Kunne du prøvd å forklare litt mer hva Arcam Dacen er bedre på ? Vet sånt ikke alltid er like lett å beskrive med ord men......
    Og for å få en directe sammenligning som kun Dac , så bør jo Antimoden kjøres i "bypass" eller en minneplass der det ikke er gjort noen korrigeringer .
    Vet det ikke alltid er like lett
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    For å si det enkelt så går Arcam d33 dypere inn i materien på musikken. Den finner nærven på en annen måte. Men nå sammenligner vi en mulitmaskin Ds og en dac til 20høvdinger.

    Jeg lytta litt på musikk her nå uten romkorreksjonsdelen, og for meg er det ingen vei tilbake. Får jeg bare fatt i en helst to subber nå så tror jeg faktisk det blir en stund til noe annet byttes her. Jeg føler meg godt fornøyd med hvordan tingenes tilstand er her. Men skulle hatt litt mere helt der nede.

    DSpeaker er rett og slett for meg en svært god invistering.

    Dac-en (Arcam) ble solgt idag, så noe dypere sammenligning får jeg nok ikke til.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    For å si det enkelt så går Arcam d33 dypere inn i materien på musikken. Den finner nærven på en annen måte. Men nå sammenligner vi en mulitmaskin Ds og en dac til 20høvdinger.

    Jeg lytta litt på musikk her nå uten romkorreksjonsdelen, og for meg er det ingen vei tilbake. Får jeg bare fatt i en helst to subber nå så tror jeg faktisk det blir en stund til noe annet byttes her. Jeg føler meg godt fornøyd med hvordan tingenes tilstand er her. Men skulle hatt litt mere helt der nede.

    DSpeaker er rett og slett for meg en svært god invistering.

    Dac-en (Arcam) ble solgt idag, så noe dypere sammenligning får jeg nok ikke til.
    Ok , så du synes den er såpass dugandes som dac at du kunne avse Arcam-dacen altså - selv om den ikke nådde helt opp?

    Og du kunne jo brukt DC digitalt inn/ut og beholdt Arcamen hvis forskjellen hadde vert dramatisk mener jeg ??

    Jeg er også veldig fornøyd med denne investeringen :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn